Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty


klejo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, może ktoś coś ciekawego podpowie w sprawie mojej A4, ponieważ tracę nadzieję. A mianowicie falujące obroty i szarpanie całym autem, poniżej zamieściłem filmik obrazujący problem:




Na filmiku samochód jst na gazie, dopiero pod koniec przełączam go na benzynę, różnica jest taka że na benzynie obroty szybciej się stabilizują ale i tak na bardzo wysokim poziomie bo ok. 1400, przy gazie nawet na jałowym samochód ciągle faluje


Parametry samochodu:

Audi A4 B5 2.6 V6 2.6 (1995 r.) Quattro z instalacją LPG (wtryski Hana Green, komp Agis – 2014r.)


Naprawy przeprowadzone w celu usunięcia problemu:


- wyciągnięcie całego kolektora ssącego wraz z przepustnicą, czyszczenie i uszczelnienie

- dwukrotna wymiana silniczka krokowego

- sprawdzenie napięć sond

- sprawdzenie pod kątem lewego powietrza

- sprawdzenie przewodów podciśnieniowych

- czujniki temperatur w normie

- podmiana komputera centralnego samochodu

- wielokrotne sprawdzanie vagiem, brak blędów

- wymiana instalacji gazowej (wcześniej Zenit i Valtec)

- regeneracja parownika


Głównie myślałem że problem leży w LPG, jednak zmieniłem prawie wszystko w gazowni. Samochód potrafił się uspokoić na parę dni, jeśli jeździło się tylko i wyłącznie na benzynie chociaż praca silnika dalej nie była idealna pod względem obrotów. Wg was dalej brnąć w temat LPG i szukać problemu w podpięciu instalacji?


Wczoraj zaobserwowałem jeszcze inny objaw, a mianowicie ostatnio auto jeździło w miarę równo jednak po chwilowym postoju, przy próbie zapalania zablokowało się immo (wcześniej w bardzo gorące dni zdarzało mu się zblokować), po 5-6 próbach zapalania zapłonu (dodatkowo posiadam 'pstryczek elektryczek' odłączający zapłon) odblokował się, tylko już z oszalałymi obrotami. Może to co może sugerować?



jak na razie samochód oprócz własnych prób naprawy odwiedził 6 białostocki mechaników :decayed:

Edytowane przez klejo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem problem z blokujacym sie immo i uzywam zapasowego kluczyka i wszystko dziala problem zniknał:) .A co do obrotow zobacz czy map sensor gazowy masz ponizej reduktora lpg . u mnie jak daje go ponizej reduktora dziala dobrze jesli jest nad nim to szaleje :) dziwne troche i nie wiem czemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też sobie radzę z tym immo że mam zawsze dwa kluczyki przy sobie, problem leży zapewne w samej stacyjce ale brakuję czasu na jej rozebranie, z map sensorem spróbuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy puszczaniu gazu jedzie jeszcze przez chwilę i dopiero odpuszcza z szarpnięciem?
Czym uszczelniałeś kolektor? Ja przez to że chciałem zaoszczędzić i uszczelniłem czarnym k2, narobiłem sobie tak na prawdę podwójnej roboty. K2 nadaje się do.... tak powiem :P
Victor reinz uszczelka w płynie jednak jest niezastąpiona. I do tego nowe podkładki (posmarowane uszczelką w płynie) między kolektor i głowice też victora.
Ktoś miał też problem z obrotami (czy szarpaniem) i winna okazała się cewka ;)

Edytowane przez peacenotwar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jedzie jakby na ssaniu - nie zdusi się. Uszczelnienie robiłem właśnie na victor reinz. Za cewkę się nie brałem z uwagi na koszty ale może będzie trzeba spróbować, po względem przebić itp była sprawdzana i okazała się ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewka odpada powaznie mam nowa i dalej mam problem ale dlatego ze mam inny silnik. silniczek krokowy musisz dokladnie zobaczyc . ale

peacenotwar ma racje kolektor ma duzo do gadania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek zmieniany 3 razy, robiłem też próby na silniczkach z innych 2.6, bez zmian. Co do kolektora robiłem to bardzo uważnie z doświadczoną osobą, kolektor i przepustnica były poza tym wręcz czyściutkie w środku po wyjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie włącznik LPG? Bo jak tak to nie. Najprostszy przykład: ASR jest w ecu Pb i działa na gazie ;)

A co do obrotów. Włącz pb(bo wtedy się trzymają na 1400rpm), naciśnij hamulec i popuszczając sprzęgło zduś go do 700-800 obrotów. Wraca z powrotem na 1400 czy zostają poniżej 1000? Bo jak zostają to masz lewe powietrze na 90%.

Edytowane przez peacenotwar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciśnienia sprawdzane, zmieniane wszystkie lekko zajechane przewody, ecu wymienione na drugie

pstryczek odcina zasilanie zapłonu a co do obrotów to po zduszeniu wracają i tak do 1400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no obstawiam kolektor ssacy w nim przyczyne waskivw tlumaczyl kiedys itd i naprawde rozumiem ze go uszczelniales itd ale czuje ze wina lezy w nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby 2.6 prosty silnik :) a tu juz wszyscy wymienili wszystko.

A po nagrzaniu tez tak trzyma obroty? Nie ważne czy zimny czy ciepły?

Edytowane przez darek995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja tez mam pytanie :decayed: czy 1400 na zimnym to dobre obroty? Potem powoli schodzi do 1000....900...800...i nawet niżej. Też mam LPG i zauważyłem, że jak mam mało paliwa to dusi go czasami :huh: na starcie na PB...dochodzi do 1500 obrotów i przez chwilę nie chce dalej ciągnąć mimo, że pedał gazu do końca wciśnięty...ale jak mam pół baku lub więcej to już takie objawy nie występują. Nie wiem dlaczego więc nie powiem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam a6 c4 2.6 v6 objawy takie jakty i standart w niemieckim kraju jak sie spotkalem z tymi silnikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...