Jump to content
IGNORED

nie pali po wcisnienciu kluczyka, trzeba trzymać


bea4good
 Share

Recommended Posts

Witam

Jak w temacie, posiadam A4 b8 , po wymianie pompy wysokiego ciśnienia, pompy paliwowej oraz wtrysków auto nie pali po wcisnieciu kluczyka tylko musze trzymać aż złapie. Co moze byc przyczyną? mechanik nie dał rady.
 

U mnie dzisiaj temat został ogarnięty. Z racji tego że miałem trochę więcej czasu zabrałem się dzisiaj za to ECU, ciężko to cholerstwo rozkleic, bo klej trzyma bardzo mocno, ale powoli podrzewajac dało radę go otworzyć.

I tak jak pisał kolega iwadrian, powodem była upalona jedna ścieżka, tak jak widać na zdjęciu.

Po zrobieniu mostka problem z trzymaniem kluczyka znikł. Auto odpala tak jak kiedyś, po naciśnięciu kluczyka, taka mała rzecz a cieszy. emoji1.png

77b8f56130c2e41687e5aa40f4340219.jpg

Link to comment
Share on other sites

A podpinałes kompa ? jakies błedy ? :) raczej tutaj nikt nie bedzie zgadywał co jest nie halo .

Link to comment
Share on other sites

komputer był podpinany wyskakiwały błedy typu zwarcie rozrusznika, mechanik mówił ze wymienił jakies tulejki i to tyle. dalej nie pali jak powinien. niestety jestem zielony w tych sprawach dlatego pytam czy miał ktos podobny pryzpadek

Link to comment
Share on other sites

a wczesniej tego nie bylo ? ( przed naprawą ? )

Link to comment
Share on other sites

przed naprawą palił jak powinien czyli bez trzymania.. wystarzczyło wcisnąc kluczyc i sam kręcił


nr. błędu 5462 sterowanie rozrusznika komunikan wzrotny zacisku 50 , zwarcie z masa przerwa

Tak pokazuje VAG

Link to comment
Share on other sites

Witam,

udalo sie rozwiazac problem, co bylo przyczyna? Mam u siebie taka sama sytuacje i blad chyba tez wlanie taki...

Link to comment
Share on other sites

niestety jeszcze nie :/

poradziliście sobie z tym problemem?

Link to comment
Share on other sites

niestety jeszcze nie :/

poradziliście sobie z tym problemem?

nadal nie

Link to comment
Share on other sites

podobny problem mialem, u mnie to była synchronizacja wałka rozrządu, w ASO przyjemnosc 300zł

Link to comment
Share on other sites

podobny problem mialem, u mnie to była synchronizacja wałka rozrządu, w ASO przyjemnosc 300zł

Hej,

O to jest jakis trop... Start / Stop masz u siebie, dzialal Ci jak z tym kluczykiem miales problem? Jak Ci sie to zrobilo w samochodzie, przy wymianie rozrzadu wlasnie?

Link to comment
Share on other sites

Mialem auto.u elektromechanika powiedzial ze chodzi o sterownik silnika. Miales podobny blad (nr. błędu 5462 sterowanie rozrusznika komunikan wzrotny zacisku 50 , zwarcie z masa przerwa)przy podpieciu VAG?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź bezpieczniki ,Ew przekaźniki przy sterowniku silnika. Wymontuj podszybie,wlew spryskiwacza , 3 torxy i już jesteś.

Być może auto po stłuczce i coś luźne , zaoksydowane, lutowane...

Sprawdź tez czy masz inne usterki w aucie, jeśli sterownik silnika nie widzi np. Sygnału sprzęgła po sieci z ręcznego hamulca . To jest podobny objaw..

Najlepiej schemat w reke i jechane....

Link to comment
Share on other sites

Kiepska sprawa. Naciapane tej elektroniki ze ciezko sie czasem polapac co z czym się je :/
Zycze szybkiego rozwiazania sprawy !


Kiepska sprawa. Naciapane tej elektroniki ze ciezko sie czasem polapac co z czym się je :/
Zycze szybkiego rozwiazania sprawy !

Link to comment
Share on other sites

Instalację, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem jako pierwsze. W aucie poza w/w zero błędów. Czujnik sprzęgła oczywiście ok (gdyby był uszkodzony to w ogóle nie kręcił by rozrusznik).

Sygnał zacisku 50 jest to 12V podawane przez przekaźniki jako wzbudzenie rozrusznika. Sygnał ten idzie również do sterownika silnika. Wszystko oczywiście sprawdzone.


Instalację, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem jako pierwsze. W aucie poza w/w zero błędów. Czujnik sprzęgła oczywiście ok (gdyby był uszkodzony to w ogóle nie kręcił by rozrusznik).

Sygnał zacisku 50 jest to 12V podawane przez przekaźniki jako wzbudzenie rozrusznika. Sygnał ten idzie również do sterownika silnika. Wszystko oczywiście sprawdzone.

Link to comment
Share on other sites

zna ktoś kogoś w małopolsce kto mogłby dać z tym rade? Okolice Krakowa

Link to comment
Share on other sites

troszke z boku tematu ale od kilku godzin mam taki samochód i nie wiem jak go "właściwie" odpalać.

tzn jak nie wcisne sprzegla i wcisne kluczyk to tylko ruszy zegarami i zapali swiece żarowe ale nie odpali.

Jak wcisne natomiast sprzegło to pali od razu bez grzania swiec żarowych.

Jak zrobic aby najpierw zagrzał swiece?

Edited by bullet77
Link to comment
Share on other sites

Odpalasz zawsze ze sprzęgłem, jesli nie grzeje świec to znaczy że tego nie potrzebuje :)

Link to comment
Share on other sites

Koledze raczej chodziło o to, że po wciśnięciu kluczyka rozrusznik od razu zaczyna kręcić pomimo tego, że świece grzeją. A powinien zacząć kręcić dopiero gdy świece zgasną.

Nie wiem czy tak ma być ale u mnie jest tak samo. Czyli rano włączam zapłon bez sprzęgła, czekam aż zgasną świece i wówczas wciskam sprzęgło i startuje rozrusznik.

Edited by norberth
Link to comment
Share on other sites

A co wy tacy zapatrzeni w tą kontrolkę.

Ona nie wyznacza ani czasu ani momentu grzania świec w nowoczesnych silnikach.

Link to comment
Share on other sites

Nie zapatrzeni tylko po coś ona jest...
Chodzi o to, że nawet przy -30*C jak wciśniesz kluczyk lub start to rozrusznik od razu zaczyna kręcić a do uruchomienia silnika niezbędne jest wcześniejsze podgrzanie świec.

Link to comment
Share on other sites

Auto powinno samo grzać jak potrzebuje, chociaż mojemu zdarza się zapomnieć czasami. Zawsze można wcisnąć kluczyk bez sprzęgła, a jak zgaśnie kontrolka świec, to wcisnąć sprzęgło i ponownie kluczyk.

Link to comment
Share on other sites

tak właśnie napisałem kilka postów wyżej :wink:

Umknęło mi widocznie.

Jak koledze szwankuje za każdym razem - znaczy zdupcone. Moje, sporadyczne traktuje jako wypadek przy pracy.

Link to comment
Share on other sites

Wg błedu autora watka szukałbym winy w przekazniku na podszybiu

Link to comment
Share on other sites

Niestety przyczyna musi tkwić w czymś innym. W przypadku auta które robiłem przekaźniki i całą instalację dot. rozrusznika wnikliwie sprawdziłem.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Mam ten sam problem po wymianie pompy i wtrysków, tylko nie wiem jak było przed bo auto z Niemiec i nie uderzone. Rozwiązałeś problem.

Podziel się wiedzą jeśli doszedłeś do tego

Link to comment
Share on other sites

ja mam troche inny problem, czasem mi grzeje jak jest niska temperatura ale nawet jak jest cieplo i nie grzeje to czasem dlugo odpala, bywa ze nawet z 4-5 razy zakreci zanim zapali. Czym to moze byc spowodowane ?

Edited by nedwed
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...