porkypol Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam, Przymierzam się do kupna Audi B8. Chciałbym, aby to był model z silnikiem 2.0 TDI CR (ach te przyzwyczajenia ). W większości autko zamierzam użytkować w mieście a kilka razy do roku planuję dłuższe wypady za granicę. Zdaję sobie sprawę, że użytkując auto w mieście będę zmuszony prędzej czy później usunąć ten filtr. Pytanie, czy powinienem obawiać się kontroli w trakcie ewentualnych podróży zagranicznych? Czy zdarzają się tak szczegółowe kontrole np. w Niemczech - czy to tylko mity? Czy w przypadku takiej kontroli (na trasie - bez prowokacyjnego pchania się do centrów miast) mogą wlepić mi mandat? W jakiej wysokości?... etc. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? A może obawy przed wycinką filtra są zupełnie nieuzasadnione... ? Z góry dziekuję za info i opisy Waszych przypadków w tym temacie.Pozdrawiam,Tomcio
piotrsob1 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Jak policaj zobaczy za tobą chmurę jak z Batorego, to laweta niewyjęta. Z rury ma lecieć górske powietrze. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez piotrsob1
jeden Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie jest potrzebny Batory z rury wystarczy, że spojrzy na końcówkę z rury wydechowej .Gdy wnętrze jest czarne od sadzy to 100% brak filtra DPF i pozamiatane.To nie kończy się na mandacie, zatrzymany dowód rejestracyjny,samochód na lawetę zostanie przewieziony do warsztatu tam zrobią co trzeba jakieś 4500 euro potem możesz jechać dalej.Znam dwa takie przypadki. Austriacy,Niemcy,Holendrzy ,Szwajcarzy są szczególnie na to uczuleni. U nas od 2016 przy kolejnej zmianie PRD diagnosta będzie sprawdzał DPF .Ciekawe jak przejdziesz przegląd. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez jeden
orzeszek75 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Witam jestem wlasnie po przegladzie technicznym [ MOT ] nie bylo zadnych problemow a DPF usuniety jakis czas temu. Wiec jesli ktos pisze ze nie przejdzie badania technicznego pisze BZDURY pozdrawiam
jeden Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam jestem wlasnie po przegladzie technicznym [ MOT ] nie bylo zadnych problemow a DPF usuniety jakis czas temu. Wiec jesli ktos pisze ze nie przejdzie badania technicznego pisze BZDURY pozdrawiam Jeśli ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem to potem wypisuje tak j / w . Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez jeden
luc Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Auta z dpfem też mają lekki osad na rurze koloru czarnego, więc to nie jest żaden wyznacznik. Co do badań technicznych i badania zadymienia spalin. Sonda nie wyłapie większego zadymienia z prostej przyczyny. W b8 na luzie można przygazować chyba max do 1500-2000 obr/min więc chmura przy takich obrotach nie idzie i tylko dlatego auto przechodzi badania.
_Bumier_ Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Auta z dpfem też mają lekki osad na rurze koloru czarnego, więc to nie jest żaden wyznacznik. Co do badań technicznych i badania zadymienia spalin. Sonda nie wyłapie większego zadymienia z prostej przyczyny. W b8 na luzie można przygazować chyba max do 1500-2000 obr/min więc chmura przy takich obrotach nie idzie i tylko dlatego auto przechodzi badania. Jak wyłączysz ESP to chyba obroty do końca pójdą
regan79 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Dlaczego chcesz go odrazu usuwac. W tych autach sa bardzo dopracowane systemy i dopalaja nawet na wolnych obrotach stojac w korku. Sterownik nie dopusci do calkowitego zapchania tak jak to mialo miejsce w starszych systemach pod warunkiem ze nie bedziesz go gasil podczas wypalania a poznac to mozna po podniesionych obrotach o ok 100. Pozdr
porkypol Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zadaje sobie sprawę, że kupując auto z rynku wtórnego np. z przebiegiem 200.000 km silnik nie jest już pierwszej młodości, co przy jeździe na krótkich dystansach w mieście może odbijać się na filtrze. Moje pytanie dotyczyło bardziej tego, czy ktoś z forumowiczów ma negatywne doświadczenia z kontrolami za granicą? Czy znacie kogoś kto otrzymał taki mandat?A może większość z Was jeździ po terytorium UE bezstresowo nie mając filtra na pokładzie? Będę wdzięczny za wszelkie tego typu sygnały. Pozdro
DawidShelby Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) DPF to największa ściema, największa zmora, największy wyzyskiwacz pieniędzy wszechczasów w motoryzacji. Jak można założyć takie coś ? Oszołomy od ekologii twierdzą że samochód powinien chyba sr*ć kwiatkami. Co to są w ogóle za ludzie... Tacy jak oni w ogóle nie powinni mieć prawa do opinii publicznej oraz do zarządzania czymkolwiek i kiedykolwiek. Jeśli chodzi o mandaty- samochód bez DPF hm... wystarczy podejść i czuje się po zapachu spalin. Ale tam gdzie masz w Deutch np. w Berlinie Euro X - nie wjeżdżaj, jak wykryją masz przechlapane. W Polsce hm... nie musisz się bać TU jest jak w rosji Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez DawidShelby
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się