szuwx Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Witam, od dłuższego czasu zauważyłem że poziom oleju wyświetlany podnosi się. Od ostatniej wymiany zrobione 9 tyś i doszło już do maxa. Wcześniej również poziom się podnosił ale nigdy nie dochodził do górnej granicy skali.nie mam bagnetu i nie mam za bardzo jak sprawdzić czy to nie czujnik. Próbowałem zresetować pomiar tj. Otworzyłem maskę, przejechałem parę km, zgasilem na równym podłożu, odpaliłem i wskaźnik pokazuje połowę stanu, więc niby ok. Po kilku następnych km znowu dochodzi do maxa. Zastanawia mnie co może być przyczyną i jakie mogą być skutki dalszej jazdy. Ps: płynu chłodniczego nie ubywa, korek wlewu oleju czysty.
zbigor Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Albo czujnik pada i pokazuje głupoty, albo jest jakiś problem z wypalaniem DPFa i paliwo rozcieńcza olej silnikowy.
szuwx Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Dpf raczej odpada, sprawdzany swego czasu i był ok, robię odcinki min.30 km codziennie i do tego 1-2 trasy po 400km tygodniowo więc raczej na bieżąco wypala. Czytałem coś o uszczelniaczach na pompowtryskach ale sam boję się ruszyć, podobno łatwo je uszkodzić.
szuwx Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Jeżeli pytasz o pompowtryski to pewnie silnik caga ich nie ma? Czytałem na forum VW i pewnie pomyliłem silniki. Jutro spróbuję odpalić vcds i sprawdzić filtr cząstek stałych.
wojcian Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Wtryski ma ,ale nie pompowtryski , to nie ta epoka silników.
lukas309 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 zbedne zakladanie tematu masz program i zamiast sprawdzic DPF-a w pierwszej kolejnosci zakladasz temat gdzie ewidentnie moze byc przyczyna dpf tematy zaklada sie po sprawdzeniu oczywistych przyczyn i gdy wszystko jest ok
zbigor Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Jeśli DPF jest ok i nie ubywa płynu chłodniczego to nie ma za bardzo skąd przybywać oleju. Nawet lejące wtryski nie powinny podnosić poziomu. Zrób kilka razy odczyt w tych samych warunkach tzn parkuj na tym samym miejscu, po rozgrzaniu auta do 90`C wyłącz silnik i odczytaj poziom po ok 2 minutach. Jeśli będzie coraz wiecej oleju to masz 2 opcje. Albo pomiar bagnetam takim jaki mają w ASO i dalsze szukanie przyczyn, albo od razu wymiana czujnika.
szuwx Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 Panowie temat niestety powrócił, tzn parę miesięcy temu padł mi czujnik różnicy ciśnień, dpf złapał błąd. Czujnik kupiłem w aso, zamontowany i zaadaptowany. Dpf przepalony w trasie i był spokój. Minęło kilka m-cy i olej zaczął się podnosić wg wskazań mmi i osiągnął wartość z komunikatem, poziom oleju przekroczony. Dpf ponownie sprawdzony i zapelnienie 9gr, auto robi 70% tras, 20% mieszany więc dpf ma się gdzie przepalić. Macie jakieś sugestie? Jak ktoś ma nr bagnetu to podjadę do aso w zakupię to wyeliminuje czujnik.
lukas309 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 sprawdz bagnetem serwisowym poziom oleju nie koniecznie w serwisie dobry warsztat powinien taki bagnet posiadac
szuwx Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam, problem się powtarza. W zeszłym tygodniu zlaliśmy 2-3 setki oleju żeby jakoś jakoś jeździć. Komunikat niestety powrócił, a że w pobliżu żaden warsztat nie ma miarki serwisowej zlaliśmy cały olej. Było go pand 5,5 litra. A przy wymianie wlali 4,5 więc przybyło ponad litr w ciągu 9000km. Wszyscy mechanicy twierdzą że to dpf, ale po sprawdzeniu pod komputerem okazuje się że nie jest zapełniony. Jeden mechanik stwierdził że mimo takich wskazań dpf może być już zapełniony cząstkami które nie mogą być wypalone i nadaje się do wymiany. Podobno można spróbować go wymyć. I tu moje pytanie: Czy to możliwe że sterownik silnika mimo tego że czujnik dpf wskazuje małe zapełnienie poda paliwo na dpf, a to spłynie do oleju ? czy wypalenie/regeneracja serwisowa coś może pomóc? czy da się to zrobić vcds-em 11.11.1? Chciałem dodać zrzut ekranu z vcds ale coś nie mogę tego zrobić dlatego przeklepę to co sprawdziłem: oil fill level 51,040 mm particle filter difference pressure 7hPa particle filter reg lock status 0 particle filter kilometers since last regeneration 57760m particle filter fuel consumption since last regeneration 3,77l particle filter oil ash volume 0,20 l particle filter offset for differettial press. 1 hPa particle filter soot mass calculated 9,52g particle filter soot mass measured -3,61g particle filter time since last regeneration 3880s
kuebk Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 particle filter oil ash volume 0,20 l A czy czasem maksymalna wartosc to nie jest 175ml czyli 0,175l? Wogole co ile Ci sie ten DPF wypala? Jak juz sie wypala to dajesz mu sie wypalic do konca czy gasisz auto?
szuwx Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Opublikowano 26 Listopada 2014 Problem jest taki że jeszcze nie widziałem żeby mi się dpf dopalał, w tym modelu podobno kontrolka świec nie włącza się podczas normalnego wypalania. A w trasie to tego nie odczuwam. Próbowałem teraz jeszcze zregenerować serwisowo z poziomu vcds, ale po minucie od startu dostaję komunikat finished timeout, spróbuję jutro rano.
kuebk Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) w tym modelu podobno kontrolka świec nie włącza się podczas normalnego wypalania Nie spotkalem sie z sytuacja zeby wogole sie wlaczala w jakimkolwiek innym modelu. Próbowałem teraz jeszcze zregenerować serwisowo z poziomu vcds, ale po minucie od startu dostaję komunikat finished timeout, spróbuję jutro rano. Tym napewno nie pomagasz. Sprobuj zaobserwowac co km wypala Ci sie DPF, dodatkowo sprawdz jaka roznice cisnien podaje Ci G450. Edytowane 26 Listopada 2014 przez kuebk
zbigor Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Problem jest taki że jeszcze nie widziałem żeby mi się dpf dopalał, w tym modelu podobno kontrolka świec nie włącza się podczas normalnego wypalania. A w trasie to tego nie odczuwam. Próbowałem teraz jeszcze zregenerować serwisowo z poziomu vcds, ale po minucie od startu dostaję komunikat finished timeout, spróbuję jutro rano. Nie chce mi sie przeglądać ELSY ale jeśli w Audi jest tak jak w innych markach to po stacjonarnej regeneracji serwisowaej DPFa należy wymienić olej. Wypalaniena postoju jest mniej skuteczne niż podczas jazdy i może spowodować wieksze rozrzedzenie oleju. Stąd koniecznosc jego wymiany. Masz ewidentnie skopany DPF. Oleju nie może przybywać. Ja mając przebieg 180 tyś i telepiąc się w 90% na krótkich odcinkach w zakorkowanej Warszawie między wymianami co 15 tyś km muszę nawet dolać ze 100 czy 200ml. O przybywaniu oleju nie ma mowy. Nigdy nie przejmuję się wypalaniem i gaszę silnik nawet gdy proces trwa. Wypalanie DPF poznasz po ciut wyższych jałowych obrotach silnika, trochę wiekszym spalaniu chwilowym i delikatnym drżeniu silnika.
lukas309 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) U mnie to samo filtr sie wypala co 800 - 1000 km oleju jeszcze mi nigdy nie przybylo a jezdze 80% miasto z tym ze ja nie gasze auta podczas regeneracji Dziwne ze masz wartosc soot mass measured ujemna ja nigdy nie mialem ujemnej tej wartosci, jezeli jezdzisz po trasach i wali ci paliwo do oleju to filtr aut bo nic nie poradzisz Oil fill level - 51,040 mm ja mam 65,... mm i wszystko jest ok u mnie (ale to jeszcze sprawdze) Edytowane 27 Listopada 2014 przez lukas309
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się