Guinness11 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Witam NIedawno nabyłem audi a4 b6 1.8t 163KM, problem polega na tym, że po przekroczeniu temperatury ok 60-70 stopni , obroty biegu jałowego wzrastaja do 1000, natomiast przy ok 90-99 stopni obroty wzrastaja do 1200 i utrzymuja sie. Po przegazowaniu do 4 tys obroty spadaja do 800 a nastepnie wzrastaja do 1200 i utrzymuja się. Po odpaleniu lekko trzęsie, wydaje mi się że dość długo utrzymuje się ssanie. Posprawdzeniu vagiem wyskakuje błąd 16891 - Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych zbyt mała oporność. Przepustnica przeczyszczona adaptacja zrobiona. cewki, świece oraz sonda lambda przed silnikiem nowe. Proszę o pomoc. 2
kawowy19 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) sprawdź czujnik temp silnika. Skoro temp silnika ma wpływ to może czujnik padł i nie daje dobrego sygnału na kompa Edytowane 15 Września 2014 przez kawowy19
Łukasz13 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Może być tez nieszczelność w podciśnieniach, tylko ten jeden bład wywala?
Guinness11 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) Tak tylko ten jeden błąd wywala. Nie widać żeby była gdzieś nieszczelność. Tam są dwa czujniki, który wymienić? lub jak sprawdzić czy daje poprawne wartości. Zastanawia mnie ostatnie zdanie w tym błędzie "zbyt mała oporność" Edytowane 15 Września 2014 przez Guinness11
kawowy19 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) to tylko opis błędu aż tak sie nie zastanawiaj Łukasz miał na myśli dziurawe wężyki albo odme, albo np. zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej - tak myślę bynajmniej Co jest prawdopodobne bo często to siada. Sprawdź go. Czujnik może podejrzeć Vagiem. Albo miernik w rękę i sprawdzić oporność w określonych temperaturach. Czujnik jest z tyłu przy grodzi. Edytowane 15 Września 2014 przez kawowy19
Łukasz13 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Tak dokładnie kawowy napisął co siada, czujnik na kanale 001 w engine jak pokazuje temp. jaka ma silnik jest ok, po za tym co do nieszczelności można sprawidzic kanał 032 jak w pierwszym okienku będzie sporo na plusie to prawdopodobnie gdzies ciągnie lewe powietrze.
Guinness11 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) Sprawdziłem na polskim vagu temperatura na liczniku 90 stopni natomiast odczyt w komputerze na kanale 001 wynosi 99 stopni (wiatrak się nie załącza) - tak samo wzrasta mniej więcej od 0 do 90 z ta różnicą 10 stopni miedzy komputerem a licznikiem końcowy na liczniku 90 i stoi natomiast komputer 98-99 stopni 032 - odczyt pierwszy wiersz i drugi maja taką samą wartość - 172 albo 176 dodatkowo teraz doszedł błąd 17544 - Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty zbyt mała oporność (załączyłem gaz wcześniej na benzynie tylko jeździłem ) Edytowane 15 Września 2014 przez Guinness11
Łukasz13 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Z czujnikiem temp. wszystko w porządku, te wartosci w 032 to gdzie patrzyłeś w engine ? chyba nie, ten drugi bład jednak wskazuje na nieszczelność w podciśnieniach lub zaworek jednokierunkowy w odmie czyli to co pisaliśmy wczesniej: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/286097-falujace-obroty-18t/ 1
Guinness11 Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 Dzisiaj wymieniłem ten zaworek - (nr tej części 035103245G ) jak ręką odjął, silnik pracuje równo, obroty trzymają się na poziomie 720. z obrotów też już schodzi szybko. Dziękuje za pomoc w naprawie.
radko123 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Witam, I mnie dopadł problem z podwyższonymi obrotami biegu jałowego oraz błąd zbyt ubogiej mieszanki 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded Problemem oczywiście okazał się zaworek odmy 035103245G Jako że problem dopadł mnie w sobotę i w niedzielę szykuje się wyjazd a nie lubię jeździć autem niesprawnym to przedstawiam jak na szybko można naprawić ten zaworek. na samum łączeniu zrobiłem nacięcie głębokości ok 1mm wokół zaworka I zaworek rozebrany Uszkodzeniu uległa plastikowa membranka zaworka Po dokładnym odtłuszczeniu izopropanolem skleiłem ją klejem do plastiku Po dokładnym odtłuszczeniu poskładałem wszystko i skleiłem tym samym klejem Miejsce cięcia wypełniłem masą uszczelniającą Zaworek zamontowany i problemu nie ma, oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe do momentu zakupu nowego zaworka. Pozdrawiam
DanielAudiDaniel Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Witam Panowie i Panie Mam takie same objamy jak kolega Guinness11 proszę powiedzcie mi dokładnie gdzie znajduje sie ten zaworek bo szukam tego trujnika i nigdzie nie mogę znaleźć :/ z góry bardzo dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
kawowy19 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 pod kolektorem ssącym. Przyjrzyj się dokładnie
Martin87' Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, Niestety i mnie dopadł ten problem... Najpierw miałem nieszczelności w układzie dolotowym. Problem został rozwiazany, adaptacja przepustnicy zrobiona, ale jak sie zagrzeje i ma 90 stopni to pracuje na 1000 obr/min. Chcę wymienić ten zaworek, który u Was rozwiązał problem, ale jeżdżę po hurtowniach z numerem części i część nie jest nigdzie dostępna... Możecie doradzic gdzie to szukać, czy są jakieś sklepy internetowe, gdzie można samemu zamówić po numerze części? Witam, Niestety i mnie dopadł ten problem... Najpierw miałem nieszczelności w układzie dolotowym. Problem został rozwiazany, adaptacja przepustnicy zrobiona, ale jak sie zagrzeje i ma 90 stopni to pracuje na 1000 obr/min. Chcę wymienić ten zaworek, który u Was rozwiązał problem, ale jeżdżę po hurtowniach z numerem części i część nie jest nigdzie dostępna... Możecie doradzic gdzie to szukać, czy są jakieś sklepy internetowe, gdzie można samemu zamówić po numerze części? Zdecydowałem udać się do salonu VW i tam kupić zaworek. Dodatkowo przeprowadzono adaptację przepustnicy i silnik pracuje jak powinien! Aż nie mogę uwierzyć, a jeszcze bardziej mechanik że taka pierdoła zaburzała pracę silnika... Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Martin87'
kawowy19 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 ja kilka lat temu płaciłem ok 45zł i chyba dużo się cena nie zmieniła
nomad999 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Witam Wywaliło mi 2 błędy: 16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych zbyt mała oporność 17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty zbyt mała oporność Jak zimny , na jałowym trochę faluje , porozgrzaniu ok. Taka sama sytuacja na PB jak i na LPG. Po za tym nie odczułem innych problemów w trakcie jazdy. Wymieniać zawór przepustnicy? Edytowane 17 Października 2016 przez nomad999
radko123 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Tak, sprawdzić zaworek odmy ten pod kolektorem dolotowym. Najprawdopodobniej do wymiany. nr zaworka: 035103245G
kaman5151 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Ja szukając tego zaworka sugerowałem się tym filmikiem. Może się komuś przyda. Pół godziny mi zajeło bo ciężko mi go było wyciągnąć stamtąd bez wyciągania trójnika.
nomad999 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Tak, sprawdzić zaworek odmy ten pod kolektorem dolotowym. Najprawdopodobniej do wymiany. nr zaworka: 035103245G Dzięki. A jest jakiś sposób żeby go sprawdzić , czy bez sprawdzania wymienić? 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się