radko123 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam,Od zawsze mam cofanie zapłonów na 98 jest mniej ale na 95 cofa i to sporo.Od prawie roku nie zaglądałem do logów w temacie cofania, dzisiaj zalałem 95 w markecie podpiołem vaga i tak zlogowałem na szybko.Oto wynik:Log (020 - 004)Pierwsze co zobaczyłem bardzo mnie zdziwiłoPoczątek logu - stoję na jałowym klima włączona a cofa 6.8 nigdy wcześniej na jałowym nie zauważyłem cofania. Potrafi ktoś to wytłumaczyć? Może to przez wysoką temperaturę zasysanego powietrza?Po małej przejażdżce - koniec logu - na jałowym i klimie zero cofania a temperatura dolotu o 20 stopni mniejsza.W trakcie logu dwa razy było na trzecim od 2000tyś i gaz w podłogę - raz do 4000 a raz 5000.Proszę o opinie ogólnie czy szukać przyczyny takiego cofania czy dać spokój bo gra nie warta świeczki. No i może ktoś mi wytłumaczy te cofania na jałowym.pozdrawiam i góry dziękuje---------- Post dopisany 16-07-2014 at 11:06 ---------- Poprzedni post napisany 14-07-2014 at 22:55 ----------...nikt niema pomysłów?
krzysiekml Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 pomysł jaki mam to te paliwa z markietu są do d..y z poważaniem.
wampir Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Cofa 6.8 na jałowym z włączoną klima ? Sprawdz sobie kompresor czy przypadkiem juz nie zdycha. Jak stawia opór to obciązą i powoduje drgania to masz odpowiedź. Może też poduszki pod silnikiem. U mnie ustawienie odbojnika powodowało ok CF2-3.
radko123 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 kompresor wymieniany rok temu i podobno nówka wstawiona, jak go sprawdzić?
radko123 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 zacznij od sprawdzenia ładowania . ładowania? chodzi o ładowanie aku czy o turbinę? i proszę o podpowiedź jak szybko i prawidłowo to sprawdzić?
Łukasz13 Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Pewnie chodziło o aku.. na vagu w któryms z pierwszych boków pomiarowych masz ładowanie.
radko123 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 ...jutro sprawdzę, a jak się ma ładowanie do tematu. Sprawdzić na wolnych obrotach, zimny, ciepły czy jak?
german81 Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 sprawdz ładowanie na akumlatorze miernikiem powino miec na wolnych obrotach od 14-14,4 v .
radko123 Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Opublikowano 21 Lipca 2014 Byłem u polecanego elektryka, sprawdził stan akumulatora i stan jego naładowania sprawdził również napięcie ładowania na wolnych bez i z klimą, z włączonymi światłami, na wyższych obrotach ok 3500. Dał mi wydruk i powiedział że stan akumulatora 100% a ładowanie w każdej sytuacji idealne. Co dalej, jakieś pomysły?
wampir Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Napisałeś, że na włączonej klimie pojawia się cofanie? Zweryfikuj tą teorię jeszcze raz. Jeżeli faktycznie włączona klima powoduje CF to prawdopodobnie kompresor obciąża silnik i/lub powoduje drgania, która są odbierane przez stukowce. Jak włącza się klima to nie słychać żadnego rezonansu, drgan blachy itp? Może masz też odbojnik czołowy nieseryjny lub zle ustawiony, że włączenie klimy powoduje drgania. Ja tak miałem u siebie i wyregulowanie pomogło. Zrób tez logi na 3 biegu bez klimy od 2000 do odcinki. Z 2 przejazdy najlepiej na dobrze rozgrzanym silniku w upał.
mardoczek Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Byłem u polecanego elektryka, sprawdził stan akumulatora i stan jego naładowania sprawdził również napięcie ładowania na wolnych bez i z klimą, z włączonymi światłami, na wyższych obrotach ok 3500. Dał mi wydruk i powiedział że stan akumulatora 100% a ładowanie w każdej sytuacji idealne.Co dalej, jakieś pomysły? Napisz coś więcej odnośnie tego ładowania. Podaj wartości. Niestety u mnie miernik wskazuje 13,7V na wolnych bez obciążenia. Jakie mogą być skutki takiej dalszej jazdy?? Alternator do przeglądu i co w nim?? Valeo 120A
krzysiekml Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 13,7V to norma w tych autach jedynie po nocnym postoju na mierniku po odpaleniu zobaczysz ~14,3V przekładałem regulatory,alternatory na próbę i nic to nie zmieniło,jeżdzę już trzy lata tak i nic się nie wydarzyło
german81 Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 ja tam juz przerobiłm pare takich alternatorów i po wymianie regulatora napiecie było 14,4 v no stop . ale jesli masz 13,7 v to jest jeszcze ok ale w dolnej granicy .
radko123 Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 Byłem u polecanego elektryka, sprawdził stan akumulatora i stan jego naładowania sprawdził również napięcie ładowania na wolnych bez i z klimą, z włączonymi światłami, na wyższych obrotach ok 3500. Dał mi wydruk i powiedział że stan akumulatora 100% a ładowanie w każdej sytuacji idealne.Co dalej, jakieś pomysły? Napisz coś więcej odnośnie tego ładowania. Podaj wartości. Niestety u mnie miernik wskazuje 13,7V na wolnych bez obciążenia. Jakie mogą być skutki takiej dalszej jazdy?? Alternator do przeglądu i co w nim?? Valeo 120A Ja mam 14,5V i to w każdych warunkach - na wolnych na wysokich bez i z klimą ze światłami i bez. Skutki jazdy na niższym ładowaniu to myślę że tylko troszkę niedoładowany aku i skrócona jego żywotność. Jedź na test akumulatora koszta takiego pomiaru to ok 10PLN. Tylko może nie rozpisujmy się w tym wątku na temat ładowania bo dotyczy on cofania A wracając do tematu to logi postaram się zrobić w weekend.
mardoczek Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 No to niezle masz. A jeszcze zapytam gdzie taki test mogę zrobić i jaki masz aku??? Podejrzewam, że u mnie daje w dupe właśnie aku, bo już swoje lata ma, (pewnie z 5 albo 6, kilka razy rozladowany do 0 :-[) także też pasuje mi pomyśleć chociaż również słychać od czasu do czasu jakieś piski, szumy czy cos w okolicy altka i mam wrazenie, ze niekiedy oswietlenie wew. mryga. A z tym odbieganiem od tematu to nie tam do końca bo podobno niedoladowany aku tez moze miec jakis wplyw na stuki. Ale tego nie wiem do końca o co chodzi. Tu może Tomek wiedzą się pochwali skoro pytal wczesniej Ciebie o to. ---------- Post dopisany 26-07-2014 at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany 23-07-2014 at 13:29 ---------- radek gdzie te logi?? Jakie w ogóle macie w swoich 1,8t akumulatory??
radko123 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2014 U mnie jakaś Varta 750 czy coś takiego Wracając do cofania to logów jeszcze nie zrobiłem jakoś czasu nie było no i ktoś do pomocy potrzebny. Rozmawiałem z mechanikiem który podobno pracuje w aso i powiedział mi kilka ciekawych wiadomości na temat cofania. Twierdzi że jednostka która pod obciążeniem nie wykazuje cofania w blokach pomiarowych 20 (same 0) nie jest w stanie pracować na pograniczu spalania stukowego i że to oznaka że w związku z innym parametrami zapłon już został cofnięty. Twierdzi też że temperatura powietrza dolotowego ma duży wpływ na spalanie stukowe i że w moim przypadku dlatego takie cofania nawet na jałowym. A co na to szanowne forum?
wampir Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Cofanie zapłonu może być spowodowane, zlą jakością paliwa, złą mieszanką (AFR), temperatura w dolocie, doladowaniem, obciazeniem silnika np jazda w zapakowanym aucie pod górkę lub innymi drganiami, ktore mogą być interpretowane jako spalanie stukowe. Patrzać na kanal 3 bedziesz widzial jakie jest wyprzedzenie zapłonu BTDC. Jeżeli porownasz 2 auta i obydwa beda miały zera na kanale 20 to po wartosciach BTDC z 3 kanalu bedzie widać jakie jest wyprzedzenie i czy ktoś je cofnął np wzgledem serii. W zasadzie to nie wiem po co na serii ktoś miały cofać doladowanie ale niech bedzie temu mechanikowi ze ktoś cofnał. Porownaj kanał 3 a zobaczysz. Zobacz sobie na logi kogoś kto ma zdrowy seryjny silnik. Popatrz na 3 gdzie widać BTDC, 20 z praca stukowców oraz na 118 gdzie oprócz doładowania widac takze temperature w dolocie. Poszukaj logów seryjnych aut jak Twoje gdzie jest podobna temperatura. Zrób sobie logi na pb98 o wczesnej porze żeby temp była niska i porównaj z innymi na forum to zobaczysz, że coś u Ciebie jest nie tak. Na postoju to juz w ogole jakas pomyłka żeby było cofanie zapłonów.
gregor10 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 U mnie jakaś Varta 750 czy coś takiego Wracając do cofania to logów jeszcze nie zrobiłem jakoś czasu nie było no i ktoś do pomocy potrzebny. Rozmawiałem z mechanikiem który podobno pracuje w aso i powiedział mi kilka ciekawych wiadomości na temat cofania. Twierdzi że jednostka która pod obciążeniem nie wykazuje cofania w blokach pomiarowych 20 (same 0) nie jest w stanie pracować na pograniczu spalania stukowego i że to oznaka że w związku z innym parametrami zapłon już został cofnięty. Twierdzi też że temperatura powietrza dolotowego ma duży wpływ na spalanie stukowe i że w moim przypadku dlatego takie cofania nawet na jałowym. A co na to szanowne forum? sprawdz głowice btw to zmień tez mechanika
radko123 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Co znaczy sprawdzić?, jedyne co było robione to pomiar ciśnienia i jest po 13 Załóżmy że cofanie na jałowym przy klimie było spowodowane 70st. temperaturą powietrza, teraz jak sprawdzam to na jałowym zero ale temp ok 55st. Pod obciążeniem cofanie nie przekracza 5 stopni to czy takie cofanie ma negatywny wpływ na silnik i czy waszym zdaniem warto zdejmować głowice i szukać przyczyny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się