Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRE] problem z odpalaniem 2.0 TDI BRE B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o pomoc ponieważ kolega ma problem z audi a4 b7, silnik 2.0 BRE, skrzynia man 6. Z autem dzieje się coś dziwnego, kilka dni chodzi normalnie, po czym nie można auta uruchomić, kręci rozrusznik ale nie odpala, żadnych błędów przy tym nie zapisuje (sprawdzałem Vagiem). Zauważyłem również że gdy nie odpala to po przekręceniu zapłonu na desce nie zaświeca się żółta kontrolka silnika (check) natomiast gdy po przekręceniu zapłonu kontrolka się zapali to auto odpali normalnie i wszystkie kontrolki gasną jak trzeba. Gdy odpali to jeździ normalnie, nie dymi, nie szarpie, nic niepokojącego nie zauważyłem. Na moje oko to nie łączy coś gdzieś, tylko co i gdzie?? Miał ktoś taki przypadek??

proszę o pomoc,

pozdrawiam

Opublikowano

Na moje oko to brak zasilania ECU ze styku 15 stacyjki :eusathink:

Sprawdź po włączeniu stacyjki obecność napięcia zasilającego na bezpieczniku nr 43 (na drugim schemacie nr S243) .

Jak go tam nie będzie albo będzie co któryś raz załączenia stacyjki , to prawdopodonie wina kostki w stacyjce :whistling:

Albo brak zasilania 30 ECU, wtedy podejżany jest przekaźnik J317 z bezpiecznikiem S102 ( na drugim schemacie , nie zaznaczone, lokalizacja - obudowa ECU )

Tutaj masz shematy :

Schemat_nr_1.jpg

BNA_BLB_BVG_BVF_BRF_od_08_2004_BRE_od_11_2005.jpg

Lokalizacja bezpieczników:

---------- Post dopisany at 23:13 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ----------

Bezpieczniki_w_kabinie.jpg

Bezpiecznik nr. 31 to na schemacie S231, i odpowiednio nr. 43 to S243 :wink:

P.S. Temat raczej do działu elektrycznego:naughty:

Opublikowano

dzięki za podpowiedź, elektryk ze mnie żaden ale może czegoś się dopatrzę :) po pracy będę działać.

pozdro

Opublikowano

Miałem podobna sytuacje w golfie 5 u mnie problemem był immobilizer

Opublikowano

Jak immo jest przyczyną, to po szybkim uruchomieniu auto odpala na chwilkę i gaśnie ( gaśnie jak immo zweryfikuje niezgodność kluczyka lub kodowania sterowników ):whistling:

Opublikowano

auto jak odpali to już chodzi, rozebrałem plastikową obudowę ECU pod maską, pod komputerem były trzy przekaźniki, ale żaden nie miał oznaczenia 317... Byłem u znajomego, wg jakiegoś programu ze schematami i rysunkami do audi wyszło że pod ECU powinno być pięć przekaźników a w tym są tylko trzy. Mówił znajomy mechanik że w grupie Vag jest takie coś jak "ELAB" czyli przekaźnik który po przekręceniu zapłonu włącza prąd na ECU, i to potrafi się po prostu zużywać. To by pasowało, jak włączy to jest kontrolka i auto odpala, a znowu jak nie włączy to brak zasilania na ECU-tj brak kontrolki na zegarach i auto nie odpala. W starszych modelach podobno było to pod kierownicą w skrzynce z przekaźnikami, tam również szukałem, niestety nic takiego nie znalazłem :( już sam nie wiem co tu może być. Może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły... :)

Opublikowano

Ten "Elab" to właśnie J317 z drugiego schematu :whistling:

Znajdziesz go właśnie w obudowie kompa na podszybiu w brązowej podstawce.

Tutaj masz rysunek :

Przekazniki_w_kom_silnika.jpg

Zaznaczyłem go na czerwono.

Powinny dochodzić do niego cztery przewody, dwa czerwone, czarno-czerwony i czerwono-zielony.

Jego działanie jest charakterystyczne, jeżeli stacyjka nie była włączana przez ostatnie 10 miut, to po jej włączeniu przekaźnik powinien się załączyć, podając napięcie 12V(przwód czerwonwo-zielony) do ECU.Wyłącza się natomiast w około 5 do 8 minut po wyłączeniu stacyjki (jak ECU przechodzi w stan uśpienia ):naughty:

Sprawdź też bezpiecznik "A"(S 102 ze schematu) i jego gniazdo pod kątem pewności połączeń , to on zabezpiecza obwód załączany przez ten przekaźnik (ECU , piny 3,5,i 6 )

P.S. numery przekaźników ze schematów nie zawsze są faktycznie na ich obudowach:naughty:

Opublikowano

no kurcze, miałem ten zaznaczony przekaźnik dzisiaj "w rękach" :) ale na nim był inny nr, nie 317, z tego co pamiętam to 617 chyba, wyjąłem go, otworzyłem, w środku jak nowy jest, stycznik ten ruchomy ładnie dolegał w jednej i drugiej pozycji, włożyłem go na miejsce docisnąłem i od kilku godzin auto chodzi jak należy, zobaczymy co będzie dalej.... :)

tak dla uściślenia to były tam trzy przekaźniki, jeden mały czarny mniej więcej 1cm na 2, na rysunku który zamieściłeś jest w pozycji 1.2, drugi w kolejności to właśnie ten jasno brązowy mniej więcej 2x2 z czterema szerokimi pinami wychodzącymi z niego na rysunku oznaczony nr 2, i ostatni czarny również 2x2cm ale za to dwa razy wyższy od pozostałych, z bodajże 3 pinami szerokimi i 8 wąskimi, kolor czarny na rysunku oznaczony nr 3. Czwartego nie było bo to manual. Czyli mamy wszystko jasne, zamówiłem w aso nowy na wszelki wypadek, choć ten puki co działa jak napisałem powyżej.

---------- Post dopisany at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany at 21:47 ----------

a powiedzcie mi jeszcze czy 2.0 tdi BRE z 2006 roku ma dpf??

Opublikowano

Teraz tak patrzę, że na opisie położenia przekaźników jest pewna nieścisłość, nie wynika z opisu jasno czy to nr. 2, czy nr. 3.:naughty:

Ale nie powinno być problemu z jego identyfikacją po klorach przewodów , kostki ( podstawy przekaźnika ) i charakterystycznego trybu działania :hi:

Może się w ogóle okazać, że jak go poruszyłeś, to przez jakiś czas problem nie będzie występował :decayed:

P.S. Wszystkie BRE z fabryki wyjeżdżały z DPF-em, ale możliwe że w twoim przypadku ktoś go już zaniósł na skup :wink:

Opublikowano

P.S. Wszystkie BRE z fabryki wyjeżdżały z DPF-em, ale możliwe że w twoim przypadku ktoś go już zaniósł na skup :wink:

Jesteś w błędzie, ja mam Oryginał BRE bez DPF !!!

Opublikowano

BRE to praktycznie to samo co BLB , tylko wyposażony w DPF :eusathink:

Widziałem już niejedno BRE, wszystkie miały DPF-a :naughty:

Mógłbyś wrzucić zdjęcie wlepki z książki serwisowej lub z pod tylnej kanapy ?:hi:

Tak patrzę, twoje jest z 2008 r. ?

Jeżeli tak i było sprzedane w UE to raczej powinno być w DPF wyposażone .

Chyba że gdzieś nie wymagali EURO4.

Wiesz z kąd pochodzi Twoje auto ?

Opublikowano

bre sa z dpf i bez zależy od daty produkcji...

Opublikowano

No faktycznie, ale 2008 bez filtra w oryginale ?:naughty:

Opublikowano
No faktycznie, ale 2008 bez filtra w oryginale ?:naughty:
raczej dziwne i mało prawdopodobne chyba,że wersja na Białoruś :kox:
Opublikowano

I we wlepie też nie nasz DPF-a ?:naughty:

Może przewalone na dwa latka:decayed::wink:

Opublikowano

Na klapce paliwa mam opcję BIODIESEL - Włochy i oczywiście EURO 4 a filtr nie wpływa na normę

IMG_5858.jpg

Opublikowano

Jak widać na załączonym obrazku u makaroniarzy wszystko możliwe :decayed:

A nas uszczęśliwiają świeżym powietrzem na siłę :naughty::whistling:

Opublikowano (edytowane)

Kurcze tak czytam ten post i sam mam problem z odpaleniem BRE, tzn nie odpala. Chyba to zbieg okoliczności ale w piątek wymieniałem pokrywę zaworów a w sobotę rano odpalił, zaczął chodzić nierówno więc go zgasiłem i potem już kaplica, kręci normalnie i nie odpala. Na samostarcie chodzi wiec mechanicznie wszystko ok, najwyraźniej nie dostaje paliwa... Laweta i stoi w serwisie, ciekawe ile pęknie - znowu...

Chciałem sprawdzić bezpieczniki przy kompie ale jakiś debil wymyślił jedną śrubkę od pokrywy tak głęboko że trzeba ściągać wycieraki i podszybie, więc już sobie darowałem a szkoda bo może tam jest przyczyny jak u kolegi. Może macie jakieś pomysły aby w serwisie nie chcieli mi wymieniać wtrysków:)

Edytowane przez kuba.goller
Opublikowano

Kuba

1.naladuj aku :wink:

2. podepnij do kompa...

3.. obejrz dobrze wiazki elektryczne silnika

4. sprawdz to co koledzy wczesniej.

5. a co dyskusji nt. BRE na niektore kraje wychodzily bez DPF ale z katalizatorem. czyli tak jak powinno byc. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...