Jump to content
IGNORED

Wymiana wahaczy, ocb ?


sebul
 Share

Recommended Posts

Szperając po forum, natrafiłem na informacje, aby wahacze wymieniać na opuszczonym aucie , czyli ze jak ? Podnosze auto, sciagam kolo i lewarek w dol ? Bo przymierzam sie do wymiany lewych gornych i zastanawiam sie jak to ugryzc aby wszystko zrobic jak nalezy.

Link to comment
Share on other sites

Źle czytałeś, oczywiście wymienia się na podniesionym tylko nie skręcasz na gotowo tylko lekko, wtedy auto w dół i niech się ułoży i wtedy dokręcasz.

Link to comment
Share on other sites

A to o to chodzi :) A mozesz mi napisac co w jakiej kolejnosci odkrecac ? I jakie klucze beda potrzebne ?

Link to comment
Share on other sites

Zwykły zestaw wraz z grzechotką załatwi sprawę :wink:

Najlepiej sobie wyciągnąć całą kolumnę na zew i wtedy będziesz miał fajny dostęp do górnych.

Link to comment
Share on other sites

plaskie klucze 16,17,18,19 plus grzechotka z takimi samymi nasadkami, ewentualnie 22 do koncowek drazkow i 15stka do lacznikow stabilizatora

+ dobry penetrator, mlotek i jakis wybijak do sworzni albo przecinak

Link to comment
Share on other sites

raczej bez palnika to szkoda podchodzić do górnych i psuć sobie niepotrzebnie nerwy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mi ostatnio nawę palnik nie pomógł :P dopiero prasa i dobre grzanie :P a 2 lata temu czyszczone wszystko bylo i składane na nowych śrubach + nie żałowałem smaru miedzianego :P

Link to comment
Share on other sites

Witam panowie, podpowiedzcie czy do wymiany dolnego przedniego wahacza w b6 czyli tego trzymającego amortyzator jest potrzebny ściągacz sprężyny, ?????

Edited by lukaszooo
Link to comment
Share on other sites

Nie

Wysłane z mojej nowej Nokii 3310

Musisz tylko podnieść cały przód i uwolnić stabilizator z jego obydwu tulejek

Wysłane z mojej nowej Nokii 3310

Link to comment
Share on other sites

Znając żywotność zwrotnic w B7 nie polecam walić młotkiem bez uprzedniego nagrzania :) No chyba, że ktoś ma za dużo szelestu i chce ryzykować, że jeszcze będzie musiał wymienić ten chromolony kawał aluminium.

Link to comment
Share on other sites

A takie jeszcze pytanie co byscie zrobili na moim miejscu. Mam wybity sworzen w jednym gornym lewym wahaczu, wymieniac tylko jego, czy drugi gorny tez ? Bo bede wsadzal Meyle HD

Link to comment
Share on other sites

Mi ktoś kiedyś dał dobrą radę i zawsze się do niej stosuję, jeśli robisz to przynajmniej parami, stronami itp. Mój dobry znajomy i mechanik też zalecał wymianę całej góry, bądź przynajmniej jednej strony.

PS: Dałem do regeneracji :wink:

Link to comment
Share on other sites

Male pytanko chyba w temacie:P.zerwala mi sie tuleja gum-met w wahaczu dolnym gl.znalazlem na aledrogo takie tuleje lemfordera czy ktos juz wymienial takie tuleje?

Link to comment
Share on other sites

jeśli guma Ci się tam zerwała to pewnie sam sworzeń nie jest już w najlepszym stanie. Zrobisz jeden , zacznie pukać drugi ..

Dwa lata temu regenerowałem wahacze ,czyli wszystkie sworznie , dwa łączniki ,jedna guma na górnych i chyba dwie gumy z dolnych, po 45tyś górne padły. Znowu dałem do regeneracji , ale dolne już też się powoli odzywają więc trzeba wymienić . Moim zdaniem jak masz robić wahacze to komplet za jednym razem, a nie wymiana jeden tulei.

Link to comment
Share on other sites

Racja, wstawiasz komplet regenerowanych i spokój. Komplet (jeśli oddasz stare) - 480zł.

Link to comment
Share on other sites

teraz za 4 górne plus wymiana dwóch gum wyszła mnie 230zł,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...