Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo mocne drgania wydechu na wolnych obrotach + gryzące spaliny


turzol

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w AVF/AWX?

Auto czy zimne czy rozgrzane na wolnych obrotach bardzo mocno drga cały układ wydechowy. Dodatkowo spaliny mają lekko siwy kolor i intensywnie gryzącą woń.

Drgania są na tyle intensywne , że przenoszą się do kabiny - wydech tłucze się o podłogę ewidentnie.

Objawy zanikają kiedy nogą zaprę się o tylny tłumik albo podniosę obroty. Podczas jazdy również jest spokój.

Wieszaki wydechu mam w nienagannym stanie, plecionka wizualnie wygląda jak nowa z każdej strony. Korekcje na wtryskach / BIPY są OK.

Mam lekko przytarty wałek i silnik nierówno chodzi, ale czy aż tak przenosiłby wibracje na układ wydechowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, to korekcja przynajmniej na jednym garku powina być poza zakresem :decayed:

Zacznij od "uspokojenia" motorówki, jak nie pomoże to dopiero szukaj innych przczyn :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poleciała poducha pod silnikiem?

Poduchy pod silnikiem i skrzynią zmieniałem kilka m-cy temu na nowe oryginalne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem taki objaw, okazalo sie ze przy zmianie turbiny rozkrecilem rure na laczniku na srodku auta i pozniej skrecilem 2cm dalej i buczalo-drgalo, znow na kanal poprawilem i 0 buczenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na przeglądzie układu wydechowego i zaproponowano mi wspawanie dodatkowej plecionki za katalizatorem. Ponoć to ma na 100% wyeliminować drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie lepiej naprawić przyczynę niż skutek.

Jak domniemywam wytną ci katalizator, wspawają plecionkę, będą ze 300 do przodu a tobie dalej będzie rzucało silnikiem. Na dłuższą metę to nie ma sensu bo ci momentalnie poduszki pod silnikiem padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w AVF/AWX?

Auto czy zimne czy rozgrzane na wolnych obrotach bardzo mocno drga cały układ wydechowy. Dodatkowo spaliny mają lekko siwy kolor i intensywnie gryzącą woń.

Drgania są na tyle intensywne , że przenoszą się do kabiny - wydech tłucze się o podłogę ewidentnie.

Objawy zanikają kiedy nogą zaprę się o tylny tłumik albo podniosę obroty. Podczas jazdy również jest spokój.

Wieszaki wydechu mam w nienagannym stanie, plecionka wizualnie wygląda jak nowa z każdej strony. Korekcje na wtryskach / BIPY są OK.

Mam lekko przytarty wałek i silnik nierówno chodzi, ale czy aż tak przenosiłby wibracje na układ wydechowy?

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w AVF/AWX?

Auto czy zimne czy rozgrzane na wolnych obrotach bardzo mocno drga cały układ wydechowy. Dodatkowo spaliny mają lekko siwy kolor i intensywnie gryzącą woń.

Drgania są na tyle intensywne , że przenoszą się do kabiny - wydech tłucze się o podłogę ewidentnie.

Objawy zanikają kiedy nogą zaprę się o tylny tłumik albo podniosę obroty. Podczas jazdy również jest spokój.

Wieszaki wydechu mam w nienagannym stanie, plecionka wizualnie wygląda jak nowa z każdej strony. Korekcje na wtryskach / BIPY są OK.

Mam lekko przytarty wałek i silnik nierówno chodzi, ale czy aż tak przenosiłby wibracje na układ wydechowy?

witam mam taki sam problem mozesz napisac jak go rozwiazales???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, tzn drgania na obydwu końcówkach - takie wibrowanie, oraz gryzące spaliny. Być może to synchro.....ale nie bawiłem się to jeszcze. Nie wiem, czy przed swapem wydechu miałem podobne drgania, w końcu to tdik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpale w tym tygodniu auto po wszystkich wymianach - nowe pompki, uszczelniacze, nowy EGR, poczyszczone kolektory, nowy wałek, szklanki, panewki, nowe poduchy silnika i skrzyni to dam znać czy się poprawiło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie plecionki też zaczęły się drgania wydechu :-/ muszę się temu przyjrzeć z kanału :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpalilem na nowym wałku,popychaczach i pompkach i dalej wydech droga, spalinami można się udusić.

Kończą mi się pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik już nie wibruje ?

Kompresję na garkach sprawdzałeś ?

Jak wyglądają korekcję na zimnym i gorącym silniku ?

Jakieś logi by się znalazły ? :eusathink:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompowtryski?

Ja mam 2 tłumiki oryginalnie bo to quattro i jak go kupiłem miał delikatne drgania na wydechu ale nie bylo żadnych dumów tylko drganie na wolnych obrotach.po sprawdzeniu zawieszek i ogólnie wszystkiego co się dało(wszystko było ok)elektronik dzwignil wolne obroty o wlos i jest dobrze. Ale w waszym przypadku zostaje chyba tylko pompowtrysk lub przepływka coś kombinuje i silnik zle spala.

Edytowane przez lysy-wr400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompowtryski?

Ja mam 2 tłumiki oryginalnie bo to quattro i jak go kupiłem miał delikatne drgania na wydechu ale nie bylo żadnych dumów tylko drganie na wolnych obrotach.po sprawdzeniu zawieszek i ogólnie wszystkiego co się dało(wszystko było ok)elektronik dzwignil wolne obroty o wlos i jest dobrze. Ale w waszym przypadku zostaje chyba tylko pompowtrysk lub przepływka coś kombinuje i silnik zle spala.

Pompowtryski mam teraz założone świeże po niewielkim przebiegu. Wkładany też był inny komplet pompek i to samo.

Byłem u tłumikarzy i zasugerowali wspawanie dodatkowej plecionki za katalizatorem.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają korekcje po tych wszystkich naprawach ?

Bo wygląda to na słabą kompresję na którymś garnku :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje na rozgrzanym motorze

cyl1 -0,35

cyl2 0.00

cyl3. 0.02

cyl4 0,45

BIPy niskie na plusie i nawet przy przygazówce do 4000obr nie przekraczają 20-stu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma wszystkich korekcji powinna być bliższa zeru :naughty:

Ale jak nie przekraczają 0,5 to z kompresją raczej OK.

Nie zaczepiłeś kiedyś przypadkiem wydechem o coś ?

Może jest naciągnięty na wieszakach i przenosi drgania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...