Skocz do zawartości
IGNOROWANY

duża dawka paliwa na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik 1.9 AVF, po wymianie wałka rozrządu, sprawdzone pompki, turbo, EGR, przepływka, czujniki.

Problemem jest nienaturalnie duże spalanie. Po mieście przy spokoniej jeździe pow. 9litrów ( było max 7.5l ) Trochę szybciej, to już grubo 10 - 11 litrów.

Natomiast na wolnych obrotach spalanie na VAGu pokazuje 1.6l/h, temperatura paliwa ok. 74st., obroty silnika 882.

Wgrany seryjny program pod AVFa, dalej bez zmian. Wałek ustawiony 0-0.6.

Wychodzi na to, że komputer silnika żąda sam taka dawkę na jałowym, podczas zwiększania obrotów dawki paliwa mieszczą się w normach.

Może ktoś miał do czynienia z podobnym objawem?

Opublikowano

U mnie przy -0.6 do 0.0 spalanie na postoju 0.40l/h soft na 165 km 375 nm

Opublikowano

Czyli ksiązkowo, no niestety u mnie nie. Być może wałek nie asowski swoje wnosi i synchronizacja z bomby musi być inna:whistling:

Czy na programie 162KM, czy na serii spalanie 1,6l/h:facepalm::facepalm:

Opublikowano

no u mnie na postoju pokazuje 40L/100km , bądz tu mądry :naughty:

Opublikowano

A sprawdzałeś vagiem, podejrzewam że większość z użytkowników pasków, audic itp z PD ma źle ustwiony rozrząd i nawet o tym nie wie. To samo się tyczy zjechanych wałków rozrządu........najlepiej jeździć, aż padnie a następnie wstawić kolejny motor.............

Opublikowano

Auto( *101km) pali średnio ok. 7L , zbiera się , nie kopci , odpala czy zimne czy ciepłe, nie lata na obrotach. Było podpinane pod vaga i nic złego nie wykazało. Napisz co gdzie sprawdzić , a podjadę do mechanika i mu przekaże .

Opublikowano

Specem nie jestem, ale jak podepnie Tobie komputer to niech sprawdzi spalanie na postoju, wyrażone jest w litrach na godzinę.

Jeśli się mylę, proszę o korektę:

Na vagu: engine - 0,8 Meas - blok 15 - trzecia kolumna "Fuel consumption"........

Opublikowano

Witam ja tez po wymianie walka federal modul i popychaczy oraz panewek mam spalanie 1,3 na wolnych i kat 0 w czym moze byc problem mysle ze w walku

Opublikowano

Witam ja tez po wymianie walka federal modul i popychaczy oraz panewek mam spalanie 1,3 na wolnych i kat 0 w czym moze byc problem mysle ze w walku

Sprawdź ustawienie napinacza paska rozrządu, może pasek jest za luźno napiety. Jak zmienia się kąt synchronizacji w zależności od obrotów silnika?

Jaka jest dawka wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach?

Jak nie będzie poprawy to przestaw kąt na -1 stopień.

Opublikowano

Witam ja tez po wymianie walka federal modul i popychaczy oraz panewek mam spalanie 1,3 na wolnych i kat 0 w czym moze byc problem mysle ze w walku

Sprawdź ustawienie napinacza paska rozrządu, może pasek jest za luźno napiety. Jak zmienia się kąt synchronizacji w zależności od obrotów silnika?

Jaka jest dawka wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach?

Jak nie będzie poprawy to przestaw kąt na -1 stopień.

Raczej nie może być za mało napięty pasek... jakby tak było to możliwe że juz by sie spotkały zawory z tłokami... obstawiał bym raczej żeby spróbowac wgrac inny soft... powinno pomóc . Miałem taki sam przypadek i zostało też wymienione szklanki i wałek na zamiennik.... odnowienie softa i gra...

Opublikowano (edytowane)

Witam ja tez po wymianie walka federal modul i popychaczy oraz panewek mam spalanie 1,3 na wolnych i kat 0 w czym moze byc problem mysle ze w walku

Sprawdź ustawienie napinacza paska rozrządu, może pasek jest za luźno napiety. Jak zmienia się kąt synchronizacji w zależności od obrotów silnika?

Jaka jest dawka wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach?

Jak nie będzie poprawy to przestaw kąt na -1 stopień.

Raczej nie może być za mało napięty pasek... jakby tak było to możliwe że juz by sie spotkały zawory z tłokami... obstawiał bym raczej żeby spróbowac wgrac inny soft... powinno pomóc . Miałem taki sam przypadek i zostało też wymienione szklanki i wałek na zamiennik.... odnowienie softa i gra...

Witam ja tez po wymianie walka federal modul i popychaczy oraz panewek mam spalanie 1,3 na wolnych i kat 0 w czym moze byc problem mysle ze w walku

Sprawdź ustawienie napinacza paska rozrządu, może pasek jest za luźno napiety. Jak zmienia się kąt synchronizacji w zależności od obrotów silnika?

Jaka jest dawka wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach?

Jak nie będzie poprawy to przestaw kąt na -1 stopień.

Raczej nie może być za mało napięty pasek... jakby tak było to możliwe że juz by sie spotkały zawory z tłokami... obstawiał bym raczej żeby spróbowac wgrac inny soft... powinno pomóc . Miałem taki sam przypadek i zostało też wymienione szklanki i wałek na zamiennik.... odnowienie softa i gra...
t.a

Tak myslisz ze soft tylko gdzie go wgrac pewnie w serwisie przed wymiana walka i tych szklanek plus panewek spalanie bylo 0,6 po wymianie tak jak wyzej auto teraz na + 1,7 kat ma ale spalanie 0,9 jak ktos ma jakies namiary na kogos kto robi te softy bylbym wdzieczny pozdrawiam

Edytowane przez bajasiek
Opublikowano (edytowane)

Nic dziwnego, że przy kącie +1,7 tyle ci pali. Przesuń na minus 1. Wgranie nowego softu zostaw na koniec, zdążysz jeszcze niepotrzebnie wydać kasę. Jaki jest luz na napinaczu?

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Synchro dużo nie zbijesz, sam to przerabiałem. U mnie ostatecznie skończyło się na wymianie pompek i nowym sofcie pod pompki. Mam obecnie pompki od 5 litrowej V10 i spalanie 0,6l/h wg VAGa. Odpala o niebo lepiej na ciepłym, jak i na zimnym i jest jakby zrywniejszy, ale na hamowni nie byłem, a program ciężko robić. Każdy wymyśla inną teorie, przynajmniej u nas na pomorzu.....

Opublikowano

Jak bralem na minus to spalanie jeszcze bardziej sie zwiekszalo na jalowym a jak bardziej biore na plus tak kolo 5 stopni to mam 0.6 dopiero sam nie wiem co juz zrobic

Opublikowano

Nie wiem, czy dobrze piszę, ale być może rozrząd źle złożony.......choć nie wiem, czy była by taka możliwość :kwasny:

Opublikowano

Jak bralem na minus to spalanie jeszcze bardziej sie zwiekszalo na jalowym a jak bardziej biore na plus tak kolo 5 stopni to mam 0.6 dopiero sam nie wiem co juz zrobic

Rozrzad na blokady robilem to juz pare razy w tych silnikach ale pierwszy raz wymianialem walek i tak sie stalo z tym spalaniem moze to ten walek federala posiadam walek orginalny ale ma inny ten impulsator nie wiem czy bedzie odpala czy czujnik bedzie normalnie reagowal prosze o podpowiedz

038109239L NUMER TEGO KOLA Z TA BLACHA CZY MUSZE ZALOZYC TO KOLO ORGINALNE PYTAM BO CIEZKO SIE GO SCIAGA

Nic dziwnego, że przy kącie +1,7 tyle ci pali. Przesuń na minus 1. Wgranie nowego softu zostaw na koniec, zdążysz jeszcze niepotrzebnie wydać kasę. Jaki jest luz na napinaczu?

NAPINACZ USTAWIONY W TYM WYCIECIU TAKZE CHYBA DOBRZE

Nic dziwnego, że przy kącie +1,7 tyle ci pali. Przesuń na minus 1. Wgranie nowego softu zostaw na koniec, zdążysz jeszcze niepotrzebnie wydać kasę. Jaki jest luz na napinaczu?

Opublikowano (edytowane)

W moim przypadku było tak:

- kąt 0 stopni - dawka na wolnych obrotach 6,0 mg/R, spalanie na jałowym 0,8 - 1,0 l/godz. w mieście było 7,5 do 7,8 l/100 km, i twarda praca silnika;

- kąt -1,1 stopnia - dawka na wolnych obrotach 5,2 mg/R, spalanie na jałowym 0,6 l/godz. w mieście wychodzi maks. 7,2 l/100 km. (warunki - W-WA).

Jak miałem kąt "na plusie" spalanie było ponad 1 l/godz.

Jak napinacz paska rozrządu jest kiepski to w miarę wzrostu obrotów silnika jednocześnie zmienia się kąt synchronizacji za czym idzie wzrost spalania.

Z tego co zaobserwowałem na swoim aucie to sterownik silnika "nie lubi" jak rozjeżdża się kąt synchronizacji w trakcie zwiększania obrtów silnika.

Przy 300 ttkm zmieniłem napinacz z oryginalnego na INA (chyba podróbka) i zaczęły się problemy z nadmiernym spalaniem.

Wróciłem do starego oryginalnego napinacza i wszystko jest w normie normy.

U kolegi takich problemów z napinaczem nie powinno być bo jest nowszego typu - "sprężynowy".

Przypuszczam że nowy wałek rozrządu u kolegi ma niedokładnie wykonany frez na klin i dlatego zmiana kąta synchronizacji może pomóc.

Oczywiście mogę być w błędzie, ale myślę że warto spróbować.

Przestawienie kół rozrządu o jeden ząbek nie wchodzi w rachubę bo to zmiana kąta o około 16 stopni i silnik nie uruchomiłby się wcale.

Owszem softem można ograniczyć spalanie na wolnych obrotach, ale to nie tędy droga.

Moje dane odnoszą się do auta z oryginalnym softem.

A jaka jest temperatura podawana przez sterownik silnika? Może jest niedogrzany.

Wzrost spalania odczytany na VAG może nie odzwierciedlać tego co wyliczymy na podstawie liczby przejechanych kilometrów.

Możliwe że ciśnienie na magistrali paliwowej jest za niskie - Czy było mierzone?

Jak z mocą maksymalną? Może już gumki na wtrysku przepuszczają.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

U mnie synchro skacze 0,6/1,1/1,7 ale spalanie mam 0,6l/h wg vaga.....

Opublikowano

Problem z wysoką dawką na wolnych to najprawdopodobniej wina pompek.

Przy wymianie wyciągaliście pompki?

Nie wydaje sie ze teraz z dołu jest słabszy?

Opublikowano

No u mnie były to pompki. Wymienione 4 na inne i po problemie, ale nie wiem, czy do końca to było rozwiązaniem. Na innych pompkach mam inny soft, ponieważ pompki są z 5l. V10.

Być może nowy soft jest w stanie załatwić problem....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...