Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja przepustnicy w Audi A4 B5 1.8T AEB


vvalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy okazji ogarniania nowego nabytku natrafiłem na problem z adaptacją przepustnicy. Rozwiązaniem okazało się rozkręcenie aktuatora i podgięcie blaszki która naciska na mikrowyłącznik IDLE. Po tym zabiegu adaptacja wykonała się prawidłowo i po problemie. Dodam jeszcze, że jeden suwak można przesuwać i jest on odpowiedzialny za zakres regulacji pętli wolnych obrotów, u mnie był przestawiony i obroty na chwilę zawieszały się na ok 1500.

Mam nadzieje, że ta informacja uchroni kogoś od niepotrzebnych wydatków "nową" przepustnicę.

Pozdrawiam

Kornel

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy okazji ogarniania nowego nabytku natrafiłem na problem z adaptacją przepustnicy. Rozwiązaniem okazało się rozkręcenie aktuatora i podgięcie blaszki która naciska na mikrowyłącznik IDLE. Po tym zabiegu adaptacja wykonała się prawidłowo i po problemie. Dodam jeszcze, że jeden suwak można przesuwać i jest on odpowiedzialny za zakres regulacji pętli wolnych obrotów, u mnie był przestawiony i obroty na chwilę zawieszały się na ok 1500.

Mam nadzieje, że ta informacja uchroni kogoś od niepotrzebnych wydatków "nową" przepustnicę.

Pozdrawiam

Kornel

Dzięki za info, na szczęście u mnie (zdjęta klema do czyszczenia) adaptacja przebiegła bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz to na jakimś foto zaznaczyć ?
mam problem z obrotami na biegu jałowym, tzn. są za wysokie i mnie to strasznie wnerwia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz to na jakimś foto zaznaczyć ?

mam problem z obrotami na biegu jałowym, tzn. są za wysokie i mnie to strasznie wnerwia :P

Witam !

Przepraszam że tak późno odpowiadam. Niestety niemam zdjęcia. W środku przepustnicy są dwie szczotki od potencjometru. Jedna jest zaspawana na sztywno z wałkiem, a drugą można przesunąć. Przestaw delikatnie tą ruchomą szczotkę o 1mm w lewo jeśli mnie pamięć nie myli. Potem adaptacja przepustnicy i już. W razie niepowodzenia operację powtórz. Ta przepustnica jest obrzydliwie prosta i do puki nic nie jest urwane/wytarte/pęknięte to musi działać i dać się zaadaptować.

Pozdrawiam

Kornel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz to na jakimś foto zaznaczyć ?

mam problem z obrotami na biegu jałowym, tzn. są za wysokie i mnie to strasznie wnerwia :P

Witam !

Przepraszam że tak późno odpowiadam. Niestety niemam zdjęcia. W środku przepustnicy są dwie szczotki od potencjometru. Jedna jest zaspawana na sztywno z wałkiem, a drugą można przesunąć. Przestaw delikatnie tą ruchomą szczotkę o 1mm w lewo jeśli mnie pamięć nie myli. Potem adaptacja przepustnicy i już. W razie niepowodzenia operację powtórz. Ta przepustnica jest obrzydliwie prosta i do puki nic nie jest urwane/wytarte/pęknięte to musi działać i dać się zaadaptować.

Pozdrawiam

Kornel

Potwierdzam informacje.

Sam mialem podobny problem. Nie moglem zaadoptowac przepustnicy, w ecu siedzialy dwa bledy ktorych nie dalo sie usunac.

Kilka dni temu wykrecilem przepustnice i okazala sie byc czysciutka, wiec odkrecilem deczko od elektroniki przepustnicy podlaczylem to wszystko pod auto i probowalem zaadoptowac. Mechanizm probowal sie ruszac i wpadlem na pomysl, by przesunac jedna ze szczotek ktora jezdzi po sciezce. Rowniez przesunalem o 1mm w lewo i przepustnica zostala naprawiona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie ta dzwignie przesunalem (albo taka podobna co jezdzi po drugiej stronie). Podlacz na aucie przepustnice i sprawdz co sie chce ruszyc a nie moze. i testuj.

U siebie po jakims czasie i tak wymienilem na inna bo problem powrocil.

f8n4a8iq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki. ja ruszałem jedną i druga i obecnie samochód uziemiłem..... kupię dziś drugą i w niej jak się tez nie będzie chciała ustawić to pogrzebię jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie obroty na rozgrzanym samochodzie i biegu jałowym Ci pokazuje vag lub klimatronik?

Edytowane przez lapa9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG pokazuje mi 850 obr a licznik wacha sie pomedzy 800 a 900

to nie ma co grzebać mi pokazuje vag 850 a klimatronik nawet 780-850 (teraz po wymianie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej witam podczepie sie pod temat bo podejrzewam problem z przepustnica.silnik 1.8t 150 km auto z 2000 a4 wyskakuje blad epc i pisze ze na kompie ze potenzy oncjometr przepusticy(tak mniej wiecej )dokladnie co pisze to jak trzeba bedzie zajrze jeszcze raz.objawy to spadek mocy auto jezdzi jak bez turbo troche zamula obroty czasami faluja na jalowym biegu.zdarza sie ze po nocy auto przejedzie normalnie 3-4 km i znowu zapala sie epc i beka.bylem u znachora zawiozlem mu przepuystice uzywana ale rzekomo nie dzialala rozebral ja i zlozyl z tej starej i "nowej '' jedna dobra odebralem auto i po okolo 5 km sytuacja ta sama.stwierdzil ze trzeba nowa ale jakos mu nie ufam mysle ze nie poradzil sobie z adaptacja i teraz mu nowa trzeba obawiam sie ze po zakupie nowej tez nie da rady i dalej bedzie d*pa.macie moze jakies przypuszczenie gdzie popatrzec co ruszyc wyczyscic czy jeszcze jakies domowe sposoby ktore moge sam sprobowac a noz widelec pomoga i obejdzie sie bez zakupu a jesli nie da rady to ile takie nowe cacko kosztuje i czy znacie kogos w okolicach rzeszowa,debicy,mielca kogo moglibyscie polecic z czystym sumieniem do takich zadan i nie wylozy siue na 16letnim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze swoją przepustnica, na pełnym gazie VAG pokazuje 78 stopni otwarcia mimo że klapka jest otwarta w pełni. Dociskanie jej ręką nie pomaga, linka nie jest wyciągnięta. Rozbieralem ale potencjometr jest ma swoim miejscu. Da się coś zrobić czy tylko wymiana na nową? Aha, nie da się jej z vaga zaadaptować.

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z adaptacja przeprowadzalem adaptacje przez vaga i przez przetrzymanie wlaczonym zaplonem i cały czas jak odpalam auto to mi kilka razy zafaluje obrotami później sie normuje tak samo jak jade i wcisne sprzeglo kilka razy zafaluje i sie uspokoi silnik AEB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ścieżka, która jest zaznaczona strzałką na zdjęciu jest wytarta czy od nowości są takie dodatkowe paski ?

 

http://ifotos.pl/z/aanwprq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Faded97 napisał:

Witam, chciałbym zapytać czy do mojego 1.8t aeb podejdzie przepustnica od Ajl 180 km ??

na ile wtyczek masz ECU ?

jeżeli na 5 to nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...