zaba84 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Znów mam problem z silnikiem BRE. Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu ok 1l na 1,5-2 tyg. W zbiorniczku nie ma śladów oleju, nie ma bąbelków, w silniku oleju nie przybywa ani nie ubywa jest ok a mimo to płyn znika. Oglądam prawie codziennie silnik czy gdzieś nie ucieka i nic nie widać. Ostatnio wyjąłem chłodniczke spalin aby ją sprawdzić (podłączyłem ją pod sprężone powietrze) i chyba jest ok. Nie mam już wizji. Drugą sprawą jest nieraz delikatne kopcenie a nie raz duże. Na zimnym po odpaleniu auto delikatnie kopci, po nagrzaniu jest ok ale nieraz jak zgaszę ciepły i po 5 min odpalę to pusci chmurę dymu a nieraz jest ok. Synchronizacje jest ok na "0", w bloku 13 na vcds też w dupuszczalnej normie. To dymienie jest koloru szarego i jest gryzące.
thenaturat2 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Obstawiał bym uszczelkę pod głowicą, ale mogę się mylić.
zaba84 Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Ale co jeszcze i jak posprawdzać zanim się wezmę za zrzucanie głowicy mam nadzieje że to nie głowica... Dziś po całej nocy jak wyjechałem z garażu to auto zadymiło dopiero po kilku sek. jak stało na zapalonym silniku a ja wszystko zamykałem potem juz nic nie dymiło ...
s27 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 moja propozycja to zerknij pod osłonę rozrządu co tam słychać przy pompie płynu chłodzącego, najlepiej rano przed odpaleniem, górną osłonę można zdjąć i możliwe że sięgniesz wzrokiem
piotrsob1 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Żeby wyeliminować chłodnice spalin jako przyczynę to powinieneś na czas próby wyłączyć ją z obiegu chłodzenia ( zrobić bypasa) i zaślepić na ten czas EGR. Oczywiście zakładam że wyeliminowałeś już możliwość jakiejś nieszczelności układu chłodzenia i ucieczkę płynu chłodzącego do otoczenia:whistling:(pod zbiorniczkiem wyrównawczym sucho ?)
thenaturat2 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Sprawdź jeszcze w okolicach chłodnicy przewody. A wykładzinę masz suchą w aucie?
zaba84 Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Żeby wyeliminować chłodnice spalin jako przyczynę to powinieneś na czas próby wyłączyć ją z obiegu chłodzenia ( zrobić bypasa) i zaślepić na ten czas EGR.Oczywiście zakładam że wyeliminowałeś już możliwość jakiejś nieszczelności układu chłodzenia i ucieczkę płynu chłodzącego do otoczenia:whistling:(pod zbiorniczkiem wyrównawczym sucho ?) Chłodniczkę spalin wykręciłem i na krucce od płyny nałożyłem węże, jeden zasłepiłem a w drugi wtłoczyłem 2 bary sprezonego powietrza i słuchałem. Silnik oglądałem i szukałem czy gdzieś się nie poci na wężach ale nić nie zauważyłem, zbiorniczek jest ok ale zastanawiam sie nad korkiem od zbiorniczka. Sprawdź jeszcze w okolicach chłodnicy przewody. A wykładzinę masz suchą w aucie? Będe musiał się dostać do chłodnicy i ją obadać. Jeżeli chodzi o wykładzine to jest sucho, ale raz zaobserwowałem że z wylotu powietrza na drzwiach kierowcy lekko zaparowała szyba gdzie wszystkie inne były ok. (Auto to A6)
piotrsob1 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Takie sprawdzenie jak opisałeś nie daje pewności że chłodniczka jest szczelna, nieszczelność może się pojawiać wraz ze wzrostem temperatury. Jak zrobisz tak jak napisałem, pojeździsz kilkaset km z wyłączoną z obwodu chłodzenia chłodniczką, to będziesz pewien czy to jej wina Jak pod zbiorniczkiem po ostrzejszej jeździe jest mokro od płynu, to prawdopodobnie kompresja idzie do układu chłodzenia
zaba84 Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Oki. Czyli założę rurkę aby wykluczyc chlodniczkę i zobaczę. Czy muszę zaslepiać EGR? Czy będzie ok jak tylko odetne płyn od chłodniczki. ? Dziś po nocy auto w ogóle nie pusciło dyma na zimnym jak i na cieplym ok, po ponownym odpaleniu na cieplym tez ok.... O co chodzi z tym kopceniem?
piotrsob1 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Ja bym EGR-a zaślepił, bo tak to gorące spaliny będą przepływały przez chłodniczkę, i nawet gdyby była szczelna przed tą próbą, to po niej może już szczelna nie być P.S. Widziałem na forum kiedyś posta z fotkami, pęknięta głowica właśnie w BRE, puszczała płyn chłodzący do jednego z kanałów wydechowych . Obiaw był właśnie taki jak u Ciebie. Ale bądź dobrej myśli, wyeliminuj najpierw wszystkie możliwe zewnętrzne przyczyny, dopiero potem ewentualnie rwij głowicę
SotoM Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Zrób test na zawartość CO2 w ukł.chłodzącym. Ale jesli ubywa ci w duzej ilości p.chl. a spaliny mają zapach "kwasu" i sa bardzo gryzące w nosdrza i w oczy k**ewsko gryzie no to chlodziwo jest spalane. Teraz tylko -chlodniczka egru czy glowica peknieta lub tylko uszczelka... Na dole zbiorniczka p.chlodzacego jest kanal odprowadzajacy zaobserwuj czy jest tam mokro od plynu.
zaba84 Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Opublikowano 5 Maja 2014 Spaliny smierdza ale nie ma tragedii, ich smród przypomina smród spalin jak ze starego autobuju albo jelcza. ... Ten egr gdzie zaslepic, blaszke na rurce przed kolektorem ssacym czy na wyjsciu z wylotowego czy samo podcisnienie?
SotoM Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Ja bym w tym przypadku wlozyl przy kolektorze wydechowym aby spaliny nie szly do chlodniczki aby dodatkowo jej nie grzaly bo nie bedzie w niej plynu wiec nie bedzie jej chlodzic a tak bedzie sie nagrzewala od reszty cieploty silnika.... Takze zaslepiaj na polaczeniu z kol.wydechowym...
zaba84 Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Opublikowano 5 Maja 2014 jutro dorobie blaszkę ... z blachy 2mm starczy? Byłem pogladac znow silnik, nic nie mogę znalezc czy gdzies cieknie czy nie. Widziałem tylko dziwny zaschniety jakby zaciek na chłodniczce spalin, szedł jakby od góry tam gdzie jest egr. Ten suchy zaciek wyglądał jakby osad z kamienia, przebarwienie. Może to moje przewrażliwienie albo moze cos w tym jest. jutro dorobie blaszke i kawałek rurki w lutere U . Pod zbiorniczkiem jest sucho.
SotoM Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Zaslepke zrobic wystarczy gr.blaszki 1mm...testuj chlodniczke...
Pawelkiwi Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Może prościej podjechać i sprawdzić zawartość CO2 w płynie chłodzącym? Koszt 30-50 zł.
SotoM Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 tez koledze wczesniej podpowiadałem o teście -test jest bardzo dobry choc jesli jest niewielka nieszczelnosc naprawde minimalna to test moze byc pozytywny - nieraz tak miałem.a w rzeczywistosci- zdjecie głowicy było juz ostateczna decyzją.po zdemontowaniu - nic sie nie znalazało - głowica do sprawdzenia,obróbki ,złozenie motoru -problem usuniety.
zaba84 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Narazie wyklucze chlodniczkę, Jezeli nadal bedzie blyn ubywał to w sobote podjade na ten test. Chlodniczka widac ze jest uszkodzona ale od strony spalin. Rurka która jest zalutowana w chlodniczce i idze do wydechu puszcza na łączeniu przy chlodniczce bo jest okopcona... A tak na marginesie. Jak w ostatecznosci był zrzucał głowice to po ponownym montażu trzeba dobierać grubszą uszczelkę pod głowice?
SotoM Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Nie.taka grubość jaka byla taka montujesz. Jak masz 2ke to montujesz 2ke.nowe sruby tez dobrze by bylo do glowicy do wałkow od pd i do samych pd. Uszczelki pod uklad egr tylko serwis.
zaba84 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 A da sie sprawdzic jaka mam uszczelke jeszcze przed zrzuceniem glowicy? Dzis wyeliminowałem chłodniczkę, zobaczymy za kilka dni czy coś się zniemiło z ubywaniem płynu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się