graczu1983 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Opublikowano 14 Lipca 2014 Witam. Moglbym prosic kolegow ktorzy w poscie napisali ze jest to prawdopodobnie walek rozrzadu o napisanie I sa powinny byc jakies objawy jesli faktycznie to walek.
piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Raczej na pewno nie są to odgłosy problemów z wałkiem rozrządu Podobne odgłosy daje uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe alternatora, ale piszesz że go niedawno wymieniałeś Założyłeś INA, czy jakiś tani zamiennik ?
graczu1983 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Opublikowano 14 Lipca 2014 Dzisiaj posłuchałem Twoich nagrań przez słuchawki i dokładnie obejżałem Z tego co zobaczyłem i usłyszałem to najbardziej te odgłosy pasują na klekoczącą górną osłonę silnika, tym bardziej że masz urwane jedno z mocowań i powiązane w tym miejscu na jakieś druty Zdejmij osłonę całkowicie , nagraj filmidło i wrzuć na YT Raczej na pewno nie są to odgłosy problemów z wałkiem rozrządu Panie Piotrze filmikow w poscie jest 6 I tylko dwa sa z oslona silnika a 4 sa bez oslony wiec niewiem czy nagrac jeszcze jakies filmiki czy te wystarcza?? Mam jeszcze dw pytania do pana: Czy taka prace silnika moze powodowac uszkodzonekolo dwumasowe lub ktoras z rolek osprzetu poniewaz dzwiek ten bardziej zaczol byc slyszalny po wymianie sprzegielka alternatora. ---------- Post dopisany at 12:38 ---------- Poprzedni post napisany at 11:52 ---------- Zalozone bylo sprzegielko firmy ina ale potym zabiegu jakby pasek nie irecil sie w rownej osi tylko lekko naprawde delikatnie sie porusza na boki. ---------- Post dopisany at 13:02 ---------- Poprzedni post napisany at 12:38 ---------- A moze by tak pasek na nowy zmienic po zalozeniu nowego sprzegielka??
piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Dopatrzyłem się że część filmów jest bez osłny, a ten dźwięk dalej słychać,dla tego edytowałem swój wcześniejszy wpis:decayed:. Wymieniałeś samo sprzęgiełko, czy jescze coś oprócz niego ? Dobre by było jak byś na pracującym silniku pokręcił kierą do oporu w jedną i drugą stronę, sprzęgiełko altka wtedy słychać najbardziej i można by wywnioskować czy to jego sprawka Po obiawach uszkodzenie wałka rozrządu, wypadnięte broki i zdechły dwumas raczej wykluczam. Może to być sprzęgiełko altka, napinacz paska PK, łańcuch pompy oleju, sprzęgiełko klimy, albo któryś z elementów npędu rozrządu. Można by część z tych potencjalnych przyczyn weliminować zdejmując pasek PK na rozgrzanym silniku:whistling:
graczu1983 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Opublikowano 14 Lipca 2014 Zostala wymieniona rolka alternatora w ktorej znajduje sie sprzegielko.
pastaldo Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Ja bym szukał chyba przy rozrządze albo pasku osprzętu. Na pierwszym filmiku widą że podczas odpalenia alż cała osłona paska faluje co mnie przeraziło i chyba nie jest złudzeniem optycznym. Druga sprawa na ostatnim filmiku w pierwszym poście widac że pasek nie idzie w osi. Kto to składał, przecierz montując poprawnie elementy nie da sie chyba zrobić żeby tak krzywo było. Specem nie jestem ale słyszałem jak rolki potrafiły wydawać różne niespodziewane odgłosy.
piotrsob1 Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 Marcin na tym filmiku , którego link podesłałeś mi na PW : definitywnie słychać zablokowane sprzęgiełko alternatora (to piszczenie paska w momencie jak dokręcasz kierownicę w skrajne położenie ).Na tym i na pozostałych dwóch nic niepokojącego oprócz sprzęgiełka nie słyszę Sprawa wygląda trochę dziwnie, bo wcześniej wychodziłem z założenia że nowe sprzęgiełko INA powinno być dobre, ale po teście z kręceniem kierownicą na 100 % jest zablokowane . Możliwe przyczyny: 1. Wadliwe sprzęgiełko alternatora:facepalm: 2. Coś skopane przy montażu, co spowodowało jego zablokowanie:whistling: 3. Kółko alternatora po prostu sztywne, bez sprzęgła Są dwa proste sposoby na sprawdzenie działania sprzęgiełka: 1. przegazowanie silnka do ok 2000 obr/min i szybkie zgaszenie silnika. Silnik staje prawie natychmiast , natomiast wirnik alternatora powinien się jeszcz obracać ok dwie/trzy sekundy do całkowitego zatrzymania. 2. na wyłączonym silniku, (pasek oczywiście założony). Przez zaznaczony na różowo otwór w altku, powinno dać się bez problemów obrócić wirnikiem za widoczny w otworze wentylator (w kierunku zaznaczonym zieloną strzałką). W kierunku zaznaczonym czeroną strzałką wirnik nie powinien się obrócić bo powinno go właśnie blokować sprzęgiełko jednokierunkowe Zdjęcie poglądowe dla jasności:
COXymoX Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 1. przegazowanie silnka do ok 2000 obr/min i szybkie zgaszenie silnika. Silnik staje prawie natychmiast , natomiast wirnik alternatora powinien się jeszcz obracać ok dwie/trzy sekundy do całkowitego zatrzymania. i turbina też kręci się bez smarowania.......
nik23 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 1. przegazowanie silnka do ok 2000 obr/min i szybkie zgaszenie silnika. Silnik staje prawie natychmiast , natomiast wirnik alternatora powinien się jeszcz obracać ok dwie/trzy sekundy do całkowitego zatrzymania. i turbina też kręci się bez smarowania....... Półtorej roczny odgrzany kotlet mniam. Jak raz dla testu coś takie zrobi to nic złego sie nie stanie. Inna sprawa jak robiłby tak na codzień.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się