przemek11 4 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 (edited) Witam wszystkich Posiadam A4 b5 1.8T AEB 150KM z 1995r z LPG Chiciałbym wniej zwiększyć moc, doradzcie mi co mam zrobić i Najlepiej do jakiej firmy się udać aby dokonali małych modów. Póki co jestem laikiem w tych tematach więc prosze o pomoc, bo kompletnie nie mam się kogo poradzić, gdzie jechać itd. Dodam też że chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem, ale solidnie i zeby nie padł mi silnik po 1000km, a zwiekszenie mocy tylko dla wiekszej frajdy z jazdy a nie na tor, wyscigi itp. Myślę że rozumiecie o co konkretnie mi chodzi Jestem z okolic Kielc, Radomia więc wolałbym firme z tych okolic a nie typu Szczecin, wrocław itp dodatkowe pytanie mam czy własnie wycięcie katalizatora coś pomoże? podniesie moc? moment? i czy to jest łatwe i kazdy kto zajmuje sie wydechami jest w stanie to zrobić, czy trzeba tez coś grzebać przy komputerze sondach ... Z góry Wielkie Dzięki wszystkim za pomoc! Tematów na ten temat pewnie jest masa, ale wolałbym aby każdy konkretnie mi odp na mój przypadek Edited September 23, 2014 by przemek11 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo814 8 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Łukasz13, i gregor10 do nich napisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregor10 12 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Wycięcie katalizatora jest dobrym posunięciem , uzyskasz w ten sposób do 5koni i 10Nm w piku. Indywidualne strojenie 1.8T AEB przy założeniu że osprzęt silnik i turbo jest w dobrej kondycji - pozwoli na osiągniecie do 180km przy bezpiecznym sofcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Eeee... tam... 200 zrobisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 Eeee... tam... 200 zrobisz w jaki sposób osiągne to 200KM? softem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 No własnie narazie staram się kogoś znaleść za rozsądne pieniądze i zeby był efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindlug 1 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 w jakie moce celujesz? jak w okolice 260-270KM to mam komplet gratow za przyzwoite pieniazki Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregor10 12 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak. seryjne wtryski pomogą Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 w jakie moce celujesz? jak w okolice 260-270KM to mam komplet gratow za przyzwoite pieniazki nie, nie w aż takie moce celuje ponieważ takie moce to już kosztują, bardziej mam cos na myśli 185 190 do 200 choć 200 to nie sądze zeby dało sie wyciagnac z niego bez wymiany turbo itp Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak. seryjne wtryski pomogą co masz na myśli pisząc seryjne wtryski pomogą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Pomogą doyebac silnik, Gregor uzył skrótu myslowego. Mialem AEB na seryjnych gratach 212kM/307Nm. Zrobione przeze mnie 150000km na LPG i nigdy nic sie nie wysrało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekvtec 13 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Jak juz jechać i stroić to zrob cos wiecej, naszykuj wtryski wstaw dp i tip, wynik juz pojdzie w gore :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Pomogą doyebac silnik, Gregor uzył skrótu myslowego. Mialem AEB na seryjnych gratach 212kM/307Nm. Zrobione przeze mnie 150000km na LPG i nigdy nic sie nie wysrało. ale kompletnie nic nie wymieniałeś na wieksze lepsze?? samym softem pociagnałeś do 212 i 307Nm? ja również śmigam na gazie, jednak to oszczędność a w mocy nie czuje róznicy żadnej Jak juz jechać i stroić to zrob cos wiecej, naszykuj wtryski wstaw dp i tip, wynik juz pojdzie w gore :-) krzysiek ale już takie zabiegi jednak kosztuja nieco wiecej kasy, wiem ze wynik wtedy tez wiecej w góre pójdzie, do tego jakbym turbo zmienił ale to jakie są koszta to raz a dwa to nie jest młody samochód bo z 95 więc bardzo długo jeździć nim raczej nie będe, bo juz chetnie bym chociaz polifta kupił Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilb5 0 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Pogadaj z Gregorem napewno Ci coś doradzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 juz rozmawiałem z Gregorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorian007 0 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Siemka podepnę się do tematu mam pytanko jest ktoś wstanie wykonać mapę silnika do 180km ?? Najlepiej z dolnegoślaska Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Mozna dac seryjna mapę z AJLa ale tam niuton jest nędzny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Mozna dac seryjna mapę z AJLa ale tam niuton jest nędzny. mówisz żeby zakupić komp od ajl? no tam chyba jest 235Nm? dobrze mówie? można w sumie powiedzieć że na Nm się jeździ ja chce podnieść moc, ale też chciałbym żeby miał ok 270Nm chociaż, bo wydaje mi sie że tyle w porównaniu do serii 210 to ładnie idzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Czy ajl ma 235Nm? Chyba tyle niema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 AEB - 210 AJL - 235 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilb5 0 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 przemek11 Z tego co wiem to do szybkiej jazdy potrzebna jest moc a nie Nm,chcesz dużo momentu to kup sobie diesla,do czego Ci Nm potrzebny? bedziesz ciągną przyczepy ze żwirem? czy chcesz szybko sckończyć sprzęgło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 (edited) no tak masz w pewnym sensie racje, ale z tego co się orientuje Nm dają elastycznosc autu, np podczas wyprzedzania na tracie, zeby nie bawic sie w redukcje jak chcesz cieżarówke dymnąć tylko zeby ciagnął elegancko z 5 kiedyś czytałem na temat KM i Nm co daje jedno co daje drugie i które kiedy że tak powiem się przydaje, ale nie pamietam juz tego dokładnie, kto pamieta ten sie wypowie co i jak:) znalazłem coś takiego na szybko http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html jednym słowem moc (KM) wynikają z momentu (Nm) z tego co ja zrozumiałem... Każdy samochód, na każdym biegu, przyśpiesza w tempie, które dokładnie pokrywa się z krzywą momentu obrotowego. Auto przyspiesza najmocniej w momencie, gdy moment obrotowy osiąga dokładnie najwyższą wartość. Poniżej i powyżej tej wartości przyśpieszenie jest mniejsze. 100 niutonometrów momentu będzie “ciągnęło” tak samo mocno przy 2000 obrotów jak i przy 4000 obr, podczas gdy moc będzie podwojona. Dlatego moc nie jest szczególnie ważna z perspektywy odczuć kierowcy i równa jest momentowi obr. tylko przy 5252 obr. / min, gdzie krzywe mocy i momentu się przecinają. Edited September 24, 2014 by przemek11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc!n 0 Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Nie ma sięco bawić w kompa z ajl bo d*py nie urywa, jak już to albo DP+soft (+-200KM/300NM) albo k03s+DP, fimic, wtryski i wtedy soft (+-240/350). Wg mnie inne zabawy są bez sensu, no chyba, że td04 czy inna męska szuszarka ale to już inny budżet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Na kompie od AGU Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek11 4 Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 ja planuje jeśli się uporam z silnikiem zwiekszenie tak do ok 200KM tak jak piszesz ogarnąć DP i do tego soft i wtedy zoabczyć ile da rade wyciągnać z tego silnika żeby jeszcze troche pojeździć bo zmienianie turbo, wtryski i innych gratów to jednak juz są koszty spore Link to comment Share on other sites More sharing options...
omzig 4 Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Nie ma sięco bawić w kompa z ajl bo d*py nie urywa, jak już to albo DP+soft (+-200KM/300NM) albo k03s+DP, fimic, wtryski i wtedy soft (+-240/350). Wg mnie inne zabawy są bez sensu, no chyba, że td04 czy inna męska szuszarka ale to już inny budżet Dokładnie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszcz91 0 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 witam mam ten sam zamiar podnieść moc w swojej a4 bo poprzednio gotowcem się nie udało mam zamiar zrobić ze swojej fabrycznej turbiny hybrydę k03s, fmic,więkrze wtryski katalizator wycięty i czy wtedy jest szansa osiągnąć 240KM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Bedziesz bardzo blisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszcz91 0 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 hmm słabo bo z moim szczęściem będzie jakieś 210KM może dopłacić i z wirnikiem od tfsi zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Najpierw doprowadz silnik z osprzetem do porządku, potem reszta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now