Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Audi A4 1.8T - w końcu upolowana :)


ShatyMK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się w końcu znaleźć wymarzone Audi A4 B6 z ostatniego rocznika produkcji z 2004r z silnikiem 1.8T BFB 163KM.
Przejrzałem naprawdę wiele ogłoszeń, obejrzałem wiele aut w lepszym i gorszym stanie ale zawsze było jakieś "ale", na szczęście cierpliwość została nagrodzona i udało mi się znaleźć naprawdę bardzo zadbany egzemplarz, technicznie jak się do tej pory okazuje 100% sprawny, lakier igła, tapicerka bez przetarć, wewnątrz pachnąco, czysto i cudownie, nawet schowek otwiera się tak jakby nigdy nie był otwierany, poprzedni właściciele ewidentnie bardzo dbali o auto pod względem serwisowym oraz pod względem codziennej eksploatacji.
Audi zostało sprowadzone z Danii z przebiegiem `160tys, wszystkie serwisy były wykonywane w ASO i zostały udokumentowane w książce oraz potwierdzone. Udało mi się nawet wyciągnąć informacje z ASO o wszystkich wymienionych w tym okresie częściach :)
Do pełni szczęścia zabrakło tylko pełnego pakietu S-line oraz troszkę bogatszego wyposażenia, jednak stan techniczny i wizualny nadrabia :)

3OIGFnaCe0dsra51ADUdmM6-qile0udYZXaHL7qt
FFbKB1gwqdeOvO-BU2N5XZfPpJCD8XRZx14PZzC7

zcgt-rT_eyZZwSIL70poieEEL8Pu-CXNy0yus48-

d5sS1DNri-7ZRof3AJmQfXGvJn6Hwtk57ge_yhfm

0c0UfgfIRIGbCbLVLUUVpFLGQHr9dy5gusgNQLOo

03oc3cw9KjOltaALCLu6J7Zn1thPfpu__0u-rLgz

3amV-J2UEwc-Msq3sDYXvXciDvrAbrq4QIehpK07

tj3qc5_OFZpwr7OQeCiB-VAgy95IYuDPrch69jjX

-u9SZ-Ehn7jXLRa9jS2qeZvWmkZg1k8qnxoASFO4

prZcyPiTeVTHyyRQ4WDiwwQEX1U_36-Hvv8SJHlt

xJGTCGy1sl2CUwisIQq9GG9vPg1nVIaeqtdfA8gB

NQ17FWelVl-RTznZvoXEUpjzZYGgZ1SoYinBiJmS

_D-kIJFjBox_jjLI7XwC6d2j_pCbU4FELsBNsVnl

xdEmrGHEh6HUq-L8IOrF1619Ti_KebPNjkpHAH7W

jRVJdjbDUL3eo6y68CKrMgrmgYxLFqFuQ7BakEVM

v-nwT5f6pmMpGlj8khJFBBkU7UhTLZQoj6WaVrny

TuXKeHMxBzMf_hlOCG3ungIetgbKT7CANhBeOEDE

zDPKkH_eQE0peciRVmS4JgksGwR-ojh6BBzLONpm
rH-NCLwit0E_BF7Eb7fwZIui3TYLV6uJ1NGfOqOc

 

Troszkę o aucie:
Audi A4 z silnikiem BFB bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie osiągami, poprzednio jeździłem A4 B5 z silnikiem 1.8 125KM i zawsze marzyłem o turbo, jednak nie spodziewałem się, że będzie to taki przeskok w odczuciu mocy :) Auto sprawia wiele frajdy z jazdy, przyspiesza praktycznie z każdego biegu. Okazało się, że poprzedni właściciel zamontował BlowOff'a :) sam rozważałem wstawienie BOVa po zakupie :) a tutaj taki bonus :) Dodatkowo w Danii chyba nie oszczędzają na tego typu zabawkach, oryginalne chromowane lusterka od S4 były wymieniane w ASO, wiec zakładam że zawór może być również oryginalnym HKS. Auto posiadam juz prawie 3 miesiące, jak do tej pory nie zaskoczyło mnie żadną najmniejszą usterką, dopieszczam je jak mogę, zrobiłem pełny przegląd, wymianę wszystkich płynów, filtrów, świec itp, jeździ jak nowe :) Mam nadzieję ze mnie nie zawiedzie i cały czas będzie sprawiało mi taką samą przyjemność z jazdy.


Parametry i wyposażenie:

  • silnik 1.8T BFB 163km
  • obecny przebieg 167tys km
  • elektyczne szyby (przód) - domykanie z kluczyka
  • FIS - bez komputera (wskazuje tylko zasięg w KM)
  • Przyciemniane tylne szyby
  • pakiet chrom
  • zderzaki w kolorze nadwozia
  • chromowane lusterka S4
  • tylne lampy led (na początku mnie drażniły ale na żywo wyglądają zupełnie inaczej, przekonałem się do nich, też wymieniane w ASO :)
  • zawieszenie S-line, obniżone 2cm i utwardzone seryjnie.
  • Alufelgi Alutec 16", oponki Kormoran Gamma B2 205x55 r16 91W
  • zawór BlowOff HKS

 

Car audio:

 

  • Seryjne nagłośnienie Audi
  • Radioodtwarzacz SONY MEX 2600BT - bardzo przyjemnie grające radio z pilotem w zestawie i modułem BT który jak się przekonałem jest mega wygodny. Tu rozpiszę się trochę bardziej, nagłośnienie w porównaniu do modelu A4 B5 to przepaść. W B6 wszystko gra pięknie, przestrzennie, stereofonicznie, czasami potrafię kilka godzin siedzieć w aucie i słuchać muzyki, od rockowych kawałków w których słychać naprawdę każde pociągnięcie struny na gitarze, aż do cięższych klubowych kawałków gdzie miękki ciepły przyjemny basik gra naprawdę zadowalająco. Jestem bardzo wymagający jeśli chodzi o dźwięk, więc nie mogę powiedzieć, że nie mogłoby być lepiej, jednak po wielu godzinach spędzonych w aucie podczas słuchania muzyki muszę stwierdzić, że obecnie radio SONY gra rewelacyjnie, chociaż mój zestaw w domu gra delikatnie bardziej szczegółowo :) za to w audi bardziej przestrzennie :)
  • Okablowanie SinusLine, grubaśne kabelki przeciągnięte w profesjonalnym zakładzie do bagażnika (Gdańsk - JarAudio)
  • Subwoofer Pioneer TS-WX301 + wzmacniacz peying 800W (zapas basu jeśli chcę powoduje falowanie obrazu w oczach, masaż pleców, drganie lusterek i wpadanie w rezonans narządów wewnętrznych) Nie jest to zestaw, który docelowo chciałem zakupić, ale okazyjnie odkupiłem komplet od kumpla, kiedyś tam pewnie wymienię. Przy rozsądnym ustawieniu rewelacyjnie się zgrywa w przypadku muzyki rockowej, przy DnB, można dorzucić do pieca i jest godnie :)

KYrY1CiD4RmjikMn0zBRgIdElYHXhif0n5dKoBwd

txFjpjYsiV81zSZlFGHePB_9DoMKn4sUI1aWgQpE

KYmZ9g3P9XoRpHI_7JVqJvlY_NiIPpOC-V11wdJN
 

W planach

 

  • Modyfikacja seryjnego układu wydechowego, wstępnie 2x sportowy tłumik końcowy - ZAMONTOWANO
  • Hamownia, coś mi się nie chce wierzyć że to ma tylko 163KM WYKONANO - 182KM i 285Nm :D
  • Wstawienie DownPipe WYKONANO - w planach kolejny pomiar mocy
  • Prawdopodobnie wstawienie dłuższego środkowego przelotu ( w zależności od efektu po wstawieniu DP) - WYKONANO
  • Wycięcie środkowego tłumika - WYKONANO
  • Dołożenie komputera pokładowego z tempomatem
  • Światła ksenonowe lub HID - ZAMONTOWANO
  • Program do około 200KM i około 280NM :D zobaczymy jaki będzie potencjał i co powie tuner
  • Felgi 17" - raczej na później, właśnie kupiłem nówki laczki na 16"
  • Glinkowanie, polerowanie, car-detalling we własnym zakresie, na początek pewnie woskowanko WYKONANO - bez glinkowania
  • Zdjęcie szczęk, zacisków, odczyszczenie, malowanie, może na czerwono, albo odświeżenie na srebrno jak seria. POMALOWANE (13.11.2014)
  • wytłumienie bagażnika pod car audio
  • wymiana radioodtwarzacza na coś HighEndowego - WYKONANO - Jednak wróciłem do SONY, gra bardzo dobrze
  • wymiana subwoofera i wzmacniacza - (jednak zostawiam obecny zestaw)
  • W5W Led na postój - ZROBIONE
  • czyszczenie dolotu, kolektora, dłubanina, cardetalling od środka :)WYKONANO - przy okazji najbardziej zawalona była odma
  • jak mogłem zapomnieć, KLUBOWE RAMKI NA REJESTRACJĘ!!! :)

Eksploatacja i mody (mały update i mody na przestrzeni 2 lat od zakupu):

  • Wymiana rozrządu, płynów (płukanie pompy wspomagania 3 butelkami płynu aż wylatywał czyściutki ), pasków, czyszczenie odmy, pełen serwis
  • Układ wydechowy, ostateczne mody, Downpipe + środkowy AWG 70cm + 2xWMR40 90mm : pełen przelot
  • Wymiana przedniej szyby, była pęknieta od nowości w prawym górnym rogu. Saint Globain, ori jak fabryczna.
  • Nowe tarcze i klocki hamulcowe + nowy płyn.
  • Konserwacja i malowanie zacisków na czerwono, farbą wysokotemperaturową.
  • ECU - wyłaczenie 2 sondy lambda, wyłaczenie kontroli podciśnenia dla zaworu upustowego aby zapobiec pojawianiu się błędów powodowanych przez BOV oraz spadkowi mocy,
  • Launch Controll na 4500prm :D
  • Flatshift na +5500rpm :)
  • Boost Gauge Greddy - polecam ten wskaźnik doładowania, jest już na mapsensorze i silniczku krokowym, poza tym fajne opcje, razem ze zmianą kolorów podświetlenia. Przydatny w diagnozowaniu spadków mocy :) Obecnie wyeliminowane :)
  • Sekwencyjny zawór BOV, nie powodujący błędów podciśnienia i spadków mocy :)
  • Światła ksenonowe
  • Sportowy filtr powietrza Pippercross, i tu niespodzianka, wzrost mocy zmusił mnie do wymiany reduktora na wydajniejszy, przepływka na serii 154g/s, po montażu pipercrossa 164g/s :) odczuwalny wzrost mocy :)
  • Montaż wydajnej instalacji gazowej Stag 4 plus na reduktorze KME GOLD oraz podwójnie zasilanej listwie wtryskowej (brak spadków mocy po depnięciu, idzie jak na benzynie :) + kabelek do łączenia z ECU gazowym, co jakiś czas sam kontroluję i koryguje mapy.
  • Wymiana jednokierunkowego sprzęgiełka alternatora (ori INA) i paska klinowego na za***isty (przy zmianie biegów przy sprincie potrafiło pisknąć, teraz cisza)
  • Wymiana oleju (przejście na Motul 5W30 8100 X-clean) + filtr + czyszczenie pipercross 200tys km
  • Wymiana świec zapłonowych NGK PFR6Q 200tys km
  • Wymiana cewek zapłonowych na NGK 200tys km
  • Nowa kostka ISO do radia, teraz wszystkie głośniki grają równo taką samą głośnością.
  • Oczywiście cały czas czujność, wszystko na bieżąco wymieniane i kontrolowane. Auto po prawie 2 latach dalej sprawia mi taką samą radość jak po zakupie :)
  • Wymiana kierownicy na model od B7 - 3 ramienny pikowany
  • Montaż Parktronic
  • Zupełnie nowy wydech na 100mm końcowych, pełny przelot (może wrzucę później nowe filmiki, poniższe są jeszcze na poprzednim)

Pozdrawiam forumowiczów i do zobaczenia na spotach i zlotach :):a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::a4fan::PB98:

Poniżej video z przebiegu modyfikacji układu wydechowego, opcja, stock/przelotowy końcowy/przelotowy końcowy bez środkowego :)

Oraz ostatnie mody, pełen przelot :D

Zdjęcia - Kacper Kopko (Jouki)

Edytowane przez ShatyMK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ladna:wink: juz tam ktos kiedys wieksze heble do przodu dal:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ladna:wink: juz tam ktos kiedyś wieksze heble do przodu dal:naughty:

Hahaha :) Dobre masz oko :) To była przymiarka większych laczków i delikatnej gleby w PS :) trochę wirtualna :) (ale tylko na tym zdjęciu o które Ci chodzi) ;)

Tutaj masz oryginalne zdjęcie bez przeróbek :) Kacpra poniosła trochę wyobraźnia ale wyszło całkiem dobrze :)

1375934_10200775055579112_624491772_n.jpgDSC_1293.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie się prezentuje:good:

Jaki masz hebel z przou bo jakieś duże te tarcze się wydają?:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie czasem tarcza 345 bo bosc duza?

Koło 16 więc chyba nam się wydaje:decayed: Ale jest pewnie 320mm bo zacisk spory:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też miałem 1.8 bez T a teraz mam 1.8T BFB.

Szerokości i przyczepności kolego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też miałem 1.8 bez T a teraz mam 1.8T BFB.

Szerokości i przyczepności kolego:wink:

@bocian_81 :) Też odczułeś taką mega różnicę w mocy? Ja się zastanawiam czy po prostu to tak jeździ, czy może auto jest już po programie.

No ale przekonam się o tym dopiero na hamowni :) Możesz napisać ile udało Ci się jechać najszybcie? To będzie chyba jakiś w miarę miarodajny wyznacznik, bo przyspieszenie od 0-100 ciężko zmierzyć i porównać z innym kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też kiedyś wydawało mi się, że moje auto się zbiera ponad przeciętnie. To może z przesiadki na turbo tak sie wydaje? Napisz koniecznie co tam wyszło na hamowni. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super się prezentuje, mógłbyś cyknąć jakieś fotki wnętrza ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia wypluła 187KM i 295 NM przy pierwszym pomiarze rok temu, teraz będzie pewnie koło 195-200 i 300-320NM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audiczka super. Dopieszczona i w ogóle co tu dużo pisać...:) szkoda troszkę ze nie Avant :)

Szerokości i bezawaryjności !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) Ale ja szukałem tylko i wyłącznie sedana :) Avant jakoś do mnie nie przemawia, bardziej kojarzy mi się z autem rodzinnym, gdzie można wrzucić wózek itp ;) Jeszcze nie planuję dzieci więc na kombi przyjdzie czas, później :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...