Deszcz Opublikowano 6 Września 2008 Opublikowano 6 Września 2008 Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK. Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie. Zabrało mi to ok. 4h . Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h. ... do akcji!: START: godz. 12:30 1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt. 2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! : + + 3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy. 4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27: 5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40. 6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej. 7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5). 8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona) 9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga. 10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak: 11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8. 12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej EFEKT: + KONIEC 16:30 Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi:
malik Opublikowano 7 Września 2008 Opublikowano 7 Września 2008 Gratuluję odwagi i wytrwałości kolejnej osobie, która zdecydowała się na tą operację. Fajny foto poradnik Opinia ASO mnie oczywiśćie nie zdziwiła
Flyer Opublikowano 7 Września 2008 Opublikowano 7 Września 2008 ...zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). MISTRZOWSTWO Tez mam ta operacje za soba (tylko, ze na odwrot chrom>black) i wiem, ze sa kolejni w kolejce - fajnie, ze zrobiles dokladne fotostory
Wąski Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Super sprawa już wiem co mnie czeka jak zapragnę mieć relingi :gwizdanie:
Cuber Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Super sprawa już wiem co mnie czeka jak zapragnę mieć relingi :gwizdanie: 4 godzinki roboty
Flyer Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Ja bym to zrobil w tym momencie w 30-40 minut
Wąski Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Ja bym to zrobil w tym momencie w 30-40 minut jak coś to podjadę
Flyer Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Dla przykladu... pierwszy reling zdejmowalem i montowalem nowy w 1,5h, drugi zrobilem w 20 min. Kwestia przetarcia szlaku
tomlic Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 Witam a ja w ramach tematu mam pytanie orientujecie sie czy mozna założyć relingi do A4 B6 avanta jak wczesniej nie bylo. Kupiłem jakąs dziwną wersje bo po relingach ani śladu. Co trzeba kupić napewno tą listwe na dachu tylko teraz pytanie czy w dachu pod ta listwa sa juz dziury czy trzeba bedzie rezać? Jak macie jakieś info na ten temat help.. Dzięki pozdrawiam
Maniek Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam a ja w ramach tematu mam pytanie orientujecie sie czy mozna założyć relingi do A4 B6 avanta jak wczesniej nie bylo. Kupiłem jakąs dziwną wersje bo po relingach ani śladu. Co trzeba kupić napewno tą listwe na dachu tylko teraz pytanie czy w dachu pod ta listwa sa juz dziury czy trzeba bedzie rezać? Jak macie jakieś info na ten temat help.. Dzięki pozdrawiam Witam, dolaczam sie do pytania kolegi bo tez nie mam relingow, a przygotowuje sie do zalozenia. Czy pod listwa dachowa sa juz otwory lub ewentualnie miejsca "zapunktowane" w ktorych powinny sie te otwory znalezc?Za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje. Pozdrawiam Maniek ------------------------------------------------------------------ Witam wszystkich, moge smialo powiedziec ze dolaczylem do grona expertow w dziedzinie montazu relingow w B6. W moim nie bylo w ogole relingow dlatego zeby rozwiac wszelkie watpliwosci podam kilka wskazowek: - po sciagnieciu listwy dachowej sa otwory na relingi a zeby bylo ciekawiej sa rowniez sruby i nakretki (od gory przychodzi sruba na TORXa, a od dolu nakretki ktore pozniej mozna wykorzystac do przykrecenia relingow) - listew nie trzeba wymieniac (moim zdaniem) gdyz po odwroceniu listwy dachowej sa zaznaczone miejsca w ktorych powinny znalezc sie otwory niezbedne do montazu relingow (w tych miejscach listwa jest nawet oslabiona), takze wiertarka, male wiertelko i do dziela. Nawet jak otwory nie wyjda zbyt rowno to nie ma sie co martwic bo podstawa religow ma na tyle szeroka gumowa uszczelke ze bez problemu zakryje nasze dzielo. Ja na wszelki wypadek w miejscach gdzie wycinalem otwory zabezpieczylem farba zeby juz nigdy nie wracac do tematu. Kilka fotek: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6400eb414d9bc5c0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec9685eaa109337d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd281ba090461231.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e5b8b27e63e5246.html W razie jakichkolwiek problemow sluze pomoca. Pozdrawiam Maniek[br]Dopisany: 13 Grudzień 2008, 10:24_________________________________________________Witam, bylbym zapomnial, wielkie dzieki dla kolegi Deszcz za foto-story, bardzo mi sie przydalo przy montazu i praktycznie po wydrukowaniu sluzy jako instrukcja obslugi:) Moj czas: 5,5 h Bez szalu, ale troche roboty bylo z robieniem otworow w listwach Takze jeszcze raz wielkie dzieki :notworthy: Pozdrawiam Maniek
kry2503 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK. Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie. Zabrało mi to ok. 4h . Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h. ... do akcji!: START: godz. 12:30 1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt. 2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! : + + 3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy. 4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27: 5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40. 6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej. 7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5). 8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona) 9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga. 10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak: 11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8. 12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej EFEKT: + KONIEC 16:30 Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi: Witam, mam jedno pytanko mianowicie czy trzeba coś odłączyć jeżeli chodzi o poduszki /kurtyny boczne/, świetne fotostory, pozdrawiam
Maniek Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Nic nie trzeba odpinac. Kolego nie cytuj takich dlugich wiadomosci - to tak na przyszlosc:)
Tomson Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Pozdrów speców w ASO. Skoro wymiana relingów trwa 2 dni to wymiana rozrządu miesiąc
miron78 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Deszcz :notworthy: Dziś dzięki temu co napisałeś i pokazałeś w pierwszym poście, osobiście zmieniłem sobie reling. Robiłem wszystko krok po kroku wg Twojego opisu i wszystko poszło gładko - jeszcze raz Czas pracy: 2,5h Straty: Brak Nadwyżka: 2x jakaś śruba Jak na kogoś kto ma dwie lewe ręce do takich przeróbek - jestem mega zadowolony
Muskel1 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 miron78 te twoje 2 sruby to przypadkiem nie tarcz hamulcowych? Widac jednak praca kolegi Deszcz nie poszla na marne
tomlic Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opis pierwsza klasa, relingi zamontowane według wskazówek kolegów. Pozdro i dzięki
kami050 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 powiem ,tak ,nie jest to dokaldnie opisane tak jak trzeba bo aby dobrze to rozebrac od tylu to trzeba sciagnac tylna czesc podsufitki w bagazniku ta nad glowa oraz cale tylne slupki po bokach ,dopiero wtedy mamy idealny dostep do srub a do tego banalnie latwo jest to potem zlozyc a jezeli tego nie zrobimy to jest problem z zalozeniem jedej czesci podsufitki na druga , pozdr
Maniek Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ja nie sciagalem podsufitki i nie mialem zadnych problemow z dostepem do srub ani z pozniejszym zlozeniem wszystkiego. Wedlug mnie opis pierwsza klasa i bardzo mi pomogl. Jeszcze raz dzieki Deszcz
heniog1 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam.Od miesiąca jestem posiadaczem A4 B6 i denerwuje mnie brak relingów.Planuję zakupić chromy i bardzo pomocne były by zdjęcia od kolegi Deszcza--pytanie do moderatora-jest możliwa aktualizacja postu aby zdjęcia były widoczne.Dziękuję i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się