szeryf Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Witam, mam pytanie do lakiernika z prawdziwego zdarzenia, czy jest szansa na pozbycie się rdzy z rantów przednich błotników chociaż na kilka lat? W październiku zeszłego roku miałem malowany przedni prawy błotnik (ktoś miły zrobił mi kilka rys). Przy okazji dojrzałem kilka bąbli na rancie błotnika, więc zwróciłem lakiernikowi na to uwagę, żeby się tym zajęli. Sprawa wygląda tak, że po kilku miesiącach (dokładnie w marcu) na rancie wyszła rdza. Fakt ten zgłosiłem, lakiernik powiedział że poprawi. Byłem ostatnio żeby się konkretniej umówić, to główny właściciel powiedział że jeszcze nie wie czy zrobią to w ramach gwarancji :/ Wg mnie tak szybko rdza nie powinna się pojawić. Przy okazji pytam czy jest sposób żeby to zrobić dobrze, chociaż na kilka lat. Chcę zrobić drugi błotnik, bo też są bąble, i nie wiem czy robić to u tego samego lakiernika, bo może po zimie mi powie że tak musi być. Rdza oczywiście jest powierzchowna, ranty nie są przegnite na wylot. Uprzedzę pytania, oba błotniki miały ori lakier, może to efekt szerokich opon? Pozdrawiam
Bieniek Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 To nie wina opon. Wychodziły wadliwe partie aut.Tak samo w B6. Poszukaj błotników, które nie mają ognisk korozji. Pomaluj i zakładaj. Innej opcji nie ma. Przechodziłem to samo. Ps. Gdzie w 3mieście malujesz??
szeryf Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ale ta rdza jest powierzchowna, podejrzewam że po prostu źle przygotowali element. Jak w marcu zobaczyłem pierwszą rdzę w okolicy łączenia ze zderzakiem, to mówiłem że podmaluję to trochę farbą żeby szło dalej. Przez kilka dni nie miałem czasu się tym zająć, więc przykleiłem kawałek taśmy żeby woda nie waliła na to bezpośrednio. Jak po kilku dniach zerwałem taśmę to odeszła z lakierem, zwykła taśma izolacyjna. Tak chyba nie powinno być :/ Nie malowałem w Trójmieście, tylko w Lęborku, bo mam tam zaufanego (tak przynajmniej myślałem) lakiernika. Ponoć ciężko znaleźć błotniki bez śladu rdzy na rancie :/ Myślałem że są dobre podkłady które powstrzymają rdzę chociaż na kilka lat
damian19886 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ja mam to samo w zeszlym roku dalem do malowania ranty na obu przednich blotnikach i po kilku miesiacach znow rudy wrocil kasa poszla w bloto sam nie wiem co robic czy szukac pomocy u innego lakiernika ktory zagwarantuje ze wszystko bedzie ok.Tak mysle jak by te ranty zakonserwowac juz nie musi byc w kolorze nadwozia byle by nie wychodzila rdza.
Chadury89 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Tesciu jest lakiernikiem i po jego robocie rdza nawet po 5 latach nie wraca, zle zabezpieczone blotniki.
Bieniek Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 To nie jest wina lakiernika. Ten rodzaj korozji,który występuje na błotnikach bezwypadkowych jest tak paskudny, ze każda ochronę antykorozyjna pokona. Problem jest z blacha. Sent from my iPhone using Tapatalk
Chadury89 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak to jest jak rdze papierem sciernym probuja usunac. W takim przypadku trzeba wypiaskowac albo wysodowac. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Chadury89
instruktor83 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 ja miałem b6 z 2004 r ,chciałem zabezpieczyć zaraz po zakupie przednie błotniki , jak ściągnąłem nadkole, to część błotnika skorodowana z nim byłem w szoku że Audi i takie rzeczy,(błotnik nigdy nie miał dzwona) na szczęście w b7 już nie mam tego problemu 1
zbyszek7791 Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 instruktor83 mylisz się w b7 i b8 jest to samo z tym, że w tym ostatnim jak robiłem z 2011r w końcu to poprawili a co do zabezpieczenia to błotniki do zdięcia bo tylko wtedy można to porządnie zrobić
BUTCH Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Cześć. Mam ten sam problem na błotniku przednim-prawym. Znalazłem na allegro firmę sprzedającą tę część w wersji ocynkowanej i już w kolorze nadwozia za ok 380zł. (wersja nieocynkowana jest tańsza o ok 50zł). Czy ktoś korzystał już z takiej opcji wymiany i mógłby podzielić się wrażeniami? Wstępnie, za używkę trzeba dać ok 200zł i to przeważnie jest zrysowane na potęgę...
piti82 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam! U mnie to samo lewy przedni błotnik i delikatnie prawy. Auto nie bite, błotniki oryginalne wyglądają na nigdy nie odkręcane. Wczoraj ściągnąłem nadkole, wyczyściłem mechanicznie do gołej blachy, pomalowałem hammerite, a dziś jeszcze bittex pędzlem...może pomoże??? Jak miałem 23 letnią A80 nie znałem tego problemu:((
DRK Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Witam! U mnie to samo lewy przedni błotnik i delikatnie prawy. Auto nie bite, błotniki oryginalne wyglądają na nigdy nie odkręcane. Wczoraj ściągnąłem nadkole, wyczyściłem mechanicznie do gołej blachy, pomalowałem hammerite, a dziś jeszcze bittex pędzlem...może pomoże??? Jak miałem 23 letnią A80 nie znałem tego problemu:(( Witam, mam pytanie do lakiernika z prawdziwego zdarzenia, czy jest szansa na pozbycie się rdzy z rantów przednich błotników chociaż na kilka lat? W październiku zeszłego roku miałem malowany przedni prawy błotnik (ktoś miły zrobił mi kilka rys). Przy okazji dojrzałem kilka bąbli na rancie błotnika, więc zwróciłem lakiernikowi na to uwagę, żeby się tym zajęli. Sprawa wygląda tak, że po kilku miesiącach (dokładnie w marcu) na rancie wyszła rdza. Fakt ten zgłosiłem, lakiernik powiedział że poprawi. Byłem ostatnio żeby się konkretniej umówić, to główny właściciel powiedział że jeszcze nie wie czy zrobią to w ramach gwarancji :/ Wg mnie tak szybko rdza nie powinna się pojawić. Przy okazji pytam czy jest sposób żeby to zrobić dobrze, chociaż na kilka lat. Chcę zrobić drugi błotnik, bo też są bąble, i nie wiem czy robić to u tego samego lakiernika, bo może po zimie mi powie że tak musi być. Rdza oczywiście jest powierzchowna, ranty nie są przegnite na wylot. Uprzedzę pytania, oba błotniki miały ori lakier, może to efekt szerokich opon? Pozdrawiam Witam! Ja miałem dokładnie to samo lewy przedni błotnik (ranty i w pobliżu listwy progowej) (Auto bezwywadkowe(100%)). Problem dotyczy dużej części aut grupy VW i prawie każdego A4 B6, przyczyną są gąbki w nadkolu i chyba jakość ocynku. Błotniki wyjęte wypiaskowane, zabezpieczone, usunięte gąbki i oczywiście (niestety) lakierowane. Czy naprawa będzie skuteczna (przynajmniej na jakiś czas) to się okaże...
ryan11 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Witam u mnie ten sam problem, na dniach jadę do najlepszego fachowcy z okolicy i mam nadzieje ze jakoś temu zaradzi. Jak wszystko zrobi to odpisze jakie są tego efekty
piti82 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Witam Wydaje mi się, że największy problem jest na środku, od wewnętrznej strony błotnika nad śrubą która mocuje nadkole. Tam jest pełno brudu i innegi syfu. u mnie wyglądało to tak : http://www.directupload.net/file/d/3784/t8fj3onw_jpg.htm
szeryf Opublikowano 23 Października 2014 Autor Opublikowano 23 Października 2014 W b7 to chyba nie jest problemem, przynajmniej u mnie nie było. Ja teraz tych śrub nie zakładałem, zobaczymy co będzie po zimie :/ Zastanawiam się czym mogę popsikać ranty (ale nie od środka, bo tam mam zabezpieczone) żeby odizolować je trochę od wody i soli.
dydek1 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 U mnie także po zakupie był ten sam problem błotników . zakupiłem błotniki w kolor z s4 ( z ori lakierem z 2004 ) - tam problem ten sam ale dopiero ogniska na wewnetrznej stronie rantu . Przegotowałem pod malowanie . Dałem podład Bolla a na sam koniec Boll środek do zabezpieczania podwozia ( ni to guma ni to kauczuk nieprzepuszczający niby wody ) .Zobaczymy po zimie
kasiat Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Środki boll -a do zabezpieczenia i konserwacji podwozia ludzie sobie chwalą ale jak jest? hmmm kto to wie. Dawid daj znać czy się spisują
sasna Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 jak mozna rozróznic blotnik podróbe od oryginału?
szeryf Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Witam. Po roku od malowania rantów znowu pojawiły się bąble:/ Żałuję że posłuchałem lakiernika, mogłem od razu kupić dobre błotniki i je pomalować:/
Żywiec Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Przeczytałem ten temat i jestem przerażony A żadne podkłady epoksydowe itd nie pomagają w tej kwestii ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się