Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz łańcucha faz rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanko, jaki jest montowany napinacz łańcucha faz rozrządu w silniku ARG 1.8 1999? (hydrauliczny czy elektryczny?)

Opublikowano

Luknij z tyłu głowicy i będziesz wiedział.

Opublikowano

na pewno elektroniczny, uważaj na SWAGA firmy bo są z wadą mi po 3 dniach od wymiany padł i jest na ekspertyzie aż w niemczech

---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:17 ----------

i czekam już na niego 3 tygodnie już

Opublikowano

elektroniczny tak samo jak APT

Opublikowano

elektroniczny:hi:

Opublikowano

powinien być raczej na pewno elektrohydrauliczny

Opublikowano

Tylko AEB/ARK/AJL miały zwykłe.

Oczywiscie mówię o wzdluznych silnikach.

ADR do któregoś roku też miały zwykłe potem elektrohydrauliczne.

Opublikowano
Tylko AEB/ARK/AJL miały zwykłe.

Oczywiscie mówię o wzdluznych silnikach.

ADR do któregoś roku też miały zwykłe potem elektrohydrauliczne.

A APU? Mam APU z 2000 roku i też napinacz zwykły hydrauliczny.

Opublikowano

jo, APU również, zapomniałem o nim :facepalm:

Opublikowano

Witam nie chce zakładać nowego wątku ,czeka mnie wymiana napinacza Faz rozrządu i chciałem się dowiedzieć czy te oferowane na 058109088D - Motoryzacja - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ,są coś warte czy szkoda kasy? dzwoniłem i niby są orginalne od audi ,interesuje mnie opinie jak to się sprawuje, Jestem z kłodzka i byłem już w każdym sklepie motoryzacyjnym i nie są wstanie mi sprowadzić tego napinacza bo rzekomo w magazynach skąd sie zaopatruja niema tego towaru i pozostaje mi alegro wiec czekam na opinie czy ktoś na tym jeździ i poleca lub nie mój stary napinacz posiada numer 058109088D POZDRAWIAM

Opublikowano
Witam nie chce zakładać nowego wątku ,czeka mnie wymiana napinacza Faz rozrządu i chciałem się dowiedzieć czy te oferowane na 058109088D - Motoryzacja - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ,są coś warte czy szkoda kasy? dzwoniłem i niby są orginalne od audi ,interesuje mnie opinie jak to się sprawuje, Jestem z kłodzka i byłem już w każdym sklepie motoryzacyjnym i nie są wstanie mi sprowadzić tego napinacza bo rzekomo w magazynach skąd sie zaopatruja niema tego towaru i pozostaje mi alegro wiec czekam na opinie czy ktoś na tym jeździ i poleca lub nie mój stary napinacz posiada numer 058109088D POZDRAWIAM

To są zamienniki i nie kupisz w cenie 600 zł oryginału który w serwisie kosztuje 1570 zł. Miałem zamiennik, po 2 miesiącach zaczął hałasować :( mechanik wymienił na stary i już byłem 800 zł w plecy bo chciał 400 zł za wymianę więc montaż i demontaż :( naszczęście reklamacja samego napinacza została uwzględniona i kasę za napinacz 750 zł odzyskałem ale niestety za robociznę musiałem zapłacić :(.

Opublikowano

Tak jeżdżę na starym a problemem okazała się zużyta pompa olejowa która dawała za małe ciśnienie mimo, że mech. mierzył manometrem i twierdził, że jest ciśnienie w normie to jednak nie było.

Opublikowano

Witam ciekawa sytuacja , a jak wpadłeś na to ze pompa dawała za małe ciśnienie? mierzyłeś sam? czy zmieniłeś na innego mechanika?wiesz może jak mierzyli ci te ciśnienie tzn. który czujnik odkrecali koło chłodniczki oleju? czy ten w regulatorze faz rozrządu?. sorki ze tak się wypytuje ale ja nie miałem mierzonego ciśnienia a już mi mechanik wywróżył ze to regulator bo hałasuje przy odpalaniu auta i to nie zawsze z rana ale często w upały tak koło 30 stopni.Jestem teraz w kropce czy wymieniać pompe oleju czy to i to dla pewności POZDRAWIAM

Opublikowano

Nasi mechanicy są tylko od wymieniania części a nie od myślenia i szukania przyczyn. W takich sytuacjach pomiar ciśnienia to podstawa. Może ewentualnie przepłukać silnik i zalać świeży olej. Jeśli ciśnienie będzie ok to wtedy można zabrać się za wymianę.

Opublikowano

Przez ten jeden błędny pomiar ciśnienia oleju nieźle finansowo popłynąłem :( Napinacz bez sensu wymieniany to jedno ale jeszcze wymienione wszystkie popychacze zaworowe (szklanki) :( Skoro pompa wg. mech. była ok a szklanki tłukły jak diabli no to kazałem je wymienić (mechanik sugerował ich wymianę) a później się okazało, że nie potrzebnie. Po wymianie szklanek i tak hałasowały a doszedł jeszcze hałas w napinaczu i w sumie sam wydedukowałem, że zaryzykuję i sam wymienię pompę oleju. Przy tych wszystkich wydatkach bezsensownych już te 150 zł dodatkowo i trochę roboty mnie nie zrujnuje a miałem takie przeczucie, że to będzie to. Szkoda, że wcześniej zaufałem mechanikom i sam nie zdecydowałem się od razu na pompę oleju. Jak już robicie pomiar ciśnienia oleju to patrzcie na ręce mechanikom, na forum jest gdzieś tabela jakie ciśnienia przy różnych obr. powinny być. Padło pytanie gdzie manometr był wkręcany - no więc w miejsce czujnika przy chłodniczce oleju. Dzisiaj na pewno ciśnienie bym mierzył u dwóch mech. żeby mieć 100% pewności, że jest poprawnie zmierzone.

Opublikowano

Wielkie dzięki Raftik powiedz mi jeszcze czy kontrolka ciśnienia oleju ci się włączała czy nie?, jakiej firmy pompe oleju kupiłeś i jak się spisuje bo ja raczej profilaktycznie wymienie bo to najtańszy wydatek a rusz pomoże POZDRAWIAM.

Opublikowano

Ani razu mi się kontrolka oleju nie zapaliła, ona ponoć już w skrajnie padniętej pompie się zapala. Nie pamiętam ale chyba firmy Meyle lecz nie mam 100% pewności. Chciałem dobrą i chyba tej firmy mi polecili.

Opublikowano
Wielkie dzięki Raftik powiedz mi jeszcze czy kontrolka ciśnienia oleju ci się włączała czy nie?, jakiej firmy pompe oleju kupiłeś i jak się spisuje bo ja raczej profilaktycznie wymienie bo to najtańszy wydatek a rusz pomoże POZDRAWIAM.

Jak dla mnie profilaktycznie to można nie pić i nie palić. Z autem jak z człowiekiem. Jak idziesz do lekarza to ten profilaktycznie przepisuje ci antybiotyk a później bada? (w sumie z niektórymi lekarzami tak jest). Dla tego jak się jedzie do mechanika to ten najpierw powinien "zbadać pacjenta", dokonać wszystkich pomiarów i wtedy ewentualnie wymieniać części. A w praktyce: a panie zawory stukają to pewnie szklanki do wymiany. A baran nie pomyśli że szklanki pukają bo ciśnienie oleju słabe. Zmierz ciśnienie na mocno rozgrzanym silniku, wtedy będziesz miał już jakiś obraz sytuacji. Szkoda wymieniać części w ciemno.

Opublikowano
Wielkie dzięki Raftik powiedz mi jeszcze czy kontrolka ciśnienia oleju ci się włączała czy nie?, jakiej firmy pompe oleju kupiłeś i jak się spisuje bo ja raczej profilaktycznie wymienie bo to najtańszy wydatek a rusz pomoże POZDRAWIAM.

Jak dla mnie profilaktycznie to można nie pić i nie palić. Z autem jak z człowiekiem. Jak idziesz do lekarza to ten profilaktycznie przepisuje ci antybiotyk a później bada? (w sumie z niektórymi lekarzami tak jest). Dla tego jak się jedzie do mechanika to ten najpierw powinien "zbadać pacjenta", dokonać wszystkich pomiarów i wtedy ewentualnie wymieniać części. A w praktyce: a panie zawory stukają to pewnie szklanki do wymiany. A baran nie pomyśli że szklanki pukają bo ciśnienie oleju słabe. Zmierz ciśnienie na mocno rozgrzanym silniku, wtedy będziesz miał już jakiś obraz sytuacji. Szkoda wymieniać części w ciemno.

Ja również jestem za tym żeby najpierw zdiagnozować a później wymieniać. Niestety nie mam dobrego zdania o mechanikach z moich okolic i często nie tylko w moim przypadku kończy się tak jak opisałem powyżej :( Wymieniać wszystko jak leci to tak bo można zarobić ale już znaleźć przyczynę to już nie bo w tym czasie uciekają pieniążki bo mógłby zrobić ze dwa auta i zarobić a nie dumać nad moim :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...