Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dev, a jakiś konkret? :D

Panowie cały wątek jest o olejach a wy ciągle się pytacie jaki kupić , wystarczy przeczytać nawet ostatnią stronę i wszystko już zostało napisane . 0W40 lub 5W40

LM lub millers

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko.

Jak jeździłem na mobil 5w30 to moge teraz bez problemu przejsc na LM sht 5w40 lub 0w40 x max motula??

chodzi mi o to czy przy takich zmianach oleju moze cos sie stac z turbina albo silnikiem??

a6 c5 1,8t 2003 z instalacja lpg brc

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedno pytanko.

Jak jeździłem na mobil 5w30 to moge teraz bez problemu przejsc na LM sht 5w40 lub 0w40 x max motula??

chodzi mi o to czy przy takich zmianach oleju moze cos sie stac z turbina albo silnikiem??

a6 c5 1,8t 2003 z instalacja lpg brc

Oj stanie się stanie.

Po pierwsze zapewnisz lepsze smarowanie zarówno silnikowi jak i samej turbinie, która potrzebuje odpowiedniego smarowania i lepkości gdyż po wyłączeniu silnika pracuje siła rozpędu korzystając z resztek oleju z trybu pracy silnika.

Po drugie praca silnika będzie o niebo cichsza.

Jesli masz pytania to przewertuj cały wątek, znajdziesz odpowiedzi?

0W40 lub 5W40 to najlepszy pokarm jaki możesz dostarczyć do silnika 1,8 bez podtrzymania pracy turbiny po wyłączeniu zapłonu. Druga strona medalu jest Taka ze parametry oleju dobierasz do stylu jady czy krótki dystans a intensywny czy długi a spokojny. Ważny wpływ ma tez na dobór temperatura otoczenia. Rzecz jasna musisz sie trzymać w określonych dyrektywach. Zasadniczo na zimę olej powinien byc inny niż na lato. To nie jest moja opinia tylko specjalistów z najwiekszych stajni motoryzacyjnych w ty Audu wiec chyba wiedzą co piszą.

Jeszcze jedno jesli jeździsz na 5W30 i nie zabiera Ci ani grama oleju to po co chcesz przesiąść sie na inne parametry? Możesz co najwyżej zmienić markę.

Edytowane przez jaguaro
Opublikowano

Przeczytalem cały temat od poczatku do konca i juz wiem ze chciałbym zalac Motul x-cess 5w40, LM SHT moze zaleje nastepnym razem jesli nic złego sie nie stanie, a chodzi mi o to że po kupnie auta nie mialem pojecia o oleju w 1.8T, zalałem zwyczajnie 10w40 i teraz rozumiem ze to był błąd, teraz jest turbina hybryda i takie tam i chce coś lepszego ale martwi mnie to czy rzadszy olej nie bedzie nadmiernie spalany w moim silniku albo czy cos nie zacznie stukac i nie chodzi mi o łancuszek,
a martwie sie bo i tak po wymianie na 10w40 poszly simeringi w orygialnej turbinie, tez nie wiem co bylo lane wczesniej
Bardzo możliwe są efekty uboczne ?

Opublikowano

Kup 5tke, bedzie na dolewke.

Opublikowano

http://allegro.pl/liqui-moly-2623-synthoil-high-tech-5w-40-4l-5w40-i5374218861.html

ten będzie odpowiedni do AVJ-ta??

i czy 4 litry starczą?

Tak jak kolega wyżej napisał bierz 5L z dwóch powodów. Bedzie na dolewkę a 4.1 litra wchodzi według książki. Wiec wszystko jasne.
Opublikowano

ale będzie odpowiedni??

bo nie znam się zbytnio na olejach

Opublikowano

Jak najbardziej

Opublikowano

Przeczytalem cały temat od poczatku do konca i juz wiem ze chciałbym zalac Motul x-cess 5w40, LM SH

Minimalnie lepszym i nowszym od polecanego X-cess'a 5W40 a przy tym kosztującym tyle samo jest X-clean 5W40. Lepszy, bo spełnia nieco bardziej rygorystyczną normę MB-Approval 229.51, X-cess "zaledwie" MB-Approval 229.5 :hi:


W praktyce oznacza to, że ma zmniejszoną ilość siarki i fosforu.


Oraz popiołów siarczanowych.

Opublikowano

Osobiscie polecam LM 5W40 SHT. Jezdze na nim juz druga wymiane i silnik ladnie pracuje wszystko jest ok. Przeszedlem z 5w30 castrol cos tam i nie stosowalem plukanek. Przy nastepnej wymianie z ciekawosci zaleje LM 0w40 i zobacze jak silnik bedzie pracowal. Najwyzej wroce do 5w40. .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1271347

Tak wyglądają przepracowane oleje różnych producentów i różnego typu... Hmmm, Motule X-cess i X-clean przy LM SHT wypadają blado :exclamation::shock3:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ale smierć syntetyk szajstrol z....ie :grin::grin::grin:

Opublikowano

Castrol to ja nie mam pojęcia skąd się wziął w tym zestawieniu... może to ten niepodrobiony :wink:

Opublikowano

Także tego. czy ktos zna odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie ?
Czy po przejsciu z 10w40 na 5w40 bardzo mozliwe jest ze coś odmowi posluszenstwa ?

Opublikowano (edytowane)

5w40,5w50.

Edytowane przez Leopold27
Opublikowano

Także tego. czy ktos zna odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie ?

Czy po przejsciu z 10w40 na 5w40 bardzo mozliwe jest ze coś odmowi posluszenstwa ?

W poprzednim aucie jeździłem na 10W40 i przeszedłem na 5W40. Nic się nie stanie.

Opublikowano

Także tego. czy ktos zna odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie ?

Czy po przejsciu z 10w40 na 5w40 bardzo mozliwe jest ze coś odmowi posluszenstwa ?

Płukanka tuż przed wymianą i nie powinno być problemów.

U mnie nie było (w innym aucie) :hi:

Opublikowano

Także tego. czy ktos zna odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie ?

Czy po przejsciu z 10w40 na 5w40 bardzo mozliwe jest ze coś odmowi posluszenstwa ?

Silnik Ci sie rozszczelni, bedzie sie lało z kazdej uszczelki bo 5w40 wszystko wyplucze z silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...