Valdasxxx Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Witam Audi A4 B7 1.8T 163KM +LPG 130 000tyś Przeczytałem całe 19 stron i wychodzi na to że olej który został wybrany z katalogu w motoryzacyjnym Castrol 5W30 na którym przejeździłem cały rok i wszystko chodziło ok,jest nieodpowiedni dla tego silnika. Teraz szykuję sie na wymianę i mam dylemat (po przeczytaniu forum)czy płukać i zalewać tego LM 5W40. Zaznaczam że oleju nie dolewałem ani kropli a stan jest OK, żadnego szlamu na korku.Czemu ten Castrol jest taki zły i czym sie różni 5W30 od 5W40 ( chyba popiołowość która jest dobierana w zależności od temp.)Samochód całą zimę na zewnątrz a rocznie to nie więcej jak 10 000tyś robie do pracy 7km w jedną stronę i weekendy jakaś traska. Możę ktoś by był tak miły i pomoże mi wybrać olej. Pozdrawiam Zrobiłem płukankę LM pro-line i zalałem LM SHT ,mam wrażenie że silnik pracuje ciszej i lepiej no i olej po miesiącu czysty.Polecam i Dzięki za Dobrą rade
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie. Micha w dòł a smok zabity na śmierć. Jednak płukania robi robote
lukasm11 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Ok 200zl olej Ok 40zl plukanka Oczywiscie te ceny moga byc nizsze, wszystko zależy od dostawcy. Zapytaj Dzika, na pewno ma w swojej ofercie. Witam podłączę się pod temat ja mam shell ultra 5w40 i mam problem z kontrolką oleju min czy to może być przyczyna oleju mam to auto od niedawna i jeszcze dokładnie ile wchodzi tam oleju Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie. Micha w dòł a smok zabity na śmierć. Jednak płukania robi robote Witam mam pytanie też muszę przeczyścić smok czy to dużo roboty i co trzeba zrobić
jacek70 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Nie musisz ale jest to wskazane. Roboty jest trochę - micha w dół a to jest troszkę zajęcia.
lukasm11 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Nie musisz ale jest to wskazane. Roboty jest trochę - micha w dół a to jest troszkę zajęcia. No właśnie chyba muszę zapala mi się kontrolka oleju w silniku min stan i chłopaki z forum sugerują własnie ten zabieg i właśnie moje pytanie jaki olej mam shell ultra 5w40 i czy to dobrej firmy jest wymiana 4tyś temu i stało mi się to na długiej trasie i dokładnie ile oleju tam idzie i czy macie może jakiś link do danych serwisowych. A czy trzeba sanki opuszczać czy miska tak wyjdzie
jacek70 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==> Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam.
lukasm11 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==> Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam. Spoko wezmę się za to i odrazu ten olej zmienię tylko czy posiadasz link do danych serwisowych chodzi mi dokładnie ile oleju
jacek70 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Sprzedają w bańkach 5 l. Ja taki kupiłem . Wchodzi prawie 4 l. Reszta na dolewkę. Może są cztero litrowe? Nie wiem. Dobrą cenę oliwy i części ma kolega Dzik .
lukasm11 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Sprzedają w bańkach 5 l. Ja taki kupiłem . Wchodzi prawie 4 l. Reszta na dolewkę. Może są cztero litrowe? Nie wiem. Dobrą cenę oliwy i części ma kolega Dzik . Ok dzięki a gdzie można zdobyć serwisówkę
jacek70 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Dokładnie wchodzi 3.7 litra . Tak podaje książka.
lukasm11 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Dokładnie wchodzi 3.7 litra . Tak podaje książka. Dzięki serdeczne
Dev Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Nie trzeba
lukasm11 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Nie trzeba To w jaki inny sposób
Dev Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france. Nie dalej jak wczoraj robiłem
azure Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie. Micha w dòł a smok zabity na śmierć. Jednak płukania robi robote Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce.
lukasm11 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france. Nie dalej jak wczoraj robiłem w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik
Dev Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie. Micha w dòł a smok zabity na śmierć. Jednak płukania robi robote Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce. Ryzykiem jest jezdzenie z zabitym smokiem a nie lanie plukanki.Te silniki sa tak mocno obciazone termiczne ze potrzebuja bardzo dobrego oleju a ciemnogrod leje pseudośmiercsyntetyki. Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france. Nie dalej jak wczoraj robiłem w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik Jutro wrzuce Ci foto Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez Dev
lukasm11 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie. Micha w dòł a smok zabity na śmierć. Jednak płukania robi robote Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce. Ryzykiem jest jezdzenie z zabitym smokiem a nie lanie plukanki.Te silniki sa tak mocno obciazone termiczne ze potrzebuja bardzo dobrego oleju a ciemnogrod leje pseudośmiercsyntetyki. Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france. Nie dalej jak wczoraj robiłem w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik Jutro wrzuce Ci foto ok czekam Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==> Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam. Czytałem trochę o tym i bardzo chwalą ten olej jedyną wadą jak piszą na opiniach jest cena ale jakość ma swoją cenę w internecie od 155 do 190 za 5l chyba się zdecyduje tym bardziej że i tak olej spuszczam bo czyszczę smok
Dev Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Bardzo dobry wybór, sam na nim jeżdżę.
lukasm11 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Bardzo dobry wybór, sam na nim je A jak z tą miską w jaki sposób podniosłeś silnik możesz to opisać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się