audicoman Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Rozumiem. 4 litry mi starczą czy muszę brać bankę 5l? Na samą wymianę wystarczy, ale jeżeli trzeba będzie coś dolać to będzie za mało, dlatego lepiej kupić 5 l. Wątpię, że od wymiany do wymiany nic oleju Ci nie weźmie więc polecam 5 L.
Revor Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Dobra, to jeszcze pytanie - Motul X-clean czy X-cess? Robić płukankę przed wymianą? I czy płukanka valvoline engine flush będzie OK?
BeyerBrown Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Bierz X-cess'a, ma nieco większy wskaźnik TBN (liczbę zasadową) od X-clean'a. Każda płukanka będzie dobra, LM ma w ofercie dwa rodzaje płuknaki - łagodniejszą i mocniejszą (z serii ProLine) - przy ostatniej wymianie wybrałem tę drugą
Gab73 Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Witam pomóżcie dobrać olej Motul Specific CNG/LPG 5W40 5L Motul 8100 X-Max 0W40 5L Motul 8100 X-Cess 5W40 5L Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5Ldodam że każdy z nich posiada specyfikację VW zastanawiałem si e nad 0W40 bo więkrzość mechaników poleca castrola ale z tego co tu przeczytałem to nie posłucham ich Pozdrawiam
BeyerBrown Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 X-cess a wcześniej płukanka i nie grzesz więcej
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 WitamZabieram się za wymianę oleju w mojej A6 C5 1.8T silnik AWT 150KM z LPG 2004r. przejechane 193tys. km obecnie mam zalany Mobil 1 3000 x1 5w40. Chciałbym przejść na Liqui Moly lub na Motula tylko nie wiem który najlepiej biorąc pod uwagę że samochód w gazie;) Rozważam następujące:1. LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-402. LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W-403. MOTUL Specific CNG/LPG 5W404. MOTUL Specific 505 01 502 00 5w405. MOTUL 8100 X-Clean 5W406. MOTUL 8100 X-Cess 5W40Proszę doradźcie który najlepszy do AWT z LPG. Oczywiście przed wymianą płukanka LIQUI MOLY z seri Pro-Line
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Najlepiej dla mnie byłoby jeśli więcej osób wypowiedziałoby się na ten temat a co myślicie żebym przeszedł na LIQUI MOLY 0W40.
mirek31071977 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Wystarczy opinia Deva .Sam też jeżdżę na nr.1.
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Dzięki za odpowiedź koledzy, a patrząc na MOTULA to który polecacie z listy i czy jest sens przechodzić na 0W40?
Dev Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 0W40 jest jeszcze lepszy, czy to LM czy Motul
marcinch001 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Gaz nie ma tu nic do znaczenia jeśli chodzi o olej
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Ja już zgłupiałem przeczytałem prawie wszystkie karty z tematu i doradźcie mi koledzy czy po płukance LIQUI MOLY Pro-Line mogę zalać olej LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40 ( bo chyba jednak kupie ten) od razu bez ściągania miski i czyszczenia smoka i kanałów?
marcinch001 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Ja już zgłupiałem przeczytałem prawie wszystkie karty z tematu i doradźcie mi koledzy czy po płukance LIQUI MOLY Pro-Line mogę zalać olej LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40 ( bo chyba jednak kupie ten) od razu bez ściągania miski i czyszczenia smoka i kanałów? Jak z silnikiem nic się nie dzieje , normalnie chodzi to nie ma potrzeby czyścić . Po płukance od razu świeży olej .
Dev Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Ja już zgłupiałem przeczytałem prawie wszystkie karty z tematu i doradźcie mi koledzy czy po płukance LIQUI MOLY Pro-Line mogę zalać olej LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40 ( bo chyba jednak kupie ten) od razu bez ściągania miski i czyszczenia smoka i kanałów? zawsze warto zdjąć miskę
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Wiem że warto ale myślałem żeby zrobić teraz samą płukankę zalać olejem przejechać 1-3 tys. km i wtedy wymienić rozrząd za jednym zamachem ściągnąć dekle, miskę i czyścić jak trzeba. Na razie odpukać z silnikiem wszystko spoko. Zastanawiam się czy po tej płukance nie będę miał choinki na zegarach i trzeba będzie po zalaniu świeżego ściągać miskę.
marcinch001 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Wiem że warto ale myślałem żeby zrobić teraz samą płukankę zalać olejem przejechać 1-3 tys. km i wtedy wymienić rozrząd za jednym zamachem ściągnąć dekle, miskę i czyścić jak trzeba. Na razie odpukać z silnikiem wszystko spoko. Zastanawiam się czy po tej płukance nie będę miał choinki na zegarach i trzeba będzie po zalaniu świeżego ściągać miskę. To zależy czy nie miałeś syfu , płukanka go zmiękcza i jak nazwa mówi - wypłukuje .Nie wszystko zleci ze starym olejem więc różnie to bywa .Bez sensu to zrobiłeś , trzeba było od razu wymienić rozrząd i miskę sprawdzić a po tem zalać nowym olejem . Edytowane 17 Lipca 2016 przez marcinch001
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Jeszcze nie zrobiłem wszystko przede mną. Jak najlepiej radzisz?
=KnU= Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Samą miskę wystarczy i czyszczenie smoka bez góry???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się