jacek70 Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 Witam kolegów. Podczas sprawdzania turbiny stwierdziłem luz na wirniku(góra,dół) luz wyczuwaly około milimetra,może więcej. Moje pytanie : Czy to koniec turba?.Dodam że silnik na wolnych szarpie i wywala błąd P1297. Pomocy.
Dev Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 dosyc spory luz, dawaj je to Ci zrobie K03S ---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- a błąd to nieszczelność w dolocie
jacek70 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Opublikowano 22 Lipca 2014 Cały problem w tym że dolot sprawdzony i nic nie zostało znalezione. Wężyki całe siedzą na miejscu,zawory sprawdzone,też nic. Jedno co znalezione to spadł wąż od tak zwanego odkurzacza wspomagającego turbinę. Ale to też nie to. Do tego jeszcze ten luz na wirniku turba. Co robić bo łapy opadają???
Imhotet Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 DV tez sprawdzona ? zrobilbyś loga dyn.. u mnie turbo tez mialo luz i jezdziło dalej, a ktos mi kiedys powiedział ze kazda kkk nawet po regeneracji ma lekki luz..
jacek70 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Opublikowano 22 Lipca 2014 W tym sęk że nie mam możliwości zrobienia logów a w temacie vag jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę. ---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ---------- DV tez sprawdzona ? zrobilbyś loga dyn.. u mnie turbo tez mialo luz i jezdziło dalej, a ktos mi kiedys powiedział ze kazda kkk nawet po regeneracji ma lekki luz.. Dv sprawdzony, jest ok.
Łukasz13 Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 Turbo może miec delikatny luz poprzeczny ważne żeby nie było za duzego luz wzdłużnego, co do Twoich problemów i błędu to sprawdz zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem, do potwierdzenia sciśnij węzyk co idzie do tego zaworka jak obr. sie uspokoją to masz winowajce. ---------- Post dopisany at 23:33 ---------- Poprzedni post napisany at 23:32 ----------
jacek70 Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Opublikowano 24 Lipca 2014 Dzięki wielkie,jutro zabiorę się za sprawdzanie. Jak coś znajdę to dam znać. ---------- Post dopisany 24-07-2014 at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany 23-07-2014 at 21:38 ---------- Trafiony zatopiony.To właśnie on dawał popalić.Dzięki .
Brayker Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Chciałbym się podpiąc pod temat. Mam pytanie, dlaczego luz wzdłużny jest mniej bezpieczny od "góra-dół"? u siebie kiedyś sprawdzałem stan wirnika to własnie góra dół był niemalże niewyczuwalny, a natomiast poprzeczny okolo 1mm miał.. dodam, że turbo chodzi cicho i silnik ma moc, spalanie niskie.
zaradny Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Przy wzdłużnym luzie wyrabia się łożysko oporowe. W pewnym momencie zaczną wirniki łapać o obudowę i rozwali ją. Luz góra-dół robi się jeśli jest brudny olej albo jeśli go brakuje. Z czasem wiadome że wyrabiać się będzie ale nie tak szybko jak łożysko oporowe. 1/3 turbin które do mnie przychodzą do roboty to rozwaliły się przez za duży luz wzdłużny.
Brayker Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 A jaki jest dopuszczalny luz wzdłużny? Jeśli już bedzie na granicy wytrzymałości to da się to jakoś rozpoznać przed rozwaleniem turbiny? Jeśli trubo się rozwali to czy jakieś szczątki nie rozwalą mi silnika?
zaradny Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 1. Max 1,5mm bo potem nie wiadomo w ktorym momencie ją rozwali 2. To zależy jakie kto ma wyczucie samochodu, auto jest trochę słabsze 3. Jak padnie to w najgorszej wersji wałek leci do katalizatora, szczątki koła kompresyjnego w stronę filtra i na intercooler wiec czyszczenia jest sporo
Brayker Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Dzisiaj z ciekawości odkręciłem dolot i sprawdziłem luz na tym wałku, okazało się, że nie mam luzu wzdłużnego, tylko tak około 1mm góra-dół. Zauwazyłem też, że podczas wcisnięcia gazu powyżej okolo 2,5 tys obr słychać taki szelest własnie jakby z turbo, gdy obroty spadają. W sumie mam to na filmiku pokazane tylko trzeba sie wsłuchać wsłuchajcie się od 0:50 s i po 3 sekundach taki delikatny szum zanika wraz ze spadkiem obrotów. To jest luz łożyska?
zaradny Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Moim zdaniem jest ok, można tym śmiało jeździć. Kontroluj to jakby zaczynał się robić dźwięk jak syrena albo bardziej się to nasiliło.
ciahciah Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 odgłos jak serena nie musi świadczyć o końcu turbiny, przynajmniej jak ten odgłos jest tylko przy niskich obr, zasada jest jedna, im głośniej turbo pracuje tym gorzej to o nim świadczy
arni1.8turbo Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam.odswiezam temat bo mam problem z turbo. Objawem jest delikatne stukanie zaczynajace sie przy 2 tysiacach,i jadac z rowna predkoscia.puszczam gaz i jest cisza, dodam gazu jest cisza. Moze to byc objawem luzu na turbo, poniewaz ostatnio patrzylem i mam w miarę duzy luz na wirniku gora-dol. Auto niema calej mocy. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się