Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 all] Wymiana turbo z B6 do B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Audi jak wprowadziło silnik 1.9 TDI w B7 ograniczyło go mocą 116 kucy.

W B6 ta moc wynosiła nawet 130.

Podobno jest teoria, która mówi że wystarczy tylko przełożyć turbo z B6 do B7 i mamy (w telegraficznym skrócie) 130KM .

Czy ktoś może potwierdzić to bądź zaprzeczyć to?

Dzięki za info. :thumbup1:

Opublikowano

Zależy jaki kod silnika ale myślę że problem leży nie po stronie turba a po stronie oprogramowania.

Opublikowano (edytowane)

Tak bez sprawdzania, z pamięci , turbo AWX/ AVF jest takie samo jak BRB, BKE i 2,0 BPW :decayed:

Czyli trzeba zmieniać program :hi:

A jak do tego wrzucisz jeszcze pompki od BPW, to 160 KM powinno być bez problemu :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem wymieniane turbo z BRB na AWX i różnica jest taka że to od AWX ma wlot o jakieś 4,5mm szerszy niż turbo z BRB. Ale są do tego przejściówki/ redukcje.

Po wymianie turbo, moc w górnym zakresie obrotów była ok (nie przybyło mocy, w porównaniu do serii), natomiast dół był tragiczny, ale dało się jeździć. Po programie, to już zupełnie inna bajka :)

Edytowane przez Frodus
Opublikowano

Temat do dyskusji. Obadam dokładnie na przyszłość, Bo 116 kucy to troszę mało :confused4:

Opublikowano (edytowane)

Przecież napisałem wyżej jak jest :)

Po zmianie turbo jeśli chcesz lepsze efekty to mimo wszystko trzeba robić program

Ja już to przechodziłem kilka tygodni temu :)

Edytowane przez Frodus
Opublikowano

Sam program powinien dać do 150koni na tej małej rumuńskiej turbinie z 340Nm momentu. Tunerzy nie chcą jej wykręcać za bardzo bo potrafi się rozpaść pod tłoki.

Opublikowano

I w BRB są wtryski bardzo słabe.

U siebie turbine zmieniałem od AWX (oraz podstawowy osprzęt do niej). Tak pojezdzilem ze 2 tygodnie, zanim zrobiłem program.

Jak wspomniałem wcześniej, sama turbina mocy nie doda. A w przypadku zmiany starej na nową, miałem dolne obroty bardzo zamulone. Przy wyższych obrotach auto chodziło jak na poprzedniej turbine - bez żadnych przyrostów mocy.

Podsumowując, to po zmianie turbo brb na awx jest gorzej niż przed wymianą. Dopiero po korekrach softu jest miło i przyjemnie :-) hmm hmm

Opublikowano

Też mam turbo AWX/AVF/BPW i softa.

Opublikowano

Ile taka zabawa kosztuje?

Turbo + soft,

Albo sam soft?

Opublikowano

Turbo 1000-1500zł (nie pamiętam teraz bo skołowany chodzę ostatnimi dniami)

Redukcja z tubo brb na awx to jakieś 80-100zl

Do tego jakieś uszczelki, czy nowe węże + robocizna

Soft to okolice 1000-1200zł, Zależy gdzie, Zależy u kogo.

Zerknij w dziale chiptuningu, bo może chłopaki z Twojej okolicy organizują jakąs grupową zmianę softu, to zawsze byłoby taniej :)

A powiem Ci, że po programie zupełnie inny komfort jazdy :D

Na B7 to 115-116KM i kilka NM to ciut za mało.

Jak testowałem auto po korektach programu, to na wyjeździe z ronda, na 2 biegu zamielił porządnie :)

A morda mi się kilka dni cieszyła :)

Opublikowano

Takie pytanie mam

Czy jak wsadzę do bke 116 KM turbo od AWX to konieczna jest zmiana mapy czy da radę tak jeździć aż się kaskę na mapę odłoży?

Opublikowano (edytowane)

Można jeździć.

Edytowane przez daros
Opublikowano

A nie będzie jakoś dziwnie chodzić?

Opublikowano

Nie powinna. O ile nikt nie kręcił sztangą, to nie zauważysz różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...