Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn hamulcowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uklad odpowietrza sie na.krzyz

LP-PT

PP-LT

Kolejność odpowietrzania zależy od konstrukcji układu. Nie można uogólnić kolejności, chyba że mówimy o danym samochodzie lub o danych układzie.

Opublikowano

A jaki uklad masz w autach z ABS, co ?

w starszych był 3 lub 4 kanałowy

teraz jest tylko 4 kanałowy oraz auta z SBC.

W przypadku audi jest dokladnie tak jak napisalem.

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak piszesz :) Ale zdarza się jeszcze naprawiać 3 kanałowe układy. Dla nas to oczywiste, ale dla laika nie. Przeczyta, nie sprawdzi i się będzie zastanawiał dlaczego nie może odpowietrzyć układu (koniec końców odpowietrzy...ale to potrwa). Po prostu zawsze byłem zdania, że lepiej coś dokładnie wyjaśnić. Zapobiega to akcjom, gdzie przychodzi gość do mechanika z tekstem: "A u mnie na forum to mówili tak i tak" (gość czegoś nie zrozumiał/doczytał). Stereotypy o mechanikach z for nie są najlepsze, więc trzeba je zmieniać :)

Opublikowano (edytowane)

Czyli robic tak jak kolega dev napisał,na krzyż odpowietrzać tak? I to naprzykład LP i PT jednoczesnie odkręcać odpowietrzniki i załączać zapłon?czy zapłon nie jest konieczny,co chwile grzac te świece tak..hehe

Wiem juz że równoczesnie odkrecamy LP i PT a potem PP i LT, czyli w trzech najlepiej odpowietrzac.

Zostało mi ostatnie pytanie,co z tym zapłonem,ma on być włączony cały czas przy odpowietrzaniu, czy włączac go przy kazdym odkrecaniu odpowietrzników czy wcale nie trzeba włanczać zaplonu? Dev jak to jest wkońcu?prosiłbym o odpowiedź

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano

Nie ma znaczenia.

dobrze jest w trakcie odpowietrzania uruchomic kilka razy pompe ABS VAGiem.

Opublikowano

A włącze nie mając esp? Vaga mam ale pompy jeszcze nie probowalem uruchamiać bigdy nim i nawet nie wiem jak zbytnio.

Opublikowano

Chcę wymienić u siebie płyn. ABS jest, ESP nie ma.

Płyn kupię Ate 200.

Pytanie o procedurę czy taka będize poprawna:

1. Odciagnięcie płynu w zbiorniczku i potem utrzymywanie pełnego stanu na świeżym płynie

2. Prawy tył - odkręcony odpowietrznik z wężykiem i pompuje pedałem aż poleci czyste

3. Lewy przód

4. Lewy tył

5. Prawy przód

Czy tak jest poprawnie?

Pytanie co ze sprzęgłem? Czy tam też trzeba i się jakoś wymienia?

Litr płynu starczy?

Dev, potwierdzisz, coś skorygujesZ?

Opublikowano

Kolejnosc przy wymianie nie ma znaczenia.

Sprzeglo robisz tak jak hamulce

Opublikowano

Dev pod 320/288 ate typ 200 bedzie odpowiedni do mojego chrupka?

jakos w niedlugim czasie chce zmienic zaciski i plyn na co zwrocic uwage?

Opublikowano

na wszystko

Opublikowano

Jo

Opublikowano

Pytanie, pewnie ty Dev będziesz wiedział.

Muszę zdjąc zacisk prawy tył i wymienić uszczelnienia.

Czym zatkać tymczasowo przewód hamulcowy, żeby za bardzo nie zlatywał płyn?

Czy jak zatkam to potem wystarczy, że naleję trochę płynu do zacisku i odpowietrzę tylko ten prawy tył?

Płyn ogólnie wymieniałem w tym roku.

Opublikowano

Nakretka M12x1

Opublikowano

Niestety nie miałem na szybko skąd wziąć takiej.

Wymieniłem te uszczelnienia, a przewód zostawiłem wiszący aby skapywało do słoika. Cały czas pilnowałem, aby nie brakowało w zbiorniczku płynu.

Po zamontowaniu odpowietrzyłem tylko ten prawy tył metodą - jedna osoba pompuje w aucie na wyłączonym zapłonie, a ja odkręcam odpowietrznik.

Wyglądało na to, że się odpowietrzył, no ale chyba jednak układ się zapowietrzył, bo hamuje mi dopiero z pedałem przy podłodze...

Jak wymieniałem płyn to poszło ładnie, tu niestety nie.

Czy na odpowietrzenie tego układu wystarczy metoda na sucho - wyłączony zapłon - i odpowietrzanie po kolei:

-lewy przód

-prawy przód

-lewy tył

-prawy tył?

Myślałem, że się nie zapowietrzy, jeszcze się zastanawiam czy może się ten zdejmowany zacisk jakimś cudem dobrze nie odpowietrzył, no ale bąbelki już nie leciały.

Opublikowano

Nasz powietrze w zacisku

Opublikowano (edytowane)

Chyba rzeczywiście toto.

Jak wyciągnąłem zacisk i wsadziłem deske zamiast klocków ustawiając odpowietrznikiem do góry to wyleciało jeszcze trochę bąbelkowej piany. Próbowałem jeszcze odpowietrzać pozostałe koła, ale nie było sensu, bo powietrze nie leciało.

Teraz jest już chyba dobrze.

Jeszcze sprawdzę za jakiś tydzień czy będą leciały bąbelki z tego zacisku.

Dev, a z twojego doświadczenia, jak trzpień samoregulatora jest podrdzewiały i wymienia się tylko uszczelnienia, to ile czasu to może jeszcze wytrzymać?

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Trzpien musi być czysty, nasmarowany i powinien pracować suwliwie. Zacisk trzeba odpowietrzyc w rękach.

Opublikowano

Jaki plyn bedzie do mojej b7 ?? ATE 200 czy ATE SL6 ?? Czy jakiś inny ???

Drugie pytanie może ktoś wie, oddajac auto do ASO na wymiane plynu jakim plynem hamlcowym oni zalewają???

Opublikowano

Jeden i drugi dobry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...