Jump to content
IGNORED

A4 b5 1.8T 150KM zwiększenie mocy


przemek11
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich :hi:

Posiadam A4 b5 1.8T AEB 150KM z 1995r z LPG

Chiciałbym wniej zwiększyć moc, doradzcie mi co mam zrobić i Najlepiej do jakiej firmy się udać aby dokonali małych modów. Póki co jestem laikiem w tych tematach więc prosze o pomoc, bo kompletnie nie mam się kogo poradzić, gdzie jechać itd. Dodam też że chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem, ale solidnie i zeby nie padł mi silnik po 1000km, a zwiekszenie mocy tylko dla wiekszej frajdy z jazdy a nie na tor, wyscigi itp. Myślę że rozumiecie o co konkretnie mi chodzi :)

Jestem z okolic Kielc, Radomia więc wolałbym firme z tych okolic a nie typu Szczecin, wrocław itp

dodatkowe pytanie mam czy własnie wycięcie katalizatora coś pomoże? podniesie moc? moment? i czy to jest łatwe i kazdy kto zajmuje sie wydechami jest w stanie to zrobić, czy trzeba tez coś grzebać przy komputerze sondach ...

Z góry Wielkie Dzięki wszystkim za pomoc! :notworthy:

Tematów na ten temat pewnie jest masa, ale wolałbym aby każdy konkretnie mi odp na mój przypadek

Edited by przemek11
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wycięcie katalizatora jest dobrym posunięciem , uzyskasz w ten sposób do 5koni i 10Nm w piku.

Indywidualne strojenie 1.8T AEB przy założeniu że osprzęt silnik i turbo jest w dobrej kondycji - pozwoli na osiągniecie do 180km przy bezpiecznym sofcie.

Link to comment
Share on other sites

Eeee... tam... 200 zrobisz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eeee... tam... 200 zrobisz :wink:

w jaki sposób osiągne to 200KM? softem?

Link to comment
Share on other sites

Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak.

Link to comment
Share on other sites

No własnie narazie staram się kogoś znaleść za rozsądne pieniądze i zeby był efekt ;)

Link to comment
Share on other sites

w jakie moce celujesz? jak w okolice 260-270KM to mam komplet gratow za przyzwoite pieniazki ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak.

seryjne wtryski pomogą :)

Link to comment
Share on other sites

w jakie moce celujesz? jak w okolice 260-270KM to mam komplet gratow za przyzwoite pieniazki ;)

nie, nie w aż takie moce celuje ponieważ takie moce to już kosztują, bardziej mam cos na myśli 185 190 do 200 choć 200 to nie sądze zeby dało sie wyciagnac z niego bez wymiany turbo itp

Jak wsio zdrowe i tjuner sie przyłozy to tak.

seryjne wtryski pomogą :)

co masz na myśli pisząc seryjne wtryski pomogą?

Link to comment
Share on other sites

Pomogą doyebac silnik, Gregor uzył skrótu myslowego.

Mialem AEB na seryjnych gratach 212kM/307Nm.

Zrobione przeze mnie 150000km na LPG i nigdy nic sie nie wysrało.

Link to comment
Share on other sites

Jak juz jechać i stroić to zrob cos wiecej, naszykuj wtryski wstaw dp i tip, wynik juz pojdzie w gore :-)

Link to comment
Share on other sites

Pomogą doyebac silnik, Gregor uzył skrótu myslowego.

Mialem AEB na seryjnych gratach 212kM/307Nm.

Zrobione przeze mnie 150000km na LPG i nigdy nic sie nie wysrało.

ale kompletnie nic nie wymieniałeś na wieksze lepsze?? samym softem pociagnałeś do 212 i 307Nm?

ja również śmigam na gazie, jednak to oszczędność a w mocy nie czuje róznicy żadnej

Jak juz jechać i stroić to zrob cos wiecej, naszykuj wtryski wstaw dp i tip, wynik juz pojdzie w gore :-)

krzysiek ale już takie zabiegi jednak kosztuja nieco wiecej kasy, wiem ze wynik wtedy tez wiecej w góre pójdzie, do tego jakbym turbo zmienił ale to jakie są koszta to raz a dwa to nie jest młody samochód bo z 95 więc bardzo długo jeździć nim raczej nie będe, bo juz chetnie bym chociaz polifta kupił:)

Link to comment
Share on other sites

Mozna dac seryjna mapę z AJLa ale tam niuton jest nędzny.

Link to comment
Share on other sites

Mozna dac seryjna mapę z AJLa ale tam niuton jest nędzny.

mówisz żeby zakupić komp od ajl? no tam chyba jest 235Nm? dobrze mówie?

można w sumie powiedzieć że na Nm się jeździ :)

ja chce podnieść moc, ale też chciałbym żeby miał ok 270Nm chociaż, bo wydaje mi sie że tyle w porównaniu do serii 210 to ładnie idzie

Link to comment
Share on other sites

AEB - 210

AJL - 235

Link to comment
Share on other sites

przemek11

Z tego co wiem to do szybkiej jazdy potrzebna jest moc a nie Nm,chcesz dużo momentu to kup sobie diesla,do czego Ci Nm potrzebny? bedziesz ciągną przyczepy ze żwirem? czy chcesz szybko sckończyć sprzęgło?

Link to comment
Share on other sites

no tak masz w pewnym sensie racje, ale z tego co się orientuje Nm dają elastycznosc autu, np podczas wyprzedzania na tracie, zeby nie bawic sie w redukcje jak chcesz cieżarówke dymnąć tylko zeby ciagnął elegancko z 5 :)

kiedyś czytałem na temat KM i Nm co daje jedno co daje drugie i które kiedy że tak powiem się przydaje, ale nie pamietam juz tego dokładnie, kto pamieta ten sie wypowie co i jak:)

znalazłem coś takiego na szybko http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

jednym słowem moc (KM) wynikają z momentu (Nm) z tego co ja zrozumiałem...

Każdy samochód, na każdym biegu, przyśpiesza w tempie, które dokładnie pokrywa się z krzywą momentu obrotowego. Auto przyspiesza najmocniej w momencie, gdy moment obrotowy osiąga dokładnie najwyższą wartość. Poniżej i powyżej tej wartości przyśpieszenie jest mniejsze. 100 niutonometrów momentu będzie “ciągnęło” tak samo mocno przy 2000 obrotów jak i przy 4000 obr, podczas gdy moc będzie podwojona. Dlatego moc nie jest szczególnie ważna z perspektywy odczuć kierowcy i równa jest momentowi obr. tylko przy 5252 obr. / min, gdzie krzywe mocy i momentu się przecinają.

Edited by przemek11
Link to comment
Share on other sites

Nie ma sięco bawić w kompa z ajl bo d*py nie urywa, jak już to albo DP+soft (+-200KM/300NM) albo k03s+DP, fimic, wtryski i wtedy soft (+-240/350).

Wg mnie inne zabawy są bez sensu, no chyba, że td04 czy inna męska szuszarka :) ale to już inny budżet

Link to comment
Share on other sites

Na kompie od AGU

Link to comment
Share on other sites

ja planuje jeśli się uporam z silnikiem zwiekszenie tak do ok 200KM tak jak piszesz ogarnąć DP i do tego soft i wtedy zoabczyć ile da rade wyciągnać z tego silnika żeby jeszcze troche pojeździć

bo zmienianie turbo, wtryski i innych gratów to jednak juz są koszty spore

Link to comment
Share on other sites

Nie ma sięco bawić w kompa z ajl bo d*py nie urywa, jak już to albo DP+soft (+-200KM/300NM) albo k03s+DP, fimic, wtryski i wtedy soft (+-240/350).

Wg mnie inne zabawy są bez sensu, no chyba, że td04 czy inna męska szuszarka :) ale to już inny budżet

Dokładnie tak. :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

witam

mam ten sam zamiar podnieść moc w swojej a4 bo poprzednio gotowcem się nie udało :wallbash: mam zamiar zrobić ze swojej fabrycznej turbiny hybrydę k03s, fmic,więkrze wtryski katalizator wycięty i czy wtedy jest szansa osiągnąć 240KM?

Link to comment
Share on other sites

Bedziesz bardzo blisko.

Link to comment
Share on other sites

hmm słabo bo z moim szczęściem będzie jakieś 210KM

może dopłacić i z wirnikiem od tfsi zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Najpierw doprowadz silnik z osprzetem do porządku, potem reszta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...