Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie 1BA i Eibach Pro Kit -30mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A może zapytam inaczej , co jest bardziej komfortowe zawieszenie 1BE w zamienniku czy Elbach Pro Kit + jakieś tam wmuare dobre amortyzatory ?  

Opublikowano

Koledzy ktoś pomoże bo chciałbym już działać w temacie zakupu 

Opublikowano
W dniu 10.07.2022 o 20:11, Dev napisał:

Nie musisz kupować w ASO wystarczy rasowe zamienniki

A jaki zamiennik do 1BV? bo ja co patrze amorki, to tylko do 1BE. Do 1 BV tylko zestaw Bilsteina B12 pasował z tych co patrzyłem. Masz jakieś sprawdzone? czy lepiej pakować gwint AP lub MTS Gold? Mam a4 B6 1.8T quattro Sedan +_z tyłu LPG. Klasy wagowe jeśli trzeba mogę podać.

Opublikowano

Ja miałem  gwint AP w a4 b7 i powiem tak  że jeździło się na tym zaje fajnie, komfort  lepszy niż przy 1BA , ( wiem bo jeżdżę już po raz 3 na 1BA ) w zakrętach  i przy manewrach auto prowadziło się bardzo pewnie i stabilnie, niestety nie wiem jaki był to dokładnie model bo auto  z tym zawieszeniem przyjechało z Niemiec 

Opublikowano
W dniu 13.07.2022 o 06:35, Dbaluch napisał:

Koledzy ktoś pomoże bo chciałbym już działać w temacie zakupu 

Powiem Ci tak,na podstawie własnego doświadczenia. Miałem zawieszenie 1 ba w bardzo dobrym stanie,założyłem eibacha czarnego -30 mm,ori amortyzatory wraz z odbojami od 1 be.Komfortu nie mogę porównać do siebie bo nie odczuwam różnicy, jedynie co to jest niżej i lepiej się prowadzi,nie buja tak autem.Na twardości nic nie odczułem. Natomiast wsiadam w drugi samochód który ma ori 1 be i od razu jest sztywniej ale bez jakiegoś drastycznego pogorszenia komfortu.Tak więc niżej i "twardziej" zakładaj 1 be.Niżej ale z tym samym komfortem zakładaj eibacha + amory 1 be.Nie zostawiaj na amorach 1 ba....

 

Opublikowano
6 godzin temu, JarekST202 napisał:

Powiem Ci tak,na podstawie własnego doświadczenia. Miałem zawieszenie 1 ba w bardzo dobrym stanie,założyłem eibacha czarnego -30 mm,ori amortyzatory wraz z odbojami od 1 be.Komfortu nie mogę porównać do siebie bo nie odczuwam różnicy, jedynie co to jest niżej i lepiej się prowadzi,nie buja tak autem.Na twardości nic nie odczułem. Natomiast wsiadam w drugi samochód który ma ori 1 be i od razu jest sztywniej ale bez jakiegoś drastycznego pogorszenia komfortu.Tak więc niżej i "twardziej" zakładaj 1 be.Niżej ale z tym samym komfortem zakładaj eibacha + amory 1 be.Nie zostawiaj na amorach 1 ba....

 

Rozumiem,  ja właśnie myśle nad  założeniem sprężyn i amorków z odbojami od 1BE lub drugi wariant to Elbach pro kit - 30 mm + amorki 1BE.,sam nie wiem co wybrać , na Elbach  pro kit niby zejde  w dół 30 mm a na 1BE 20 mm , mając teraz 1BA  to 30 mm w dół bardziej mnie przekonuje, ty kolego mając możliwość użytkowania  tych dwóch wariantów  zawieszeń  to które  jest   według ciebie lepsze i dla czego ? 

Opublikowano (edytowane)

Nie można tego zestawić jako lepsze lub gorsze bo to jest właśnie specyfika tego zawieszenia. 1 be masz przemyślane dla danego modelu i jest to kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia.Natomiast eibacha możesz założyć do "wszystkiego" i albo będzie Ci pasować charakterystyka albo zmieniasz na inne.

Jeżeli zależy Ci tylko na obniżeniu to na 1 be zejdziesz tyle samo jeżeli zastosujesz talerzyki sprężyn z b5.

Edytowane przez JarekST202
Opublikowano
13 godzin temu, JarekST202 napisał:

Nie można tego zestawić jako lepsze lub gorsze bo to jest właśnie specyfika tego zawieszenia. 1 be masz przemyślane dla danego modelu i jest to kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia.Natomiast eibacha możesz założyć do "wszystkiego" i albo będzie Ci pasować charakterystyka albo zmieniasz na inne.

Jeżeli zależy Ci tylko na obniżeniu to na 1 be zejdziesz tyle samo jeżeli zastosujesz talerzyki sprężyn z b5.

No tak tylko żeby  zastosować  talerzyki z b5 musze  interweniować w konstrukcje amortyzatora który jest na gwarancji , i jak to bywa w życiu  to nowe amorki też mogą popukiwać  a wtedy  gwarancji brak 

Opublikowano

Po co ten talerzyk z b5?

Jest inny kształt nadkoli, to tylko optycznie tak wygląda. 

Opublikowano
6 godzin temu, Ivanek napisał:

Po co ten talerzyk z b5?

Jest inny kształt nadkoli, to tylko optycznie tak wygląda. 

No i o wygląd  optyczny między innymi w tym temaćie się rozchodzi  przy okazji polepszając właściwości jezdne ,  autka swoje latka już mają a większość z nich jest jeszcze na fabrycznych zawieszeniach które swoje już zrobiły 

Opublikowano

Z tym polepszaniem to bym był ostrożny

Opublikowano

Nie ja pierwszy  przerabiam ten temat  więc  o co  mam się martwić ?  inni użytkownicy nie zgłaszali   żadnych dolegliwości  związanych z tym tematem 

Opublikowano
13 godzin temu, Ivanek napisał:

Po co ten talerzyk z b5?

Osadzenie sprężyny w stosunku do normalnego talerzyka jest ponad 1 cm niżej więc samochód będzie niżej "stał".

Opublikowano

Wiem po co się go stosuje, pytam dlaczego on się na to zdecydował. 

Opublikowano
2 godziny temu, Ivanek napisał:

Wiem po co się go stosuje, pytam dlaczego on się na to zdecydował. 

Nie wiem kto się na to zdecydował aczkolwiek jeśli chodzi  o mnie to ja rozważam 2 rozwiązania  które  podałem w postach powyżej 

Opublikowano

A ja ci powiem tak może coś naprowadze. Przerabialem już kilka opcji. Uzywka 1bv sztywniej od 1ba ale koza dalej. Potem poszło 1be nowe ori plus pro kit. Nie wiem czemu przód poleciał 6cm niżej od 1ba zamiast deklarowanych 3. 1be amorek czasem nie wyrabiał. Dołożyłem stabilizatory z s4. Prowadzenie bajka  ale ten przód nisko. Wywaliłem to w piz*u po roku tzn eibacha i 1be.Kupiłem uzywke gwint klasy średniej ze sprawdzonego źródła założyłem i latam drugi rok. Komfort ten sam co na eibachu (teraz koło 18 cali coś tam bardziej tlucze po dziurach) ciut sztywniej w łuku. Plusy wg mnie same z minusow to ciężko reguluje się tyl ale równie dobrze można ustawić na stałą wysokość i śmigać tak cały rok. A jak się coś odwidzi np że za nisko albo za wysoko to klucz do łapy i wio. ?

Opublikowano

No tak tylko ze na gwint średniej klasy np AP potrzebuje  3.300 zł , może jak dokończę dom  to  go założe , jak narazie to szukam tańszego rozwiązania  pozbycia się efektu kozy, kurcze jeśli przód tak mocno usiadł to wychodzi na to że Elbach musiał coś pochrzanić  z kategoriami  wagowymi sprezyn  

Opublikowano
1 godzinę temu, Dbaluch napisał:

No tak tylko ze na gwint średniej klasy np AP potrzebuje  3.300 zł , może jak dokończę dom  to  go założe , jak narazie to szukam tańszego rozwiązania  pozbycia się efektu kozy, kurcze jeśli przód tak mocno usiadł to wychodzi na to że Elbach musiał coś pochrzanić  z kategoriami  wagowymi sprezyn  

Ja jeżdżę na ori 1be 225/40R18 et przód 30 tył 28 i baja

Opublikowano
3 godziny temu, Ivanek napisał:

Ja jeżdżę na ori 1be 225/40R18 et przód 30 tył 28 i baja

Ja również biore pod uwage wymiane  mojego  seryjnego 1BA na 1BE lub  Elbach pro kit - 30 mm+ amorki np  blistein B6 lub amorki od 1BE ,  czy  ciebie  na oryginalnym  1BE  występuje efekt tzw kozy ? 

Opublikowano
25 minut temu, Dbaluch napisał:

Ja również biore pod uwage wymiane  mojego  seryjnego 1BA na 1BE lub  Elbach pro kit - 30 mm+ amorki np  blistein B6 lub amorki od 1BE ,  czy  ciebie  na oryginalnym  1BE  występuje efekt tzw kozy ? 

Jak na moje oko to samochód stoi równo, 64,5cm każde z kół. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...