Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu 1,9 131 Hp TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy moje pierwsze pytanie.. co ile wymieniać rozrząd a co ile pasek rozrzadu w silniku 1,9 131 Hp TDi [AVF] ile można przejechać max a co ile żeby spać spokojnie :)?

No i mam problem ponieważ przy pierwszym zapalaniu silnika czasem pójdzie mi mała chmurka szarego dymu (po nocy gdy jest nie używane) i silnik nierówno pracuje przez chwile.. każde kolejne zapalanie nawet po niewielkim odstępie czasu jest juz ok i wszystko równo chodzi.. czy to początek problemów z wtryskami? czy może świece lub pompa paliwa nie podaje równej dawki?

A z ciekawosci pytanie kolejne:P Założyłem akumaltor na słabszy bo chyba z 75Ah na 55Ah.. ponieważ miałem jakąś używke która lezała mi w garażu ,czy to robi jakąś różnice do puki nie kupie nowego?

Z góry dzięki, zawsze jestescie pomocni w każdej kwestii:)

Opublikowano

Rozrząd według fabryki 90 tys km nie wiem co rozumiesz pod pojęciem rozrząd i pasek jeżeli wymieniasz pasek to wymieniasz tez rolkę prowadzącą,napinacz i pompę wody (czyli kompletny rozrząd) + jeżeli chcesz termostat no i jak przypada to jeszcze napinacz paska wielorowkowego (osprzętu) i sam pasek w AVF masz jeden. Co od odpalania trzeba by logi zrobić ewentualnie samochód tyłem na wzniesienie i tak na całą noc i odpalać wówczas, ewentualnie spróbuj odpalać z włączonymi światłami (niektórym pomaga - choć pewnie na 90% na chmurkę dymu nie pomoże), świece też możesz sprawdzić ale jak jest powyżej +5 to chyba nie grzeją. Dawki tu nie ma masz zasilanie pompowtrysku i tam ECU reguluje wszystko... Dużo by pisać poczytaj trochę wątków w tym dziale a na pewno coś znajdziesz na temat Twoich problemów będzie szybciej i łatwiej a nie na gotowe jak większość początkujących... :wink:

Opublikowano

producent przewiduje wymiane przy 120000km(albo co 10 lat), jednakze ustalona jest granica 90000km ze wzgledu na bezpieczenstwo, ja osobiscie wymieniam co 60000km, wymienia sie kompletny rozrzad , wszystkie rolki, pompe wody.

co do chmurki przy odpalaniu najlepiej podpiac pod vaga i sprawdzic co ja boli.

jesli chodzi o akumulator to lepiej wlozyc o wiekszym pradzie rozruchowym, diesel potrzebuje wiekszego kopa przy odpalaniu, 55ah to troszke za malo, ale na kilka dni raczej nie zaszkodzi.

Opublikowano

Dzięki kolego;) co do paska rozrządu to słyszałem opinie żeby wymieniac kompletny co 60000 a pasek po 30000 z tąd też moje pytanko.. :) poszperam i poczytam, choć od tylu informacji tu zawartych oczy mi spuchną :P pozdro

---------- Post dopisany at 21:55 ---------- Poprzedni post napisany at 21:54 ----------

dzięki :)

Opublikowano
producent przewiduje wymiane przy 120000km(albo co 10 lat), jednakze ustalona jest granica 90000km ze wzgledu na bezpieczenstwo, ja osobiscie wymieniam co 60000km, wymienia sie kompletny rozrzad , wszystkie rolki, pompe wody.

co do chmurki przy odpalaniu najlepiej podpiac pod vaga i sprawdzic co ja boli.

jesli chodzi o akumulator to lepiej wlozyc o wiekszym pradzie rozruchowym, diesel potrzebuje wiekszego kopa przy odpalaniu, 55ah to troszke za malo, ale na kilka dni raczej nie zaszkodzi.

120 tys. albo 10 lat ?? gdzieś Ty to wyczytał :shock3: bałbym się!! stosować do tego czytałem że w silnikach Common Rail jest 120 tys. bo tam jest pasek mniej obciążony (choć i tu jestem przeciwnikiem tego bo to wbrew pozorom dużo) ale PD 120 tys ?? no dobra może... ale 10 lat to tak jakby jeździć 10 lat na jednej oponie bo przecież się nie zdarła... pasek to rzecz z gumy a ona się " starzeje" według mnie 5 lat max sorry za OT

Dobra poczytałem faktycznie auta z nowym typem rozrządu w przypadku AVF ,mają wymianę co 120 tys zwracam honor za to ale te 10 lat mnie trochę zdziwiło.

Opublikowano

Dokładnie mam ori aso wszystko z rolka altka włącznie. Dali 120000 lub 5 lat . Ale 2500 dziabli. ;-)

Opublikowano

tak mi powiedzial pan mechanik w serwisie volkswagena, a za wymiane calosci krzyknol 2800zl, dziwnie to brzmi, ale coz:shock3:

Opublikowano

Masakra, to ja w swoim AWX z kolega robilem i wyszlo mnie to niecale 700 zl w ori czesciami, jedynie pasek klimy i altka mialem gates, reszta vw/audi

Opublikowano

mi pomagal kumpla ojciec i wynioslo mnie okolo 900zl, troche rozkrecania, ale oplacilo sie w kieszeni zostalo na oplaty i olej z filtrami, czyli serwis potrafi zedrzec tylko kase, za roboczo godzine licza sobie od 100-300zl w zaleznosci co robia, masakra.

Opublikowano

Potwierdzam ori rozrząd co 120tyś., kto nie wierzy odsyłam do ASO ;)

Opublikowano

Ale trzeba chyba mieć sporo odwagi żeby tyle śmigać. Ja po 90000 przynajmniej pasek wywale. A resztę się zobaczy.

Opublikowano

Tydzień temu wymieniałem drugi raz rozrząd. Tym razem po przebiegu 85 tkm zakupiłem komplet SKF z pompą wody za 430 pln po dobrych zniżkach. Dodatkowo świeży Moltul specific i komplet filtrów Mann. Całość z robotą wyszła 1000zł.

Gość harry19-19
Opublikowano

miesiąc temu kupiłem zestaw ori do rozrządu , koszt 1300zł +300 zł robota , potwierdzam że można zrobić 120000

km na rozrządzie , więc zobaczymy co i jak to będzie :decayed: , myślę że dla bezpieczeństwa wymienię po 100tyś.km :hi:

Opublikowano

Kolego co do falowania obrotów po odpaleniu i puszczeniu dymka to na 99 przepływka miałem kilka takich przypadków. Podmień sobie od kogo i bedziesz wiedział .....

Opublikowano

jak kupilem auto to moj pasek rozrzadu miał 125 k km, o dziwo nie był taki zły :)

co lepsze, szwagier kupił passata b6 2.0 tdi to rozrząd miał 168 tys km, jak go wymienialiśmy ( były daty na rolkach produkcji auta).

robie duzo rozrządów, jedno jest pewne, po 90 tys km jak zdejmuje paski ktore sam montowałęm to wyglada wszystko bardzo ladnie, zazwyczaj mała rolka już wykazuje oznaki zuzycia, reszta jest ok, ale wiecej jak 100 k km bym nie jezdzil :) zmienic i miec spokojna glowe

Opublikowano

panowie nie wiem jak w waszych autach , ale ja widziałem już kilka ksiażek serwisowych B6 1.9tdi w tym swoją i ASO jak auto było jeszcze na gwarancji wymieniało rozrząd przy 120tys.km, więc czego tu się bać? jeśli jest założony komplet ori. :)

Opublikowano
miesiąc temu kupiłem zestaw ori do rozrządu , koszt 1300zł +300 zł robota , potwierdzam że można zrobić 120000

km na rozrządzie , więc zobaczymy co i jak to będzie :decayed: , myślę że dla bezpieczeństwa wymienię po 100tyś.km :hi:

To przepłaciłeś za ten rozrząd ....

Opublikowano

Pytałem sie kolegi dzika i nie całe 600zł cały rozrząd plus paski od klimy i alternatora wymiana u mechanika u mnie 250 zł :hi:

Opublikowano

co do chmurki przy odpalaniu najlepiej podpiac pod vaga i sprawdzic co ja boli.

jesli chodzi o akumulator to lepiej wlozyc o wiekszym pradzie rozruchowym, diesel potrzebuje wiekszego kopa przy odpalaniu, 55ah to troszke za malo, ale na kilka dni raczej nie zaszkodzi.

No ok. Też mnie wkurza że zazwyczaj z rana puszcza siwego dymka. Ale co sprawdzać po podłączeniu Vaga? Błędów nie mam, korekcje, bipy itp idealne. Czujnik temperatury G62 tylko zawyża jakieś 3-4* ponad wskazania G2. Świece wymienione Silnik odpala i pracuje idealnie. Tylko ten siwy dymek przy odpalaniu zimnego silnika.

Opublikowano
miesiąc temu kupiłem zestaw ori do rozrządu , koszt 1300zł +300 zł robota , potwierdzam że można zrobić 120000

km na rozrządzie , więc zobaczymy co i jak to będzie :decayed: , myślę że dla bezpieczeństwa wymienię po 100tyś.km :hi:

To przepłaciłeś za ten rozrząd ....

Darek tak lubi :decayed:

ja wymieniałem ostatnio rozrząd był ori przelot 100tysi,wyglądał idealnie,pasek zero oznak zużycia nie wykazywał :whistling: także oryginalny rozrząd 120tys wytrzyma spokojnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...