Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Warunki załączenia się świec do podgrzewania płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak zrobić ten test, możesz przybliżyć? Bo ja na VAGu, w 17 instruments mam wprawdzie output test, ale on testuje jedynie wskazówki, kontrolki, wyświetlacz fis i gong otwartych drzwi... i to właściwie tyle.

PS. Gdyby ktoś szukał świec to proponuję sprawdzić w aucie czy świece do podgrzewacza są na gwint (krótkie) czy na fajkę (długie, takie jak do podgrzewania paliwa).

W AHU są krótkie, takie jak TUTAJ

Długie też można kupić, tylko trzeba będzie bolec na fajkę wykręcić, a to jest na tyle delikatne, że ja np. dwie ukręciłem więc lepiej kupić od razu krótkie :P

Dzisiaj robiłem taki test:

Edytowane przez mobopx
Opublikowano

Te J-359 i J-360 kojarzy mi się jakoś z output testem ale nie w instruments tylko w engine, pewny nie jestem, będę miał dziś kabel to zerknę :)

Opublikowano

Te J-359 i J-360 kojarzy mi się jakoś z output testem ale nie w instruments tylko w engine, pewny nie jestem, będę miał dziś kabel to zerknę :)

Masz rację, szybciej napisałem niż pomyślałem.

Opublikowano

[emoji106]

Opublikowano

Są w engine, sprawdziłem i coś tam pstryka, ale czy działają świece to przekonamy się jak trochę przypi*dzi ;)

Zdrowych, wesołych!

Opublikowano

Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach

Ja u siebie dzisiaj rano sprawdziłem i po odpaleniu auta nie grzały , po chwili dopiero zaczęły grzać , dodam że auto stało w garażu więc temp na plusie

Aby sprawdzić układ nie trzeba czekać do minusowych temperatur.Mając Vaga trzeba wejść w 17 instruments i wykonać test -tam gdzie jest test radia,liczników,przekażników itp. Pod koniec testu będzie J-359=jedna świeca, J360=dwie świece. tak sprawdzałem latem, gdy podłączyłem sobie diody pod świece.

innym sposobem szybszego nagrzewania silnika jest kąt wtrysku,proponuje przestawić na ok 70,sami zobaczycie

Opublikowano

A nie bedzie przez to przypatkiem dymic

Opublikowano

W engine w output test jest te J359 ale nie ma J360, wie ktoś jak to sprawdzić? ;)

Opublikowano

No i w końcu sprawdziłem. -8 C - Uruchomiłem, ustawiłem nawiew zgodnie z zaleceniami i wziąłem się za odśnieżanie i obdrapywanie zalodzonego samochodu (większość powinna pamiętać jak wyglądały samochody dzień po świętach). po jakichś 2-3 minutach przednia szyba spłynęła. Czyli działa.

Opublikowano

No i w końcu sprawdziłem. -8 C - Uruchomiłem, ustawiłem nawiew zgodnie z zaleceniami i wziąłem się za odśnieżanie i obdrapywanie zalodzonego samochodu (większość powinna pamiętać jak wyglądały samochody dzień po świętach). po jakichś 2-3 minutach przednia szyba spłynęła. Czyli działa.

W moim przypadku układ działa następująco: wbrew temu co wyczytałem na forum nie, załącza się, gdy temperatura spadnie poniżej +5stopni.Może przekłamuje mi czujnik temperatury zewnętrznej.Przy temperaturze -1, po około 15s. załącza się jedna świeca dogrzewająca płyn chłodniczy,po kilkunastu sekundach gaśnie,a zapalają się dwie następne.po około 30s.ponownie zapala się pierwsza świeca i palą wszystkie trzy,Po około 4-5 minutach gasną wszystkie.Temperatura na wskaźniku jeszcze nie drgnęla.Piszę o samym dogrzewaniu płynu przy uruchomieniu silnika w minusowej temperaturze,bez ruszania klimy.Oczywiście odraszanie przedniej szyby z użyciem klimy też działa.( czasy jakie podaję sa orjętacyjne,nigdy ich nie mierzyłem).

Opublikowano

to w końcu jak to działa? grzeje z automatu? czy aby świece ruszyły trzeba włączyć nawiew na maxa temperaturę i przednią szybę?

Opublikowano

Raczej grzeje z automatu , jeśli płyn jest zimny to klimatronik w trybie auto dmucha delikatnie dopiero gdy płyn się podgrzeje to klimatronik podnosi stopniowo prędkość nadmuchu

Opublikowano (edytowane)

a u mnie nie działa :/ sprawdziłem przekaźniki, sprawne, świece sprawne, a układ się nie włącza.. czujnik temperatury płynu wymieniałem w lato (oryginalny, ale używany) poza tym który czujnik jeszcze steruje tym załączaniem? na klimatroniku na 49 kanale wolno rośnie temperatura i zaczyna się od 30, a na kanale 51 zaczyna się tak od 20, tak jak gdyby od 10 mniej..

Witam, mając wolną chwilę postanowiłem zająć się niedziałającym podgrzewaniem płynu. Wcześniej sprawdziłem przekaźniki kable i świece w króćcu. Wszystko sprawne. czujnik temperatury płynu wydaje się być sprawny, nie mam vaga i nie mam jak sprawdzić.

Mamy 3 przekaźniki, pierwszy od silnika odpowiada za 2 świece, drugi za 1 a 3 największy to przekaźnik świec żarowych silnika. Co ciekawe, jeśli całkiem wyjmiemy przekaźnik od świec żarowych tracimy wtedy zasilanie cewki przekaźnika w pozostałych przekaźnikach, taka zależność zauważyłem u siebie. Po wyjęciu 2 przekaźników, odciąłem kable „masowe” gdyż one sterują pracą przekaźnika. Kable przeciąłem tak, aby dało się wrócić do oryginału. Następnie uniosłem komputer silnika i moim oczom ukazało się światełko pod nogami. W bardzo prosty sposób przeciągnąłem kabel prosto ze skrzynki komputera pod nogi kierowcy. Na końcu założyłem włącznik „0-1” a koniec podpiąłem pod minus akumulatora, dzięki temu w łatwy sposób mogę całość zdemontować.

Po odpaleniu samochodu i odczekaniu aż wyłączy się przekaźnik świec żarowych włączyłem wszystkie 3 świece naraz. Przekaźniki zaskoczyły, miernik pokazał na końcówkach świec napięcie, a króciec zaczął szybko robić się ciepły a po chwili był już gorący. W garażu było -4 a ciepłe powietrze zaczęło lecieć myślę że nie później jak w niecałą minutę. Temperatura na klimatroniku szybko przekroczyła 30 stopni, grzałem tak do 45 stopni na klimatroniku.

Tak więc z całą pewnością mogę stwierdzić, że dogrzewanie jest naprawdę skuteczne. Nigdy wcześniej tak szybko nie leciało ciepłe powietrze.

W przyszłości chciałbym uruchomić oryginalny system dogrzewania. Zrobiłem to aby zobaczyć co dają te świece i czy warto się w to bawić.

pozdrawiam

Edytowane przez andriej
Opublikowano

koledzy który to jest przekaznik tych podgrzewaczy

Opublikowano (edytowane)

koledzy który to jest przekaznik tych podgrzewaczy

przesyłam zdjęcie, masz tam wszystko opisane, w razie wątpliwości pytaj. przekaźniki mają mieć po przekręceniu kluczyka +12V w torze prądowym i w cewce, załączają się podaniem "masy"

2ec903120bc6b72emed.jpg

Edytowane przez andriej
Opublikowano

podobno sa 2 przekaźniki sterujące jeden jest na zdjęciu powyżej a drugi gdzie się znajduję bo umnie grzeje tylko jedna świeca a zimno się robi czy ktoś posiada numery tych swiec

Opublikowano

podobno sa 2 przekaźniki sterujące jeden jest na zdjęciu powyżej a drugi gdzie się znajduję bo umnie grzeje tylko jedna świeca a zimno się robi czy ktoś posiada numery tych swiec

tam masz wszystkie przekaźniki, za tym co widzisz jest jeszcze jeden, ale to ten na który patrzysz odpowiada za włączanie 2 świec na raz.

Opublikowano

Teraz sprawdziłem wogule teraz nie dochodzi napiecie otwozyłem skrzyke tam gdzie znajduje sie komputer podmieniłem przekaznik 370 ale to nic nie dało troche dalej był przekaźnik z nr 53 ale nie jestem tego pewien .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

A czy te przekaźniki sa jakos zalezne od siebie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Teraz sprawdziłem wogule teraz nie dochodzi napiecie otwozyłem skrzyke tam gdzie znajduje sie komputer podmieniłem przekaznik 370 ale to nic nie dało troche dalej był przekaźnik z nr 53 ale nie jestem tego pewien .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

A czy te przekaźniki sa jakos zalezne od siebie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Przedtem na jedna swiece i napiecie dochodziło a teraz wogule

podobno sa 2 przekaźniki sterujące jeden jest na zdjęciu powyżej a drugi gdzie się znajduję bo umnie grzeje tylko jedna świeca a zimno się robi czy ktoś posiada numery tych swiec

tam masz wszystkie przekaźniki, za tym co widzisz jest jeszcze jeden, ale to ten na który patrzysz odpowiada za włączanie 2 świec na raz.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Andrzej jest jeszcze jeden przekaźnik o nr 370 tuż nad nogami kierowcy trzeba osłonę zwalić i jest tam widać

Opublikowano

Teraz sprawdziłem wogule teraz nie dochodzi napiecie otwozyłem skrzyke tam gdzie znajduje sie komputer podmieniłem przekaznik 370 ale to nic nie dało troche dalej był przekaźnik z nr 53 ale nie jestem tego pewien .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

A czy te przekaźniki sa jakos zalezne od siebie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Teraz sprawdziłem wogule teraz nie dochodzi napiecie otwozyłem skrzyke tam gdzie znajduje sie komputer podmieniłem przekaznik 370 ale to nic nie dało troche dalej był przekaźnik z nr 53 ale nie jestem tego pewien .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

A czy te przekaźniki sa jakos zalezne od siebie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Przedtem na jedna swiece i napiecie dochodziło a teraz wogule

podobno sa 2 przekaźniki sterujące jeden jest na zdjęciu powyżej a drugi gdzie się znajduję bo umnie grzeje tylko jedna świeca a zimno się robi czy ktoś posiada numery tych swiec

tam masz wszystkie przekaźniki, za tym co widzisz jest jeszcze jeden, ale to ten na który patrzysz odpowiada za włączanie 2 świec na raz.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Andrzej jest jeszcze jeden przekaźnik o nr 370 tuż nad nogami kierowcy trzeba osłonę zwalić i jest tam widać

sprawdź miernikiem albo żarówką, napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka a załączanie cewki przekaźnika następuje po podaniu "masy" przekaźniki odpowiadające za grzanie płynu mam w skrzynce przy komputerze obok przekaźnika świec żarowych. Ja nie doszedłem dlaczego u mnie nie chciało załączać się podgrzewanie, świece były sprawne, przekaźniki też, zasilanie było, olałem to i przerobiłem sobie na włącznik. Włączam kiedy chcę. ( z głową :) ) obecnie wyjąłem jeden przekaźnik i zostawiałem grzanie na 2 świecach dla oszczędności aku.

Opublikowano

Sprawdziłem zarowka nie załaczyły sie swiece podłaczyłem sie pod komputer i w grupie silnik na bloku 7 pokazywał mi temperaturę pakiwe 9 stopni i 11 stopni a temp zewnetrzna była -2 a w grupie 17 instruments na bloku 3 temperature pokazywał 30stopni cos chyba jest z czujnikami bo przekazniki sprawdziłem wydaja sie ok zrobiłem zdjecie przekaznikow w skrzynce od kompa sa tam przekazniki

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

O nr 219 ,53, 370 tak przynajmniej jest opisane na przekaźnikach

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Wczoraj Połączyłem kompa i w grupie silnik na 7 bloku pokazał temp 8 i11 stopni a temp na zewnątrz -2a w grupie 17 instrumenty na 3 bloku pokazał +30'C czyżby czujnik padł? Od wskazania płynu.przekazniki wydają się być ok od tego podgrzewacza co tam jeszcze można sprawdzic

Byłem u elektryka i powiedział mi że mam urwany czujnik temperatury zewnętrznej ten co znajduje się pod zderzakiem sprawdźcie czy wy macie czujnik u siebie bo być może walczycie z tym podgrzewaczem a to może być wina takiego czujnika napiszcie co i jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...