wesz82 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Na wstępie uprzedzę że wiem mniej więcej co trzeba zrobić a żeby podnieś moc ale nurtuje mnie parę pytań,a że kto pyta nie błądzi to powstał ten temat:decayed: Wiec planuję tak: 216 Sprężarkę AWX FMIC Pyt.czy muszę od razu pakować FMIC czy samo nadkole os esy styknie?? Jak jest z wtryskami tj ile mogę jeździć na nich bo wiadomo ze będą więcej lały,da rady to ogarnąć czy muszę zakładać je bezpośrednio przed chipem???? To samo pytanie co z wtryskami odnośnie turbo z AWX-moge z nim jeżdzić jakiś czas????
fan_VW Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 najpierw wkladaj wtryski ,wogole najpierw graty pozniej chip.ic zostaw na koncu
ciahciah Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 pytanie podstawowe jakiego efektu oczekujesz i jakie masz wymagania, portfel, ile się na tym znasz i czy sam jesteś w stanie zrobić co nieco przy aucie jeżeli ori wtryski masz ok daj sobie spokój z 216, przynajmniej na początku bo bez nich efekt może być na tyle dobry że sobie je odpuścisz jeżeli ori turbo ok też możesz sobie podpuścić turbo AWX przynajmniej na początku jeżeli nic mocniejszego niż turbo AWX nie planujesz pakować fmic sobie odpuść całkiem, kup nadkole od S4 wiec moja rada jak ori wtryski i turbo ok kup kolektor awx, nadkole s4 i zrób samego czipa, jak stwierdzisz że mało wtedy możesz pakować t.AWX+w.216 najlepiej jak już to oba naraz bo samo turbo nic nie da, a same wtryski tylko dym i nic poza tym, a czy dla 10km jest sens wywalać worek kasy na wtryski i turbo z mojego doświadczenia powiem ci że nie warto, jeżeli wszystko ori jest jak należy to auto będzie się na tyle dobrze odpychać ze sens wymieniana czego kolwiek jest żaden bo da kosmetyczny efekt bardziej lepszego samopoczucia niż różnicy na drodze, czipa możesz w każdej chwili skorygować wiec kolejność nie ma tu żadnego znaczenia, seria na czipie na 3 biegu od 1700 do 4000obr wykręca 6,5s, po zmianie turbo i wtrysków i nie dopracowanym czipie który podymia itp itd ten czas spadnie do 6s, jak zejdziesz do 5,25s(na 4 biegu poniżej 13s) to będzie tyle co ja mam na mniejszych wtryskach niż ori AFN ale na pompie ahh i turbo awx+nadkole s4 i kolektor awx w necie w to co piszą ze wymienisz i nie wiadomo co da lepiej tak do końca nie wież bo z czasem może sam dojdziesz do wniosku że kasę wywaliłeś w błoto bo efekt prawie żaden to nie dało, na seryjnych gratach to auto naprawdę może zadziwić, tylko musi być zrobione jak należy przez osobę kumatą
wesz82 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2014 No właśnie nie chce dawać więcej niż turbo AWX,216 i ewentualnie FMIC dlatego ze to już koszta a to jest auto którym jeździ moja Pani. Wiem można by dać BRD bo lepsza góra a z dołem w tym turbo to loteria. Myślałem też o wałku ale to już odpada. Czyli nie ma sensu walić do zestawu 216,AWX FMIC-a same nadkole podoła??? Nie wiem jak u mnie z wtryskami a jak zmieniać miałbym je to juz walić wieksze. W sumie czasem zapieka mi kierownice możliwe że prze wtryski bo turbo nie pożera oleju nie wiadomo jak wiele... Czyli suma sumarum musze zbierać graty i najlepiej przed wyjazdem na strojenie je zamontowac???
ciahciah Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 nie kumasz, daj sobie spokój z fmic, ja ci radze zrobić czipa i nic poza nadkolem i kolektorem nie ruszać na razie, a zresztą zrób jak uważasz, oby wywalona kasa była adekwatna do efektu:)
wesz82 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Spoko Damian bez stresu... Chciałem ogarnąć to na raz tj najpierw nazbierać klamoty założyć je do auta i jechać na program. Wierze że 140kucy które osiągne z tego silnika samym programem da już dużo ale znam siebie i wiem ze np jak dorzucę 1.5-1.7k to może wywalić sobie 160 a to już jest dużo... Wiec Twoim zdaniem do gratów tj 216 i turbo AWX nie musze dawać FMIC tj samo nadkole z s4 styknie???? W tyg drydne do dobrego magika od tych spraw i bedę wiedział jak np ma się do tego korekta,bo nie powiem że wolałbym robić program na juz a potem zbierac kase na graty:decayed:
grubcio1980 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Damianowi chodzi o to, żebyś spokojnie zaczął od samego programu.Jak będzie za słabo wtedy pojedziesz grubiej.Programem masz ok.140hp za stosunkowo niewielkie pieniądze.Później za 20 hp wywalisz ok.2000 i może się okazać że dojdziesz do tego , że nie warto było walić takiej kasy.To co ty chcesz zrobić Damian ma u siebie a program o korekty robił sobie sam.Jeździłem jego A4, mi robił moje AHU.Oczywiście że różnica była, ale żeby warta 2 klocków?Posłuchaj go wie co mówi.To tak jak w 1Z/AHU jedyne co się naprawdę opłaci to wtryski i program (125 -/+) , później za duża kasa żeby ugrać 20-25hp - bezsens.U ciebie program ok.140hp, a żeby ugrać 20hp (tak ty chcesz wtryski,fmic,turbo) 2000zł.Pomyśl na spokojnie.To twój wózek
tomasz102 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Damian dobrze mówi. Bo spójrz: Opcje: 1. Program + nadkole s4 +kolektor awx = 900 zł docelowo 135 Km i około 300 Nm. 2. Turbo AWX - 800 zł, wtryski 216 - 1000 zł, fmic - 800 zł, sprzęgło dwumas awx 2 000 zł + program 700 zł + kolektor awx 100 zł = 5400 zł. Docelowo około 155 Km i 350 Nm. Można nie zmieniać sprzęgła i dwumasu w 2 opcji, jednak przy ostrzejszej jeździe tak będzie konieczność. Skoro planujesz mody to zakładam, że nie toczysz się samochodem. Dlatego dla większych mocy zwykle warto pomyśleć nad zmianą na 130 KM wersje. Sam chip da około 170 KM i 380 Nm, a reszty gratów nie musisz ruszać. Przemyśl co się bardziej opłaca.
ciahciah Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 do t.AWX nadkole S4 styknie, max 50C w dolocie to nie tragedia, no chyba że trafisz na lipne turbo albo dolot nie będzie w dobrym stanie, spocone łączenia, smic brudny i pozaginane blaszki, program jak nie dopracowany i ma piki przeładowania lub doładowanie jest na wyrost to też powoduje stary mocy i niepotrzebne grzanie powietrza, ja w zeszłe lato tylko raz zagrzałem dolot, tylko raz podymiał ale moim przeciwnikiem było 300km bmw który było pozytywnie zaskoczone co może potrafić stary klekot:) i to bez nie wiadomo jakich zmian... sprzegło dwumas do puki seryjny ok nie ma co ruszać, spytaj tunera czy jadać na 3 biegu po wciśnięciu gazu od pewnych obr będziesz tracił trakcje:D
wesz82 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Tak tez mam zamiar. Na razie turbo AWX nadkole s4 ale założę je po wirusie. Tylko na razie muszę wtryski ogarnąć bo na 4,5 biegu przy maks bucie w podłodze odcina mi na chwilkę moc tak jakbym trafił na czołowy wiatr:kwasny: Musze też poczekać az moja pani urodzi bo termin już jest a chciałbym być przy porodzie:decayed:
Kowi87 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 ale piertolicie:facepalm: zaraz będzie że sam program lata tak jak pomodzone mechanicznie auto:whistling: Powiem Ci tak Załozysz same wtryski zrobisz dobry program auto bedzie latać tak samo jakbys zrobił auto z samym turbo i wystroił, są poprostu bardzo zbliżone parametry tych róznic modyfikacji, z tym że na większych wtryskach góra bedzie mocneijsza co sie przełozy na odczucia:wink: będzie róznica wzgledem samego softu widoczne w bezpośredniej konfrontacji, badź na długim dystansie pod względem nadązania za sobą. Na samym chipie będzie puchnął za tobą, sprawdzone:wink: i teraz tak: 1. Zanim wystroisz auto mozesz załozyc turbo, nie wpłynie na charkaterystyke auta, conajwyzej bedzie delikatnie zamulone od dołu, ale nie złapiesz trybu awaryjnego. 2. Druga opcja to załozenie samych wtrysków na nie wystrojonym aucie, to pewne zasyfienie turbo, nawet po korekecji na pompie dawki, predzej czy później turbo do czyszczenia, było wiele przypadków na forum... 3. Gdybyś zrobił softa w tym momencie na serii i dołożył wtryski nie zasyfii sie turbo bo jest juz podniesiona dawka paliwa, auto moze troche bardziej kopcić ale nie zasyfisz, przejezdziłem tak dobre 4 miechy zanim założyłem większe turbo. 4. jak wrzucisz wszystko na auto i nie wystroisz bedziesz miał zwyczajnie problemy z autem, głównie z powodu układu paliwowego. Armi to przerabiał wiec moze wam powiedzieć, miesiac czasu turbo na stół... 5. nadkole S4 to mit, mało co daje, wiem bo również miałem, dal setu o którym myślisz to zdecydowanie za mąło, przekonasz sie na trasie w 30st jak złapiesz sie choćby z B6 seryjnym:wink: Pozatym niezły kocmołuch jest. Dla 140-145km wystarczy seria, póxniej wypadało by zmienic bo zwyczajnie nie wyrabia w użytkowania na trasie. Tak wiec najlepiej bedzie jak założysz turbo pojeżdzisz troche i zamontujesz wtryski przed strojeniem. Bez FMIC mozęsz stroic, nie wymaga jakiejś solidnej korekty po załozeniu FMIC, jak juz wczęsniej wystrojone na ~160/350. 6lat jeżdze pomodzonym parchem na wielu konfiguracjach i wiem jakie problemy miałem/mieli użytkownicy tego forum Póki nie zacząłes modzić a chcesz modzić na wiecej niz 170km to lepszym rozwiazaniem jest zrobienie swapu, wyjdzie cie jakieś 4-5koła* - to co weźniesz za stare graty * jeśli nie jestes mechanikiem
wesz82 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Dzwoniłem do gostka od wirusów takiego polecanego,którego mam od siebie 100km bo dalej nie bardzo jest sens jeździć i tak: Zaproponował co bym przyjechał ze wszystkim złożonym do kupy tj turbo,wieksze wtryski a FMIC tak jak Kowi piszesz mogę ale nie muszę mieć na strojeniu. Ja zrobie tak: Jak okaże się ze wtryski co najmniej dwa mi nie domagają to pakuje 216 jak z nimi wsio ok tylko np ten sterujący zdechł to pakuje drugi wrzucam turbo z AWX-a i jadę na strojenie,potem wrzucę sobie nadkole z s4 tak polatam może z rok i albo opytole auto albo dokładam 216 i FMIC. Zobaczymy też co na czasie fundusze powiedzą może trafi się kasa to wrzucę od razu cały komplet.
Kowi87 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 na wyrost czasu stawiam na 144km:grin:
wesz82 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Powiem Ci ze 110 juz ładnii nie sie odpycha,nie jest to rakieta ale drogi u nas do łatwych nie należą Ja bym nic nie robił ale ostatnio pare razy na autostradzie jakaś alfa itp poszła do przodu bo szybciej niż w granicach 190 nie chce jechać A powiedz ile na tych 144km powinna jechać,210 poleci???
Kowi87 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 nawet na 135km poleci 210, powinna polecieć ale nie wiecej jak 225-230, jest to koniec skrzyni, ostatnio udało mi sie zamknać, 4600 i odcinka turbo:whistling: ---------- Post dopisany at 00:14 ---------- Poprzedni post napisany at 00:13 ---------- oczywiscie prędkosć licznikowa:wink:
wesz82 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 I o to chodzi bo teraz 4100 i nie chce jechac:kwasny:
adrian998998 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Masz wykres auta co w sobotę robiłem. AFN z usuniętym katem. Program bezdymny.
wesz82 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Ładnie to już sie musi odpychać. Nic poczekam co u mnie wypluje,pochwale się oczywiście wykresem:wink:
adrian998998 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Możesz się spytać kolegi artur100g bo to jego auto. Kto Tobie będzie stroił furę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się