Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem podczas gaszenia auta, zepsuta przepustnica.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko mam pytanie, ponieważ wczoraj padła mi przepustnica kolektora ssącego - dziś ją wymontowałem i okazało się, że pękły "ząbki" w środku i na pewno jest do wymiany jednak od niedawna także miałem problem z tym, że od czasu do czasu gdy gasiłem samochód trzęsło budą. W tym momencie jak padała przepustnica trzęsie za każdym razem przy gaszeniu, czy to są objawy zepsutej przepustnicy? - dopiero w środę zamontuje nową. Z góry dzięki za odpowiedź!

Opublikowano

Tak, takie są objawy uszkodzonej klapy gaszącej (lub przepustnicy jak kto woli) :decayed:

Opublikowano

Dzięki piotrsob1, modliłem się abyś odpisał właśnie Ty :D - a może chcesz pogadać o moim BRD i problemem z dymieniem?:D widziałem specjalizujesz się ostatnio w tych dymieniach :) Pozdrawiam!

Opublikowano

Napisz dokłanie w jakich okolicznościach dymi, to się zastanowimy nad problemem:decayed:

Opublikowano

Podepne się do tematu. Gdzie dostanę jak to mi mechanik powiedział: silnik zawirowań w kolektorze ssącym. Być może źle to nazwał bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. Pomóżcie.

Opublikowano

Moze mu chodzi o podcisnieniową gruszke sterowania klapkami kolektora ssacego. Zadzwon do niego sie zapytaj co mu po glowie chodzi...nazewnictwo fajne tylko czego dokladnie...

Opublikowano

Trzęsienie budy przy gaszeniu = uszkodzona klapa gasząca, a właściwie jej sterowanie.

Łatwo sprawdzisz teraz jak masz ok - wystarczy odłączyć sterowanie klapy i na 100% uzyskasz ponowne trzęsienie silnikiem.

Opublikowano

A zatelepanie silnikiem podczas odpalania? To też może być wina przepustnicy? Na obudowie mechanizmu przepustnicy takiej puszce zauważyłem ostatnio że wystaje stamtąd uszczelka i po zgaszeniu silnika ulatnia się stamtąd powietrze (bąbelkuje). Uszczelka wygląda tak jakby była wydmuchnięta.

Co może być grane?

Opublikowano

Ja też dzisiaj rozbierałem przepustnicę i też wystaje uszczelka czyli tak ma być z tego co piszesz.Gdy odkręciłem pokrywę było tam mokro od oleju chyba.

Opublikowano

A czy przy uszkodzonej przepustnicy powinien być jakiś błąd? U mnie błędów brak, a silnikiem trochę trzęsie przy gaszeniu (BLB).

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie wyświetla błąd 16618 P0234 doładowanie silnika przekroczona wartość graniczna,u mnie nie trzęsie tylko jest słaby brak mocy,proszę o pomoc.

Opublikowano

w naszych silnikach są stosowane dwa modele "przepustnic" pierburg w którel leci elektronika i wyłamuje ząbek w zębatce oraz siemens ( poprawiona ) gdzie zabezpieczono elektronikę i silnik ale nie rozwiązano problemu z uszkadzaniem zębatek. Powodem uszkodzenia przepustnic jest przedmuch na oście skrzydełka przepustnicy i dostający sie olej z turbiny do układu elektryczno-mechanicznego przepustnicy. Dobrym rozwiązaniem jest demontaż i czyszczenie jej co jakiś czas wtedy zapobiegniemy jej uszkodzeniu.

Trzeba pamiętać że niewolno jeździć z padnięta "przepustnicą" bo w dalszym etapie rozwalimy dwumas :(

Opublikowano

Ponawiam pytanie czy padnięta przepustnica powoduje jakiś błąd?

Opublikowano

na samym początku nie po kilku gaszeniach tak ale nie pamietam numeru ale chyba 19557- silnik klapy w kolektorze ssącym (V157),przerwa/zwarcie z masą

Opublikowano

czy można kupić uszczelkę pod pokrywę przepustnicy i jaki jest nr.katalog.siemens silnik BLB ?.

Opublikowano

stara spuchła od oleju?? przytnij ja i poskładaj lepiej żeby tam nie było idealnie szczelnie wyjdzie to tylko na zdrowie przepustnicy

Opublikowano

Dzięki tak zrobiłem:thumbup1:

Opublikowano

ja tez tak miałem i kupiłem przepustnice za 750zł nową w zamienniku bo cena w ASO 1950pln. a stara leży w kartonie na półce :) tez ja rozebrałem wymyłem w środku ale uszczelka jest tak zpuchnięta ze mimo wszystko ze ja przyciąłem to przy zkręcaniu dekla- wyłazi jak plastelina na zewnątrz.

Opublikowano

Witam

Od tygodnia też mam problem z trzęsieniem.

Wczoraj wymontowałem przepustnicę VDO i egr i wszystko "wylizałem" miałem nadzieję że to pomoże ale niestety nie pomogło.

Chciałem zaglądnąć do mechanizmu sterującego przepustnicą by oglądnąć te zębatki. Po odkręceniu śrubek udało mi się tylko uchylić jakieś 5mm wieko i dalej nie szło. Ciągnąłem z wyczuciem ale stanowczo niestety poległem, nie chciałem czegoś połamać. Wieko trzyma w okolicy gniazda elektrycznego.

Pytanie jest takie jak to rozebrać by czegoś nie uszkodzić.

Przez szczelinę widziałem że zębatki i cała reszta są uciapane czarnym olejem który wyglądał jak ten w silniku. Sama przepustnica nie była jakoś bardzo zawalona, zresztą ten olej musiałby płynąć pod górę aby dostać się do zębatek. Może tak ma być że te zębatki są smarowane takim czarnym olejem ?

Może ktoś to rozbierał i ma zdjęcia jak to wygląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...