Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW zgasło i nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie dopadł mnie problem i to w dodatku na drugim końcu Polski (Kołobrzeg).

Auto jechało i zaczęło wchodzić w tryb awaryjny (mruganie kontrolki od świec żarowych) po jakiejś chwili wychodziło z tego trybu i jechało normalnie.

Jakieś dwa tygodnie temu miałem taki sam problem i komp wskazał na egr który został wymontowany i wyczyszczony, kalibracja przeszła poprawnie. Auto jeździło bez problemu.

Niestety problem powrócił ale tym razem mocniej tzn. silnik pracując w trybie serwisowym po lekkim dodaniu gazu zgasł i już nie chce odpalić. Kręci ale nie zapala.

Auto stoi w warsztacie w którym niestety się poddali (chyba nie mają odpowiedniego kompa, specjalizują się w innej marce), jutro maja zaciągnąć auto do innego warsztatu mam nadzieję że tam dadzą radę bo czas mi się kurczy i za dwa dni muszę wracać do domu.

Może macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu ?

Opublikowano

Tylko vag...

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

niech zdejma pokrywe walkow i odpinaja po kolei pompowtryski. odpiac jeden i spr zapalic.jesli nie zapali to wpiac spowrotem i odlaczyc kolejny i spr.zapalic. jesli po odlaczeniu ktoregos z 4ech silnik zapali i bedzie pracowal na 3 cylindry to ten odlaczony pd do wymiany.... jesli zaden w ten sposob nie pusci to juz kompa trzeba podpiac i zobaczyc bledy...

Opublikowano

Może błachostka ale czy próbowałeś zdjąć przewód podciśnienia z EGR i próbować zapalić?

Opublikowano

Tutaj egr jest sterowany silniczkiem, nie ma przewodów podciśnienia.

Opublikowano

A nie zerwało przypadkiem paska rozrządu? Może sprawdz

Opublikowano

Pasek jest raczej ok, co prawda nie wpadłem na ten pomysł. Pasek w miarę nowy, dwa lata i 40tyś temu wymieniany. Nie było żadnego szarpnięcia to chyba nic mu się nie stało. Poza tym wcześniej wchodził w ten tryb serwisowy, a jak by pasek poszedł to by od razu stanął.

Czekam na wieści z kolejnego warsztatu, chyba się tam przejadę.

Opublikowano

Szkoda że nie pisałeś w niedziele, bo byłem w Kołobrzegu na weekend i miałem ze sobą komputer z programem.

Opublikowano

Byłem tak skołowany że nie pomyślałem o szukaniu pomocy na forum.

Z dzisiejszych wieści z warsztatu:

egr zablokowany - wzięli do czyszczenia

Jak mają to wszystko porozkręcane to twierdzą że auto pali ale jak poskładane to im gaśnie i nie ma mocy.

Z racji że warsztaty w Kołobrzegu pracują jak biura we Wrocławiu tzn. do 16, więcej wieści nie ma, albo chcą by robota nabrała "wartości".

Opublikowano

Niech podepna nowy egr i w tedy zobaczą czy pali.

Opublikowano

Szkoda że nie jestem u siebie bo bym sobie dokładnie sam rozebrał i "wylizał" tego egr. Nie wiem jaka jest konstrukcja tego ustrojstwa bo nie miałem okazji się przyglądnąć. Wydaje mi się że jakiś silnik elektryczny, przekładnia (pewnie ślimakowa) i do tego jakiś czujnik położenia i ewentualnie jakaś elektronika. Poniekąd wydaje mi się że w jakim by on nie był stanie to silnik powinien odpalać.

Opublikowano

najwyzej nie mial by mocy. Odpalic powinien...

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

przez egr zgasl.... w zyciu.

Opublikowano

Ja miałem podobnie zalane były przekazniki pod pokrywą eku posłuchaj czy pompa paliwowa sie załącza :jerk:

Opublikowano

Pompa w baku się załącza, to było pierwsze co sprawdzałem. To czy daje ciśnienie sprawdzali w warsztacie bo widziałem że przewody z filtra paliwa ściągali.

Opublikowano

Bzdury piszecie. Oczywiście ze przez EGR może zgasnąć i nie odpalić, A jak będzię kręcił to ewentualnie załapie na sekunde i zgaśnie. Czyszczenie pomoże jedynie gdy jest zawalona mechanika. A jeśli Ci poszła elektronika to raczej sam tego nie "pokombinujesz" żeby jechał. Tymbardziej z dala od domu bez własnego zaplecza warsztatowego.

Opublikowano

Kolejne wieści z warsztatu:

egr -wymieniony (oczywiście używany)

DPF - zapchany siedział dziś w jakiejś tam miksturze i myty myjką.

DPF podobno był zapchany z powodu że egr się zaciął i auto kopciło i wszystko poszło w dpf.

Dziwne tylko że auto nic nie zgłosiło że ma problem z dpf.

Opublikowano

Powinieneś dogłębnie posprawdzać całą elektonikę zawiadującą pracą DPF-a i EGR-a.

Obawiam się że sytuacja może się powtórzyć, jeżeli dopuściła ona do całkowitego zatkania filtra cząstek stałych bez sławetnej ikony na fisie i nie musi to wcale oznaczać uszkodzenia starego zaworu EGR-ra.

Tutaj masz link do filmu, który kiedyś wrzuciłem na YT, pokazuje on jak pracuje zawór EGR w BPW,( jeden niepodpięty był zamontowany na swoim miejscu, a drugi podłączony sobie leżał i jegowłaśnie będziesz oglądał :decayed:):

Jak widać przy małym lub niewielkim obciązenu silnika jest on otwarty i w momencie gdy DPF się stopniowo zatyka sadzą, wzrasta ciśnienie w kolektorze wydechowym, co z kolei powoduje większy udział spalin w zasysanym powietrzu, co z kolei powduje większą produkcję sadzy przez silnik:decayed:

Czym filtr bardziej zapchany, to ta sytuacja się drastycznie pogarsza :whistling:

Do takiej sytuacji nie powinna dopuścić właśnie elektonika silnika ,która powinna monitorować udział spalin w powietrzu zasysanym, temperatuery przed turbiną, przed i za DPF-em i różnicę ciśnień po jego obu stronach i zapewnić odpowiedni nadmiar tlenu w spalinach.

W przypadku nieprawidłowych wartości i niemożności przeprowadzenia skutecznego jego wypalenia, powinna wywalić kontrolkę filtra na blacie, potem ewentualnie tryb awaryjny, aż w końcu nie pozwolić na uruchomienie silnika .

Co do mycia DPF-a to jakoś mi się to nie widzi bo można go całkiem zaklajstrować :naughty:, jeżeli jast zatkany suchą sadzą, to raczej próbował bym go przedmuchać strzałem sprężonego powietrza ze zbiornika ( takiego do uszczelniania opon ciężarowych na feldze podczas pompowania ), oczywiście w kierunku odwrotnym niż normalny przez niego przepływ.

Jeżeli uruchomią Ci auto i tego dokładnie nie zdjagnozują, a chcesz spokojnie wrócić te paręset kilosów do domu, to proponuję całkiem zaślepić EGR, wtedy masz szansę dojechać.

Tutaj masz jak to zrobić, tylko zamiast kryzy wrzuć blachę bez otworu :wink::

http://a4-klub.pl/2-0-197/szarpie-przyspieszania-281189/index2.html

Opublikowano

Do tej pory nie było problemu z dpf i jego wypalaniem, regularnie słyszałem buczenie towarzyszące jego wypalaniu lub po jego zakończeniu (nie wiem w jakiej fazie wypalania jest ten odgłos). Przyznam się że tym razem nie zwróciłem uwagi na ten odgłos, możliwe że nie wystąpił.

Podczas odbioru auta będę chciał by mi pokazali na ile wyczyścili ten dpf.

Zaślepienie egr da to że wszystkie spaliny będą od razu lecieć do dpf i nic nie będzie zawracane do dopalenia ? Czy to nie spowoduje szybszego zapchania dpf ?

Czy całkowite zaślepienie nie spowoduje wejścia w tryb serwisowy, lub nie pojawią się inne efekty uboczne ?

Duże jest ciśnienie w tej rurce gdzie wstawia się tą kryzę ?

Nie dysponuję narzędziami by sobie wyciąć odpowiednią blaszkę nie wspominając o wywierceniu otworów pod śruby we flanszy. Moje pytanie jest takie czy mogę wsadzić blaszkę która się zmieści pomiędzy śrubami i z czuciem dociągnąć flansze co by ich nie powyginać ?

Czy z blaszka z żaluzji okiennej wytrzyma ?

Trochę jest tych pytań i wiem że na większość z nich są na forum odpowiedzi ale w tym momencie nie mam możliwości przestudiować wszystkich pokrewnych tematów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...