marcin2403 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2014 W środę wymieniłem olej, taki jak zawsze castrol 5w-40. Za wymianę + olej + filtr zapłaciłem koło 180 zł. Mam wyciek, misa mokra. Zauważyłem że tłusty ślad rozpoczyna się przy łączeniu silnika z prowadnicą. Prowadnicę wymieniałem jakiś czas temu, ponieważ stara podczas wyciągania bagnetu pękła. Kupiłem dziś silikon do silników, hydrauliki i spróbuje uszczelnić. Mam nadzieję że to jedyny wyciek. Co do dpf... zobaczymy, dziś postaram się umówić na komputer. ---------- Post dopisany at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany at 08:23 ---------- Zapomniałem dodać. Po wymianie oleju, jak zresztą wcześniej zaczął kopcić. Kopcenie występuje prawie zawsze na światłach, jak się zatrzymam przed domem. Nie ma znaczenia jaka występuje temperatura otoczenia czy silnika. Dym jest gryzący, siwo-niebieski (bardziej siwy).
SotoM Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Pompki siadaja.na kompie korekcje,bipy itd moze byc ksiażkowe ale fizycznie pdki moga miec dos zycia.
marcin2403 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Jakieś inne objawy ich zużycia występują za wyjątkiem kopcenia? Dodam że z odpalaniem (nawet po kilku dniach) nie mam problemu, pali od przysłowiowego "strzała". Moc, chyba cały czas ta sama, ale wiadomo to może być subiektywne odczucie. Silnik pracuje równo, spalanie miasto nie wiem (zależy jakie, korki itp.), powolna trasa np. sochaczew - warszawa przy średnim ruchu 4,5 (80-90 km/h), im szybciej tym więcej Przebieg z pełnego zbiornika przeważnie ponad 1 000 km. ---------- Post dopisany 24-06-2014 at 10:43 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2014 at 12:56 ---------- Mała aktualizacja. Wczoraj dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów auto zostało podpięte pod komputer. DPF okazał się działać prawidłowo, dlatego na razie zostaje ze mną. Obecnie będę regularnie monitorował stan oleju w silniku, jeżeli będzie go przybywać to trzeba będzie zająć się pompkami i ich uszczelnieniem. Z uwagi na okres wakacyjny moje przebiegi sporo się zmniejszą dlatego obserwacja i ewentualna naprawa rozciągną się w czasie. O wszystkim napiszę ... może komuś, kiedyś się przyda. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Marcin Jak chcesz się pozbyć problemów, to nie lej więcej Castrola, polecam Mobil1 5W30 ESP Formula: Spełnia normę 507.00 ( niskopopiołowy do DPF-a). I podstawowa zasada, olej kupuj tylko w dużych sieciach typu Intercars, Fota, Autoland, zawsze sprawdzając czy opakowanie nie było naruszone:naughty: Nie brakuje magików którzy handlują podróbami, albo podmieniają zawartość A co do eksploatacji to dla silnika i DPF-a zdrowiej jak go będziesz non stop ( oczywiście po rozgrzaniu ) cisnął, niż zamulał jazdą o kropelkę DPF się wtedy regeneruje pasywnie, i aktywna regeneracja nie musi się uruchamiać wcale
marcin2403 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Od zawsze leje w sumie castrola, kupuję go i od razu wymieniam w Płocku na ul. Kostrogaj - czyli żadna siecówka. (PS' jak ktoś wie jak z jakością na Kostrogaju to niech da znać, ja w sumie od dawna u nich wymianiam i zawsze wydawało mi się że jest ok). Ale nie zaszkodzi jak z raz wymienie sobie sam na tego Mobila. Co do jazdy o kropelce. To spalanie, które podałem wyżej to oczywiście jednorazowa trasa, przeważnie jest znacznie więcej. A zasięg 1000 km wynika głównie z tego, że robię bardzo mało km w mieście.
niestandardowy Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Chlopaki, na esp tez olej przybywa. To wina dpfu niestety. Na kompie bedzie dzialal prawidlowo ale przy wypalaniu, auto dostaje zbyt bogata mieszanke i przez to przybywa oleju w silniku. Przewaznie przez okres zimowy. Latem tego problemu u mnie nie zauwazylem, bo okres nagrzewaania sie silnika jest ... chwilowy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się