Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 a 1.8T Pomoc Duży Dylemat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie i ja o takowym wyniku pisałem wcześniej.

Opublikowano

Z życia wzięte:

Wczoraj miałem okazję na pustej dwupasmówce porównać moje A4 3.0 z Golfem GTI 2.0T kumpla o zmierzonej mocy 230KM - silnik nie dłubany, acz katalogowo powinien mieć "tylko" 210KM (auto bardzo zadbane, jego od nowości - by nie było gadania, że może to zajechany trup :P ). Wyścig zaczynaliśmy tak mniej więcej przy prędkości 90-100km/h. Jako, że A4 ma Tipa a Golf DSG to zasada była prosta - but w podłogę :D

Rezultat?

Przez pierwsze 100m był za mną /na wysokości tylnego zderzaka/, jednak po przejechaniu 500m wyprzedzał mnie już o długość samochodu. Kolega był zaskoczony, spodziewał się bardziej spektakularnej odstawki :) W sprincie ze startu zatrzymanego oczywiście nie miałbym szans - on ma niecałe 7 a ja ponad 8 do setki...

Z tym, że moje A4 cabrio waży ponad 1,7 tony (quattro w automacie) a GTI niecałe 1400kg...

Opublikowano

Turbo,kolego TURBO.Ja mam avanta quattro i z różnych danych wynika ze albo 6,9 albo 7,1.Ja nie mierzłem.

Opublikowano

No wiem, że turbo, do tego szybkie DSG :) A z załączonym Launch Control to ma chyba 6,5s do 100... katalogowo (bez LC) 6.9 :) Chciałem tylko pokazać, że nie jest tak źle z tym wolnossącym 3.0 jak niektórzy to malują ;) Zastanawiam się na ile też wpływ ma seria (kod) silnika - ja mam BGN-a, jakiś ostatni wypust, który to ma zmienioną mapę silnika gdyż wg. ELSY max. moment mam 295Nm i to dopiero przy 3500obr/min (ASN/AVK mają 300Nm przy 3200obr/min) - niestety nigdzie nie mogę znaleźć wykresu, są tylko dla ASN-a - kto wie, może jest bardziej płaska w szerszym zakresie obrotów, kosztem max. (szczytowego) momentu... Podobny zabieg Audi zrobiło w przypadku silnika 3.2FSI - z tym, że nowsze serie w tym przypadku miały i kucyków i niutków więcej... a tu niutków ubyło :P

Hamownia prawdę powie :)

Jeśli dobrze kojarzę Avant ma katalogowo 7,1 / 7,3s (ośka/quattro) a sedan 6,9 / 7,1s w zależności od rodzaju napędu :)

Opublikowano

Pewnie masz rację,uzupełnij profil bo nie widać ,,danych'' twoich.Pewnie ze nie jest tak zle.Turbo stwarza złudne wrazenie przyspieszenia.

Opublikowano

To prawda, kolega preferuje turbo, wolnossak jest dla niego zbyt łagodny... zresztą nie miał wyboru, bo VW innych silników (o mocy ponad 200KM) nie ma już w ofercie od kilku lat :)

PS. Miałem kiedyś wypełnione te rubryki w profilu, nie wiem co się stało, że się wykasowały... spróbuję jeszcze raz.

Opublikowano

Były jakieś zmiany i wszystkim ,,pokasowało'' dane.Ja swoje uzupełniłem i jest już ok.


:buhaha:No i teraz wszystko ładnie widać.Pozdro.

Opublikowano

Golf V 2.0GTI 200KM ma 6,9s do setki w serii. Czy to było takie auto? Czy inny model? Jeżeli to było seryjne auto to pomiar 230KM jest grubo optymistyczny powiedziałbym, że wręcz niewłaściwie wykonany. Są pewne hamownie w PL, które zawsze pokazują wyniki na plus ale to oddzielny temat.

GTI Jest sporo lżejsze od B6 wiec pewnie posiadając mniejszą moc bo 200KM względem 220KM w B6 jechałoby podobnie do opisywanego przez Ciebie wyścigu.

To co opisujesz, ze przez pewien okres jechałeś z przodu trochę jest zastanawiające. Można by zadać pytanie czy obydwaj wcisnęliście gaz w tym samym momencie bo przy jego niewielkiej zwłoce faktycznie mogł zacząć jechać gdy był na wysokości Twojego zderzaka.

Ciekawi mnie na jakich byliście biegach wtedy i przy jakich obrotach.

Jakby nie było to jestem pod wrazeniem i gratuluję osiągów. Nagraj jakiś filmik chętnie zobaczę jak się odpycha V6 0-100 i 100-200.

Opublikowano (edytowane)

Golf V 2.0GTI 200KM ma 6,9s do setki w serii. Czy to było takie auto? Czy inny model? Jeżeli to było seryjne auto to pomiar 230KM jest grubo optymistyczny powiedziałbym, że wręcz niewłaściwie wykonany. Są pewne hamownie w PL, które zawsze pokazują wyniki na plus ale to oddzielny temat.

GTI Jest sporo lżejsze od B6 wiec pewnie posiadając mniejszą moc bo 200KM względem 220KM w B6 jechałoby podobnie do opisywanego przez Ciebie wyścigu.

To co opisujesz, ze przez pewien okres jechałeś z przodu trochę jest zastanawiające. Można by zadać pytanie czy obydwaj wcisnęliście gaz w tym samym momencie bo przy jego niewielkiej zwłoce faktycznie mogł zacząć jechać gdy był na wysokości Twojego zderzaka.

Ciekawi mnie na jakich byliście biegach wtedy i przy jakich obrotach.

Jakby nie było to jestem pod wrazeniem i gratuluję osiągów. Nagraj jakiś filmik chętnie zobaczę jak się odpycha V6 0-100 i 100-200.

Hehe, uderz w stół... ;)

Napisałem już, że VW ma katalogowo 210KM, bo to Golf GTI Mk6 :) Hamownia nie wiem jaka została użyta, w każdym razie firma tuningowa która mu pomiar zrobiła (http://www.motocenter.pl/ ) nie jest jakąś tam garażową działalnością, więc na takie wpadki by sobie nie pozwoliła... ale rzecznikiem ich nie jestem, może akurat odstawiają chałę :P OK, niech więc będzie, że ma "zaledwie" 210KM w serii - silnik zaś jest na 100% zdrowy bo znajomy dopiero co nalatał nim ok. 40tys.km odkąd wyjechał z salonu... więc tym bardziej o skręconym liczniku, zasyfieniu, padniętym turbo itp, gdybaniach nie ma tutaj mowy :P

Co do testu to jechaliśmy obok siebie i gdy się zrównaliśmy to na znak (wskazanie palcem do przodu) mieliśmy wcisnąć gaz w podłogę tak by elektronika skrzyni za nas decydowała - ja przy kick-downie mam redukcję o 2 biegi, więc skrzynia musiała zrzucić z 5 na 3, w GTI to nie wiem do którego biegu zrzuca DSG, na pewno redukuje z 6-tki. Jeśli zaś chodzi o początkowe obroty to u mnie na 5 biegu przy 90km/h jest ok.2100obr/min (w GTI chyba podobnie), przy kick-downie mam skok do +/- 4tyś... zmiana na wyższy bieg następowała samoczynnie, przy ok. 6300obr/min (w GTI podobnie).

Oczywiście czynnik ludzki mógł tu też zadziałać (opóźnienie reakcji)... niestety nie powtórzyliśmy testu, bo warunki już na to nie pozwalały, a sam wyścig to był spontan w drodze powrotnej :) Może kiedyś zmierzymy się ponownie... choć generalnie na takie ściganie się jesteśmy już trochę za starzy ;)

Mimo wszystko finalnie i tak zostałem porobiony... choć Golf miał co robić, co przyznał jego właściciel :P

PS.

To te GTI - http://www.motocenter.pl/Aktualnosci/Nowy-wydech-dla-VW-Golfa-VI-GTI - o cholercia, zupełnie zapomniałem, że stożek w nim zamontowano... tyle, że nie siedzi tam dla osiągów a dla lepszych wrażeń słuchowych, tak samo wydech... no i te seryjne rureczki nienajlepiej się prezentowały :P

PPS.

Sam też chętnie bym popatrzył na filmiku jak się odpycha to moje toczydło... muszę poważniej pomyśleć o takim nagraniu :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

i to ja niby jestem tymi nożycami? :)

Wiesz gdzie ja mam to ?:)

Usuwam subskrybcje tego tematu bo widze, ze wypowiadanie się tutaj nie ma absolutnie zadnego sensu :)

Opublikowano

Dla porównania, jak goniłem się z kumplem a3 1.8T na K03s i programie na 194KM Manual 6b, 500kg lżejszy od mojego 3.0 quattro tiptronic 5b, 100-220 przegrałem o długość auta, jak na rodzinne kombi to nie ma dramatu :)

Opublikowano

ale ten dźwięk 6 cylindrów budzi respekt od razu
co tu gadać 6 to nie 4

Opublikowano

Którymś razem jadąc do Warszawy średnio 140 kmh dojechała do mnie A6 C5. Nie wiedząc co pod jej maską piszczy przy dojechaniu przeze mnie samochodu jadącego przede mną około 100 kmh dałem gaz w podłogę od 3 biegu. Siedziała mi na tyle gdzieś tak do około 180 a następnie jej poprostu odchodzilem. Nie wiedziałem co miała za silnik dopóki nie wracając z wawy nie spotkałem gościa na stacji benzynowej. Gość był obcykany i domyslal się , że to moje to 3.0,a jego A6 to 2.7 T, także miło było mi to słyszeć. Różnica taka, że to był Avant w quattro i w automacie w bogatej wersjii

Opublikowano

i to ja niby jestem tymi nożycami? :)

Wiesz gdzie ja mam to ? :)

Usuwam subskrybcje tego tematu bo widze, ze wypowiadanie się tutaj nie ma absolutnie zadnego sensu :)

Nie bierz tego tak osobiście... to był zwrot bez cienia złośliwości z mojej strony :) W dyskusji nie oczekuję poklepywania się po pleckach, bo mnie zaczyna wtedy mdlić, więc Twoje uwagi /posiadaczy A4 z 1.8T/ są dla mnie - i przede wszystkim dla niezdecydowanych - cenne. Przyznaję, że kiedyś, przy zakupie A4, stałem przed tym samym dylematem co autor wątku lecz dźwięk V6 na tyle mnie urzekł, że przyćmił plany kupna turbobenzyny i jej ewentualny tuning (podejrzewam, że i tak pozostałbym przy serii... ;) ), a, że dodatkowo zachciałem też napędu Q+Tip (to już ten wiek... :P ), to wybór stawał się dla mnie coraz bardziej klarowny gdyż ze świecą szukać cabrio 1.8T Q...a jak już się jakiś znalazł to ze skrzynią manualną... Gdy w zeszłym roku po raz kolejny stawałem przed zakupem cabrio (poprzednim śmiga teraz jeden z userów tego forum :) ) to bez zastanowienia kupiłem A4 z tym samym motorem i skrzynią - przejechałem po nią całą Polskę... choć w pobliżu było na sprzedaż tłuste 3.0TDI 232KM Q+Tip :)

Którymś razem jadąc do Warszawy średnio 140 kmh dojechała do mnie A6 C5. Nie wiedząc co pod jej maską piszczy przy dojechaniu przeze mnie samochodu jadącego przede mną około 100 kmh dałem gaz w podłogę od 3 biegu. Siedziała mi na tyle gdzieś tak do około 180 a następnie jej poprostu odchodzilem. Nie wiedziałem co miała za silnik dopóki nie wracając z wawy nie spotkałem gościa na stacji benzynowej. Gość był obcykany i domyslal się , że to moje to 3.0,a jego A6 to 2.7 T, także miło było mi to słyszeć. Różnica taka, że to był Avant w quattro i w automacie w bogatej wersjii

Hmmm, siedział na zderzaku bo może nie miał jak Cię wyprzedzić a przy 180 najzwyczajniej odpuścił? ;)

Opublikowano

Nie, nie odpuscił. Tego nie napisałem, ale różnica w wadze aut (tak ustaliliśmy) był tym powodem. Pozytym warto sprawdzić różnice w przyspieszeniu między A6 z wyżej opisanym napędem a A4 w 5 biegach w sedanie i niestety bez quattro

O przepraszam, jeszcze coś ważnego. Na mojej pamiątce zdjęciowej A6 to allroad

Opublikowano

Allroad to nie jest jakiś super zawodnik. Ja ostatnio logowałem koledze bo przygotowywał się do zrobienia softu i chciał się upewnić, ze ma sprawne auto. Po logowaniu zrobiliśmy 3 przejazdy. Pierwszy był nieoficjalny od ok 80km/h do 160km/h i nie dogonił mnie. Kolejne były od drugiego biegu z rolki na znak, ale on recznie zmieniał biegi aby nie miał redukcji po wciśnięciu gazu. Za każdym razem odjeżdżałem mu od razu i potem jeszcze powoli zwiększałem odległość. Ścigałem się do 180km/h oczywiście na niemieckiej autostradzie.

Jego auto to Allroad 2.7bitrubo 250KM tiptronic - większa masa

Mój to 1.8T przed korektą softu. Myślę ze miał wtedy ok 222KM. Porównując logi przed i po korekcie. Nie wiem czy wykres przed korektą jest wiarygodny bo był dość optymistyczny jak na te logi. Obecny jest w mojej sygnaturze. Masa ok 1650kg podczas wyścigu.

Po korekcie do 232KM ścigałem się z kolegi A3 Quattro 2.0TFSI modzonym na 246KM . Obydwa auta miały pomiar na tej samej hamowni.

A3 wiadomo, że jest lżejsza. Scigaliśmy się od 1 biegu ale z rolki od 20km/h. Przy końcu drugiego biegu mnie wyprzedził, a potem zwiększał powoli odległość, ale nie było to takie drastyczne zlanie dupska. Myślałem, że będzie gorzej.

Niestety z A3 jechałem tylko raz i nie wiem jakby wypadły kolejne porównania.

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie odpuscił. Tego nie napisałem, ale różnica w wadze aut (tak ustaliliśmy) był tym powodem. Pozytym warto sprawdzić różnice w przyspieszeniu między A6 z wyżej opisanym napędem a A4 w 5 biegach w sedanie i niestety bez quattro

O przepraszam, jeszcze coś ważnego. Na mojej pamiątce zdjęciowej A6 to allroad

Zwracam honor :)

Stały napęd na 4 koła ma ten mankament, że wraz ze wzrostem prędkości staje się coraz większym obciążeniem dla silnika, być może dlatego A6 zaczęło dostawać zadyszki. No i masa własna tego Allroad-a miała też sporo do powiedzenia :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Za to zimą quattro pomoze i przyspieszyć i bardziej zapanować nad autem.

Opublikowano

No wiem, że turbo, do tego szybkie DSG :) A z załączonym Launch Control to ma chyba 6,5s do 100... katalogowo (bez LC) 6.9 :) Chciałem tylko pokazać, że nie jest tak źle z tym wolnossącym 3.0 jak niektórzy to malują ;) Zastanawiam się na ile też wpływ ma seria (kod) silnika - ja mam BGN-a, jakiś ostatni wypust, który to ma zmienioną mapę silnika gdyż wg. ELSY max. moment mam 295Nm i to dopiero przy 3500obr/min (ASN/AVK mają 300Nm przy 3200obr/min) - niestety nigdzie nie mogę znaleźć wykresu, są tylko dla ASN-a - kto wie, może jest bardziej płaska w szerszym zakresie obrotów, kosztem max. (szczytowego) momentu... Podobny zabieg Audi zrobiło w przypadku silnika 3.2FSI - z tym, że nowsze serie w tym przypadku miały i kucyków i niutków więcej... a tu niutków ubyło :P

Hamownia prawdę powie :)

Jeśli dobrze kojarzę Avant ma katalogowo 7,1 / 7,3s (ośka/quattro) a sedan 6,9 / 7,1s w zależności od rodzaju napędu :)

Panowie gdzieś już pisałem ale jeszcze raz :

DANE w/g PRODUCENTA

Osiągi Audi A4 B6 Avant 3.0 V6 220KM
Prędkość maksymalna
skrzynia manualna
243 km/h
skrzynia automatyczna
236 km/h
skrzynia 4x4 manualna
241 km/h
skrzynia 4x4 automatyczna
236 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h)
skrzynia manualna
7,1 s
skrzynia automatyczna
7,1 s
skrzynia 4x4 manualna
7,3 s
skrzynia 4x4 automatyczna
8,9 s
Osiągi Audi A4 B6 Avant 3.0 quattro 220KM
Prędkość maksymalna
skrzynia 4x4 manualna
241 km/h
skrzynia 4x4 automatyczna
236 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h)
skrzynia 4x4 manualna
7,3 s
skrzynia 4x4 automatyczna
8,9 s
Osiągi Audi A4 B6 Sedan 3.0 V6 220KM
Prędkość maksymalna
skrzynia manualna
245 km/h
skrzynia automatyczna
238 km/h
skrzynia 4x4 manualna
243 km/h
skrzynia 4x4 automatyczna
238 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h)
skrzynia manualna
6,9 s
skrzynia automatyczna
6,9 s
skrzynia 4x4 manualna
7,1 s
skrzynia 4x4 automatyczna
8,7 s
Osiągi Audi A4 B6 Sedan 3.0 quattro 220KM
Prędkość maksymalna
skrzynia 4x4 manualna
243 km/h
skrzynia 4x4 automatyczna
238 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h)
skrzynia 4x4 manualna
7,1 s
skrzynia 4x4 automatyczna
8,7 s
Opublikowano

Multitronic jest faktycznie szybszy od tiptronica, ale do quattro za słaby, 2,4 oske w multitronic robiłem swoim bez problemu.

Główny grzech tiptronica to 5 biegów, przez co bardzo długie biegi, na 3 rozpędza się pod 190km/h, tylko S4 miały 6-biegowe. Ciekawe czy by pasowały na swap..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...