Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność Klimatyzacji a śladów kontrastu brak...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

Mój problem polega na tym, że miałem nieszczelność klimy na jednym łączeniu przewodu z chłodnicą, bynajmniej tylko tam wyszedł kontrast. Wymieniłem chłodnice gość w serwisie zakuł przewody nabił azotem niby ciśnienie trzymało albo ubytek był nie zauważalny, azot wymienił na gaz z kontrastem klima chodziła ponad pół godz sprawdził przewody wszystko ok wycieku nie widać więc zapłaciłem i się pożegnaliśmy. Następnego dnia popołudniu jak kończyłem prace po gazie w układzie nie było już śladu, uciekł cały. Pożyczyłem Lampe UV z pracy myślałem że sam sprawdzę fachowców bo w sobotę oni mnie już nie obsłużą. Sprawdziłem chłodnice łączenia przewodów praktycznie wszystko co jest pod maską nigdzie nie widać kontrastu. Moje pytanie jest takie... Czy są miejsca gdzie może uciekać gaz a nie zostawi śladu? np Sprężarka?? czy da się jakoś zbadać przewody w kabinie bez rozbierania deski??

Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.

Proszę o pomoc.

Opublikowano

chłodnicy w kabinie nie sprawdzisz trzeba demontować deske i ngrzewnice sprawdzałeś okolice osuszacza ?

Opublikowano

W kabinie jakby uciekało powinieneś wyczuć. W końcu gaz ma soecyficzny zapach.

Opublikowano
W kabinie jakby uciekało powinieneś wyczuć. W końcu gaz ma soecyficzny zapach.

Nie zawsze bedzie czuć. W zeszłym tyg miałem taki przypadek z Jeep-em. Cisnienie na azocie spadało, wycieku brak. Po zrzuceniu dechy okazalo sie że parownik dziurawy.

Opublikowano

Klime miałem ozonowaną wiec narazie w środku czuć zapach ozonu innych zapachów nie wyczułem...

Osuszacz nie świeci na zielono w żadnym miejscu. Przewody do kompresora też wyglądają zdrowe.

Zastanawiam się czy sprężarka mogła się rozszczelnić tak aby nie było widać barwnika na zewnątrz. chciałbym wszystko sprawdzić co możliwe zanim zabiore się za deske bo bede musiał zrobić to sam bo gość na serwisie powiedział mi z góry że rozbiórki deski się nie podejmie.

Opublikowano

Zawsze możesz dostać się do jednej strony osuszacza poprzez odkręcenie schowka a zaraz za nim wentylatora nadmuchu.

Zdjęcie dechy i wyjęcie tunela jest bardzo czasochłonne, krok po kroku rób zdjęcia z demontażu.

Miałem nieprzyjemność sam ściągać dechę i tunel z powodu głupiego silniczka od klapy odmrażacza... rozbiórka a potem złożenie do kupy to była dla mnie katorga.

Opublikowano

Na początku sprostowanie. Nie myl kolego elementów ukladu klimatyzacji bo robi sie mętlik. Osuszacz znajduje się w komorze silnika. Chłodniczka w kabinie to parownik. Ta druga przy chłodnicy to skraplacz.

Opublikowano

Chłodniczka w kabinie to parownik.... Miało chyba być[emoji6]

Poprawione widzę...?

Opublikowano

Tak. Odrazu poprawiłem jak napisałem posta :decayed:

Opublikowano

A czy ktoś mi powie którą stroną wkładamy dyszę rozprężną? I czy jest możliwe odwrotnie?

Opublikowano

Przy okazji jeśli ktoś ma linka do fotostory z demontażem deski to będę wdzięczny.

Szukam i szukam i znaleść nie mogę. :(

Wyjąłem filtr kabinowy, widać tam wentylator od nadmuchu ale chłodniczki parownika nie.

Chyba że parownik znajduje się całkiem z tyłu za plastikowym tunelem od dmuchawy?

Opublikowano

A wyciągnij kratki nawiewu i sprawdz czy tam nie masz zielonej mazi :wink:

Opublikowano

nie pomyślałem o tym... spróbujemy

W kratkach nic nie widać...

Opublikowano
Przy okazji jeśli ktoś ma linka do fotostory z demontażem deski to będę wdzięczny.

Szukam i szukam i znaleść nie mogę. :(

Wyjąłem filtr kabinowy, widać tam wentylator od nadmuchu ale chłodniczki parownika nie.

Chyba że parownik znajduje się całkiem z tyłu za plastikowym tunelem od dmuchawy?

Odkrec schowek i wykręc wentylator , tam będziesz miał po lewej stronie parownik klimy .

Całego nie widac ,ale z pomocą lusterka dasz radę obadać.

Opublikowano
A czy ktoś mi powie którą stroną wkładamy dyszę rozprężną? I czy jest możliwe odwrotnie?

na dyszy masz strzałkę, białym do przewodu

images?q=tbn:ANd9GcR1eJNV5jGBdCgHjYM65Q4O1-LwTBRThTD9iArcncFwXBf9Q6h_

---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

Witam wszystkich serdecznie.

Mój problem polega na tym, że miałem nieszczelność klimy na jednym łączeniu przewodu z chłodnicą, bynajmniej tylko tam wyszedł kontrast. Wymieniłem chłodnice gość w serwisie zakuł przewody nabił azotem niby ciśnienie trzymało albo ubytek był nie zauważalny, azot wymienił na gaz z kontrastem klima chodziła ponad pół godz sprawdził przewody wszystko ok wycieku nie widać więc zapłaciłem i się pożegnaliśmy. Następnego dnia popołudniu jak kończyłem prace po gazie w układzie nie było już śladu, uciekł cały. Pożyczyłem Lampe UV z pracy myślałem że sam sprawdzę fachowców bo w sobotę oni mnie już nie obsłużą. Sprawdziłem chłodnice łączenia przewodów praktycznie wszystko co jest pod maską nigdzie nie widać kontrastu. Moje pytanie jest takie... Czy są miejsca gdzie może uciekać gaz a nie zostawi śladu? np Sprężarka?? czy da się jakoś zbadać przewody w kabinie bez rozbierania deski??

Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.

Proszę o pomoc.

zdejmij zderzak i obejrzyj skraplacz

zawory szczelne ?

Opublikowano
A czy ktoś mi powie którą stroną wkładamy dyszę rozprężną? I czy jest możliwe odwrotnie?

na dyszy masz strzałkę, białym do przewodu

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1eJNV5jGBdCgHjYM65Q4O1-LwTBRThTD9iArcncFwXBf9Q6h_

---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

Witam wszystkich serdecznie.

Mój problem polega na tym, że miałem nieszczelność klimy na jednym łączeniu przewodu z chłodnicą, bynajmniej tylko tam wyszedł kontrast. Wymieniłem chłodnice gość w serwisie zakuł przewody nabił azotem niby ciśnienie trzymało albo ubytek był nie zauważalny, azot wymienił na gaz z kontrastem klima chodziła ponad pół godz sprawdził przewody wszystko ok wycieku nie widać więc zapłaciłem i się pożegnaliśmy. Następnego dnia popołudniu jak kończyłem prace po gazie w układzie nie było już śladu, uciekł cały. Pożyczyłem Lampe UV z pracy myślałem że sam sprawdzę fachowców bo w sobotę oni mnie już nie obsłużą. Sprawdziłem chłodnice łączenia przewodów praktycznie wszystko co jest pod maską nigdzie nie widać kontrastu. Moje pytanie jest takie... Czy są miejsca gdzie może uciekać gaz a nie zostawi śladu? np Sprężarka?? czy da się jakoś zbadać przewody w kabinie bez rozbierania deski??

Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.

Proszę o pomoc.

zdejmij zderzak i obejrzyj skraplacz

zawory szczelne ?

Zderzak mam zdjęty. Skraplacz i sprężarkę ogłądałem wielokrotnie z chyba wszystkich stron nic nie widać. :(

---------- Post dopisany 07-07-2014 at 17:06 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2014 at 23:29 ----------

Przy okazji jeśli ktoś ma linka do fotostory z demontażem deski to będę wdzięczny.

Szukam i szukam i znaleść nie mogę. :(

Wyjąłem filtr kabinowy, widać tam wentylator od nadmuchu ale chłodniczki parownika nie.

Chyba że parownik znajduje się całkiem z tyłu za plastikowym tunelem od dmuchawy?

Odkrec schowek i wykręc wentylator , tam będziesz miał po lewej stronie parownik klimy .

Całego nie widac ,ale z pomocą lusterka dasz radę obadać.

Paweł wielkie Dzieki!!! po wykręceniu wentylatora poświeciłem Latarą w głąb kanału widać faktycznie trochę parownik. I co się okazało... Świeci jak Choinka w Boże Narodzenie. Z jednej strony cieszę się że znalazła się nieszczelność z drugiej strony nie mam z czego bo czeka mnie rozbiórka deski :(

Nie ma innej możliwości wymiany parownika???

Jeszcze raz proszę jeśli ktoś ma linka do opisu jak rozebrać deske.

Pozdro...

Opublikowano

Roboty jest na cały dzień od rana do wieczora .

Na forum jest gdzieś opis zdjęcia deski dotyczący wymiany nagrzewnicy więc trochę podobnie (szukałem ale nie mogę znaleźć ,ale jest gdzieś w czeluściach tego forum).

Z tego co pamiętam są dwa rodzaje parowników w tym modelu .

Nie bierz się za zdjęcie deski w taki upał jak jest teraz bo nie dasz rady..

Przy demontażu segreguj śrubki w pudełka, rób zdjęcia .

Przy okazji sprawdzisz sobie silniczki od klap do których niema dostępu.

Lepiej nie ściągać całego "modułu" z nagrzewnicą ,lepiej jest rozłączyć na samochodzie( to pudło składa się z dwóch części) ,a wtedy odejdzie Ci robota z układem chłodzenia.

Opublikowano

Jakiegoś konkretnego opisu rozbiórki nie znalazłem ale zabrałem się za rozbiórke. Rozebrać rozebrałem ale czy dam rade później poskładać do kupy okaże się z czasem. jutro odbieram nowy parownik i biorę się za składanie. Martwią mnie tylko te blaszane zatrzaski z tyłu tunelu które go łączą z drugą częścią jak ja je tam pozakładam.. :)

Znając życie czekają mnie jeszcze upojne godziny w garażu <beer> Paweł Piwko należy się również dla ciebie :)

---------- Post dopisany 10-07-2014 at 13:03 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2014 at 23:11 ----------

No i krew mnie zalała... Kupiłem nowy parownik zapłaciłem prawie 300zł złożyłem ładnie auto nawet części mi po składaniu nie zostało. Pojechałem na sprawdzenie szczelności. Przy ciśnieniu 15 bar azotu był tylko szczał i chmura gazu która poszła z nowego parownika. Znów muszę wszystko rozbierać:( Załamka;(. A z TEGO co się orientuje to ciśnienie robocze sprężarki powinno być w granicach 20 Bar.. Czas reklamacji parownika to okres od 14 dni do 3 miesięcy:( lato bez klimy. chyba że kupie jakąś używkę wcześniej..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...