Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki :hi: , wleje ta płukankę poczekam te 20 minut i oddam auto na wymianę oleju :hi::)

Płukankę wlewasz najlepiej przez bagnet na ciepłym silniku i przez max 15 min niech pochodzi na luzie na wolnych obrotach . pózniej wszystko zlewasz

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

żona jeździ krótkie odcinki po mieście więc pewnie to jest przyczyna.

Wcześniej był zalany półsyntetyk i tak się nie działo.

Zastanawiam się czy nie zmienić z powrotem na 10w40.

Opublikowano

żona jeździ krótkie odcinki po mieście więc pewnie to jest przyczyna.

Wcześniej był zalany półsyntetyk i tak się nie działo.

Zastanawiam się czy nie zmienić z powrotem na 10w40.

NIE

Opublikowano

Co do płukanek to nie jestem przekonany do końca i raczej zrobię tak, że przepłuczę sobie poprostu syntetykiem 5w40, zleje go po jakiś 300-500 km i zaleje LM 5W40 z nowym filtrem. Pytanie jest takie czy jak Dev napisał że ciśnienie na wolnych obrotach spada za nisko, to czy przy pełnym syntetyku (olej "rzadszy") nie spadnie mi jeszcze bardziej ciśnienie?

Opublikowano

Co do płukanek to nie jestem przekonany do końca i raczej zrobię tak, że przepłuczę sobie poprostu syntetykiem 5w40, zleje go po jakiś 300-500 km i zaleje LM 5W40 z nowym filtrem. Pytanie jest takie czy jak Dev napisał że ciśnienie na wolnych obrotach spada za nisko, to czy przy pełnym syntetyku (olej "rzadszy") nie spadnie mi jeszcze bardziej ciśnienie?

Kolego po co zadajesz pytania jak i tak robisz swoje , myślę ze dużo osób ma większe tutaj doświadczenie od Ciebie . Kup płukankę zlej to wszystko i zalej porządną oliwą 5w40

Opublikowano

Co do płukanek to nie jestem przekonany do końca i raczej zrobię tak, że przepłuczę sobie poprostu syntetykiem 5w40, zleje go po jakiś 300-500 km i zaleje LM 5W40 z nowym filtrem. Pytanie jest takie czy jak Dev napisał że ciśnienie na wolnych obrotach spada za nisko, to czy przy pełnym syntetyku (olej "rzadszy") nie spadnie mi jeszcze bardziej ciśnienie?

Kolego po co zadajesz pytania jak i tak robisz swoje , myślę ze dużo osób ma większe tutaj doświadczenie od Ciebie . Kup płukankę zlej to wszystko i zalej porządną oliwą 5w40

Ok, a warto zrzucać miskę i czyścić smoka przy takich wartościach ciśnienia?

Opublikowano (edytowane)

Podałem Ci wcześniej (patrz poprzednia strona) OFICJALNE minimalne wymogi dla Twojego silnika prosto od inżynierów z VAG wraz z wykresem "rzadkości" różnych olejów w temperaturze roboczej, a Ty drążysz temat czy Twoje wyniki są spoko czy nie i czy syntetyk nie będzie za mało gęsty...

Powiem inaczej i prościej - dla ASO Audi 1,3bar przy 2000rpm jest wystarczające, a Ty już takie ciśnienie masz na wolnych obrotach :exclamation:

więc...?



Co do płukanek to nie jestem przekonany do końca i raczej zrobię tak, że przepłuczę sobie poprostu syntetykiem 5w40

Strata kasy a i tak efekt nie będzie tak dobry jak solidna płukanka (stosuję od lat nie tylko w Audi). Syntetyk owszem oczyszcza silnik ale robi to delikatniej, proces ten rozkłada się w czasie. Totalnym bezsensem jest przejechanie zaledwie 300km - to praktycznie nic nie da :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Podałem Ci wcześniej (patrz poprzednia strona) OFICJALNE minimalne wymogi dla Twojego silnika prosto od inżynierów z VAG wraz z wykresem "rzadkości" różnych olejów w temperaturze roboczej, a Ty drążysz temat czy Twoje wyniki są spoko czy nie i czy syntetyk nie będzie za mało gęsty...

Powiem inaczej i prościej - dla ASO Audi 1,3bar przy 2000rpm jest wystarczające, a Ty już takie ciśnienie masz na wolnych obrotach :exclamation:

więc...?

Co do płukanek to nie jestem przekonany do końca i raczej zrobię tak, że przepłuczę sobie poprostu syntetykiem 5w40

Strata kasy a i tak efekt nie będzie tak dobry jak solidna płukanka (stosuję od lat nie tylko w Audi). Syntetyk owszem oczyszcza silnik ale robi to delikatniej, proces ten rozkłada się w czasie. Totalnym bezsensem jest przejechanie zaledwie 300km - to praktycznie nic nie da :facepalm:

Ok, dzięki za rozjaśnienie sytuacji :D Wiem na czym stoję. Bałem się że może być zaniskie to ciśnienie bo te które podałeś to są wartości minimalne - a ja chciałbym takie optymalne uzyskać :D

Opublikowano

Minimalne = spełnia warunki do określenia, że parametry są w normie = przewidziane konstrukcyjnie :)


Dla świętego spokoju zdejmij michę i oczyść smoka. Jeśli cokolwiek tam będzie do czyszczenia po zastosowaniu płukanki :)

A potem na świżutkim oleju LM SHT 5W40 lub Motul X-cess 5W40 zmierz ciśnienie przy 2000rpm po rozgrzaniu silnika (temperatura oleju=90st.C) - jak nie masz kabla i VCDS-a (do precyzyjnego zmierzenia temp. oleju w misce) to taką mniej-więcej temperaturę osiągnie olej po przejechaniu 5-10km dodatkowych kilometrów od wskoczenia wskazówki temperatury płynu na środek skali ("90"st.C - tak naprawdę jest więcej... to takie oszustwo VAG-a , nieistotne ;) ).

Opublikowano

Może ktoś mi podpowie który z tych dwóch Motul-ów będzie dobry Do 1.8T BEx motul 8100 X-clean 5w-40 czy motul 8100 X-cess 5w-40? i czym sie różnią

Opublikowano (edytowane)

Może ktoś mi podpowie który z tych dwóch Motul-ów będzie dobry Do 1.8T BEx motul 8100 X-clean 5w-40 czy motul 8100 X-cess 5w-40? i czym sie różnią

Do 1.8T lej motula x-max 0W40.będzie lepszy niż każdy 5W40

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano (edytowane)

[email protected] (lepkość dynamiczna)

X-max: 3,6

X-cess: 3,7

X-clean: 3,6

Lepkość@100st.C ("grubość" filmu olejowego)

X-max: 13,5

X-cess: 14,2

X-clean: 14,1

TBN (ilość środków "piorących" )

X-max: 10,1

X-cess: 10,1

X-clean: 7,5

Jednostki każdy sobie w głowie uzupełni. Generalnie za chiny ludowe nijak nie widzę tej przewagi X-max nad X-cess, który to jest najlepszym Motulem dla silników VAG :hi:


Benzynowych rzecz jasna :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Zapomniałeś kluczowego parametru dla zimnego startu:

X-max 0W40 temp.płynięcia -45*C

X-cess 5W40 temp.płynięcia -36*C

Przewagą X-max 0W40 jest mniejsza gęstość w niższych temp. Dzięki temu silnik krócej chodzi "na sucho" gdyż rzadszy olej dociera wszędzie szybciej i wycisza łańcuszek przy porannym starcie skuteczniej niż każdy motul 5W40 a szczególnie x-cess

Mocno zauważalne gdy jest zimno i sprawdzone na kilku jednostkach 1.8T

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

No ok ale nie mieszkamy na Alasce więc to porównanie temperatur - 36°C i - 45°C ma się nijak do naszych temperatur.

Dalej nie widzę różnicy.

Opublikowano

włóż próbki 0W40 i 5W40 do zamrażarki zaledwie na -5*C to zobaczysz różnicę.nie trzeba Alaski

Opublikowano

Czyli 0w jest lepszy od 5w ? Mam obecnie LM 5w 40 , nie nażekam jest lux Castrola bije na głowę bo castrol to nie olej a smar .I tu pytanie zmieniać na 0w 40 ???

Opublikowano (edytowane)

Nie cudujcie z 0W40..... Ze swojej strony polecam i to mocno płukanke LM Proline .... nie wspomne ze silnik sie wyciszył ..... poprzednik jezdził na 5w40 castrol ale dopiero po płukance roznica jest w h#j inna moc silnika szczerze... cisnienie przed płukanka miał po 13bar na kazdym R.... ciekawe co teraz by pokazał....

Edytowane przez Marecki1
Opublikowano

I tu pytanie zmieniać na 0w 40 ???

Owszem, LM 0W40 Synthoil Energy

Opublikowano

Ten LM w polsce niedostepny można gdzieś w necie kupić od gościa co ma oleje z niemiec.

U mnie jest 0w40 i non stop gdzieś mi sie poci nawet po wymianie uszczelki jak myślicie jeśli wróce do 5w40 może być lepiej???

Opublikowano

Nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...