Dev Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 4 minuty temu, k232 napisał: Co 10k km to max co powinno się wymieniać. Po 10k km olej już nie jest olejem. W ruchu miejskim po 7
Mariox37 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 W dniu 11.02.2018 o 11:12, k232 napisał: Co 10k km to max co powinno się wymieniać. Po 10k km olej już nie jest olejem. No bez przesady wcześniej miałem opla vectre opc line kombi 1.9 2008r 150KM jak go kupiłem miał ok. 170 tyś . auto z PL przebieg prawdziwy Jeździłem tylko na motul Xclean 5w40 dedykowany do dpf . Żadnych problemów, od wymiany do wymiany co 15tyś. 0 dolewek ,0 problemów z dpf co niektórzy się go boją bo jak się kupuje auto na gnojówke a jeździ w koło komina to dpf się nie wypala i jest problem , a co najgorsze jak ktoś gasi na wypalaniu , wtedy to już tragedia Przy sprzedaży w tamtym roku 235tyś żadnych problemów jedynie wywaliłem klapki wirowe bo one już padają po 200tyś trzeba wywalić zaślepić i git. Moje Audi 2003r aktualny przebieg 245tyś Przy zakupie płukanka + wymiana na motul 5w40 + ceratec z LM , nic nie bierze, ładniej silnik pracuje niż przy Passacie z 2001 r z przebiegiem słynnym 170tyś od Niemca Mam też hondę CR-V 2.0 vtec pierwsza wymiana jak pokazał komputer ok. 15tyś Wymiana niestety serwis ale też wychodzi ok 15tyś wiec to optymalny przebieg do wymiany, chyba że ktoś cały czas kręci na czerwone to może i 10 wtedy trzeba W motocyklach też zawsze lałem motul taki słodki cukierkowy zapach był. Jak olej oczywiscie org. bo dużo też podróbek.
k232 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Jak dla mnie to możesz i co 30, póki co to chyba Co się udaje z silnikami, ja lubię mieć porządek i zmieniam co 10 w benzynie, a o Twoim dieslu to niech będzie jak jest ☺️
tajesi1003 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Nie chce mi sie wierzyc jak ktos pisze ze w aucie ktory ma co najmniej 15 lat , najechane ze 250tys i nie bierze grama oleju:) przeciez to praktycznie nie mozliwe. Turbina , uszczelniacze itp podzesply i elementy silnika sie zuzywaja wiec racjonalne ze cos tam wezmie oleju, chyba ze wszystko po remoncie turbo nowe wiec zwracam honor:)
WYSKUN Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Mialem e46 320d z przebiegiem przy sprzedaży 230tys km. A ile bylo w rzeczywistoscu to nie wiem. Auto nie bralo nic oleju mimo ze lałem do niego castrola 5w40. W 1.8t zaczyna mi brac ok 0.3litra po czipie wiec turbinka juz swoje zjada (1.2 bara w piku) przed czipem nie bralo nic. Ale benzyna sie wyzej kreci to wiadomo. Moja mama ma yarisa z 2002r 1.4 d4d Od 8 lat i nie bierze grama oleju. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika i od eksploatacji. Jak ktos katuje to szybciej sie zużywa wiadomo
Mariox37 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) 6 godzin temu, k232 napisał: Jak dla mnie to możesz i co 30, póki co to chyba Co się udaje z silnikami, ja lubię mieć porządek i zmieniam co 10 w benzynie, a o Twoim dieslu to niech będzie jak jest ☺️ Oczywiście to każdego dobrowolny wybór diesla już nie mam od roku teraz tylko PB Lepiej zmienić co 10 niż co 30 albo w ogóle moim zdaniem 15tyś jest optymalnie i nie ma prawa coś się dziać z silnikiem . Co do audi zrobiłem ok 10tyś od zakupu bo to 2gie auto w domu więc mniej używane, Tak jak pisałem było płukanie i ceratec Liqui moly po wymianie . Przebieg 245tyś jak najbardziej normalny auta z 2003r do tego cabrio było ze Szwajcari narazie nie dolewałem jak zejdzie poniżej połowy doleje. aktualnie po modach ma 208KM ale nie kręcę go do czerwonego wiec luz . Honda to roczne auto i też komputer wyliczył wymianę ok. 15tyś. juz ma nalatanie 23tyś Zastanawiam się czy mogę do nich jechać ze swoim olejem oczywiście Motul, muszę zadzwonić na serwis Napewno bym się nie zgodził na jakieś Longlife po 30 tyś a wiem że też tak robią . Filmik na dole - Auto pewnie z od Niemca co dbał i robił 10tys rocznie bo było z 2000r i miało tylko 160tyś przejechane . Śmiać mi się chce jak widzę takie auto , oczywiście są małe przebiegi ale to wyjątki . Na niemieckich stronach po 350 450 tyś km w dobrej kasie. Mam tylko nadzieję że ukrócą trochę tym pseudo handlarzom z tym cofaniem liczników . Edytowane 15 Lutego 2018 przez Mariox37
k232 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Jeżeli masz auto kupione jako osoba prywatna to możesz jechać ze swoim olejem. Ja bym w ogóle się na serwisie nie wzorował.
przem8 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 1.8t mają problem z tzw. oil sludge i stąd się biorą tak krótkie interwały wymian oleju, do których należy się stosować i tyle w temacie. 1
dejvo Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Ja ostatnio leje specola gold 5w40 i na wszelki wypadek dolałem cerateca.
SzczYpior_n1 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 1.8t mają problem z tzw. oil sludge i stąd się biorą tak krótkie interwały wymian oleju, do których należy się stosować i tyle w temacie. Dokładnie, do silnika wchodzi tylko 3,7l (bez filtra), stąd krótszy interwał.Ja się zastanawiam, jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami wpływają na zużycie oleju. Bo niestety w takiej sytuacji stoje. Jakby nie patrzeć ponad połowę oleju "wymieniam" w czasie uzytkowania. A 10k km pyknęło i na sobotę czeka nowa oliwa.
tajesi1003 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 2 minuty temu, SzczYpior_n1 napisał: Dokładnie, do silnika wchodzi tylko 3,7l (bez filtra), stąd krótszy interwał. Ja się zastanawiam, jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami wpływają na zużycie oleju. Bo niestety w takiej sytuacji stoje. Jakby nie patrzeć ponad połowę oleju "wymieniam" w czasie uzytkowania. A 10k km pyknęło i na sobotę czeka nowa oliwa. Hmm 3,7 raczej wchodzi z filtrem. Na oleju nie ma co oszczedac, nawet jesli sporo dolewasz. Remont silnika by sie przydal:) Ja od wymiany do wymiany dolewam jakies 100ml
tajesi1003 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Panowie a macie jakaś wiedze na temat oleju Gulf5w40 ??
SzczYpior_n1 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Hmm 3,7 raczej wchodzi z filtrem. Na oleju nie ma co oszczedac, nawet jesli sporo dolewasz. Remont silnika by sie przydal:) Ja od wymiany do wymiany dolewam jakies 100ml Jeśli z filtrem, to jeszcze gorzej, chociaż wydawało mi się, że bez. Remont, dzięki. Jak czytam nieraz posty, że ktoś wtopił parę kafli w remont i po złożeniu się okazało, że mechanior popełnił jakiś błąd, albo zaczęły się inne problemy to wolę dolewać [emoji4] Z początku miałem Castrola zalanego, potem LM, tyle samo wziął co poprzedniego, teraz qpiłem Valvę. Ciekawostka, że wiecej mi bierze w mieście, bo ok. 0,5l na 1800km. W trasie wziął ok. 300ml na 1800km.
k232 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 9 godzin temu, SzczYpior_n1 napisał: jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami Zdecydowanie za duże masz te dolewki jak na ten silnik. Dolewanie świeżego oleju do przepalonego to jest osobny temat. Jak pyknie 10k km to powinno się wymienić w całości na świeży olej. Turbo Ci dobrze ciagnie auto? Może turbo masz dziurawe + jakieś wycieki i stąd takie duże dolewki?
SzczYpior_n1 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Zdecydowanie za duże masz te dolewki jak na ten silnik. Dolewanie świeżego oleju do przepalonego to jest osobny temat. Jak pyknie 10k km to powinno się wymienić w całości na świeży olej. Turbo Ci dobrze ciagnie auto? Może turbo masz dziurawe + jakieś wycieki i stąd takie duże dolewki?Turbo było regeneriwane po kupnie auta bo dymił jak stara i ciągnął jeszcze raz tyle, a silnik wydaje się wszedzie suchy. Wymieniam olej na świeży co 10k jak najbardziej.
audicoman Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Od wymiany zrobiłem z ponad 6 tys km i bez dolewek jak do tej pory. Auto po chipie, więc często lubię sobie depnąć, zwłaszcza na trasie. Chociaż powyżej 5 tys. obrotów bardzo rzadko zaglądam, duży niut z dołu robi robotę
marcintp Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Witam po kupnie auta zmieniłem olej na Castrola 10W40 bo niby duży przebieg (aktualnie 291 tyś), no i to był mój błąd bo niby grzech lać coś takiego do 1.8t Aktualnie mam 10tyś zrobione na tym oleju i zmieniam na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 bo każdy poleca Dodam jeszcze że ani grama oleju nie dolewałem przez te 10tyś a stan oleju nie drgnął Pozdrawiam
Drops24 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Wymieniam olej co 10k, przez ten czas dolewam max 100 ml, motul 5W40
k232 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 @marcintp jak siedzisz w Niemczech i lejesz typowo niemieckiego castrola to może być ☺️
marcintp Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 nie nie, ja całe życie w Polsce olej już zamówiony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się