Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu mam problem z padającymi cewkami oraz świecami zalanymi olejem. Przy mojej ostatniej wizycie w ASO powiedziano mi,że to wszystko jest spowodowane przez dobrze znany w tym silniku pobór oleju. Auto od jakiegoś czasu zaczęło spalać znacznie więcej oleju,nawet 0.5 l na 300 km.  Samochód jest już po gwarancji wiec w ASO powiedzieli mi,że cena naprawy(prawdopodobnie wymiana tłoków) to około 17 tyś.:o  Tu też moje pytanie. Czy podjął sie ktoś naprawy u własnego mechanika? Jeśli tak to ile niższej ceny można się spodziewać i czy wgl taka naprawa ma sens,no bo jeśli ma to rozwiązać problem na jakiś czas to lepiej od razu wymienić cały silnik:suicide_anim:. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Temat do ogarnięcia za jakieś 7 tzł ale warto od razu wymienić rozrząd. 

Opublikowano

Jest temat w którym są dziesiątki relacji.

Opublikowano

Było było było. Poszukaj na forum. Sam pisałem o naprawie w Mdm Serwis w Warszawie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

 

1 minutę temu, piter85 napisał:

Było było było. Poszukaj na forum. Sam pisałem o naprawie w Mdm Serwis w Warszawie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Pisałeś, ale na PW nie odpowiedziałeś :(

Edytowane przez komoornik
Opublikowano (edytowane)

A ASO kompletnie umywa ręce po upływie gwarancji samochodu czy można liczyć na jakieś wsparcie z ich strony jeśli chodzi o ten konkretny problem z silnikiem ?

Edytowane przez RegKarl
Opublikowano

O Twojego nie widziałem. Koledze który pytał odpowiedziałem a dzisiaj wyślę maila :) wrócę do chaty to Ci odpisze

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 24 minutes later

Odpowiedź poszła na priv :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 25 minutes later

Krótko mówiąc z regeneracja turbo 6,5 tys wyszło. Od naprawy nic się złego nie dzieje.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam

Jestem na kupnie A4 Allroada 2009r (więcej w: zakup kontrolowany) i sprzedajacy powiedział,ze jego samochód przeszedł pierwszą próbę olejową w ASO i nie bierze oleju więc mam rozumieć,że ten problem go nie dotyczy?A może to tylko jakaś połowiczna naprawa ze strony ASO?

Opublikowano

Witam.

Ja też miałem pierwszą próbę olejową w ASO. Po próbie spalanie oleju mieściło się w normie,więc ASO nie podjęło sie naprawy. Teraz po przejechaniu 70k km spalanie oleju wzrosło znacząco. Gwarancja już wygasła wiec ASO proponuje naprawe za 17 tys. Więc w moim przypadku było to połowiczne rozwiązanie. Pozdrawiam

Opublikowano
4 godziny temu, muszka76 napisał:

Witam

Jestem na kupnie A4 Allroada 2009r (więcej w: zakup kontrolowany) i sprzedajacy powiedział,ze jego samochód przeszedł pierwszą próbę olejową w ASO i nie bierze oleju więc mam rozumieć,że ten problem go nie dotyczy?A może to tylko jakaś połowiczna naprawa ze strony ASO?

Proba olejowa w aso. Spalanie powyzej 0.5litra na 1000km naprawa, ponizej 0.5 litra na 1000km w normie ;) jesli przeszlo probe olejowa, to nie znaczy ze nie bierze oleju, a moze brac do 0.5l/1000km. Z doswiadczenia wiem, ze ten pobor dosc szybko sie zwieksza jak juz dobija do tego 0.5litra.. Wszyscy wiemy ze te normy sa bardzo mocno zawyzone.. Moi klienci po naprawie stwierdzaja zuzycie oleju na poziomie w 1.8tfsi praktycznie zadne, max 1litr/15000km, a w 2.0 1l na 8-13000km wszystko zalezy od tego jak i gdzie uzytkowane jest autko..

Opublikowano

a co powiecie na to ,ze samochód ma skrzynię s-tronic z łopatkami przy kierownicy ,a z kodu 0G7  wynika,że ma 5-biegową tiptronic.

Opublikowano

0G7 oznacza tylko tyle że to automat.

Po kodzie samej skrzyni (obok kodu silnika) można sprawdzić jaka jest zamontowana.

Opublikowano

Ta generacja z 2.0T quattro były chyba tylko 7-biegowe S-tronic (wzdłużny DSG).

Próba olejowa ASO bardzo rzadko wypada źle, a jeśli już na gwarancji wymieniano pierdoły (odmy itp). Co by nie mówić nawet deklarowane dopuszczalne maks - 0.5 litra/1000 km (swoją drogą tak było od lat, nawet dla 1.9TDI VP miał podane takie normy zużycia oleju) to i tak bardzo dużo. Jak by nie patrzeć w trybie zwykłych wymian oleju daje to praktycznie dwie zmiany oleju w trakcie eksploatacji (wchodzi tam chyba 4.2 litra oleju jak dobrze pamiętam).

Opublikowano

Czyli powinienem sie bać tego samochodu?Można jakoś sprawdzić czy bierze olej podczas zakupu?Czy mam wierzyć sprzedającemu na słowo?

Opublikowano

W mojej opinii trudny temat. Wydech może być tłusty ale nie musi. Jak ja miałbym sprawdzać to zimnego bym przegazowal i patrzył czy czarny nagar będzie wypadal z wydechu z tyłu. U mnie wypadal, ale tylko na zimnym. Na ciepłym jest to nie do zauważenia, jeśli nie ma objawów braku mocy, przerywania, ale to już są świece zawalone. A tak to katalizator przepala wszystko i nawet dymka może nie być. Swojego wąchalem, słuchałem. Nic. Zero. Musiałbyś coś rozkręcić żeby zobaczyć, choćby zawory.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Uważał bym.... nie chce mi sie wierzyć , że 2009 r. nic nie bierze o ile nic nie było robione a sprzedający lakonicznie mówi tylko zaliczonej o próbie olejowej - 0,49l/100 ? Jaki przebieg ma to auto ?

 

Oczywiście przebieg to jeszcze nie wszystko , ja jak dotąd nic nie mam robione i zużycie skacze mniej więcej 0,4-0,6.  Jednak  wybitnie dużo rocznie tym autem nie robie wiec dolewka 0.5 raz na kilka tygodni jest do przeżycia.

Edytowane przez mcemsi
Opublikowano
Uważał bym.... nie chce mi sie wierzyć , że 2009 r. nic nie bierze o ile nic nie było robione a sprzedający lakonicznie mówi tylko zaliczonej o próbie olejowej - 0,49l/100 ? Jaki przebieg ma to auto ?

Jeśli to 2009 to prawie że pewne że ma wadę silnika.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przebieg potwierdzony w ASO 131tys

Opublikowano

Mam po sąsiedzku 2.0 TFSI w A5 (rocznik 2010). Przebieg obecnie 110 tys. km. Ze starego silnika została tylko głowica. Auto miało remont w ramach partycypacji Audi w kosztach (70%) - kwota całkowita wynosiła ~25 tyś PLN.

Czy warto więc w ciemno brać auto z rocznika 2009? Tak, jeśli jest tańsze o ~7.000 od innych aut. Wtedy masz jakieś pole manewru. Poza tym rozpoznać spalanie oleju w TFSI po wydechu to wyczyn - one wszystkie walą "sadzą" jak diesel. Taka ich specyfika.

Opublikowano

No właśnie mój po remoncie przestał jak Już swoje wypalił. Teraz jest czysto. Zgadzam się co do ceny niższej o możliwości zrobienia czegoś. Ja dokładnie tak miałem...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...