Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słychać czasem tyrkanie po odpaleniu auta - proszę o opinię!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie - zauważyłem, że czasem po odpaleniu samochodu (który raptem mam kilka dni) słyszę z silnika takie krótkie trrrrr.... ;-) trwa to około sekundę i jest słyszane tak około 1,5/2 sekundy po odpaleniu auta. Słychać to bez konkretnej procedury - w sensie raczej jak już silnik popracuje i stoi ciepły to kolejne odpalenie i można to usłyszeć. Rzadko przy pierwszym porannym odpaleniu. [raczej nie przypominam sobie aby na zimnym tak zrobił - jutro sprawdzę]

Proszę o opinie waszą co to może być? Auto ma najechane 255000 - niestety nie mam historii wymian/serwisu części... natomiast przebieg 1000% oryginalny. (silnik asb 233km)

Rozrząd? Hydraulika? Napinacze? Pierdoła?

Proszę o opinie osób które miały podobne objawy. Co robić? Jakie koszty szacunkowe? Gdzie robić? U kogo sprawdzić co to może być? (u jakiego mechanika? - może coś polecacie?)

Co się może stać i kiedy jak to zbagatelizuje? (tak radził kolega który tymi używanymi autami handluje - stwierdził: "te silniki 2,7 tdi i 3,0 tdi tak mają - taka ich natura...")

:-)

Opublikowano

Witam,

jak w temacie - zauważyłem, że czasem po odpaleniu samochodu (który raptem mam kilka dni) słyszę z silnika takie krótkie trrrrr.... ;-) trwa to około sekundę i jest słyszane tak około 1,5/2 sekundy po odpaleniu auta. Słychać to bez konkretnej procedury - w sensie raczej jak już silnik popracuje i stoi ciepły to kolejne odpalenie i można to usłyszeć. Rzadko przy pierwszym porannym odpaleniu. [raczej nie przypominam sobie aby na zimnym tak zrobił - jutro sprawdzę]

Proszę o opinie waszą co to może być? Auto ma najechane 255000 - niestety nie mam historii wymian/serwisu części... natomiast przebieg 1000% oryginalny. (silnik asb 233km)

Rozrząd? Hydraulika? Napinacze? Pierdoła?

Proszę o opinie osób które miały podobne objawy. Co robić? Jakie koszty szacunkowe? Gdzie robić? U kogo sprawdzić co to może być? (u jakiego mechanika? - może coś polecacie?)

Co się może stać i kiedy jak to zbagatelizuje? (tak radził kolega który tymi używanymi autami handluje - stwierdził: "te silniki 2,7 tdi i 3,0 tdi tak mają - taka ich natura...")

:-)

Witam,

jak w temacie - zauważyłem, że czasem po odpaleniu samochodu (który raptem mam kilka dni) słyszę z silnika takie krótkie trrrrr.... ;-) trwa to około sekundę i jest słyszane tak około 1,5/2 sekundy po odpaleniu auta. Słychać to bez konkretnej procedury - w sensie raczej jak już silnik popracuje i stoi ciepły to kolejne odpalenie i można to usłyszeć. Rzadko przy pierwszym porannym odpaleniu. [raczej nie przypominam sobie aby na zimnym tak zrobił - jutro sprawdzę]

Proszę o opinie waszą co to może być? Auto ma najechane 255000 - niestety nie mam historii wymian/serwisu części... natomiast przebieg 1000% oryginalny. (silnik asb 233km)

Rozrząd? Hydraulika? Napinacze? Pierdoła?

Proszę o opinie osób które miały podobne objawy. Co robić? Jakie koszty szacunkowe? Gdzie robić? U kogo sprawdzić co to może być? (u jakiego mechanika? - może coś polecacie?)

Co się może stać i kiedy jak to zbagatelizuje? (tak radził kolega który tymi używanymi autami handluje - stwierdził: "te silniki 2,7 tdi i 3,0 tdi tak mają - taka ich natura...")

:-)

Ja mam tak samo chociaż miałem wymieniony kompletny rozrząd 30 tysięcy km temu. Tutaj winą są napinacze górne z których ścieka olej. Wymień olej na nowy bardzo polecam Valvoline 5w30 synpower XL. I spróbuj przy odpalaniu auta czekać aż wszystkie kontrolki zgasną i nigdy nie odpalaj z wciśniętym pedałem hamulca. Sprawdź jeszcze czy masz tak na zimnym silniku. Ja mam tylko wtedy kiedy samochód stoi całą noc przodem do dołu. O dziwo jak tył jest w dole to tego nie mam. Przy ciepłym silniku tego odgłosu brzęczenia nie ma. Był taki przypadek tutaj na forum dotyczący A6. Brzęczało brzęczało aż w końcu padł rozrząd. Na początek proponuje wymienić olej. Może pomoże. Pozdrawiam

Opublikowano

mam tak samo i poprzedni własciciel(seves)tez z tym jezdził i nic sie nie działo wiec i ja tym sie za bardzo nie przejmuje ale słucham czy sie nie nasila.

Byłem w Piekarach Śl.u Daneckiego i stwierdził ,ze jakby to było jego prywatne auto to by nic nie wymieniał tylko obserwował ,ale jak na jego ucho to raczej koło dwumasowe a nie rozrząd.Olej wymianiłem na Castrol Edge 5W30 i nic sie nie zmieniło.

Opublikowano

Hej,

dzięki za szybkie wasze uwagi.

Olej oczywiście to była pierwsza rzecz jaką wymieniłem. Mam świeżo zalany Mobil 1 ESP Formula 5w30 odpowiedni dla pojazdów silnikiem wysokoprężnym wymagających specyfikacji Audi VW 507 00.... taki mi polecił mechanik to taki kazałem zalać. Ciekawostką jest to, że 700 km temu przed wymianą oleju jakby mniej się to zdarzało. Teraz jakoś więcej to słyszę albo po prostu więcej razy odpalam auto i dlatego tak myślę, że jest częściej.

Co do odpalania - to teraz mnie zaskoczyłeś - zawsze odruchowo wciskam sprzęgło i naciskam hamulec. Następnie opuszczam hamulec ręczny. Co do kontrolek to też nie wiedziałem - odpalam w miarę szybko jak tylko gasną świece. Teraz będę czekać dłużej.

Wyczytałem na forum aby nie stawiać auta na jakimkolwiek biegu (mam manuala) - o to zacząłem stosować ale jakoś szczerze różnic nie widzę.

Pozdrawiam i czekam na wasze dalsze opinie w temacie.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam tylko wtedy kiedy samochód stoi całą noc przodem do dołu. O dziwo jak tył jest w dole to tego nie mam

zaciągnij ręczy potem dla bezpieczeństwa bieg i zobacz czy dalej będziesz miał tak samo.

Ogólna zasada w przypadku skrzyń manualnych, jeśli przód auta stoi wyżej (czyli auto cofa się do tyłu) to pozostawiamy na wstecznym, jeśli tyłek jest wyżej pozostawiamy na biegach przednich (nie koniecznie jedynce). Najlepiej jest używać ręcznego (po to go wymyślono) + bieg.

Wyczytałem na forum aby nie stawiać auta na jakimkolwiek biegu (mam manuala) - o to zacząłem stosować ale jakoś szczerze różnic nie widzę.

Jeśli już jest uszkodzenie to efektu nie będzie. Nagraj film i dobrze posłuchaj jaki to dźwięk i czy na pewno dochodzi zza silnika. V6 CR ma dużo metalicznych dźwięków, stuków i puków (zwłaszcza na zimnym). W sumie mogliby zrobić coś z tą pompą CR, jest chyba najgłośniejsza z całości.

Co się może stać i kiedy jak to zbagatelizuje? (tak radził kolega który tymi używanymi autami handluje - stwierdził: "te silniki 2,7 tdi i 3,0 tdi tak mają - taka ich natura...")

W jednym ma racje, ten typa tak ma, gorzej jak komuś się przestawi rozrząd.Nie dać się zwariować i kontrolować.

Byłem w Piekarach Śl.u Daneckiego i stwierdził ,ze jakby to było jego prywatne auto to by nic nie wymieniał tylko obserwował ,ale jak na jego ucho to raczej koło dwumasowe a nie rozrząd.Olej wymianiłem na Castrol Edge 5W30 i nic sie nie zmieniło.

Walnie łańcucha jest tak charakterystyczne że nie da się go z niczym pomylić, zwłaszcza z 2masem w V6... a ścieki zmień na olej.

każdemu polecam lekturę Mastersa...

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

A w czym przeszkadza wciśnięty hamulec w trakcie odpalania?

Opublikowano

mam tak samo i poprzedni własciciel(seves)tez z tym jezdził i nic sie nie działo wiec i ja tym sie za bardzo nie przejmuje ale słucham czy sie nie nasila.

Byłem w Piekarach Śl.u Daneckiego i stwierdził ,ze jakby to było jego prywatne auto to by nic nie wymieniał tylko obserwował ,ale jak na jego ucho to raczej koło dwumasowe a nie rozrząd.Olej wymianiłem na Castrol Edge 5W30 i nic sie nie zmieniło.

Po pierwsze, mobila bym nie nalał, pewnie go Danecki zaproponował bo moje obecne auto tam było serwisowane i też ten szajs tam lał, mało tego, kazał robić 30tyś km na oleju to raz, a dwa, do tego partacza NIGDY nie pojadę bo zamiast przyznać się że nie potrafi odkręcić świecy wolał powiedzieć że wymienił i skasował nie małą kasę, kupiłem auto serwisowane właśnie u niego (miałem kiedyś do niego szacun) i od strzała wpakowałem prawie 3 tyś zł bo jednak auto nie było w takim super stanie jak On obiecywał, koleś ciśnie na kasę i nic innego więc radzę lepiej znaleźć kogoś bardziej ogarniętego do tego Sevesowego autka :wink:

Opublikowano

no wlasnie sevesowi ktos z forum polecil Daneckiego i dlatego tam pojechałem,a co do cisniecia na kase to nie jestem taki pewien bo mi wlasnie odradzil wymiane czegokolwiek zreszta bylem u kilku znawców diesli zeby posłuchali tego dzwieku i zaden nie byl pewny ze to rozrzad wiec narazie olewam sprawe i obserwuje.zreszta ostatnio wiecej jezdze busem niz Audi.

a o co chodzi z tymi sciekami?przeciez Audi rekomenduje Castrola do swoich aut

Opublikowano

Panowie - dzięki za głos w temacie. Cenny. Na pewno cenny. Dzisiaj zrobiłem z 300 kilometrów i wiele razy odpalałem auto. Zastosowałem wasze rady - czyli: postój tylko na ręcznym. Zero biegów na wyłączonym silniku.(na postoju auta) Zero sprzęgła i hamulca przy odpalaniu. Dłuższe czekanie po przekręceniu stacyjki. Rezultat? Na 20 kilka odpaleń tylko raz i naprawdę na pół sekundy lub mniej to usłyszałem. Więc różnica jest. Zobaczymy dalej jak będzie.

Wg. kolegi Marcina Castrol to kiepski olej. Rozumiem, że Mobil który wlałem w takim razie także jest kiepski? To co mam wlewać przy następnej wymianie? Nic mi nie mówią oleje "MOTUL" lub jakieś inne wynalazki.... Co do wymiany oleju co 30 000 km to nawet mój "wiejski mechanik-złota rączka" mi doradził abym wymieniał w tym silniku olej najlepiej co 10 - 12 tyś km i nie jeździł więcej na oleju niż 15 tyś km jeśli chcę aby silnik "pożył".

To się zazębia z opiniami kolegów z forum więc nie wiem co to za "szpec" twierdzi że wymiana co 30 tyś?!

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

kilku znawców diesli zeby posłuchali tego dzwieku i zaden nie byl pewny ze to rozrzad wiec narazie olewam sprawe i obserwuje.zreszta ostatnio wiecej jezdze busem niz Audi.

Czyli nigdy nie słyszeli walącego łańcucha, poza tym jak masz silnik ciepły i dopiero pierwsze objawy to raczej nie wyłapiesz bo będzie cisza. Jak wali na ciepłym i cały czas no to już jest źle (ale tego nie pomylisz i nie przegapisz). Poszukaj sobie na YT filmów i zobacz czy u ciebie jest tak samo.

Na 20 kilka odpaleń tylko raz i naprawdę na pół sekundy lub mniej to usłyszałem. Więc różnica jest. Zobaczymy dalej jak będzie.

Czyli podobnie jak u mnie, ja też czekam „co dalej”. I teraz pomyśleć ilu ludzi sobie popsuło samochody....

Castrol w Polsce to legenda, zarówno jeśli chodzi o ilość podróbek jak i o jakość oryginału. Kupując olej syntetyczny kupujemy olej hydrokrakowany, czyli mineralny z dodatkami syntetycznymi.

Olej mineralny ma mniejszą sprawność termiczną dlatego nie radzi sobie z większym odciążaniem i w skrajnych warunkach. W dużym uproszczeniu: jest ciepło olej traci film i się spala pozostawiają nagar, jest zimno olej jest zbyt gęsty więc dodaje się rozpuszczalnik który wiemy jak działa, z czasem się ulatania i rozruch często jest dość bolesny. Robi tak nie tylko castrol, ale i on kupiony w DE jest olejem dobrym (w DE normy reguluje prawo).

Jeśli jeździmy trasy czyli klepiemy 30 tyś km rocznie to możemy wymienić olej między 20 a 30 tyś km, chociaż im bliżej 20 tym lepiej. Im mamy trudniejsze warunki eksploatacyjne i krótsze trasy tym olej wymieniamy częściej. Poprawniej jest założyć jedną wymianę na rok bez różnicy czy zrobiliśmy 5 czy 10 tyś km.

Ze swojej strony polecam http://pro-choice.pl/ można zadzwonić / udrzeć na gg doradzą co i jak.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

jeden mechanik słyszac ten dzwiek zaproponowal mi zebym zmienił olej na półsyntetyk

Opublikowano

Dziwne że jeszcze nikt nie zaproponował zalania 10w50....

Opublikowano

jeden mechanik słyszac ten dzwiek zaproponowal mi zebym zmienił olej na półsyntetyk

Szkoda, że nie zaproponował odrazu mineralnego. Żal słuchać takich pożal się boże specjalistów.

Opublikowano

Mechanicy to ciekawe wynalazki, nie dość że często niedokształceni i żyjący w przeświadczeniu „jakąś to będzie” to nie mają możliwości zweryfikowania swoich błędów bo klient od nich nie wróci.

Ale co tu się dziwić mechanikom, jak byłem w ASO z autem rodziców (po 5k wyparował olej) to przez 15 minut nikt nie był wstanie określić jaki wlali olej, przez kolejne 45 minut nikt nie był w stanie mi powiedzieć jaki olej powinien zostać wlany ! W całym ASO nikt nie znał normy! Przypominam że jest w instrukcji.... na samym końcu (facet kilka razy przewertował)

Obecne audi to moje pierwsze 4 krążki i zarazem pierwszy silnik na łańcuchach. O wadzie dowiedziałem się po zakupie, jestem zarejestrowany na każdym forum jakie znalazłem, przez kilka miesięcy przekopałem wszystkie polskie zasoby jakie znalazłem dotyczące rozrządu. Bolączki użytkowników z wymian, polecenia dobrych zakładów które te silniki obrabiają bez problemu itd. Nigdzie nie znalazłem głupiej informacji o biegach ! Dowiedziałem się o tym od mechanika na wasi, który auta naprawia w stodole a specjalizuje się w autach azjatyckich.

Teraz wyjdzie że rolnik uratuje nie jeden motor.

Opublikowano

co masz na mysli mówiac o biegach?

Opublikowano

Ogólna zasada w przypadku skrzyń manualnych, jeśli przód auta stoi wyżej (czyli auto cofa się do tyłu) to pozostawiamy na wstecznym, jeśli tyłek jest wyżej pozostawiamy na biegach przednich (nie koniecznie jedynce). Najlepiej jest używać ręcznego (po to go wymyślono) + bieg.
Opublikowano

zawsze zostawiam na recznym i jedynce

wciaz nie wiem co to ma do rzeczy

Opublikowano

zawsze zostawiam na recznym i jedynce

wciaz nie wiem co to ma do rzeczy

zmień olej na Motul lub Valvoline tak jak pisałem wcześniej. Ja jeżdzę osobiście na Castrol Edge 5w30. I szczerze nie polecam, ale taki zalali mi w serwisie, przy wkładaniu silnika:) Policzyli sobie 288zł za 8litrów

Opublikowano

dzisiaj bylem u jednego mechaniora po wtyczke do czujnika hamulców i przy okazji zaproponował mi olej shell 5w30 (niby taki leje do swojej Q7)i wymiane calego rozrzadu za ok.4500zł w raz z robocizna

9

Opublikowano (edytowane)

wciaz nie wiem co to ma do rzeczy

Nie napinasz kiety

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...