Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z oryginalnym hakiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Nie wiem czy dobrze umieszczam wątek (w razie czego proszę o przeniesienie do właściwego działu), ale mam problem z oryginalnym hakiem.

Hak jest odpinany, ale niestety przy kupnie zapomniałem Niemca zapytać o kluczyk do haka :facepalm: i pojechałem do Polski. Aktualnie hak jest zamontowany na aucie i chcę go wypiąć i tu problemik. Okazało się, że nie ma kluczyka więc poszedłem do magika od kluczy i wyciągnął mi wkładkę.

Na początku pokrętło od haka nie chciało nic a nic się obrócić ani w jedną i drugą stronę pomimo odciągnięcia go od bolca . Więc francuz w rękę, wd-40 i jazda. Po jakiś 10min mieszania kluczem pokrętło z oporem zaczęło się obracać od "zamknięcia" do "otwarcia". Ale niestety nadal niema możliwości obrócenia tego pokrętła ręką.

I teraz puenta: kiedy hak jest "otwarty" aby go zdjąć? Bo przy żadnym ustawieniu pokrętła hak nie chce zejść. Jest kreska na haku i przy ustawieniu czerwonego czy zielonego pola na tej kresce hak nie chce zejść :kwasny:

hak.jpg

Ktoś już miał taki problem? Znajomi mówią, że przy "otwartym" haku wziąć 10kg młotek i naparzać z góry aż zejdzie :facepalm:

Pozdro.

Opublikowano

Hak schodzi jak pokrętło jest na czerwonym. Musiałbyś popatrzeć u kogoś jak działa ten mechanizm zatrzaskowy haka bo ciężko to wytłumaczyć. Na siłę to raczej coś uszkodzisz. Prawdopodobnie po usunięciu wkładki nadal nie cofa blokady.

Opublikowano

Rozumiem, że hak można zdjąć, gdy obrócę pokrętłem i czerwone pole znajdzie się na narysowanej strzałce haka? Wydaje mi się, że po demontażu wkładki nic już "mechanicznego" nie powinno przeszkadzać w obrocie pokrętłem - oprócz bolca od którego trzeba odciągnąć pokrętło :wink:

Opublikowano

przekręcasz i odciągasz pokrętło- hak powinien spaść na dół praktycznie bez użycia siły.

Opublikowano
przekręcasz i odciągasz pokrętło- hak powinien spaść na dół praktycznie bez użycia siły.

Haczyk polega na tym, że ni hu hu nie chce spaść :kwasny:

Jakieś pomysły?

Opublikowano

Pokrętło się obraca ale zapadka która blokuje hak w gnieździe się nie cofa. To taki mechanizm sprężynowo-zapadkowy więc obrót tego pokrętła powinien napinać sprężynę i cofać tę zapadkę. Po cofnięciu zapadki hak sam spada

Opublikowano

Witam Wszystkich , jestem nowicjuszem , i mam pewien problem sprowadziłem z Niemiec Audi a4 b8 z 2010 , i kupiłem hak westfalia używany do tego modelu

mam pytanie jak podłączyć ten hak ,okablowanie z modułem do instalacji , proszę o pomoc

Opublikowano
Witam Wszystkich , jestem nowicjuszem , i mam pewien problem sprowadziłem z Niemiec Audi a4 b8 z 2010 , i kupiłem hak westfalia używany do tego modelu

mam pytanie jak podłączyć ten hak ,okablowanie z modułem do instalacji , proszę o pomoc

Poszukaj na forum gdzieś jest taki temat.

Z tego co pamiętam to w B8 oprócz dorabiania instalacji i dołożenia modułu haka trzeba jeszcze wymienić wentylatory chłodnicy i ich sterownik.

Opublikowano
Pokrętło się obraca ale zapadka która blokuje hak w gnieździe się nie cofa. To taki mechanizm sprężynowo-zapadkowy więc obrót tego pokrętła powinien napinać sprężynę i cofać tę zapadkę. Po cofnięciu zapadki hak sam spada

Zerknij proszę na mój temat: http://a4-klub.pl/nadwozie-14/demontaz-haka-holowniczego-zdemontowac-hak-holowniczy-328917

Wygląda na to, że mamy ten sam problem. Poradziłeś sobie może już z nim?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...