Ccartmanek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Siemanko mam pytanie, ponieważ wczoraj padła mi przepustnica kolektora ssącego - dziś ją wymontowałem i okazało się, że pękły "ząbki" w środku i na pewno jest do wymiany jednak od niedawna także miałem problem z tym, że od czasu do czasu gdy gasiłem samochód trzęsło budą. W tym momencie jak padała przepustnica trzęsie za każdym razem przy gaszeniu, czy to są objawy zepsutej przepustnicy? - dopiero w środę zamontuje nową. Z góry dzięki za odpowiedź!
piotrsob1 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Tak, takie są objawy uszkodzonej klapy gaszącej (lub przepustnicy jak kto woli)
Ccartmanek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dzięki piotrsob1, modliłem się abyś odpisał właśnie Ty - a może chcesz pogadać o moim BRD i problemem z dymieniem? widziałem specjalizujesz się ostatnio w tych dymieniach Pozdrawiam!
piotrsob1 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Napisz dokłanie w jakich okolicznościach dymi, to się zastanowimy nad problemem:decayed:
Przemo1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Podepne się do tematu. Gdzie dostanę jak to mi mechanik powiedział: silnik zawirowań w kolektorze ssącym. Być może źle to nazwał bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. Pomóżcie.
SotoM Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Moze mu chodzi o podcisnieniową gruszke sterowania klapkami kolektora ssacego. Zadzwon do niego sie zapytaj co mu po glowie chodzi...nazewnictwo fajne tylko czego dokladnie...
Ccartmanek Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Jeżeli chodzi o mój problem, po wymianie przepustnicy problem zniknął.
Pawelkiwi Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Trzęsienie budy przy gaszeniu = uszkodzona klapa gasząca, a właściwie jej sterowanie. Łatwo sprawdzisz teraz jak masz ok - wystarczy odłączyć sterowanie klapy i na 100% uzyskasz ponowne trzęsienie silnikiem.
Rzuq Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 A zatelepanie silnikiem podczas odpalania? To też może być wina przepustnicy? Na obudowie mechanizmu przepustnicy takiej puszce zauważyłem ostatnio że wystaje stamtąd uszczelka i po zgaszeniu silnika ulatnia się stamtąd powietrze (bąbelkuje). Uszczelka wygląda tak jakby była wydmuchnięta. Co może być grane?
szczepan6666 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Ja też dzisiaj rozbierałem przepustnicę i też wystaje uszczelka czyli tak ma być z tego co piszesz.Gdy odkręciłem pokrywę było tam mokro od oleju chyba.
szeryf Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 A czy przy uszkodzonej przepustnicy powinien być jakiś błąd? U mnie błędów brak, a silnikiem trochę trzęsie przy gaszeniu (BLB). Pozdrawiam
szczepan6666 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 U mnie wyświetla błąd 16618 P0234 doładowanie silnika przekroczona wartość graniczna,u mnie nie trzęsie tylko jest słaby brak mocy,proszę o pomoc.
tomek_vw Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 w naszych silnikach są stosowane dwa modele "przepustnic" pierburg w którel leci elektronika i wyłamuje ząbek w zębatce oraz siemens ( poprawiona ) gdzie zabezpieczono elektronikę i silnik ale nie rozwiązano problemu z uszkadzaniem zębatek. Powodem uszkodzenia przepustnic jest przedmuch na oście skrzydełka przepustnicy i dostający sie olej z turbiny do układu elektryczno-mechanicznego przepustnicy. Dobrym rozwiązaniem jest demontaż i czyszczenie jej co jakiś czas wtedy zapobiegniemy jej uszkodzeniu. Trzeba pamiętać że niewolno jeździć z padnięta "przepustnicą" bo w dalszym etapie rozwalimy dwumas
szeryf Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Ponawiam pytanie czy padnięta przepustnica powoduje jakiś błąd?
tomek_vw Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 na samym początku nie po kilku gaszeniach tak ale nie pamietam numeru ale chyba 19557- silnik klapy w kolektorze ssącym (V157),przerwa/zwarcie z masą
szczepan6666 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 czy można kupić uszczelkę pod pokrywę przepustnicy i jaki jest nr.katalog.siemens silnik BLB ?.
tomek_vw Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 stara spuchła od oleju?? przytnij ja i poskładaj lepiej żeby tam nie było idealnie szczelnie wyjdzie to tylko na zdrowie przepustnicy
SotoM Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 ja tez tak miałem i kupiłem przepustnice za 750zł nową w zamienniku bo cena w ASO 1950pln. a stara leży w kartonie na półce tez ja rozebrałem wymyłem w środku ale uszczelka jest tak zpuchnięta ze mimo wszystko ze ja przyciąłem to przy zkręcaniu dekla- wyłazi jak plastelina na zewnątrz.
airbob Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Witam Od tygodnia też mam problem z trzęsieniem. Wczoraj wymontowałem przepustnicę VDO i egr i wszystko "wylizałem" miałem nadzieję że to pomoże ale niestety nie pomogło. Chciałem zaglądnąć do mechanizmu sterującego przepustnicą by oglądnąć te zębatki. Po odkręceniu śrubek udało mi się tylko uchylić jakieś 5mm wieko i dalej nie szło. Ciągnąłem z wyczuciem ale stanowczo niestety poległem, nie chciałem czegoś połamać. Wieko trzyma w okolicy gniazda elektrycznego. Pytanie jest takie jak to rozebrać by czegoś nie uszkodzić. Przez szczelinę widziałem że zębatki i cała reszta są uciapane czarnym olejem który wyglądał jak ten w silniku. Sama przepustnica nie była jakoś bardzo zawalona, zresztą ten olej musiałby płynąć pod górę aby dostać się do zębatek. Może tak ma być że te zębatki są smarowane takim czarnym olejem ? Może ktoś to rozbierał i ma zdjęcia jak to wygląda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się