cebsoon Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Witam mam pytanie odnośnie jakie paliwo będzie najlepsze do tego silnika 163 KM ? Słyszałem, czytałem, że jeżeli wleję 98 to nic to nie da bo trzeba przeprogramować komputer ? Prawda to ? też słyszałem że silniki z turbo posiadają adaptacje czy coś podobnego do wlanego paliwa i sam komputer stroi się pod dany typ paliwa ? tak więc czy coś mi da wlanie 98 czy 100 z shella ? Dodam jeszcze, że mam gaz i chciałbym aby paliwo robiło powłokę ochronną na zaworach i w komorze spalania stąd moje pytanie odnośnie paliw wyższych oktanowych. Czy to nie zaszkodzi mojemu silnikowi ? Czy może lepiej wlać 95 i dodać uszlachetniacz od Ceramizera ? Czekam na wasze opinie Pozdrawiam!!!
barb123 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Na klapce wlewu masz wlepke jakie paliwo lac
cebsoon Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Wiem wiem mam na klapce 95 RON/ 91ROG. Ale interesuje mnie to co wyzej pisałem czy te silniki z turbo wiedzą jakie paliwo jest zalane i czy dostosowują się do jakości paliwa? i czy coś dla niech będzie znaczyło jak zaleje lepsze paliwo?
Shhaddoww Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ja próbowale jeździe na 98 a nawet v powe reacing. Tankowalem tylko pelne zbiorniki aby wykluczyc mozliwosc pozostania paliwa slabszego. Znaczacej roznicy pomiedzy 95 a w/w paliwami nie widzialem.
mar_92 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ja próbowale jeździe na 98 a nawet v powe reacing. Tankowalem tylko pelne zbiorniki aby wykluczyc mozliwosc pozostania paliwa slabszego. Znaczacej roznicy pomiedzy 95 a w/w paliwami nie widzialem. Różnicę miałeś w portfelu
Shhaddoww Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 To napewno. Samochód jechal tak samo. A i wydawalo mi sie ze na v power reacing jakby dluzej trzeba bylo kracic rozrusznikiem przy odpaleniu.
cebsoon Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 A w pracy silnika zauważyłeś różnice? Cichsza praca ? itp ? z tego co wiem to tylko to na shellu 100 oktanowe V-power reacing jest z niemiec reszta paliw to mieszanka lotosa i orlenu.
jacek70 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czyli wychodzi na to że dla silnika to bez większego znaczenia jakie ma paliwo, pod warunkiem że dobre. Jest różnica jak pisał kolega wyżej dla portfela.
jacek70 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 najlepsze jest lpg Też tak uważam i jak widać stosuje się do tego.
Shhaddoww Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 A w pracy silnika zauważyłeś różnice? Cichsza praca ? itp ? z tego co wiem to tylko to na shellu 100 oktanowe V-power reacing jest z niemiec reszta paliw to mieszanka lotosa i orlenu. w pracy silnika nic się nie zmieniło, pracował tak samo jak pracuje na zwykłej 95.
grubcio1980 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Z tego co ja wiem to jeśli na wlepie klapki jest ron95 to tylko takie paliwo jest sens lać.Silnik nie jest przystosowany do spalania 98, więc lanie jej nic nie da.Jeśli jest ron 95/98 to tu już jest sens, bo silnik jest do niego przystosowany i wtedy je wykorzysta.
SebolA4 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 W 1.8T aż się prosi o zrobienie programu zwiększającego moc ( nie musi być mega żyła 180-190 KM z BFB to nie wyczyn na seryjnych gratach) i przy okazji przystosowanie programowo silnika dla paliwa 98 lub wyżej tak ja miałem zrobione przez GTO i wtedy czuć różnicę na jakim paliwie się jeździ. Następny krok to LPG.Chodź można po programie też poprawić mapę gazu. Jeśli chodzi o gaz to wiadomo, że przy przełączeniu silnika z gazu na bene nie poczujecie różnicy natychmiast bo komp potrzebuje paru, nawet parunastu km, żeby dostosować się adaptacyjnie do benzyny. Zawsze tankowałem 100 v-power racing i różnica jest w porównaniu do 95 przy założeniu zrobienia programu jak napisałem wyżej. Wracając do tematu: Myślę, że "setka'' jest jednym z najbardziej czystych paliw które jadą do nas właśnie z Zachodniej granicy przy wykorzystaniu na co dzień LPG warto mieć coś czystego w baku.
cebsoon Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2014 dzieki za odpowiedzi :-) SebolA4 mam pytanie ile kosztuje przestrojenie silnika na 100 oktanowa? i czy jakbym zrobil przeprogramowanie to czy lpg bedzie chodzil prawidlowo ?
michalm320 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Jak zaleje kilka zbiorników 98 to nie dostrzegam jakiś różnic. Za to jak zaleje po tych kilku zbiornikach znowu 95 to dopiero dostrzegam różnice w pracy silnika... mniej kulturalnie i głośniej jest na 95. Tak więc z moich obserwacji wynika że warto lać 98 dlatego od czasu do czasu zalewam. Nie wiem natomiast jak te silniki zachowują się na 100 oktanach. Civic po 3 zbiornikach VPR z Shella chodził jak przeciąg, szczególnie było to widać przy dużych prędkościach na 5 biegu Po powrocie na 95 była żenada w kwestii pracy silnika, elastyczności, osiągów. Ale cóż... VPR kosztuje grubo ponad 6zł Ale skusze się którego dnia i zaleje do Audi
SebolA4 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 dzieki za odpowiedzi :-) SebolA4 mam pytanie ile kosztuje przestrojenie silnika na 100 oktanowa? i czy jakbym zrobil przeprogramowanie to czy lpg bedzie chodzil prawidlowo ? Robisz program zwiększający moc i wtedy tuner pisze program pod paliwo o wiekszej liczbie oktanów niż 95.Czym więcej oktanów tym więcej mocy. Tak było u mnie.
michalm320 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 a civic jaki ma motor ? 1.5 Vtec Sohc 114KM
cebsoon Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2014 Podkrecac go napewno nie bede wiec zostane chyba przy pb 95 i co jakis czas wleje np ceramizera aby zawory zabezpieczyc przed.wysoka temp od gazu. Ale dziieki za wasze opinie. Pozdrawiam !! a4
jcwpl Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Próbowałem do swojego lać kilka razy 98 i absolutnie nic to nie zmieniało w moim odczuciu... Szkoda kasy na serii na 98
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się