Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 b7 TFSI ciśnienie oleju i gruchotanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, Gregorski3 napisał:

A pompa nowa czy używana ? Ja miałem tak samo jak u Ciebie ale pompa była używana ori. W pompie jest taki zaworek i okazało się,że on bardzo ciężko chodził. Mechanik kupił nową pompę chyba Pierburg i problem zniknął . I też mam małe koło na pompie. Jeżdżę już tak od roku i jest ok nic się nie dzieje nie cieknie itp. I mechanik mówił ,że nowe pompy ale te najtańsze Topran itp często są wadliwe i mają problemy z tymi zaworkami.

No właśnie pompę mam nową, tylko nie pamietam jakiej firmy.... 

a może być to wina np podstawy filtra oleju ? Tam tez są jakieś zawory 

Opublikowano

Tego to nie wiem. U mnie na pewno winna była pompa i jej wymiana pomogła.

Opublikowano
52 minuty temu, Gregorski3 napisał:

Tego to nie wiem. U mnie na pewno winna była pompa i jej wymiana pomogła.

A jeszcze prócz samej wymiany co dokładnie mechanik tam porobił aby to wszystko banglało jak powinno ? 

Opublikowano

Robił tylko to co jest potrzebne do zmiany pompy .

Żadnych innych modyfikacji nie trzeba było robić.

Opublikowano
5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

Robił tylko to co jest potrzebne do zmiany pompy .

Żadnych innych modyfikacji nie trzeba było robić.

Dzięki wielkie za informacje kolego jestem wdzięczny :) 

Opublikowano
W dniu 4.04.2016 o 15:43, mastiv1990 napisał:

Witam, tez jestem w trakcie swapa na pompę cichy model na pasku mokrym... i mam pytanie bo nie mogę potwierdzić czy mam prawidłowe info Dotyczące cisnienia oleju

Na postoju na Ciepłym ok 1.2

a przy 2tys ile?

 

Panowie potrzebna pilna pomoc, czy znacie wartosci cisnienia oleju dla 2.0TFSI ?

głownie chodzi mi o wysokie obroty bo na postoju na ciepłym ciśnienie 1,2bar

przy 2tys obr jest 3.5-4bary a na wysokich dochodzi do 8barów.

 

Opublikowano
Teraz, golfista21 napisał:

 

Cześć, jeździsz z tym ciśnieniem? Bo zrobiłem wymianę na pompę z 1.8 i mam tak samo, na jałowym 1.2bar przy 2tys 4bar przy 6tys mam 8.5bar

Opublikowano (edytowane)

Panowie, brat zakupił BGB i sporadycznie wypadała kontrolka ciśnienia. Micha poszła w dół, smok czysty, panewki w miarę ok ale pompa okazała się już z 1.8. na rozgrzanym oleju ciśnienie 0.5 bara, pompa wygląda tak :

signal-2021-10-19-12-01-09-233.jpg

signal-2021-10-19-12-01-56-019.jpg

signal-2021-10-19-12-02-22-128.jpg

Z tego co widzę ktoś już tam kombinował i zrobił takie coś :

signal-2021-10-19-11-43-39-320.jpg

signal-2021-10-19-11-49-27-365.jpg

signal-2021-10-19-11-56-00-073.jpg

Czy ufać tym zestawom z VW na allegro i kupić komplet z pompą, nowym smokiem itp za 1000 zł? Czy wystarczy sama.pompe z Pierburga do 1.8t kupić i będzie działać?

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

pewnie już zrobiłeś ale wystarczyło kupić samą pompe oleju skoro masz już zrobioną konwersje ;)

Edytowane przez Duch^
Opublikowano

Otóż sama pompa nie wystarczyła, trzeba było zmienić koło zębate na mniejsze, bo ciśnienie nadal było za niskie.

Opublikowano

Kurcze, wszystko zmienione wg spisu, łańcuch i napinacz nowy, pompa używka z małym kółkiem 038115121A. I nadal na niskich obrotach pojawia się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju  Pompa wstawiona bez przeróbek. Czy w niej nie trzeba było czegoś zaślepiać? Czy źle coś kojarzę? U mnie już ktoś wcześniej zamontował taką pompę, lecz z dużym kółkiem, mechanik miał tylko zmienić kółko na mniejsze, a on przełożył całą pompę... Silnik chodzi prawidłowo, odpala z półobrotu, nie kopci itp itd. Proszę o rady.

Opublikowano

Witam, mam podobny problem, poniżej 2 tys obr na rozgrzanym  silniku wyskakuje mi kontrolka ciśnienia oleju, jak się już doda gazu powyżej 2 tys to znika, jak się auto utrzymuje powyżej 2 tys obr to się nie pojawia, dodam że wymieniłem panewki i pompę oleju. 

Opublikowano

Kubuś może napisz jaką pompę masz założoną?

Opublikowano
Teraz, krzychuG napisał:

Kubuś może napisz jaką pompę masz założoną?

Niestety nie jestem taki obeznany w motoryzacji, mój zaufany mechanik mi to robił. Jeżdżę na oleju 5W30, myślicie, że to może być wina oleju na jakiś jeżdżę? Czy może zmienić na bardziej lepki? 

Opublikowano

Ty masz mieć w aucie 5W40, także jak najbardziej przy następnej wymianie zalej odpowiedni. Te pompy oleju ogólnie mają problem utrzymać ciśnienie na niskich obrotach, lekarstwem jest zmiana koła zębatego pompy olejowej na mniejsze, przez co z automatu kręci się szybciej i wytwarza większe ciśnienie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, Langista napisał:

Ty masz mieć w aucie 5W40, także jak najbardziej przy następnej wymianie zalej odpowiedni. Te pompy oleju ogólnie mają problem utrzymać ciśnienie na niskich obrotach, lekarstwem jest zmiana koła zębatego pompy olejowej na mniejsze, przez co z automatu kręci się szybciej i wytwarza większe ciśnienie.

Okej, dzięki wielkie spróbujemy zobaczymy, może akurat wystarczy.

Opublikowano

Pompa z 23 zębami czyli 1.9tdi - najlepiej nowa ASO, bo rzadko która używka się nadaje. Można też spróbować Pierburg, ale trafiają się takie które nie trzymają ciśnienia.
Ciśnienie na jałowym przy temperaturze oleju około 100*C powinno być minimum 1.2 bara.

Wiadomo że po wyrzuceniu ori pompy jest problem z zbyt wysokim ciśnieniem przy wysokich obrotach. Można kupić dedykowany zestaw za grubą kasę, a można wsadzić podstawę filtr oleju z silnika 2.0 FSI 150KM np. Seat Leon II, która ma regulator ciśnienia do 7,5 bara. Po takim zabiegu filtr oleju zostaje taki sam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...