slawek16-1988 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Akurat turbo w tych silnikach jest bardzo żywotne:) U mnie śmierdziało jak poszła uszczelka miedzy vacum a głowicą olej ściekał wręcz na układ wydechowy
ALEX_555 Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 Problem był chyba z MMI, które jest mega nieprecyzyjne. Muszę pomyśleć o zakupie bagnetu. Możecie polecić jakiś konkretny sklep? Zawsze staram się trzymać poziom oleju nie niższy niż 60% skali i wtedy uzupełniam. Teraz nie dolewałem oleju i..... z 60% wskaźnik na MMI poszedł na 90%. Przyznam, że trochę nerwów było. Pozostaje nadal cieszyć się bezawaryjnym Allroad'em
MarcinOslo Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 Na MMI moga byc wachania chociazby ze wzgledu na to ze sa 2 tryby pomiaru. Dynamiczny w czasie jazdy oraz statyczny przy otwartej masce ,roznica miedzy tymi trybami moze byc 2-3 kreski. Do tego dochodzi jeszcze fakt czy auto stoi na rownej powierzchni itp. Mozna tez sprawdzic w miare dokladnie na MMI ,ale trzeba mierzyc przy otwartej masce ,na rownej powierzchni ,przy tej samej temp. oleju i czasie od wylaczenia silnika.
tdy Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 jak wracam do garażu zgasze silnik, otworze maskę i włącze zapłon i odczekam chwile to pojawia sie pomiar na FIS i na MMI. Ten z FIS po chwili gaśnie, ten na MMI zostaje siłą rzeczy... i zaczyna się podnosić. Rozumiem, że olej na zgaszonym silniku spływa stopniowo i stąd powiększający się jego poziom... z innej beczki, czy wlewanie wzbogaconego paliwa np shell, który ma niby czyścić m.in. pierścienie (które "odpowiadają" za połykanie oleju) ma sens? ja wlałem dopiero pierwszy bak, zastanawiam sie, czy nie wlewać kolejnych tez i obserwować jak sie ma to do spalania oleju.. poki co spalił mi 0.3l na 3200km więc troche bede musiał pojeździć (np, kolejne 3k km) i sprawdzić czy zje proporcjonalnie. To tez może nie byc do końca miarodajne, bo pewnie po wymianie oleju zalane było ciut więcej więc początkowe ubytki na skali były troche przekłamane...
kelnozz Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Witam Panowie znajomy wymienia silnik 2.0TFSI w swoim b8 allroad 2008r., na taki sam tylko nowy/nieużywany z roku 2012. Mam pytanie czy wiecie kto w mazowieckim zrobi to kompleksowo z wymianą turbo i intercoolera na większe?
griga-st Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 czy wlewanie wzbogaconego paliwa tak, podobnie jak elninio i wybuch wulkanu na Kamczatce. Przepraszam ze tak napisałem, ale z tego co jest napisane na tych dziewiętnastu stronach można sobie jakieś zdanie wyrobić? Additive w paliwie z reguły maja tylko efekt placebo
aramir Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Dokładnie paliwo z shella to tylko efekt placebo .. swoja droga 0,3L na ponad 3tys to bardzo dobry wynik i nie ma co się przejmować ..
tdy Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) czy wlewanie wzbogaconego paliwatak, podobnie jak elninio i wybuch wulkanu na Kamczatce. Przepraszam ze tak napisałem, ale z tego co jest napisane na tych dziewiętnastu stronach można sobie jakieś zdanie wyrobić? Additive w paliwie z reguły maja tylko efekt placebo spoko:) troche humoru i satyry nikomu jeszcze nie zaszkodziło a czasem to jedyny sposób, aby cos do kogoś dotarło :-)' dzięki za odpowiedź:-) Edytowane 30 Października 2015 przez tdy
ppa4 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Na MMI moga byc wachania chociazby ze wzgledu na to ze sa 2 tryby pomiaru. Dynamiczny w czasie jazdy oraz statyczny przy otwartej masce ,roznica miedzy tymi trybami moze byc 2-3 kreski. Do tego dochodzi jeszcze fakt czy auto stoi na rownej powierzchni itp. Mozna tez sprawdzic w miare dokladnie na MMI ,ale trzeba mierzyc przy otwartej masce ,na rownej powierzchni ,przy tej samej temp. oleju i czasie od wylaczenia silnika. A czy na ekranie ma pojawić się napis: 'Olej OK' czy wystarczy 'Poz. Oleju' ? Na ENG stronach czytałem, że MMI potrzebuje 10minut po zgaszeniu silnika na poprawny odczyt ... Beznadziejność tego sposobu pomiaru skłoniła mnie do zakupu bagnetu za 60zł ... oldschool ale działa ...
griga-st Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Od ponad roku, wraz z nowym update pokazuje zawsze i wszedzie stan. Nawet jak auto krzywo stoi. Oczywiscie pokazuje wtedy zle tzn. nie wiem czy to za sprawa update. Tak jest po wymianie silnika.
aramir Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Ja osobiście mam bagnet (06J115611E pasuje idealnie) i sprawdzam olej zawsze raz w tyg., po całej nocy, kiedy cały olej spłynie (olej z popychaczy i nie tylko).. Z reguły mam wówczas na poziomie, tuż pod max. Obecnie mam spalanie 200ml na 1000km. Pozdrawiam Edytowane 2 Listopada 2015 przez aramir
zabiello Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) 200ml na 1000km jeśli po STAGE 2 to dużo... Ja nie zauważyłem spalania oleju po przeróbce tłoków, jeśli brać pod uwagę pomiary na fis bo nie mam bagnetu to cały czas mam max oleju a jestem 5 tys po wymianie oleju. Ogólnie zrobiłem 7 tys od przeróbki i jest spokój z olejem Edytowane 2 Listopada 2015 przez zabiello
aramir Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 bez stage2 ... nic nie robione, przebieg 79tys
zabiello Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 A no to ok, coś mi się pomieszało chyba Swoją drogą to nieźle jak tylko 0,2 l na 1000 km. gdybym miał takie zużycie to nic bym też nie robił.
griga-st Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 bez stage2 ... nic nie robione, przebieg 79tys To 2L od zmiany do zmiany...
aramir Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Robię trochę więcej niż 10tys rocznie .. ale myślę ze 4l na cały cykl to będzie max ..
ppa4 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 obserwując swoje jak i innych doswiadczenia z tego forum wychodzi na to, że 'panika' zaczyna się gdzieś około 150k, wtedy 0.5/1000 wskazuje na poziom około 2/1000 i zaczyna się zabawa ... Inna sprawa, że jeśli ktoś miał tuningowany sprzęt to ASO odmówi stage'owania.
zabiello Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Robię trochę więcej niż 10tys rocznie .. ale myślę ze 4l na cały cykl to będzie max .. a do silnika wchodzi ok 4,6 L oleju... Inna sprawa, że jeśli ktoś miał tuningowany sprzęt to ASO odmówi stage'owania. mój nie był tuningowany, był serwisowany na bieżąco ostatni serwis 9 miesięcy wcześniej a ASO i tak się wypięło na mnie i mi powiedzieli żebym nawet nie liczył na pokrycie kosztów części przez nich, chociaż podczas rozmowy Pan w ASO otwarcie mówił że to jest wada fabryczna tych silników.
ppa4 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 No tak ... Dlatego jak słyszę, że ASO 'naprawia' to w stage1 za pomocą komputera, to mi się poprawia humor Ten słynne Stage1 i 2 mają sens tylko jeśli płaci za to ASO, w każdym innym wypadku, trzeba przerezać tłoki i mieć to z głowy za połowe tej kasy co stage'e.
zabiello Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Nie za połowę a wręcz za 1/4 tej kasy co życzą sobie w ASO. Ja jestem zadowolony z efektów przeróbki tłoków.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się