Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Etapy budowy i podnoszenia mocy w silniku 1.8T w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wspolczuje, ale co to ma wspólnego z tematem? Zaraz sie rozpocznie jałowa dyskusja na temat tego jakie sprzegło dobrać i czy przechodzić na jednomas a to nie jest odpowiedni temat do tego.

Opublikowano

Jaka jest róznica między kolektroem ssącym 1.8t przed lift a polift ? a listwa wtryskowa jest jakas róznica ?

Opublikowano (edytowane)

Roznica jest taka ze w przedlifcie szly aeb i ajl wiec szeroki kanal. Wydaje mi sie tez ze polift nie ma miejsca na linke gazu ale reki sobie uciac nie dam ;)

Edytowane przez marcindlug
Opublikowano

A co z wysokościa mocowan listwy albo zaniżeniem gniazda wtrysku ?

Opublikowano

A jakie to ma znaczenie? Podniesienie listwy czy jej opuszczenie to zaden problem

Opublikowano

Roznica jest taka ze w przedlifcie szly aeb i ajl wiec szeroki kanal. Wydaje mi sie tez ze polift nie ma miejsca na linke gazu ale reki sobie uciac nie dam ;)

W polifcie tez byly ALJe

Opublikowano

O widzisz :) tego nigdy nie sprawdzalem i jak widac zylem w bledzie :)

Opublikowano

Produkowane do 09.2001

Wiem bo mam

Opublikowano

Mam pytanko bo nie do końca rozumiem jak to jest z tymi turbinami, aktualnie w moim AGU mam założoną k03-052 i w końcu nie wiem czy jest to ta mocniejsza k03s, którą mógłbym kręcić 230-240 czy zwykła k03 (do 200KM) ?? Z góry dzięki i sorry jeśli głupie pytanie :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To masz K03, bo K03S to K03-073 z BEX-a i te turbo da radę właśnie do około tych 240 km

Opublikowano

AGU to poprzeczny i bex k03-073 nie pasuje wcale

Opublikowano (edytowane)

K03-052 między innymi jest potocznie nazywane K03s w poprzecznych, tak jak K03-073 we wzdłużnych.


First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
answer your questions with the following explanations.

All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
limit.

With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website http://www.turbodriven.com.

Edytowane przez omzig
Opublikowano

Dobra, czyli podsumowując rozumiem, że z mojej k03-052 da się wycisnąć około 230 hp ?

Opublikowano

Wszystko zależy od kondycji motorowni, turbo itp ogólnie zależy to od wszystkiego.

Opublikowano

Zakładając że wszystko jest w dobrej kondycji, do tego wtryski: 320cc, duży intercooler i downpipe ? :)

Opublikowano

Zależy od tunera.

Odezwij się do gregor10, będziesz bardzo zadowolony. :naughty:

Opublikowano

dodałem trochę info na temat strokera

Opublikowano (edytowane)

blok 058 jak najbardziej nadaje sie na strokera :) przy zwiekszaniu wykorbienia trzeba zebrac troche materialu z bloku - wal z kutym korbowodem nie zmiesci sie. trzeba rowniez stoczyc zebatke walka posredniego. wal stosujemy z ABF dla wykorbienia 92.5mm lub z ALH dla wykorbienia 95.5 jesli mnie pamiec nie myli. przy wiekszym wykorbieniu pojemnosc osiagana to 2.1L.

tloki ktore idealnie nadaja sie na strokera na 2.0L to tloki z wczesnych 2.0 tfsi np AXX. trzeba je poddac odpowiedniej obrobce - wyciac okno na trzeci zawor ssacy i ewentualnie wybrac denko dla uzyskania nizszego CR. srednica sworznia to 20mm.

przy overbore powyzej 82mm pasujaca uszczelka pod glowice pochodzi z silnika ALT.

AivwQPl.jpg

WP_20140527_003_zps7e57bba3.jpg

WP_20140528_004_zps017584e2.jpg

znHUA0t.jpg

C3GG1uc.jpg

l9GafZe.jpg

WP_20140514_004_zpsb6d46022.jpg

jest jeszcze cos bardziej hardcorowego ale to juz nie "not for the faint-hearted" ;)

2190CC
This is a kit for the very serious VW/Audi owner who wants a manly 100mm stroke crankshaft & paper thin cylinder walls.
Kit requires the purchase of the ALH 236mm TDI block.
Kit includes:
(1) - 100mm Eurospec Forged Crankshaft with correct Oil Pump gear to utilise the stock 1.8T oil pump
(4) - SCAT 159mm/21mm Forged Connecting Rods
(4) - 83.5mm JE Forged Pistons w/ 9.5:1 nominal Compression Ratio
(10) - ARP 12mm Head studs to allow the use of a 20V head on an ALH block
:decayed:
Edytowane przez marcindlug
Opublikowano

Witam

silnik w orginale był 1.8T APU

mam już block z 06A AVJ

głowica AEB

i teraz mam pytanko

jaki rozrząd (dla kodu silnika AEB ) tak przypuszczam

uszczelki i szpilki pod głowice (dla kodu silnika AEB ) tak przypuszczam

teraz zostaje mi jeszcze skrzynia biegów z APU będzie plug & play czy by cza poszukać skrzyni na AVJ mam jeszcze skrzynie z AEB

Dzieki


Chodz jedna mala podpowiedz

Opublikowano

Witam

silnik w orginale był 1.8T APU

mam już block z 06A AVJ

głowica AEB

i teraz mam pytanko

jaki rozrząd (dla kodu silnika AEB ) tak przypuszczam

uszczelki i szpilki pod głowice (dla kodu silnika AEB ) tak przypuszczam

teraz zostaje mi jeszcze skrzynia biegów z APU będzie plug & play czy by cza poszukać skrzyni na AVJ mam jeszcze skrzynie z AEB

Dzieki

Chodz jedna mala podpowiedz

to nie jest odpowiedni temat na tego typu pytania, dlatego nie ma odpowiedzi.

tutaj pytaj:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1306-b5b6b7-modyfikacje-18t-turbo/page-292

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...