Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wspomagania, zakup nowej czy regeneracja ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moja pompa nadaja się do wymiany i tu mam dylemat, na allegro są pompy od 200 do 400 może 450zł (wszystkie opisane jako nowe i nigdzie nie ma informacji że starą się zwraca)

np.

POMPA WSPOMAGANIA AUDI A4 B5/B6 1.6/1.8T/1.9TDI (4355434155) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

albo

POMPA WSPOMAGANIA AUDI A4 B6 A4 B7 1.6 1.8T 2.0 ! (4315903441) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

czym one się różnią (oprócz tego że jedna ma koło pasowe a druga nie) i co one są warte skoro za regeneracje trzeba wyłożyć 350zł i to netto mi powiedzieli...

Opublikowano

To i tak nieźle Ci powiedzieli za regenerację... Mi krzyknęli 500-700. Sam się zastanawiam nad tym, co wkleiłeś i czekam na opinie innych :wink:

Opublikowano

mi w innym miejscu też powiedzieli 550... aż się za głowe złapałem i dlatego zastanawiam się co to w takim razie jest na allegro wystawione?

Opublikowano

jakość regeneracji zależy już od warsztatu i pewnie regenerowana może być jak nowa. Ale pompy wspomagania nowej za 200 PLN nie kupuj. Kumpel kupił i wytrzymała tylko kilka tyś. km.

Opublikowano

Tu potwierdzam, pompy za 200 zł są warte tyle co nic, nie raz już słyszałem o reklamacjach tego typu pomp, ale i trzeba nadmienić że są takie przypadki że się źle uruchamia po zmianie pompy, bo nie można auta odpalać, i kręcić kierownicą, tylko na sucho przekręcić aż dobrze płyn rozejdzie się, a tak na sucho odpali i niestety kilka tysięcy i pompa wyje.

---------- Post dopisany at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ----------

Mam o ofercie sprawdzone pompy firmy JP duńskie, głównie produkują części pod VAG/Opel cena 340 zł nie miałem na nie jeszcze reklamacji (mówią że musi być ten pierwszy raz :wink: ), ale mam nadzieje że będą nadal niezawodne.

Opublikowano

Witam, powiem szczerze ze przeczytałem kilka postów dot pomp wspomagania i załuje ze nie zrobilem tego wczesniej, dzis wymienilem pompe na regenerowaną lauber`a.
KKKKAAAATTTTTAAAASSSSSTTTTRRRROOOOOFFFA- Katastrofa, pompa chodzi tak ze na kierownicy czuje wibracje, gdy skrece kola w jedna strone to chwile przed max jest juz tak ciezko jakby wogle nie bylo wspomagania, podczas jazdy raz kreci sie lekko raz ciezej a raz mega ciezko, nie wiem co zrobic, jestem taki wk.....y ze masakra, wymontuje te pompę, niech oddadza sianko i kupuje uzywke z innego auta, bo ta naprawde jest katastrofa... i zeby bylo smieszniej dzis mechanior przed jej montażem mowil mi ze to bedzie shit i zeby tego nie montować, i co, miał niestety racje. Gorąco odradzam Firme Lauber przynajmniej jesli chodzi o regeneracje pomp wspomagania.;(
i tu moje pytanie, ma ktos pompe do 2.0 tfsi A4 b7- 8E0 145 153 110bar? kupie od zaraz

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

mi w innym miejscu też powiedzieli 550... aż się za głowe złapałem i dlatego zastanawiam się co to w takim razie jest na allegro wystawione?

Nie kombinuj idz do sklepu kup nowa i po temacie te z alledrogo omijaj z daleka

Opublikowano (edytowane)

Nie ma już nowych pomp wspomagania do b6 i b7- wszystko to pompy regenerowane przez producentów (taką informację dostałem).
Ja za swoją TRW "nową" (od producenta) dałem coś około 480 PLN u Tomka (TOM77).

Dostajesz na to kwity, paragony, instrukcje i gwarancję.

PS. oczywiście przy zwrocie starej (możesz najpierw zapłacić kaucję, wymienić na nową a starą oddać i odzyskać kaucję).

Kaucja bodajże 430 PLN

Edytowane przez melman_zyrafa
Opublikowano

Odkopie trochę temat...

Przy wymianie pompy wystarczy zapełnić układ czy trzeba w jakiś sposób płukać?

Był też poruszany temat węża że po zmianie na nie ori są jakieś problemy. Prawda?

wysłane z Commodore 64

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kilka tygodni temu borykałem sie z tym samym problemem, jesli chodzi o płukanie to zrób to dobrze,
jesli nie wypłukasz ukladu mozesz liczyc na rozne dziwne "akcje", zrob to naprawde dokladnie, i klilka razy.

Ja do płukania użylem PB95, ale mozesz uzyc rownież takiego srodka, tez juz z niego korzystalem,http://www.wynns.pl/top/view_product.php?product=1160
Kolejna sprawa to płyn. Jest na rynku zamiennik febiego ale nie spisuje sie najepiej w upalne dni, jest duzo rzadszy niz ori płyn, kosztuje ok 60zł w aso
febi ok 30zł.

No i odpowietrzanie, teoretycznie uklad powinien sie sam odpowietrzyć, a w praktyce najlepiej podniesc przednia os, tak aby łatwiej bylo krecic kołem kierownicy, zalej, i krec lewo,prawo dolej, odpal na kila sekund i znowu na zgaszonym kilka razy przekrec w lewo oraz w prawo i jesli dobrze wyplukałes uklad bedzie GIT :)
P.S odradzam pompy regenerowane przez LAUBER, kupilem 2 pompy tej firmy od PRODUCENTA, jedna zrobila 156km, druga padła od razu. ;)

Opublikowano

Dzięki za info

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

A orientuje sie ktoś od jakich modeli aut podejdzie pompa wspomagania do A4 B5 1.8T?

B6? B7? B8? C5? C6? Superb? Passat? Leon? A/S3?

Opublikowano

Witam. Odświeże temat. Padła mi pompa wspomagania w 1.8t. Strasznie piszczy na rozgrzanam silniku. Kupiłem regenerowaną bodajże Zf. Lecz bez koła pasowego gdyż miało pasować że starej pompy. Niestety tam koło jest wprasowane i zostałem w punkcie wyjścia. Na allegro jest możliwość kupna samego koła przykrecanego na trzy śruby lecz jakie będzie odpowiednie? Czym mogą się różnić. Mechanik który miał dokonać wymiany znalazł jedno czy dwa na magazynie sklepowym lecz nie pasowały. Ktoś może podać wymiary/ link do aukcji lub inne pomocne informacje? Pozdrawiam

Opublikowano

Lecz bez koła pasowego gdyż miało pasować że starej pompy.

Stoje przy tym samym dylematem. Pompa pasuje czy nie?

Opublikowano

nie pasuje. Kupiona została że stałym kołem

Opublikowano

No to ja odgrzeję temat. 3 (TRZY !!!) razy w ciągu prawie połowy roku wymieniam na gwarancji pompy u tego mechanika:

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-zf-i5179045474.html

Za pierwszym razem pompa przyszła uszkodzona. Oczywiście można było to stwierdzić dopiero po zdemontowaniu starej i założeniu nowej. Czyli 150zł w plecy.

Przyszła kolejna, zamontowana w grudniu 2014r. Padła w czerwcu tego roku, w płynie pływają opiłki z pompy. Na gwarancji przyszła kolejna czyli wymiana znowu i 150zł mniej w kieszeni.

Dzisiaj jadę i nagle 3 z w/w pomp zaczęła piszczeć, płyn zaczął się prawie gotować i brak wspomagania. Na dodatek ta pompa też przyszła źle zrobiona bo mechanik musiał tulejkę w druga stronę założyć bo źle założyli podczas niby regeneracji. Także w tej chwili odpuszczam temat pomp regenerowanych, pisze pismo o zwrot 450zł do warsztatu. Te pompy to jeden wielki śmietnik. Pomalowane srebrzanką i tyle. najgorsze jest to, że cały ten syf leci do magla i jeszcze brakuje mi ponownej reperacji maglownicy.

Opublikowano

Tak sie kończy kupowanie na aledrgo

Etap działania jedyny jaki powinno sie robić .

Jeżeli naprawisz np Maglownice to szukasz firmy która taka usługę robi nie ważne gdzie

Dzwonisz i polecają ci warsztat z którym współpracują

jedziesz na warsztat zostawiasz auto na 5 dni.

Oni demontują magiel i pompę jeżeli ja wymieniasz.

Wysyłają i dostajesz po 2 dniach zregenerowana Maglownice i nowa po regeneracji pompę

Całość układu jest płukania żeby syfu nie było

Jak trzeba wymieniasz tez przewód od wspomagania

Cały koszt to 1500 zł .

Co w tym wszystkim najpiękniejsze jak sie coś zj**ie to nic już nie płacisz masz na to gwarancje i robocizna już cię nie obchodzi.

Niby drogo ale sobie wszystko policzysz to wychodzi na to samo i masz spokojna głowę

Musiałeś mieć wyjątkowego pecha lub możesz mieć uszkodzony przewód od wspomagania i każda pompa bedzie ci siadać

Przewód wyglada na sprawny ale jednak nie działa prawidłowo

Wysłane z Ugryzionego Jabłka

Opublikowano (edytowane)

Niedawno strzelił mi metalowo-gumowy waż (foto) układu wspomagania i wyciekł olej. Przejechałem 10km na pustym zbiorniczku. Wymieniłem przewód, ale niestety po wymianie pompa już wyła przy kręceniu kierownicą - chyba dostała po d*pie przez te 10km bez oleju. Kupiłem pompę oryginalną używkę po niedużym przebiegu od 100% pozytywnego sprzedawcy, z 30dniową gwarancji rozruchowa. Niestety po wymianie nie ma żadnej poprawy - jak wylo tak wyje (przy kręceniu kierownicą). Zaczynam już myśleć ze to nie wina pompy tylko maglownicy. Niemożliwe chyba żebym kupił tak samo zatartą pompę jak moja. Dodam jeszcze, że przewód wspomagania nie był wymieniony na oryginalny tylko został na nowo zakuty w sklepie z hydrauliką. Ten nowy wąż mógł mieć minimalnie większą średnice wewnętrzną. Czy to może mieć jakieś znaczenie? Na zdjęciu stary uszkodzony wąż i nowo zakuty032b23b451b5ae55med.jpgKtoś miał podobne cyrki u siebie i może coś podpowiedzieć?

Edytowane przez maniak5225

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...