Jump to content
16 16
jedrekx

Zawieszenie 1BA vs 1BE vs 1BV

Recommended Posts

Wiele kontrowersji wiec rozwiejmy wątpliwości :

Sprawdz w książce serwisowej lub wlepie czy występuje kod 1BA, 1BE czy 1BV 

1BA - komfortowe

1BE (-20mm) - S-Line komfortowe

1BV (-30mm) - S-Line sportowe
 

Auto: A4 B8 2009
Nadwozie: SEDAN
Silnik : CAEB
Skrzynia: QUATTRO
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK
Zawieszenie: 1BA

AUTO ustawiamy na rownym odcinku jezdni mierząc przez środek koła do rantu błotnika

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 680 mm
PT (prawy tył): 680 mm
Ilość paliwa: 1/2 baku

Rozmiar kół : 225/50/17


uSWnFju.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma czegoś takiego jak s-line - 30mm jest 1BA seria 1BE -20mm i 1BV również -20mm ale dodatkowo sztywniejsze (inne amortyzatory)


oczywiście występuje jeszcze zawieszenie 1BL


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w b8 nie ma - 30mm


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.09.2014 o 15:15, Gibons napisał:

w b8 nie ma - 30mm

Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 )

 

zawias.jpg


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w b8 nie ma - 30mm

Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 )

tuwqe42v.jpg

potwierdzam

w A5 przy 1BE i 1BV byla ta sama wysokosc zawieszenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm.

Soki już poprawione za szybko napisałem.

Edited by Szubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szubek pomyliłes kody :)

1BV to S-line -30 mm

1BE to sportowe :)


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może ja napiszę tylko jaką miałem sytuację ja. Samochód audi a4 avant rocznik 2011r koła 245.35.19. W seri zawiecha 1BE a więc -20mm. Auto zostało zmierzone tzn odległość od podłoża do błotnika przód 67 tył 66. Zmiana spręzyn na eibach - 30mm auto obniżyło się względem 1BE o 9mm przód i 10mm tył. Następnie wymiana całego zawieszenia na 1BV i co ? auto siadło tak samo jak na 1BE czyli wyżej 9mm i 10mm względem eibacha i dokładnie pomiary te same co na 1BE i 1BV mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie...


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam S-line z kołami 18cal i wlepa 1BV


Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm.

Soki już poprawione za szybko napisałem.

Tak pisze w katalogu, i tak mówią w ASO. W rzeczywistości jest jednak tak jak mówi Gibons. Sam chciałem zmienić, ale muszę znaleźć jakąś ori na 19", z stronikiem i slainem. Tylko w ten sposób dowiem się jak powinno być oryginalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele kontrowersji wiec rozwiejmy wątpliwości :


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie...

Zwróć uwagę na to że sprężyna jak to zauważyłeś miała inne oznaczenie czyli ich kolorki to oznaczenia ich twardości (pod masę danego samochodu ) więc cóż z tego że takie same na pierwszy rzut oka jak nacisk może być inny patrząc na wagę samochodu ...

skoro sprężyny miałeś takie same to i kolorki winny być takie same! Wtedy byś wiedział dokładnie czy jest różnica czy nie...ale skoro kolory na sprężynach były inne to znakiem tego były zakwalifikowane do inne masy pojazdu....

Przykład: wyciągasz zawieszenie 1BV z Audi A4 avant 1.8 TFSI i Wsadzasz do 2,0 TDI ..... różnica w masie jest na korzyśc TDI wobec tego auto siądzie inaczej..... nie wspominając jak byś miał zawieszenie od 2,7 lub 3,0 TDI .....

Sprężyna do zawieszenia 1BE , 1BV, 1BD jest powiedzmy taka sama wizualnie ale jednak jest ich 14 rodzajów w różnej kombinacji kolorystycznej ( paski , kropki na spręzynach ) gdzie każda jest przypisana do określonej masy pojazdu ....


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

druga sprawa, ze wypada troche pojezdzic, zeby sie sprezyny ulozyly i usiadly odpowiednio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam w 1BV i Koła 18" sąsiad 1BE i 17" moje jest o 1cm niżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuber przeczytaj co napisałem ze zrozumieniem. Może i audi piszę że jest -30mm ale tak jak Griga-st napisał w praktyce wyszło inaczej. Więc według mnie zawieszenie 1BV nie jest niższe od 1BE. I nie pisz mi że włożyłem od 3.0 TDI. Jestem pewien że miałem więcej zawieszeń w ręce niż Ty i je porównywałem wizualnie i na samochodzie razem ze znajomym. Prawda zawiecha musi się ułożyć po założeniu, ale bądzmy szczerzy nie układa się to 2 miesiące :) Wszystko działo się w przeciągu kliku dni. eibach faktycznie obniżył 10mm względem 1BE i 1BV ale 1BE i 1BV tak samo leżało :) być może na 1BL można zejść najniżej ale tego nie sprawdzałem. Szczerze to wali mnie to czy jest niżej czy wyżej napisałem jak było po zmianie. Może ktoś z was też wymieniał i ma jakieś porównania ? Audi pisze dużo rzeczy np na temat spalania na temat brania oleju w TFSI i twierdzi też że nie ma problemu z imbusem a jakoś się wysrał? w rzeczywistości może być inaczej :)


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdzie nie napisałem ze wsadziłeś zawiechę z 3.0 TDI :wink: to tak na marginesie........

Drążę ten temat bo chciałbym aby wreszcie to zostało wyjaśnione względem tego co jest pisane w folderach AUDI , co mówią pracownicy w ASO w stosunku co do rzeczywistości.

Czy jest faktycznie różnica w wysokości czy nie ma ?

Panowie może niech każdy zmierzy u siebie ( zawiecha 1BE lub 1BV ) wysokość od ziemi do rantu błotnika i poda przy okazji rozmiar kapcia jaki ma założony i porównamy co i jak :):decayed:


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK niech kazdy wpisuje wg takiej tabelki ponizej :)
Wpisujcie takze masy na osiach z tabliczek znamionowych !!! Jest ona na kielichu po stronie paszaera


1ba.jpg

Przykład :

Auto: A4 B8 2009
Nadwozie: sedan
Silnik : CAEB
Skrzynia: QUATTRO
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK
Zawieszenie: 1BA

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 680 mm
PT (prawy tył): 680 mm
Ilość paliwa: 1/2 baku
ROZMIAR KÓŁ : 225/50/17



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto: A4 B8 2010
Nadwozie : AVANT
Silnik : CAHA

Napęd : FWD

Skrzynia : Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JF
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH
Zawieszenie: 1BE

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 685 mm
PT (prawy tył): 685 mm

Ilość paliwa: 3/4 baku

Masy z kielicha:

2145 kg

3765 kg

1- 1075 kg

2 - 1170 kg

Koła : 245 / 45 / 18

PS:

Co to za wymiary ? Podłoże - nadkole ?
LP (lewy-przód):
PP (prawy-przód):
LT (lewy-tył):
PT (prawy tył):

Edited by simon__75

Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

mierzymy do krawdzi błotnika od podłoza ( jezdni , kostki)



[/us_line_b6_001.jpg[



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto: A4 B8 2009

Nadwozie: sedan

Silnik : CAGA

Skrzynia: -Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YF

Zawieszenie: 1BE

Masy z kielicha:

dopisze

LP (lewy-przód): dopisze

PP (prawy-przód): dopisze

LT (lewy-tył): dopisze

PT (prawy tył):

Ilość paliwa:dopisze

Felga 18 profil 45

Edited by frog125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji wynika co innego. Montowałem do B8 dziesiatki zawieszeń, zwykłych i tuningowych. Z tego co zauważyłem auta z pierwszych lat produkcji 2008 i początek 2009 miały całkowicie inaczej zestrojone zawieszenie( amory i spręzyny) Autem w serii 1Be czy 1 BV jeżdziło się jak taczką. Mielismy takie same auta z Orzełkiem i takie same setupy zawieszen z tym ze ja miałem 2008 rok a orzełek koniec 2009 i jego auto było dużo bardziej komfortowe. To samo tyczy sie teraz dwóch moich A4 które posiadam, jedno srebrne które widzieliscie na zlocie jest twarde i w serii na zawieszeniu 1BV nisko siedziało z przodu i z tyłu a drugi obecny A4 czerwone stoi jak wóz drabiniasty wysoko i jest miekko. ( oba auta 3,0tdi avant)

Nie bieżemy też pod uwagę że górne mocowanie sprężyny z czasem sie wyciera i auto siada oraz poduszką górna amortyzatora się wyklepuje( to wszystko oczywiście wpływa na obniżenie auta). Mnie osobiscie się wydaje że Audi zmianiało dostawców spężyn i w zależnosci w jakich latach były produkowane to były ciut twardsze lub nie ( a wiadomo ze spręzyna z czasem siądzie pod cięzarem)

Edited by Patrox

You Can be faster !!! www.pg-performance.pl 509 696 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

A4 8K 2009

Nadwozie sedan

Silnik CAGA

Skrzynia manual

Zawieszenie 1BV (obecnie ) było 1BA

Felgi 18 245 /40/18

Przód 66 cm

Tył 67 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie tak dali

Auto: A4 B8 2012

Nadwozie: avant

Silnik : CDNB

Skrzynia: -Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JD

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YG

Zawieszenie: 1BV

wysokość przód - 67cm

wysokość tył - 67cm

Ilość paliwa:1/2 zbiornika

Felga 18 profil 47

opony 245/40/18

Edited by andynl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto: A4 B8 2011

Nadwozie: sedan

Silnik : CAHA

Skrzynia: -Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JE

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YG

Zawieszenie: 1BV

wysokość przód - 66cm

wysokość tył - 67cm

Ilość paliwa: 3/4 zbiornika

opony 225/50/17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto: A4 B8 2009
Nadwozie: Avant
Silnik : CAGA
Skrzynia: Manual

Napęd: Quattro
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JE
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH
Zawieszenie: 1BE

wysokość przód - 67cm
wysokość tył - 67,3 cm
Ilość paliwa: 1/2 zbiornika
Koło 255/35/19 Średnica koła 661,10 mm


audi podpis.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ...........Jest C7 FL......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, powiedzcie laikowi, czy jestem w stanie w 1BA z 2009 wymienic tylko amory na 1BE zeby nieco obnizyc i usztywnic zawieszenie ?? Czy tez trzeba wymieniac sprezyne i amor ?

Jesli zmieniac zawieszenie to mozna tylko jedna oske czy tylko kompleksowo 4kola ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc,

niestety to tak nie dziala,
same amortyzatory nie obniza auta - jesli chcesz obnizyc to trzeba sprezyny(albo ori 1be albo np eibach)
...i zmienia sie wszystkie 4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, czyli nie obniza (na tym to w sumie mi nawet nie zalezy) ale czy zastosowanie 1BE amorow to sprezyn 1BA usztywni auto i bedzie ten zestaw dzialac poprawnie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy to bedzie dzialac tego Ci nie powiem, nie wiem czy ktokolwiek probowal takiego rozwiazania :)

jesli chcesz zmieniac zawieszenie, to tylko cale. takie jest moje zdanie
sprezyna ma jednak wplyw na prace amortyzatora(zakres jego pracy) wiec nie kombinowalbym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
16 16

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...