Marcuz Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Uklad odpowietrza sie na.krzyz LP-PT PP-LT Kolejność odpowietrzania zależy od konstrukcji układu. Nie można uogólnić kolejności, chyba że mówimy o danym samochodzie lub o danych układzie.
Dev Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 A jaki uklad masz w autach z ABS, co ? w starszych był 3 lub 4 kanałowy teraz jest tylko 4 kanałowy oraz auta z SBC. W przypadku audi jest dokladnie tak jak napisalem.
Marcuz Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Jest dokładnie tak jak piszesz Ale zdarza się jeszcze naprawiać 3 kanałowe układy. Dla nas to oczywiste, ale dla laika nie. Przeczyta, nie sprawdzi i się będzie zastanawiał dlaczego nie może odpowietrzyć układu (koniec końców odpowietrzy...ale to potrwa). Po prostu zawsze byłem zdania, że lepiej coś dokładnie wyjaśnić. Zapobiega to akcjom, gdzie przychodzi gość do mechanika z tekstem: "A u mnie na forum to mówili tak i tak" (gość czegoś nie zrozumiał/doczytał). Stereotypy o mechanikach z for nie są najlepsze, więc trzeba je zmieniać
tkamicki5 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Czyli robic tak jak kolega dev napisał,na krzyż odpowietrzać tak? I to naprzykład LP i PT jednoczesnie odkręcać odpowietrzniki i załączać zapłon?czy zapłon nie jest konieczny,co chwile grzac te świece tak..hehe Wiem juz że równoczesnie odkrecamy LP i PT a potem PP i LT, czyli w trzech najlepiej odpowietrzac. Zostało mi ostatnie pytanie,co z tym zapłonem,ma on być włączony cały czas przy odpowietrzaniu, czy włączac go przy kazdym odkrecaniu odpowietrzników czy wcale nie trzeba włanczać zaplonu? Dev jak to jest wkońcu?prosiłbym o odpowiedź Edytowane 3 Grudnia 2015 przez tkamicki5
Dev Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Nie ma znaczenia. dobrze jest w trakcie odpowietrzania uruchomic kilka razy pompe ABS VAGiem.
tkamicki5 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 A włącze nie mając esp? Vaga mam ale pompy jeszcze nie probowalem uruchamiać bigdy nim i nawet nie wiem jak zbytnio.
Emejcz Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Chcę wymienić u siebie płyn. ABS jest, ESP nie ma. Płyn kupię Ate 200. Pytanie o procedurę czy taka będize poprawna: 1. Odciagnięcie płynu w zbiorniczku i potem utrzymywanie pełnego stanu na świeżym płynie 2. Prawy tył - odkręcony odpowietrznik z wężykiem i pompuje pedałem aż poleci czyste 3. Lewy przód 4. Lewy tył 5. Prawy przód Czy tak jest poprawnie? Pytanie co ze sprzęgłem? Czy tam też trzeba i się jakoś wymienia? Litr płynu starczy? Dev, potwierdzisz, coś skorygujesZ?
Dev Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Kolejnosc przy wymianie nie ma znaczenia. Sprzeglo robisz tak jak hamulce
KubaMpakiet Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Dev pod 320/288 ate typ 200 bedzie odpowiedni do mojego chrupka? jakos w niedlugim czasie chce zmienic zaciski i plyn na co zwrocic uwage?
Emejcz Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Pytanie, pewnie ty Dev będziesz wiedział. Muszę zdjąc zacisk prawy tył i wymienić uszczelnienia. Czym zatkać tymczasowo przewód hamulcowy, żeby za bardzo nie zlatywał płyn? Czy jak zatkam to potem wystarczy, że naleję trochę płynu do zacisku i odpowietrzę tylko ten prawy tył? Płyn ogólnie wymieniałem w tym roku.
Emejcz Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Niestety nie miałem na szybko skąd wziąć takiej. Wymieniłem te uszczelnienia, a przewód zostawiłem wiszący aby skapywało do słoika. Cały czas pilnowałem, aby nie brakowało w zbiorniczku płynu. Po zamontowaniu odpowietrzyłem tylko ten prawy tył metodą - jedna osoba pompuje w aucie na wyłączonym zapłonie, a ja odkręcam odpowietrznik. Wyglądało na to, że się odpowietrzył, no ale chyba jednak układ się zapowietrzył, bo hamuje mi dopiero z pedałem przy podłodze... Jak wymieniałem płyn to poszło ładnie, tu niestety nie. Czy na odpowietrzenie tego układu wystarczy metoda na sucho - wyłączony zapłon - i odpowietrzanie po kolei: -lewy przód -prawy przód -lewy tył -prawy tył? Myślałem, że się nie zapowietrzy, jeszcze się zastanawiam czy może się ten zdejmowany zacisk jakimś cudem dobrze nie odpowietrzył, no ale bąbelki już nie leciały.
Emejcz Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 (edytowane) Chyba rzeczywiście toto. Jak wyciągnąłem zacisk i wsadziłem deske zamiast klocków ustawiając odpowietrznikiem do góry to wyleciało jeszcze trochę bąbelkowej piany. Próbowałem jeszcze odpowietrzać pozostałe koła, ale nie było sensu, bo powietrze nie leciało. Teraz jest już chyba dobrze. Jeszcze sprawdzę za jakiś tydzień czy będą leciały bąbelki z tego zacisku. Dev, a z twojego doświadczenia, jak trzpień samoregulatora jest podrdzewiały i wymienia się tylko uszczelnienia, to ile czasu to może jeszcze wytrzymać? Edytowane 15 Października 2016 przez Emejcz
Dev Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Trzpien musi być czysty, nasmarowany i powinien pracować suwliwie. Zacisk trzeba odpowietrzyc w rękach.
rafałwol Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Jaki plyn bedzie do mojej b7 ?? ATE 200 czy ATE SL6 ?? Czy jakiś inny ??? Drugie pytanie może ktoś wie, oddajac auto do ASO na wymiane plynu jakim plynem hamlcowym oni zalewają???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się