Skocz do zawartości
IGNOROWANY

16891 - podwyższone obroty biegu jałowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

NIedawno nabyłem audi a4 b6 1.8t 163KM, problem polega na tym, że po przekroczeniu temperatury ok 60-70 stopni , obroty biegu jałowego wzrastaja do 1000, natomiast przy ok 90-99 stopni obroty wzrastaja do 1200 i utrzymuja sie. Po przegazowaniu do 4 tys obroty spadaja do 800 a nastepnie wzrastaja do 1200 i utrzymuja się. Po odpaleniu lekko trzęsie, wydaje mi się że dość długo utrzymuje się ssanie. Posprawdzeniu vagiem wyskakuje błąd

16891 - Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych zbyt mała oporność.

Przepustnica przeczyszczona adaptacja zrobiona. cewki, świece oraz sonda lambda przed silnikiem nowe.

Proszę o pomoc.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

sprawdź czujnik temp silnika. Skoro temp silnika ma wpływ to może czujnik padł i nie daje dobrego sygnału na kompa

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano

Może być tez nieszczelność w podciśnieniach, tylko ten jeden bład wywala?

Opublikowano (edytowane)

Tak tylko ten jeden błąd wywala. Nie widać żeby była gdzieś nieszczelność.

Tam są dwa czujniki, który wymienić? lub jak sprawdzić czy daje poprawne wartości. Zastanawia mnie ostatnie zdanie w tym błędzie "zbyt mała oporność"

Edytowane przez Guinness11
Opublikowano (edytowane)

to tylko opis błędu aż tak sie nie zastanawiaj :P
Łukasz miał na myśli dziurawe wężyki albo odme, albo np. zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej - tak myślę bynajmniej :P
Co jest prawdopodobne bo często to siada. Sprawdź go.

Czujnik może podejrzeć Vagiem. Albo miernik w rękę i sprawdzić oporność w określonych temperaturach. Czujnik jest z tyłu przy grodzi.

Edytowane przez kawowy19
Opublikowano

Tak dokładnie kawowy napisął co siada, czujnik na kanale 001 w engine jak pokazuje temp. jaka ma silnik jest ok, po za tym co do nieszczelności można sprawidzic kanał 032 jak w pierwszym okienku będzie sporo na plusie to prawdopodobnie gdzies ciągnie lewe powietrze.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem na polskim vagu

temperatura na liczniku 90 stopni natomiast odczyt w komputerze na kanale 001 wynosi 99 stopni (wiatrak się nie załącza) - tak samo wzrasta mniej więcej od 0 do 90 z ta różnicą 10 stopni miedzy komputerem a licznikiem końcowy na liczniku 90 i stoi natomiast komputer 98-99 stopni

032 - odczyt pierwszy wiersz i drugi maja taką samą wartość - 172 albo 176

dodatkowo teraz doszedł błąd 17544 - Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty zbyt mała oporność

(załączyłem gaz wcześniej na benzynie tylko jeździłem )

Edytowane przez Guinness11
Opublikowano

Z czujnikiem temp. wszystko w porządku, te wartosci w 032 to gdzie patrzyłeś w engine ? chyba nie, ten drugi bład jednak wskazuje na nieszczelność w podciśnieniach lub zaworek jednokierunkowy w odmie czyli to co pisaliśmy wczesniej: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/286097-falujace-obroty-18t/

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem ten zaworek - (nr tej części 035103245G )

jak ręką odjął, silnik pracuje równo, obroty trzymają się na poziomie 720. z obrotów też już schodzi szybko.

Dziękuje za pomoc w naprawie.

Opublikowano

Witam,

I mnie dopadł problem z podwyższonymi obrotami biegu jałowego oraz błąd zbyt ubogiej mieszanki

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
Problemem oczywiście okazał się zaworek odmy 035103245G
Jako że problem dopadł mnie w sobotę i w niedzielę szykuje się wyjazd a nie lubię jeździć autem niesprawnym to przedstawiam jak na szybko można naprawić ten zaworek.
df1b01da1af6a15cmed.jpg
na samum łączeniu zrobiłem nacięcie głębokości ok 1mm wokół zaworka
cfd56b9316be901emed.jpg
I zaworek rozebrany
72502e9e318cbdd0med.jpg
Uszkodzeniu uległa plastikowa membranka zaworka
2446b71eaa8a6d6amed.jpg
Po dokładnym odtłuszczeniu izopropanolem skleiłem ją klejem do plastiku
257eeb279e0dc16cmed.jpg
Po dokładnym odtłuszczeniu poskładałem wszystko i skleiłem tym samym klejem
6bbe251db928d954med.jpg
Miejsce cięcia wypełniłem masą uszczelniającą
Zaworek zamontowany i problemu nie ma, oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe do momentu zakupu nowego zaworka.
Pozdrawiam
Opublikowano

Witam Panowie i Panie :) Mam takie same objamy jak kolega Guinness11 proszę powiedzcie mi dokładnie gdzie znajduje sie ten zaworek bo szukam tego trujnika i nigdzie nie mogę znaleźć :/ z góry bardzo dziękuję za odpowiedź pozdrawiam :)

Opublikowano

pod kolektorem ssącym. Przyjrzyj się dokładnie

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Niestety i mnie dopadł ten problem... Najpierw miałem nieszczelności w układzie dolotowym. Problem został rozwiazany, adaptacja przepustnicy zrobiona, ale jak sie zagrzeje i ma 90 stopni to pracuje na 1000 obr/min.

Chcę wymienić ten zaworek, który u Was rozwiązał problem, ale jeżdżę po hurtowniach z numerem części i część nie jest nigdzie dostępna... Możecie doradzic gdzie to szukać, czy są jakieś sklepy internetowe, gdzie można samemu zamówić po numerze części?

Witam,

Niestety i mnie dopadł ten problem... Najpierw miałem nieszczelności w układzie dolotowym. Problem został rozwiazany, adaptacja przepustnicy zrobiona, ale jak sie zagrzeje i ma 90 stopni to pracuje na 1000 obr/min.

Chcę wymienić ten zaworek, który u Was rozwiązał problem, ale jeżdżę po hurtowniach z numerem części i część nie jest nigdzie dostępna... Możecie doradzic gdzie to szukać, czy są jakieś sklepy internetowe, gdzie można samemu zamówić po numerze części?

Zdecydowałem udać się do salonu VW i tam kupić zaworek. Dodatkowo przeprowadzono adaptację przepustnicy i silnik pracuje jak powinien! Aż nie mogę uwierzyć, a jeszcze bardziej mechanik że taka pierdoła zaburzała pracę silnika...

Edytowane przez Martin87'
Opublikowano

Ile kosztowal w aso ten zawor?

Opublikowano

ja kilka lat temu płaciłem ok 45zł i chyba dużo się cena nie zmieniła

Opublikowano

Taniocha

Opublikowano (edytowane)

Witam

Wywaliło mi 2 błędy:

16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych zbyt mała oporność

17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty zbyt mała oporność

Jak zimny , na jałowym trochę faluje , porozgrzaniu ok. Taka sama sytuacja na PB jak i na LPG. Po za tym nie odczułem innych problemów w trakcie jazdy.

Wymieniać zawór przepustnicy?

Edytowane przez nomad999
Opublikowano

Tak, sprawdzić zaworek odmy ten pod kolektorem dolotowym. Najprawdopodobniej do wymiany.

nr zaworka: 035103245G

Opublikowano

Ja szukając tego zaworka sugerowałem się tym filmikiem. Może się komuś przyda. Pół godziny mi zajeło bo ciężko mi go było wyciągnąć stamtąd bez wyciągania trójnika.

Opublikowano

Tak, sprawdzić zaworek odmy ten pod kolektorem dolotowym. Najprawdopodobniej do wymiany.

nr zaworka: 035103245G

Dzięki. A jest jakiś sposób żeby go sprawdzić , czy bez sprawdzania wymienić?

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...