Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BRE delikatnie dymi na szaro, ubywa płyn ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie sprawdzisz jaką masz uszczelkę - trzeba zdemontować.

Nawet jak głowica kiedyś była zdejmowana i planowana przez dobry serwis to i tak idzie pierwszy montaż czyli standard.

SotoM:

Obecnie tzn. od 2 miesięcy zmieniłem test na CO2 w płynie chłodzącym na własnej "konstrukcji" skład chemiczny i jest czulszy od sprzedawanych drogich w zestawie. Czułość wzrosła o około 50% i powiem wykrywa dość skutecznie.

Jedynie co mogę podpowiedzieć to zmienia kolor z różowego na przeźroczysty (po wykryciu CO2).

Opublikowano

Odgrzeje troche temat.....

Sytuacja chyba opanowana czesciowo... Po wykluczeniu chlodniczki nadal płyn ubywał ale przerażała mnie ta głowica wiec wysyliłem się bardziej w poszukiwaniach, zacząłem macać wszystkie węże, naciskać itp i nagle płyn poleciał w miejscu gdzie wąż wychodzący z chlodniczki oleju wchodzi w rurkę/magistralę, obejma zaciskowa nie była dobrze nałożona i wąż mozna powiedzieć że był jakby bez obejmy, chyba ktoś wcześniej coś grzebał i nie nałożył dobrze tez obejmy bo dostęp z obcegami jest do D....

Do tego zauważyłem małą ciemna ktopeczkę na wężu co idzie z bloku silnika też do chłodniczki oleju, zaczełem macać i nagle pociekło, mikro dziórka w wężu, sama pewnie tam sie nie zrobiła. Obecnie nie zauważyłem że płyn ubywa, chyba że teraz bedzie ubywał jeszcze wolniej bo cześć wycieków zlikwidowałem ;) ...

Natomist problem puszczania bąków jest nadal....

Dziś stałem na przejezdzie kol. na zapalonym silniku i po otwarciu przejazdu i ruszeniu został za mną dym, po przejechaniu kilkunastu metrów juz było ok. Auto od czasu do czasu samo z siebie zadymi. ??

Opublikowano

Da radę sprawdzic-pod kolektorem ssacym wystaje kontrolka uszczelki taki listek.beda otwory lub wyzłobienia.nie pamietam...

Pawelkiwi -zalatwiaj patent na to... Może forch od ciebie odkupi... Bo to oni mieli pierwsi w ofercie ten tester... Nie mam pojecia jakiej chemi uzyles....

Opublikowano

Chemia jest banalna a przede wszystkim tania, nie tak jak za ori testy.

zaba84:

Na jaki kolor masz bąka czarny czy siwy?

Opublikowano

Te kopcenie ma bardziej kolor szary moze troche siwy, podobne do kopcenia jak mialem walki rozjechane, ale synchronizacja jest na "0" ... Zakopci tak od czasu do czasu nie cały czas... Na a6 klub podejrzewają że może wtryski sie gdzies podcinaja bo nieraz na ciepłym zatnie mi przy odpaleniu, ale VCDS pkazuje że wszystko jest git.

Opublikowano

VCDS może mówić ze jest ok elektronicznie, ale fizycznie wtrysk któryś może być uszkodzony.

moim zdaniem dobrze było by mieć 1 100% sprawny PPD i go podkładać. włożyć na ten na którym widać największą odchyłkę... włożyć i pojeździć poobserwować... tylko teraz skąd dorwać wtrysk na podmianę...??

osobiscie v VAG nie przerabiałem takiego tematu ale czesto mi sie to zdaża sprawdzać w MB CDI. na stardiagnozie wtryski ok a mechanicznie leja na biegu jałowym a korekcje blisko 0. - pojezdziesz sie wszystko ok zatrzymasz sie po minucie siwy dym z kominów ruszysz pusci baka siwego i nic spokuj...- tyllo czuc smród spalin gryzacy i palacy w oczy i czuc w tym jakby nie spalona rope. - to taki mój przykład.

Opublikowano

Tak jak to opisałes to mam wlasnie podobnie.... Spaliny smierdza, auto jezdzi ok i od czasu do czasu zakopci i potem ok ... Jaki może być koszt sprawdzenia wrtyskow wraz z wymontowaniem i ponownym zamontowaniem.?

Opublikowano

Oj chyba nie ma firmy ktora jest w stanie spr ppd na zawnatrz... Dlatego tak jak wyzej pisalem dobrze bylo by miec do spr. Dobry ppd-chyba ze kuleje wiecej niż 1.

Opublikowano

Kurcze.... wymiana wtryskow to nie jest maly koszt, a tak oooo wymienic wtryski na regenerowane to sie troche mija z celem. Pisze regenerowane bo koszt nowych to masakra biarac pod uwage wartosc auta...

Opublikowano

No niestety...boli. Jeszcze pare latek i komplet uzywek bedzie mozna kupic za 600zl jak do 1.9awx

---------- Post dopisany 19-05-2014 at 10:35 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2014 at 21:46 ----------

Silniki diesla - wątek-regeneracja pompowtryskiwaczy.moze cos ci podsunie do glowy.

Opublikowano

To jeszcze mam pytanko zaby nie zakladac nowego tematu ....

Czym się rózni 2.0tdi 140km od 170km. Bo wymysliłem że może kupie uzywane wtryski od 170km. Lub ew kupie uzywane takie jak mam i oddam odrazu do regeneracji i podmienie z moimi a moje po taniosci gdzies sprzedam?

Hmmm...

Jezeli chodzi o moje wtryski co mam w aucie to wyglada to tak na vcds:

d3136fa503d26217med.jpg

Opublikowano
To jeszcze mam pytanko zaby nie zakladac nowego tematu ....

Czym się rózni 2.0tdi 140km od 170km. Bo wymysliłem że może kupie uzywane wtryski od 170km. Lub ew kupie uzywane takie jak mam i oddam odrazu do regeneracji i podmienie z moimi a moje po taniosci gdzies sprzedam?

Hmmm...

Jezeli chodzi o moje wtryski co mam w aucie to wyglada to tak na vcds:

http://images65.fotosik.pl/969/d3136fa503d26217med.jpg

Rozumiem że masz 2.0 BRE a tam jak kojarzę mamy wtryski z końcówką 073G BOSCH i takie same musisz założyć,

170KM to dawniej 073M lub po regeneracji MX SIEMENS-VDO a po akcji serwisowej 073T Continental ( osobiscie tego continentala nie widziałem ) inny system sterowania i odpada bo w gniazdo wtrysku wejdzie ale ster. silnika EDC16 - Bosch nie zatrybi - do Siemensa jest sterownik SIemens - tak na pewno ma VW bo Audi 170 nie miałem przyjemności sprawdzić :wink:

Przeglądając allegro z 2 lata temu ktoś wystawił wtryski z opisem że sa od 170 KM BOSCH AUDI A6 ale raczej one były od 140 KM

Opublikowano

Otworz komore tam gdzie jest ster.silnika i zobacz jaki masz sterownik jak bosch to pd tez są bosch.

Opublikowano

170KM sterownik Siemens, wtryski Siemens = Continental

Opublikowano

Wracając do tematu.

Ostatnio mi ubywa płynu z układu.

Szukam nieszczelności, ale zauważyłem też jedną rzecz. Zaraz za chłodnicą spalin na puszce po DPF pod złączem chłodnicy z rurką chłodnych spalin idącą do dolotu pojawiały się wypalone nacieki co może świadczyć o walniętej chłodniczce i ucieczce płynu do kanału powrotnego spalin. Jak można sprawdzić tą usterkę. Widzę że pisaliście o teście na CO2 jaka jest skuteczność tego testu. Tylko że ten test pokaże nam również co2 idące z walniętej głowicy bądź uszczelki. Czyż nie? Czyli nie wyklucza tych trzech usterek. Ale również nie daje 100% pewności że to chłodniczka spalin. Mam problem z ucieczką płynów w moim BRD.

Opublikowano
To jeszcze mam pytanko zaby nie zakladac nowego tematu ....

Czym się rózni 2.0tdi 140km od 170km. Bo wymysliłem że może kupie uzywane wtryski od 170km. Lub ew kupie uzywane takie jak mam i oddam odrazu do regeneracji i podmienie z moimi a moje po taniosci gdzies sprzedam?

Hmmm...

Jezeli chodzi o moje wtryski co mam w aucie to wyglada to tak na vcds:

http://images65.fotosik.pl/969/d3136fa503d26217med.jpg

Chcesz wymienaić dobre wtryski na gorsze ? :naughty:

Opublikowano

Tzn? Rozwiń trochę .... ;)

Opublikowano

Jak kupisz używańce to mogą być gorsze od tych co masz :decayed:

Patrząc na screena , to wcale nie są złe :whistling:

Poza tym od BRD (170KM) do twojego silnika nie będą pasowały ( tam są piezoelektryczne, u Ciebie elektromagnetyczne):naughty:

Opublikowano

Czytałem/słyszałem ze wskazania vcdsa odnoscie wtryskow mozna o kant d... rozbic...

Podobno wdług vcdsa 3 wtryski mam chyba zapieczone a jeden leje.... Ale objawy które występują od czasu do czasu wskazuja jakby jakby wtryski lały.

Auto raz na jakis czas ni z gruszki ni z pietruszki na biegu jalowym jak stoje dłużej w korku zacznie puszczac siwego baka poczym jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...