PawełB Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Witam jestem nowicjuszem na tym forum i zarazem szczęśliwym posiadaczem A4 B7 1,9Tdi BRB 2007 180tyś.km. Autko kupiłem dwa lata temu od znajomego Niemca (płakał jak mi go sprzedawał bo pod kocem w garażu go trzymał) no i przez ten okres nie miałem kompletnie żadnych problemów z tym autem, lałem paliwo i chwaliłem. Chwaliłem bo wcześniej miałem A4 B5 1,6 LPG 1995 przez 10 lat i ciągle musiałem coś przy tym aucie robić i ciągle szukałem do niego części na Allegro. Teraz miałem wreszcie spokój, aż tu nagle zauważyłem że coś przerywa w trakcie równomiernego przyspieszania, początkowo na 2 a później też na 3 i trochę na 4 biegu. Dzieje się to w zakresie od 1600 - 2300 obrotów. Czasami przejadę 20 km i nic a czasami przy każdym przyspieszaniu. Jak daję pełnego buta to nic nie przerywa. W czasie tego przerywania słychać jak by coś obcierało, sprawdziłam na kanale no i nic nie znalazłem. Na początek wymieniłem filtr paliwa bo i tak już był święty czas na to ale oczywiście to nie było to. Sprawdzałem VAG-iem u znajomego no i nic nie znaleźliśmy. Najgorsze że nie jestem pewien czy to przerywa silnik czy coś obciera. Częstotliwość tego przerywania z towarzyszącym mu odgłosem pasowała by nawet do częstotliwości obracania się koła i zwiększa się tak samo w czasie przyspieszania. Na samym początku to myślałem że koło mi obciera o nadkole. To trwa zaledwie sekundę czasami 3 sekundy. Nie mam pomysłu co dalej
marcin78 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Sprawdzałem VAG-iem u znajomego no i nic nie znaleźliśmy. Najgorsze że nie jestem pewien czy to przerywa silnik czy coś obciera. Częstotliwość tego przerywania z towarzyszącym mu odgłosem pasowała by nawet do częstotliwości obracania się koła i zwiększa się tak samo w czasie przyspieszania. Na samym początku to myślałem że koło mi obciera o nadkole. To trwa zaledwie sekundę czasami 3 sekundy. Nie mam pomysłu co dalej zmień znajomego. TZN zasięgnij info w jakimś warsztacie gdzie mają VAG
piotrsob1 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 BRB konstrukcyjnia prawie to samo co BPW. W swoim BPW uporałem się z takim samym problemem po pięciu latach eksploatacji, i to w całkiem niekonwencjonalny sposób. Tutaj masz opisane co i jak , przeczytaj uważnie cały wątek i działaj : http://a4-klub.pl/2-0-197/szarpie-przyspieszania-281189/ Napisz potem jaki efekt
PawełB Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Opublikowano 24 Lipca 2014 Piotrze, przeczytałem ten wątek i od razu rozkręciłem u mnie EGR, okazało się że przepustnica jest kompletnie zawlona twardą smołą do tego stopnia, że zawór nie był w stanie szczelnie się domknąć. Jeżeli dobrze to rozumiem to w czasie przyspieszania sterowanie zamyka zawór ale on był nadal uchylony. Wyczyściłem to i przejechałem 20km bez szarpania. Nie wiwatuję jeszcze bo to mógł być przypadek, czasami zdarzało się, że jeździłem jakiś czas i nic się nie działo. Myślę że muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy ten stan się utrzyma. Nie zakładam na razie kryzy bo może ten EGR działa sprawnie a to całe szarpanie było wynikiem niedomykania się zaworu. Oczywiście odrysowałem sobie kształt od uszczelki na blaszce aluminiowej i jak by coś znowu zaczęło się dziać to od razu zakładam kryzę. Pojeżdżę jakiś czas i dam znać co się działo.
midoz Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Hej, Ja też mam podobne objawy http://a4-klub.pl/2-0-197/oglos-tarcia-zamka-blyskawicznego-336226/ jak tylko przyjdzie mi blaszka to zakładam
kanu Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Pojeżdżę jakiś czas i dam znać co się działo. przy okazji spojrzyj czy masz mocno też zawalone doloty... może turbina sra olejem i wszystko się ładnie miesza DPF ok, oleju nie przybywa w silniku?
PawełB Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Opublikowano 24 Lipca 2014 Jak wysilę swoją wyobraźnię to dźwięk towarzyszący szarpaniu w moim aucie mógł bym też przyrównać do ztłumionego odgłosu zamka błyskawicznego. Przede wszystkim trudno określić skąd dochodzi ten dźwięk ale raczej z przodu. Podejrzewałem skrzynię biegów, sprzęgło, obcierający pasek mikro i wadliwie działające ESP, jednym słowem paranoja. Pozostałe objawy o których piszesz są takie same jak u mnie. ---------- Post dopisany at 12:13 ---------- Poprzedni post napisany at 12:07 ---------- Pojeżdżę jakiś czas i dam znać co się działo. przy okazji spojrzyj czy masz mocno też zawalone doloty... może turbina sra olejem i wszystko się ładnie miesza DPF ok, oleju nie przybywa w silniku? Faktycznie oleju trochę przybyło ostatnio. Zawsze leję do połowy miarki a teraz przy wymianie po 15 tyś km zauważyłem że poziom jest do górnej granicy miarki.
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Piotrze, przeczytałem ten wątek i od razu rozkręciłem u mnie EGR, okazało się że przepustnica jest kompletnie zawlona twardą smołą do tego stopnia, że zawór nie był w stanie szczelnie się domknąć. Jeżeli dobrze to rozumiem to w czasie przyspieszania sterowanie zamyka zawór ale on był nadal uchylony. Wyczyściłem to i przejechałem 20km bez szarpania. Nie wiwatuję jeszcze bo to mógł być przypadek, czasami zdarzało się, że jeździłem jakiś czas i nic się nie działo. Myślę że muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy ten stan się utrzyma. Nie zakładam na razie kryzy bo może ten EGR działa sprawnie a to całe szarpanie było wynikiem niedomykania się zaworu. Oczywiście odrysowałem sobie kształt od uszczelki na blaszce aluminiowej i jak by coś znowu zaczęło się dziać to od razu zakładam kryzę. Pojeżdżę jakiś czas i dam znać co się działo. Jest szansa że po samym wyczyszczeniu EGR-a będzie dobrze:naughty: A jak nie to już wiesz co zrobić Napisz po paru dniach jak wygląda sytuacja, jestem ciekaw, bo w BRB jeszcze chyba nikt patentu nie stosował
PawełB Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2014 I po problemie. Wygląda na to że u mnie wystarczyło tylko wyczyścić EGR. Dzięki koledzy za pomoc. Teraz jak sobie przypomnę że w punkcie kulminacyjnym mojej paranoi związanej z szarpaniem w trakcie przyspieszania zacząłem sprawdzać ceny wtrysków, dwumasy i wałków to ze śmiechu mnie rozp.... . W sprawie DPF-a sprawdziłem jego zapełnienie i wyszło 8% czyli nie ma się czym przejmować.
piotrsob1 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Znakiem tego w 1,9 nie ma problemu takiego jak w 2,0
szofer33 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Witam, chciałem się kolegi zapytać o to tarcie przy ruszaniu czy może to było coś takiego jak u mnie jest teraz. Od roku mam audi a4B7 1.9 RBR i od kilku miesiecy zauważyłem że jak przyśpieszam na 1 lub 2 czasami ale żadko na 3 biego to mam niekiedy takie odgłosy jakby tarcia "kszy kszy". W tym czasie auto jedzie normalnie nie dusi go ani nic innego się nie dzieje. Jest to w zaresie obrotów 1800-2100 i zauważyłem że jak auto mam obciążone to jest bardziej nasilone? Czy może miałeś takie objawy przy tym EGR bo nie wiem od czego zacząć ale mi się jakoś wydaje że to od spodu, czyli z okolić sprzęgła dochodzi.Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 To może być EGR, ale dziwne że nie odbija się to na mocy generowanej przez motor
Brzozek Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Ja wyczyściłem EGR ale podczas przyspieszania czasami pojawia się "czkawka". 1.9 BRB czas pomyśleć nad blaszką. Pewnie wypadało by jeszcze wyczyścić kolektor ale to już chyba dam fachowcowi zrobić. Wysłane z mojego XT1032 Edytowane 10 Maja 2015 przez Brzozek
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 No w 1,9 chyba jeszcze nikt kryzy nie testował , będziesz pierwszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się