Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie do grzany silnik ok.70 - 80`C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem, ciężko nagrzewa się silnik tzn w normalny dzień jak jest około 15 - 20 stopni temperatura jest na koło 80 stopni a nie 90 wskazówka jest przed środkowa kreskom. W czym tkwi problem ? Pompa wody ? Termostat ?

Opublikowano

Wskaźnik na desce rozdzielczej nieco zawyża temperaturę silnika.

Sprawny termostat powinien otwierać się przy temp. 90 stopni i gruby wąż idący od chłodnicy wtedy powinien robić się ciepły.

U mnie przy padniętym termostacie wąż od razu robił się gorący, a żeby osiągnąć temp. 70 stopni na liczniku musiałem nieźle żyłować:doh:, ale to zabójstwo dla silnika:facepalm:

Podeślę Ci jeszcze PW

Opublikowano

Pierwsze co to należałoby zvagować auto i sprawdzić czy nie ma błędów. Później należałoby porównać grupy 007 ze sterownika silnika [01 - Engine] z 003 z zegarów [07 - instruments], powinny wskazywać wartości tożsame, co najwyżej różniące się o góra 5*C.

To już by dało nam dość dobry obraz co jest prawdopodobnie nie tak ;).

Opublikowano

Pierwsze od czego bym zaczął to sprawdzić błędy na kompie :wink:

Opublikowano

Dojdziesz co jest winowajcą ale musisz podpiąć auto pod VAG'a

Musisz zrobić test licznika, czy silniczek wskazówki jest w pełni sprawny.

Musisz "zlogować" czyjnik temperatury.

Na rozgrzanym silniku sekcja 001-Engine grupa 007, oraz sekcja 17-Instruments grupa 003.

Oraz odczyt temperatur o poranku, gdy silnik jeszcze zimny po nocy.

Ale u Ciebie na 99% masz termostat do wymiany, ale trzeba zrobić diagnostykę.

---------- Post dopisany 16-07-2014 at 08:34 ---------- Poprzedni post napisany 15-07-2014 at 09:15 ----------

oooprzemekooo, masz kabel ?

Jak nie masz to kup bo jeszcze nie raz Ci się przyda...

NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (4386212766) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

W poniedziałek wymieniam kompletny rozrząd z termostatem jak nie pomoze to będę szukać dalej ale też stawiam na termostat bo raz działa ok raz pokazuje 70 stopni ale żadko wiec pewnie się przycina raz czasem

Opublikowano

sprawdź czujnik temperatury tak jak koledzy wyżej opisują vagując grupy z licznika i z silnika i porównaj,

ale prawdopodobnie masz walnięty termostat podobnie maiłem tylko ze w mieście bez problemu łapałem 90 C a w tracie 70 C i nie szła wyżej

p.s zawsze przy wymianie rozrządu w 2.5 tdi v6 wymienia się termostat (80-120zł) później nie będziesz musiał rozbierać przodu :)

Opublikowano

Nie pochlebiamy napraw "na czuja" bo można pół silnika wymienić a problem pozostanie.

Ile taka wymiana rozrządu w takim V6 ?

Bo wujo właśnie kupił 2.5TDI V6 Quattro '99.

Opublikowano

Rozrząd ok. 2 tys

Opublikowano

Cały kompletny zestaw w sklepie : 2 paski rozrządu, rolki , pompa wody , termostat i napinacz hydrauliczny firmy ina 1080 zł do tego wymienilem napinacz osprzetu i kilka rolek + paski osprzetu płyn i robocizna wyszło mnie razem ok 2300 zł wiem ze wszystkiego nie musiałem wymieniać ale chciałem mieć pewność na kilka lat ze tam nie będę musiał zaglądać co jedynie do oleju ;)

Opublikowano

cześć ... miałem ten sam problem ... w mieście dochodzilo do 70'C - do 90 doszło mi raz na utostradzie przy jeździe w ok. 200km/h ... tak się składa, że wymieniałem kpl rozrządu więc poprosiłem o wymianę termostatu.

Po tej operacji mam minimalnie pow. 90'c ( oceniam to na 91-92 ) przy normalnej jeździe. Polecam zacząć od termostatu. Wcześniejsze podpięcie pod VAG nic mi nie wykazało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...