powaguspisz Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 I oto tym ostatnim wątkiem zamknijmy temat bo jak już zostało wspomniane wcześniej odwiecznie mówi się o FWD, o RWD o, Q itp które to lepsze które nie i przegadamy wszystkie istniejące 1.8T i 3.0 do żadnego konsusu nie dojdziemy. Każdy jeździ tym czym ma, to co lubi czy też nie, ja mam swojego ASN i jestem zadowolonym posiadaczem od 4 lat.
BeyerBrown Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Nie wiem jak wyliczyliscie te 25kg roznicy w wadze Owe liczby pochodzą z oficjalnych danych technicznych, które można znaleźć min. w zeszytach szkoleniowych VAG-a (SSP). To są wagi podawane że tak powiem "brutto", wraz z osprzętem, bo dla przykładu silnik 2.0 (bez turbo) podają, że waży 129kg a już np. silnik 2.0TFSI ok. 150kg (a więc podobnie jak 1.8T...) Przypomnę, że 3.0 wraz z osprzętem waży 165kg... stąd te 25kg różnicy A po uwzględnieniu min. większych hamulców to różnica na całym aucie wychodzi 30kg (wg. danych producenta). Logicznie rozumując tak samo wyposażone auto z silnikiem 3.0 będzie w dalszym ciągu o ~30kg cięższe od jego odpowiednika z 1.8T
pietas a4 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Jeden woli modzić,drugi idzie poniekąd na łatwiznę i kupuje ,,gotowy'' produkt.Co do awaryjności to tak samo 1.8T i 3.0 się kasztanią,wiele zależy od dbałości o serwis zarówno teraźniejszego posiadacza a co ważniejsze -poprzednich.Także cieszmy się tym co mamy,czyli A4 i nie konkurujmy ze sobą. Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez pietas a4
BeyerBrown Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Nikt nie konkuruje, po prostu ustalane są pewne fakty, które w moim odczuciu są przez niektórych wyolbrzymiane wypowiedziami w stylu: "3.0 jest znacznie cięższy". To właściciele A4 2.0 130KM lub 2.0FSI 150KM (w budzie B7), których silniki (+osprzęt) ważą niecałe 130kg mogliby powiedzieć coś takiego porównując swoje auto z 3.0 lub 4.2 (165 i 195kg) Jedynie z czym można polemizować to o sposobie oddawania mocy i wrażeń z tym związanych, acz obiektywnie patrząc to i tak jest złudne (0-100km/h 3.0 osiąga w 6,9s; 1.8T 190KM w 8,2s), choć nie wątpię w to, że nagłe przypływy ciągu mogą się podobać Dopiero - jak wyszło w trakcie dyskusji - dobrze skręcone 1.8T na 220-230KM są w stanie objechać V6. I to jest druga dyskusyjna sprawa - jedni lubią grzebać w aucie i wywalać kasę na ulepszenia, drudzy wolą wykorzystać ten czas w inny sposób a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na ewentualne remonty V6-tki Co kto lubi Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez BeyerBrown
pietas a4 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) I o taki wynik mi chodziło!!!!!3.0(220km) -0-100km/h -6,9s / 1.8T(190km)-8,2s Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez pietas a4
Łukasz13 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez ?ukasz13
_quattro_ Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 powiem tak, mialem 3.0 i jestem szczesliwy ze sie go pozbylem, malo tego ustrojstwa na naszym rynku przez co zakup czesci zamiennych uzywanych jest ciezkie a jak sa to sie cenia, dodatkowo problematyczne sa te silniki, fazatory, pekajace glowice, pekajace tuleje, wydmuchniete uszczelki,przerabialem ten temat i wiem co mowie... Kupiłeś zajechanego trupa i tak się kończy niestety
gelus Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 niech tak bedzie ze kupilem zajechanego trupa ;D dziwne ze przez rok chodzil jak pszczolka potem sie zaczely dziwne rzeczy dziac ;D proponuje wpisac 3.0 i pekniete glowice, woda na tlokach, pekniete tuleje ;D niech bedzie ze tyle jest zajechanych trupow proponuje tez sprawdzic na gdetchu ktore 3.0 wyciagnie 6.9 do 100km/h
_quattro_ Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Czasy ścigania się, jazde do odcinki czy wyciąganie vmax mam dawno za sobą za stary jestem na to nie mam zamiaru się przekomarzać które pojedzie szybciej nie po to kupiłem z premedytacja 3.0+tip i quattro tyle ode mnie Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez _quattro_
gelus Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 i o to chodzi zeby byc zadowolony z wozu i najwazniejsze ze to audi
_quattro_ Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Piotrek ile z Ci spali LPG po mieście? Może być na PW
pietas a4 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 14-17 lpg,pb nie sprawdzałem.Pozdro.
BeyerBrown Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) proponuje tez sprawdzic na gdetchu ktore 3.0 wyciagnie 6.9 do 100km/h Echh ludzie, ludzie... zajechanych 3.0 jeździ pewnie sporo, lecz myślę, że jeszcze więcej na ulicach spotkać można zaniedbanych 1.8T, z choćby samego faktu, że to popularniejszy silnik... które też nie są w stanie z tego powodu osiągnąć katalogowych wartości Ale żeby nie było, że dyskusja co lepsze (w osiągach) opiera się wyłącznie na gdybaniu, proszę: http://www.zeperfs.com/en/match37-4381-1083-2183-43.htm Measures (at real speed) from car magazines : Action Auto Moto, Le Moniteur Automobile, Echappement, Sport Auto, Auto Motor & Sport, AutoCar, Revue Automobile Suisse, Road & Track, Autopista, Car & Driver, Estimated data ZePerfs & performance claimed Graph Legend : Specs yellow bars proportional to the value Performance colors bars :- grey used only to ajust the graph between each vehicles, - red indicate the worst values, - yellow indicate the medium value, - green indicate the best values W tym pojedynku 3.0 nie miało łatwo, bo napędzał 4 koła, a nie 2 jak 1.8T 180KM i 240KM ABT... dla zobrazowania jak napęd 4x4 wpływa na osiągi porównajcie sobie dwa pierwsze 1.8T o mocy 150KM. Myślę też, że różnica w generacji (1.8T B5 vs 3.0 B6) nie ma większego znaczenia, oprócz innych seryjnych mocy. Zastanawiam się jednak skąd takie rozbieżności w mierzonych wartościach dla silnika 3.0... podejrzewam, że poszczególnym redakcjom wychodziły różne wyniki bo może nie wszystkie zadeklarowały czy to wersja manual czy Tip... (8,7s do "setki" charakteryzuje właśnie skrzynię Tiptronic...) a powyższa strona wrzuciła to wszystko do jednego worka - "3.0 Quattro". Ja wychodzę z założenia, że jeśli pomiar nie był zakłócony czynnikami zewnętrznymi to przyjmuje się najlepszą wartość, tak jak sportowcom na zawodach lekkoatletycznych i o to chodzi zeby byc zadowolony z wozu i najwazniejsze ze to audi Zajeżdża mi to fanatyzmem... więcej obiektywizmu Gdybym miał teraz wybierać dla siebie auto z tamtych lat produkcji, to mocno zastanowiłbym się nad BMW E46 330Xi (4x4) - jakby nie patrzeć osiągi ma lepsze a spalanie ponoć niższe (z tego co pamiętam tak o ok. 1-1.5l/100km). I choć nie jest to dla mnie jakimś priorytetem (bo bardziej podoba mi się A4 jako całokształt) to bądź co bądź te cyferki działają na zmysły http://www.zeperfs.com/en/match95-43.htm Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez BeyerBrown
_quattro_ Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 x-drive w E46 ma stały napęd na 4 koła czy dołączany?
BeyerBrown Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) x-drive w E46 ma stały napęd na 4 koła czy dołączany? Za wikipedią: "Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Przy dobrej przyczepności pojazdu 60 procent siły napędowej trafia do osi tylnej, a 40 procent do przedniej. Dzięki połączeniu z DSC (odpowiednik ESP) system zapobiega ewentualnemu poślizgowi i reaguje w czasie krótszym niż 100 milisekund." Wydaje mi się, że przednia oś jest stale napędzana... choć ta zwłoka w działaniu (przy zmianie rozdziału sił) sugeruje, że nie jest to czysto mechaniczne rozwiązanie jak Torsen. Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez BeyerBrown
_quattro_ Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Wydaje mi się, że przednia oś jest stale napędzana... choć ta zwłoka w działaniu (przy zmianie rozdziału sił) sugeruje, że nie jest to czysto mechaniczne rozwiązanie jak Torsen. O widzisz i tu napęd audi jest lepszy
BeyerBrown Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Z kolei beemki są lepiej wyważone... xDrive to takie kompromisowe rozwiązanie pomiędzy frajdą z jazdy autem tylnonapędowym a asekuracyjnym quattro Dla niektórych to rozwiązanie i tak nijakie Ale to nie o BMW w tym wątku mowa...
pietas a4 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 :kox:BMW lub AUDI co jak kto woli. _quattro_ tu masz linkhttp://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b6/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2004/
jaccov6 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 gdy w 99r kupiłem golfa vr6 to stwierdziłem że już raczej sie nie przesiąde na R4.Od tamtego momentu przewineło sie kilka autek i wszystkie były v-ki, więc ja wybieram dla dzwięku.2 lata temu szukając audika żadne 1,8 nawet mi przez myśl nie przechodziło.Jednych kręci dzwięk vki i zrobia wszystko by latać własnie v-ką. Ja tam jestem zadowolony z użytkowania swojego ASN choć rakieta to one nie jest .I takie speku;lacje który jest lepszy są bez sensu , bo dla jednego jest dobre 1.8t a dla drugiego 3,0 a inny będzie zachwalał pande jaka ona jest super
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się