RegKarl Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Witam Od pewnego czasu mam problem z padającymi cewkami oraz świecami zalanymi olejem. Przy mojej ostatniej wizycie w ASO powiedziano mi,że to wszystko jest spowodowane przez dobrze znany w tym silniku pobór oleju. Auto od jakiegoś czasu zaczęło spalać znacznie więcej oleju,nawet 0.5 l na 300 km. Samochód jest już po gwarancji wiec w ASO powiedzieli mi,że cena naprawy(prawdopodobnie wymiana tłoków) to około 17 tyś. Tu też moje pytanie. Czy podjął sie ktoś naprawy u własnego mechanika? Jeśli tak to ile niższej ceny można się spodziewać i czy wgl taka naprawa ma sens,no bo jeśli ma to rozwiązać problem na jakiś czas to lepiej od razu wymienić cały silnik. Z góry dziękuję za pomoc.
Dev Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Temat do ogarnięcia za jakieś 7 tzł ale warto od razu wymienić rozrząd.
komoornik Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Jest temat w którym są dziesiątki relacji.
piter85 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Było było było. Poszukaj na forum. Sam pisałem o naprawie w Mdm Serwis w Warszawie.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
komoornik Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) 1 minutę temu, piter85 napisał: Było było było. Poszukaj na forum. Sam pisałem o naprawie w Mdm Serwis w Warszawie. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Pisałeś, ale na PW nie odpowiedziałeś Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez komoornik
RegKarl Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) A ASO kompletnie umywa ręce po upływie gwarancji samochodu czy można liczyć na jakieś wsparcie z ich strony jeśli chodzi o ten konkretny problem z silnikiem ? Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez RegKarl
piter85 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 O Twojego nie widziałem. Koledze który pytał odpowiedziałem a dzisiaj wyślę maila wrócę do chaty to Ci odpisze Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 24 minutes later Odpowiedź poszła na priv Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 25 minutes later Krótko mówiąc z regeneracja turbo 6,5 tys wyszło. Od naprawy nic się złego nie dzieje. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
muszka76 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Witam Jestem na kupnie A4 Allroada 2009r (więcej w: zakup kontrolowany) i sprzedajacy powiedział,ze jego samochód przeszedł pierwszą próbę olejową w ASO i nie bierze oleju więc mam rozumieć,że ten problem go nie dotyczy?A może to tylko jakaś połowiczna naprawa ze strony ASO?
RegKarl Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Witam. Ja też miałem pierwszą próbę olejową w ASO. Po próbie spalanie oleju mieściło się w normie,więc ASO nie podjęło sie naprawy. Teraz po przejechaniu 70k km spalanie oleju wzrosło znacząco. Gwarancja już wygasła wiec ASO proponuje naprawe za 17 tys. Więc w moim przypadku było to połowiczne rozwiązanie. Pozdrawiam
kixi4 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 4 godziny temu, muszka76 napisał: Witam Jestem na kupnie A4 Allroada 2009r (więcej w: zakup kontrolowany) i sprzedajacy powiedział,ze jego samochód przeszedł pierwszą próbę olejową w ASO i nie bierze oleju więc mam rozumieć,że ten problem go nie dotyczy?A może to tylko jakaś połowiczna naprawa ze strony ASO? Proba olejowa w aso. Spalanie powyzej 0.5litra na 1000km naprawa, ponizej 0.5 litra na 1000km w normie jesli przeszlo probe olejowa, to nie znaczy ze nie bierze oleju, a moze brac do 0.5l/1000km. Z doswiadczenia wiem, ze ten pobor dosc szybko sie zwieksza jak juz dobija do tego 0.5litra.. Wszyscy wiemy ze te normy sa bardzo mocno zawyzone.. Moi klienci po naprawie stwierdzaja zuzycie oleju na poziomie w 1.8tfsi praktycznie zadne, max 1litr/15000km, a w 2.0 1l na 8-13000km wszystko zalezy od tego jak i gdzie uzytkowane jest autko..
muszka76 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 a co powiecie na to ,ze samochód ma skrzynię s-tronic z łopatkami przy kierownicy ,a z kodu 0G7 wynika,że ma 5-biegową tiptronic.
komoornik Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 0G7 oznacza tylko tyle że to automat. Po kodzie samej skrzyni (obok kodu silnika) można sprawdzić jaka jest zamontowana.
radekrp90 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ta generacja z 2.0T quattro były chyba tylko 7-biegowe S-tronic (wzdłużny DSG). Próba olejowa ASO bardzo rzadko wypada źle, a jeśli już na gwarancji wymieniano pierdoły (odmy itp). Co by nie mówić nawet deklarowane dopuszczalne maks - 0.5 litra/1000 km (swoją drogą tak było od lat, nawet dla 1.9TDI VP miał podane takie normy zużycia oleju) to i tak bardzo dużo. Jak by nie patrzeć w trybie zwykłych wymian oleju daje to praktycznie dwie zmiany oleju w trakcie eksploatacji (wchodzi tam chyba 4.2 litra oleju jak dobrze pamiętam).
muszka76 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Czyli powinienem sie bać tego samochodu?Można jakoś sprawdzić czy bierze olej podczas zakupu?Czy mam wierzyć sprzedającemu na słowo?
piter85 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 W mojej opinii trudny temat. Wydech może być tłusty ale nie musi. Jak ja miałbym sprawdzać to zimnego bym przegazowal i patrzył czy czarny nagar będzie wypadal z wydechu z tyłu. U mnie wypadal, ale tylko na zimnym. Na ciepłym jest to nie do zauważenia, jeśli nie ma objawów braku mocy, przerywania, ale to już są świece zawalone. A tak to katalizator przepala wszystko i nawet dymka może nie być. Swojego wąchalem, słuchałem. Nic. Zero. Musiałbyś coś rozkręcić żeby zobaczyć, choćby zawory. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
mcemsi Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Uważał bym.... nie chce mi sie wierzyć , że 2009 r. nic nie bierze o ile nic nie było robione a sprzedający lakonicznie mówi tylko zaliczonej o próbie olejowej - 0,49l/100 ? Jaki przebieg ma to auto ? Oczywiście przebieg to jeszcze nie wszystko , ja jak dotąd nic nie mam robione i zużycie skacze mniej więcej 0,4-0,6. Jednak wybitnie dużo rocznie tym autem nie robie wiec dolewka 0.5 raz na kilka tygodni jest do przeżycia. Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez mcemsi
piter85 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Uważał bym.... nie chce mi sie wierzyć , że 2009 r. nic nie bierze o ile nic nie było robione a sprzedający lakonicznie mówi tylko zaliczonej o próbie olejowej - 0,49l/100 ? Jaki przebieg ma to auto ?Jeśli to 2009 to prawie że pewne że ma wadę silnika. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
muszka76 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Przebieg potwierdzony w ASO 131tys
radekrp90 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Mam po sąsiedzku 2.0 TFSI w A5 (rocznik 2010). Przebieg obecnie 110 tys. km. Ze starego silnika została tylko głowica. Auto miało remont w ramach partycypacji Audi w kosztach (70%) - kwota całkowita wynosiła ~25 tyś PLN. Czy warto więc w ciemno brać auto z rocznika 2009? Tak, jeśli jest tańsze o ~7.000 od innych aut. Wtedy masz jakieś pole manewru. Poza tym rozpoznać spalanie oleju w TFSI po wydechu to wyczyn - one wszystkie walą "sadzą" jak diesel. Taka ich specyfika.
piter85 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 No właśnie mój po remoncie przestał jak Już swoje wypalił. Teraz jest czysto. Zgadzam się co do ceny niższej o możliwości zrobienia czegoś. Ja dokładnie tak miałem... Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się