Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zawieszenie 1 BA a 1 BE :)


Mati2802

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line. Nie powiem ze bardzo lubię komfort jazdy, niestety wiem że w moim aucie jest zawieszenie 1BE. I z tąd kilka pytań, czy jest duża różnica w komforcie pomiędzy 1BA a 1BE? Wiem ze mam pełny stabilizator, czy jeżeli pozostawię go a amortyzatory i sprężyny włożę od 1BA to autko dalej będzie się tak dobrze trzymało w zakrętach? Najbardziej zależy mi w sumie na tłumieniu dziur, jak z tym sobie poradzić? Dodam że w aucie mam opony 205/60/16 więc profilowo troszkę wyższe niż te które powinny być oryginalnie. Co rekompensuje wysokość auta ale niestety nie do końca rekompensuje twardośc sprężyn. I jak jest z żywotnością wahaczy? Na którym komplecie dostają bardziej po tyłku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze na 1be sa mniejsze wychylenia wiec wachacze mniej sie wyrabiaja i też wiecej wytrzymuja ,mialem 1be i zaluje ze sie przesiadlem na 1ba bo prawie nic wiecej na + komfortu nie czuje a teraz sie wychyla w zakretach i przy mcniejszym wietrze :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest trochę bardziej twardsze na 1BE i wg. mnie o wiele lepiej się prowadzi niż na 1BA. Wiadomo że trochę dziury czuć ale i tak chciałbym jeszcze twardziej i niżej. Zostaw tak jak jest i nic nie kombinuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1ba to zawieszenie standard.1be to zawieszenie sportowe -20mm. Natomiast 1bv to sportowe -40mm. Można przyjąć kolejno twardość tych zawieszeń jako ,, 0 , 2, 4 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1BV to ta sama wysokość co 1BE tylko twardsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line. Nie powiem ze bardzo lubię komfort jazdy, niestety wiem że w moim aucie jest zawieszenie 1BE. I z tąd kilka pytań, czy jest duża różnica w komforcie pomiędzy 1BA a 1BE? Wiem ze mam pełny stabilizator, czy jeżeli pozostawię go a amortyzatory i sprężyny włożę od 1BA to autko dalej będzie się tak dobrze trzymało w zakrętach? Najbardziej zależy mi w sumie na tłumieniu dziur, jak z tym sobie poradzić? Dodam że w aucie mam opony 205/60/16 więc profilowo troszkę wyższe niż te które powinny być oryginalnie. Co rekompensuje wysokość auta ale niestety nie do końca rekompensuje twardośc sprężyn. I jak jest z żywotnością wahaczy? Na którym komplecie dostają bardziej po tyłku?

Musiałem , w B5 nie było czegoś takiego jak s-line :facepalm: . Tak jak pisza 1BA to zawieszenie standard taki trochę ponton . 1BE jest niższy i twardszy lepiej sie trzyma zakrętów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line.

Nic takiego jak s-line nie bylo w B5, zapomnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za pomoc, nie da sie ukryc ze prowadzi sie rewelacyjnie. Polece te 205/60/16 na zakretach sie nie wychyla a na dziurach troszke lepiej :-) Jednak chyba nic nie będę zmienial skoro wahacze maja jeszcze dluzej na tym pozyc :-)

---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 22:24 ----------

Sorki myslalem ze taki mam bo kubelki kiera s4 felgi od eski i tak skokarzylem blednie, sorki bardzo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1BV to ta sama wysokość co 1BE tylko twardsze

No ja miałem w ręku dwa amorki przednie 1BE i 1BV jest inna wysokość, pomijając to, że spręzyny są takie same w tych samych kategoriach wagowych, więc nie wiem skąd taki wniosek?

Amory są identyczne, tylki podpora spręzyny jest usytuowana niżej w 1BV, a złudna większa twardość może wynikać z tego że w 1BV szybciej usiada na odboju (bo odboje są takie same w 1BE i 1BV)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od upodobań kierowcy, ja zmieniłem z BE na BA i nie żałuję. Może i ponton, ale o wiele większy komfort.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz dynamicznie to pewnie że komfort, ale w zakrętach to tragedia przy szybszej jeździe :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz dynamicznie to pewnie że komfort, ale w zakrętach to tragedia przy szybszej jeździe :thumbdown:

Nie ma tragedii. Polonez to się wyginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam 1 ba i szukam 1 be, bo nie mogę zdzierżyć raz wyglądu, a dwa wychylania, przechylania itp :facepalm:

jakby ktoś miał na sprzedaż to chętnie przytulę ;)

Audi A4 B5 Zawieszenie S-Line 1BE Avant (4279955276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

co o tym myślicie ? avant to nie sedan nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki takie same avant/sedan, quatro były by inne, sprężyny to trzeba po kolorach kropek sprawdzić jakie kategorie wagowe mają.

Ja bym sprawdził tylne amorki, zdjął ten plastik czy nie ma rdzy pod nim, a może byc bo odboje rozwalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, stoje przed zmianą zawieszenia. Przeczytałem multum stron ale konkretnych odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.

Nie wiem jak sprawdzic jaki mam rodzaj 1BA czy 1BE. Jak to sprawdzić?

Czytałem że nie ma co na 1BA dawac sprężyn -40 bo nawet na nierównościach gwint nie zaczepi o nic jak ten zestaw.

Chciałbym zmienic na 1BE ze względu na prześwit -20 bo BV to twarde dla mnie bedzie bo cenie sobie komfort jazdy.

Czy zmiana polega tylko na zmianie amortyzatorów i sprężyn czy także wachaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprężyny+ amortyzatory (żeby było jak należy), ale można zostawić amorki z 1BA. Wahacze zostają bez zmian, jedyne co to możesz zmienić stabilizator na "pełny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, stoje przed zmianą zawieszenia. Przeczytałem multum stron ale konkretnych odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.

Nie wiem jak sprawdzic jaki mam rodzaj 1BA czy 1BE. Jak to sprawdzić?

Czytałem że nie ma co na 1BA dawac sprężyn -40 bo nawet na nierównościach gwint nie zaczepi o nic jak ten zestaw.

Chciałbym zmienic na 1BE ze względu na prześwit -20 bo BV to twarde dla mnie bedzie bo cenie sobie komfort jazdy.

Czy zmiana polega tylko na zmianie amortyzatorów i sprężyn czy także wachaczy?

We wlepie w kole zapasowym szukaj skrótu 1BA

Numer stabilizatora dla zawieszeń 1BE/1BV o grubości 29 mm nr OE 8D0411309L, dzięki niemu przód jest sztywniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontynuując temat, mam możliwośc kupienia 1 BE ale z avanta z 97r co miał 2.6 podmaską.

i pytanie : czy coś będę musiał zmieniać ? mocowania amorów czy coś ?

pozdr dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...