Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn hamulcowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja dzisiaj otrzymałem przesyłkę od TOM 77 , wymieniam tarcze tylne TRW - 90zl/ szt, klocki TRW- 82zl/kpl, plyn hamulcowy ATE DOT4 -26zl, postanowiłem wymienić przy okazji łożyska SKF - 74zl/szt

Opublikowano

Witam

Ile potrzeba płyny hamulcowego aby go wymienić

I czy płyny hamulcowe można mieszać np. DOT 3 z DOT 4

potrzebujesz 1 litr płynu. DOT 3 jest mieszalny z DOT 4 i DOT 5.1

Opublikowano

Witam chłopaki, gdybym chciał wymieniać kompletne hamulce (przód + tył - klocki i tarcze) to co konkretnie polecacie jako mocny jakościowo zamiennik ? Jaki zestawik ? Może ktoś coś wypróbował konkretnego ? Pozdro :hi::cool1:

Opublikowano

Witam chłopaki, gdybym chciał wymieniać kompletne hamulce (przód + tył - klocki i tarcze) to co konkretnie polecacie jako mocny jakościowo zamiennik ? Jaki zestawik ? Może ktoś coś wypróbował konkretnego ? Pozdro :hi::cool1:

:szukaj:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=61715.60

Opublikowano

siema a jak dokładnie jest z odpowietrzaniem w b6 gdy auto posiada ESP czy nie potrzeba specjalistycznego sprzętu do wymiany płynu ,czy spokojnie samemu można to zrobić, gdzieś słyszałem że w tradycyjny sposób można uszkodzić jakąś pompę od ESP ? z góry dziękuje za wszelkie informacje

Opublikowano

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

Opublikowano

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

czyli odpowietrzamy w tradycyjny sposób i po tej operacji trzeba odpowietrzyć pompę za pomocą kompa dobrze to rozumiem ? bez dodatkowych procedur

Opublikowano

wystarczy tylko przy pomocy VAG-a

Opublikowano

jakie są procedury przy wymianie płynu poprzez odpowietrzanie vagiem na co trzeba zwrócić uwagę krok po kroku jak przeprowadzić tą operację ? po prostu zlewam płyn zalewam nowy podpinam vaga i co dalej :>

Opublikowano

Kolego masz problem ze wzrokiem?

wszystko masz opisane powyzej

Opublikowano

jakie są procedury przy wymianie płynu poprzez odpowietrzanie vagiem na co trzeba zwrócić uwagę krok po kroku jak przeprowadzić tą operację ? po prostu zlewam płyn zalewam nowy podpinam vaga i co dalej :>

nie nazwał bym to "wymianą płynu hamulcowego poprzez odpowietrzenie VAGiem" - ale to przejęzyczenie albo mijasz się z oceną sytuacji.

ps. Ja zawsze zalecam jechac na wymianę płynu hamulcowego do ASO (Audi VW Skoda Seat) - operacja kosztuje 90-100zł w czym za 50-55zł jest koszt płynu (1 litr)

Do tego celu używają specjalnego urządzenia co daje pewność że stary płyn wpełni odciągną - dlatego schodzi niemal 1 litr przy wymianie (układ potrzebuje jakieś 0,5 litra)

Opublikowano

jakie są procedury przy wymianie płynu poprzez odpowietrzanie vagiem na co trzeba zwrócić uwagę krok po kroku jak przeprowadzić tą operację ? po prostu zlewam płyn zalewam nowy podpinam vaga i co dalej :>

nie nazwał bym to "wymianą płynu hamulcowego poprzez odpowietrzenie VAGiem" - ale to przejęzyczenie albo mijasz się z oceną sytuacji.

ps. Ja zawsze zalecam jechac na wymianę płynu hamulcowego do ASO (Audi VW Skoda Seat) - operacja kosztuje 90-100zł w czym za 50-55zł jest koszt płynu (1 litr)

Do tego celu używają specjalnego urządzenia co daje pewność że stary płyn wpełni odciągną - dlatego schodzi niemal 1 litr przy wymianie (układ potrzebuje jakieś 0,5 litra)

Kolego tutaj akurat jestes w błedzie, wymiana płynu przy pomocy VAG-a jest o wiele bardziej skuteczna

w porównaniu z urządzeniem Ate lub TRW przy pomocy którego wymieniamy płyn

a to z prostej przyczyny, blok ABS/ESP podczas odpowietrzania generuje cisnienie ok. 1MPa

a urzadzenie Ate/TRW (lub inne tego typu max 0.2MPa), zwykle cisnienie nie jest wieksze jak 0.15MPa

poniewaz czesto sie zdarza że zbiorniczek pod wpływem cisnienia i "starosci" rozrywa sie

aaaa i urządzenie to nie odsysa płynu tylko "przepycha" go przez układ

Opublikowano

jakie są procedury przy wymianie płynu poprzez odpowietrzanie vagiem na co trzeba zwrócić uwagę krok po kroku jak przeprowadzić tą operację ? po prostu zlewam płyn zalewam nowy podpinam vaga i co dalej :>

nie nazwał bym to "wymianą płynu hamulcowego poprzez odpowietrzenie VAGiem" - ale to przejęzyczenie albo mijasz się z oceną sytuacji.

ps. Ja zawsze zalecam jechac na wymianę płynu hamulcowego do ASO (Audi VW Skoda Seat) - operacja kosztuje 90-100zł w czym za 50-55zł jest koszt płynu (1 litr)

Do tego celu używają specjalnego urządzenia co daje pewność że stary płyn wpełni odciągną - dlatego schodzi niemal 1 litr przy wymianie (układ potrzebuje jakieś 0,5 litra)

Kolego tutaj akurat jestes w błedzie, wymiana płynu przy pomocy VAG-a jest o wiele bardziej skuteczna

w porównaniu z urządzeniem Ate lub TRW przy pomocy którego wymieniamy płyn

a to z prostej przyczyny, blok ABS/ESP podczas odpowietrzania generuje cisnienie ok. 1MPa

a urzadzenie Ate/TRW (lub inne tego typu max 0.2MPa), zwykle cisnienie nie jest wieksze jak 0.15MPa

poniewaz czesto sie zdarza że zbiorniczek pod wpływem cisnienia i "starosci" rozrywa sie

aaaa i urządzenie to nie odsysa płynu tylko "przepycha" go przez układ

Proces wymiany polega tylko i wyłącznie na:

- odessaniu poprzez płynu zbiorniczek wyrównawczy (w odpowiednim stopniu)

- zalaniu do zbiorniczka świeżego płynu

- odpowietrzenie sprzęgła (jeśli sprzęgło jest hydrauliczne)

- odpowietrzani z poszczególnych kół w wybranej kolejności

i to wszytko nie trzeba filozofować i wymyślać innych teorii - takie procedury stosują ASO i tak też opisuje pewnie ELSA

W dwóch ostatnich punktach używa się urządzenie podciśnieniowego - nic się nie przepycha (skąd ten pomysł?), wręcz przeciwnie zasysa się płyn bo grawitacyjnie za długo schodzi.

Co do "wymiany przy pomocy VAG" to absolutnie tego tak nie można nazywać - bzdura.

Ta funkcja VAGa służy do odpowietrzenia bloku/pompy ABS - więc nazywać to trzeba "odpowietrzeniem bloku/pompy ABS".

Korzysta się z tej funkcji jak podejrzewa się zapowietrzenie pompy w wyniku np. spadku poziomu płynu (wliczając w to niefachową wymianę płynu)

Opublikowano

ok, nich Ci bedzie :wink4: :wink4: :wink4: :wink4:

ale mam dla Ciebie zagadke...

jak skutecznie odpowietrzyc układ w B5, gdy np uciekł plyn lub pękł przewód ??????

Opublikowano

ok, nich Ci bedzie :wink4: :wink4: :wink4: :wink4:

ale mam dla Ciebie zagadke...

jak skutecznie odpowietrzyc układ w B5, gdy np uciekł plyn lub pękł przewód ??????

[...] "odpowietrzeniem bloku/pompy ABS".

Korzysta się z tej funkcji jak podejrzewa się zapowietrzenie pompy w wyniku np. spadku poziomu płynu (wliczając w to niefachową wymianę płynu)

Opublikowano

no ok, ale powtórze pytanie: JAK ??????

Opublikowano

no ok, ale powtórze pytanie: JAK ??????

Do odpowietrzenia bloku/pompy ABS niezbędny będzie VAG (to wiadomo) bo zleciał z niej płyn. Procedurę mogę sobie tylko podejrzewać jak będzie bo mnie nie spotkała jeszcze taka usterka by płyn wyleciał, więc nie będę tu gdybał. Ty zapewne wiesz i nam powiesz :good:

Opublikowano

ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami

serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były

prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne

straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

1. Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

2. Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach VAG

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

Opublikowano

na 100% jestescie pewni ze w B5 to przechodzi ???

Bo w/g mojej skromnej wiedzy tylko tam gdzie jest ESP

a ja pytam o zwykly uklad ABS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...